Elektromobil Honda e ve finální podobě: dojezd až 220 km

Jan Horčík - 04 Září 2019

Ve stejný den, jako se světu představil elektromobil Porsche Taycan, se Honda rozhodla ukázat model Honda e. Náhoda?auto elektromobil Honda e

Všimněte si chybějících postranních zrcátek, které nahrazují kamery.
foto: Honda

Oficiálně se elektromobil Honda e světu představí na autosalonu ve Frankfurtu už za pár dní. Ale Honda jako by ve vzduchu vycítila jakousi magickou příležitost a rozhodla se a odhalit finální verzi v předstihu.

Podobně jako dnes představený Taycan, ani Honda e nepřináší žádná zásadní překvapení. Vypadá totiž přesně tak, jak ho Honda už delší dobu ukazuje. Old-schoolový vzhled upomínající s 70. letům minulého století se v modelu Honda e mísí s nejnovější technologií elektrického pohonu.

Auto je vybaveno baterií o kapacitě 35,5 kWh, se kterou ujede až 220 km. Na výběr bude ze dvou výkonových variant, a to 100 kW nebo 113 kW.

Zrychlení 0-100 km/h zvládne elektromobil Honda e během 8 sekund. Když uvnitř řeknete "OK Honda", aktivujete Osobního asistenta Honda. Samozřejmě bude k dispozici aplikace, v tomto případě My Honda+.

Skrze ní bude možné auto odemknout s pomocí "digitálního klíče", podobně jako u Tesla Model 3. Tomuhle modelu ale Honda určitě konkurovat nechce.

Půjde proti menším městským elektromobilům jako jsou "trojčata" koncernu VW (Škoda e-Citigo iV, Seat Mii a Volkswagen e-Up!), případně nový smart EQ fortwo/forfour.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Aas

S tym nadpisom si akoze robite srandu? Tak vazne. Co je v roku 2020 na 220 kilometrovom dojazde AŽ?

Obrázek uživatele Marek_

To je myšleno jako, že max. dojezd 220 km. To "až" ve smyslu "max", když člověk jede úsporně. A ne jako že až, že je to hodně... to opravdu není. Ale na městské vozítko OK.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Jestli je jejich cílová skupina lidí, kteří za den neujedou více než 150 km, tak dojezd stačí. Myslím, že takových lidí je v naší republice většina.

Z mé skušenosti 150 dobrejch. Pod 100 bída a 200+ pohoda. Co se týče rozlohy ČR a mé potřeby cestovat.
S olítaným IONem mám dojezd tak 80-90 a trošku už mě to limituje. Mít dojezd 150 tak si drandím jak pán.

---

15 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Tomáš

No nejvíc mě zajímala cena.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Už mi to přijde jako fakt trapný že furt někdo píše celkovou a někdo zas využitelnou kapacitu baterie. Přijde mi teď nejspolehlivější WLTP. Od toho už se člověk trochu znalý odpíchne. Tohle bude mít využitelnou cca 31-32kwh. tomu odpovídá WLTP 220. Podobě jako e-golf. Celková 35,8 kwh využitelná 32 kwh a WLTP 233. Oproti golfu stejný výkon, asi bude lehčí, ale horší aerodynamika.

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.
EV čekatel
Plán e-golf jaro 2020

To jak, ked niekto napíše údaj o dojazde bez toho aby bolo jasné podla akej metodiky. Potom sa možeme dohadovať. Tento údaj v spojení s kapacitou baterky ( o ktorej nevieme, či je to celková alebo využitelná) je asi tak k h...u

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

víte proč sou rejžácký elektromobily tak naouno? protože tam rejžáci dělaj leda pěkný ouno :))))

http://www.drsnysvet.cz/japonci-z-kanclu-zabijeji-nudu/

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE
*Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /Bob-an /Vondrak /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /rs /Teslalicker

Obrázek uživatele Tomáš

Nespamujte tu prasárny.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

ehm to je realita 270% zadlužení ftáku ;) a rači doval taky něco poučnýho či pro legraci, no musíš se taky trochu snažit ;)

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE
*Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /Bob-an /Vondrak /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /rs /Teslalicker

Obrázek uživatele Tomáš

Dejte si studenej hadr na hlavu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

přitláč je s tebou nuda a nejsi vůbec zábavný

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE
*Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :)) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk /Saman /Jiří_Švarc /ePavel /Radovan /Jan Veselý /e-LUKY /UDA /No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV /ok1zjv /Josef /romhor /Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu /TakyMartin /Bob-an /Vondrak /hybrid6 /Marek_ /Tomáš /PeaK 5.kolona ROPÁCI: runner42 /rs /Teslalicker

No důležitý bude kolik ve finále za to? Protože jestli se budou s těmito parametry (zejména kapacitou baterie) držet loňského návrhu ceny kdy v článku na nějž je link pod obrázkem kde se spekuluje o 30k EUR, ale třeba EV databáze stále počítá s cenou 35k EUR, což by v konkurenci e-Corsy, P 208, a i ID.3 bylo (nechci napsat neprodejné) řekněme konkurence neschopné.

Obrázek uživatele Tomáš

No někde jsem četl snad přes čtyři miliony jenů v Japonsku tak to jestli je pravda tak chci vidět tak to budou prodávat.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Hlavne tomu budr konkurovat zejmena citigo ktere ma jen v norsku 5000 objednavek. A cena ma byt kolem 20 tis €.

To právě záleží na tom, kolik Honda nasadí cenovku. Ona totiž Honda bude řádově lépe vybavená. A e-CitiGo (či e-UP + e-Mii) verze které jsou plánovány (stále ještě nepotvrzená cena) za cca 420 000,- Kč budou holokrabice. Jakmile tam budete chtít třeba vyhřívání sedaček (což je na krátké trasy u EV mnohem lepší než celokabinové topení), tak cenovka hned poskočí o 50k,- Kč nahoru (ne-li o víc). Takže pokud si budete chtít koupit některé z trojčat v podobné výbavě jako je Honda Urban (což třeba v nabíjení ani taková verze nebude, koncernová trojčata jsou bez debat všechna omezena na 40kW DC), tak se klidně dostanete a cenovku 600 000,- Kč a kdyby Honda stála třeba 24k EUR, tak už bych asi raději bral Hondu.
Ale za 30k EUR bude těžko prodejná.

Obrázek uživatele Tomáš

No tak to jestli je pravda tak to je ten Tesla Killer. To se bude prodávat jak housky na krámě.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Co to mrmláte člověče... :-) jakej Tesla Killer? Koncernová trojčata se z žádného, ale absolutně žádného pohledu nemohou nějak přirovnávat k TESLE. Tam není jediný parametr, který by šlo porovnávat.
Nemluvě o tom, že i kdyby koncern příští rok vyvezl 100% produkce do Norska, tak vše dohromady bude méně než polovina jen letos prodaných Tesel.
Vůbec bych se nedivil, kdyby si CitiGo (respektive VW trojčata) v Norsku kupovali majitelé Tesel jako druhé auto, případně auto pro děti.

Na prodejich eCitiga a Upu budou v pocatku roku 2020 stat pokuty za co2 koncernu VW. Nez se rozjede ID3. To auto bude vyborna investice protoze bude za 2/3 realne ceny.

Proboha a co by na tom eCitigo mělo stát tolik, že by to měli prodávat za 2/3 reálné ceny?

protože díky jednomu citigu mohou prodat bez pokuty za co2 deset nadlimitních spalováků.

Obrázek uživatele Tomáš

To ale zbanktorujou. Nemuzete dlouhodobe prodavat pod vyrobnimi naklady.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Mají to dobře spočítané - pokuty by je stály více.

Po tom, co vidím ceny za ID3, tak přestávám věřit, že cena bude nějaká rozumná (tvrdili 420 tis.), takže věřím těm 22 tis. EUR v holém základu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

420, nebo 470 není to jedno, kažopádně to bude 150-200 tis. pod nejbližší u když výrazně lepší konkurencí.

22 tis. EUR je cena za kterou se už nějaký čas ptodává...

Co se prodává Citygo-e?

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Ano, už jsem to tu psal, že mají i uvedenu přesnou cenu 22tis. a nějaké drobné. Zahlédl jsem to asi před měsícem na nějakém konfigurátoru (si norském).

Mají to řadu měsíců na ev-database.org na chlup cena stejné s novým eUP. Mimochodem Vison tam má cenu 40 tis. EUR, tedy žádná cena Octávka diesel, dělají si z lidí srandu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Ještě se asi 2x vyspíme a budeme mít jasno ;)

Já myslel že 5x :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To já spím každou noc, takže to mám do autosalonu 7x :-D

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

10.9. to je pro novináře, to je ten správný termín :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Neni to nejakej malej dojezd na tu baterku?

Ioniq dá přes 200 km na 28 kWh využitelných, taky se mi to zdá nějak málo. Přitom je to proti Ioniqu docela mrně.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Já právě myslím, že Honda začala propagovat reálný (odzkoušený) nájezd, a naopak odhady některých jiných producentů jsou trochu přehnané, respektive dosažitelné jen za ideálních podmínek.
V podstatě to málo není, když já mám se svými 40 kWh WLTP 300km, a běžným provozem v létě ujedu tak 280, a těch 300 jsem dokázal (dokonce mírně překonal na 313 km) jen naprosto ideálním experimentálním výletem - sám, bez klimy v rovinatém terénu rychlostí mezi 80 až 90 km/h. Cokoliv z toho poruším (jede nás víc, rychleji, pustím klimu nebo topení) tak jdu okamžitě o 20km dojezdu dolu. Takže si myslím, že v zimě mi to i se 40kWh baterií dá 250km a budu rád.
Takže pokud Honda reálně docílí 220km, tak to 35,5 kWh přesně odpovídá.
Stejně jako se odhaduje dojezd u koncernových trojčat. Tam má být baterie 36,6 kWh, a dojezd WLTP max 250, takže reálně taky bude těch 220.

Mel jsem Miev 2015 56 tis. Najeto. A baterkou 16 kwh kteta uz ma neco za sebou ta cihla dela bezne 120 km. Po meste i 135. A to mluvim o ojetem 10 let vyvojove stsrem voze.

Ps. Co mate za zazrak s 40kWh baterkou?

Mám by nebyl správný výraz - nevlastním jej, ale používám a mluvil jsem o JAC iV7S.
Jinak též máme se sousedem napůl P-Iona ještě tu první verzi co měla též 16 kWh baterii, a i když MiEV byl (a je) lepší (lituji, že jsem tenkrát ten rozdíl neznal a z chamtivosti s dojmem, že jsou auta identická kupil Iona). Tak mohu potvrdit, že i po těch téměř devíti letech těch 100 též ujede.
A ještě jsme si na splátky vzali jako druhé auto ZhiDo D2S (18kWh) které sice nezná nic jako rychlonabíjení (má prostě jen palubní nabíječku max 3,6 kW), takže je omezeno na jedno nabití za den (tedy noční nabíjení), ale zase ze svých 18ti kWh zvládne veškeré manželčiny denní potřeby, protože na ně ujede po městě (díky své velikosti) neuvěřitelných 250 km (samozřejmě max rychlost je 84km/h).

Když ono na tom už není co vymýšlet. Elektropohon má vysokou účinnost a můžou tam moderníma součástkama dohnat max procento, dvě proti IONu.
Pro snížení spotřeby a tím zvýšení dojezdů můžou ledatak kouzlit Cx, váhou a samotným odporem při jízdě (gumy, ložiska, pružiny v brzd. destičkách)

---

15 tis km elektricky od roku 2018

časem půjdou spotřeby elektrik na polovinu. Vím že tomu asi nevěříte, ale podívejte se na spotřeby aut z 90 tých let. (po 90 letech vývoje) a nyní jsou na polovině.

Jen to jen o pokroku a nových technologiích. Když Ioniq tak velké auto bere o 1/3 měně ,než Miev. Tak proč by malá Honda měla brát více?

Jenže účinnost elektromotoru je odhadem nad 90%. Tak tam se těžko už vykouzlí spotřeba o 1/2 menší.
To že ioniq bere o 1/3 míň, tomu nevěřím. Možná tak při vyšších rychlostech, kde se projeví to, že ION nemá skoro žádnou aerodynamiku.
Jestli je ion schopný jezdit za 13kWh /100km, tak pochybuju že by ioniq jezdil pod deset.

Stačí se podívat na statistiky jaké auta za kolik jezdí. Vesměs je to podobné. Rozdíly ve skutečné spotřebě může dělat třeba i to, že nové auta mají tepelné čerpadla, takže se tam do souhrného průměru projeví zimní měsíce.

Mě ion v reálu bere ze zásuvky něco okolo 18kW na sto. Je to se vším. Ztráty při dobíjení, topení.
To je jediný důležitý údaj. Co ukazuje pal. PC je bezpředmětné.

---

15 tis km elektricky od roku 2018

Já byl s Mievem na 16 za 3 roky provozu měřeno elektroměrem, takže podobné záleží na stilu jízdy.

Já to začal měřit před zimou. Teď přes léto jsem to nějak moc nesledoval.
A mám tu blbou cestu, kde je prostě vyšší spotřeba. Samej kopec za vesnicema, takže se pořád rozjíždět do kopce. Ani se spalovákem se mi nedaří dostat na tabulkové spotřeby, ale jak jedu někam dál, tak se na ně dostanu bez problému.

---

15 tis km elektricky od roku 2018

Prévě že uživatelé ioniqů hlásí spotřebu kolem 12 a to je o hodně větší a težší auto. Pokud by opravdu výrobce chtěl udělat malé úsporné vozidlo postavené jako Ioniq tak by určitě s dnešní natož budoucí technologií nebyl problém udělat spotřeby hluboko pod 10.

Ta účinnost není dnes už o součástkách, ale hlavně o konstrukci motoru a samozřejmě hmotnosti vozidla.

Jednou psal, že koupil manželce ZhiDou (nevím jak se to píše)...

Psal víckrát, a máte to téměř správně: ZhiDo model D2S
www.ZD-cars.cz a nejen manželce, též se s radostí někdy svezu. Je s tím hrozná prča - ještě mě neomrzelo sledovat v křižovatkách vyvalený oči řidičů spalováků, kteří vidí auto velikosti Smarta, ale čínské produkce v domění, že bude akcelerovat jako náklaďák a než tam daj dvojku, tak já tam mám 50 a (obrazně řečeno) mizím v prachu...

Blahopřeji, ať vám ta radost dlouho vydrží ;)
Je zde ale dotaz bez odpovědi ohledně vaší velikosti baterie.

Obrázek uživatele Marek_

Ale to je malé dvoumístné autíčko, i když s cenou kolem 500 tisíc. A to má baterku ještě menší, 18 kWh, to je opravdu jenom do města, i maximálku to má kolem 80.

http://zd-cars.cz/modely.html

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Je otázka jestli jít do ojeté I3 , nebo tohle v nové když to bude za stejný peníze se zárukou. Myslím že se jim bude prodejně dařit velice dobře.

Obrázek uživatele Marek_

Pro mě je to jasná volba, ale samořejmě někdo to může vidět jinak :-) Já jsem nikdy nelpěl na novém autě ze salonu a se zárukou, radši za stejný peníz podstatně lepší auto, i když ojeté. Jinak ale ty i3 většinou mají servis v ceně do 100 tisíc nebo do 5 let nebo jak to mají.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Já taky mluvil o JAC iV7S
http://jacauto.cz/showroom/iev7s.html

Obrázek uživatele Marek_

Já vím, píšu to níže. Tady jenom upřesňuji info o tom dvoumístném autě co máte pro manželku.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Kápněte božskou - vlastníte JACka nebo ne?

JACka nevlastním vůbec - toho si jen půjčuji.
A z doslovného výkladu práva nevlastníme ani to Zhi-Do, protože je na splátky, a do poslední splátky jej vlastní E-way.
A v podstatě nevlastním ani toho Iona, protože je napsaný na toho souseda.
Takže z právního hlediska nevlastním ani jedno z aut, ale používám všechny tři.

Vaše vyjádření "já mám se svými 40 kWh", bylo zavádějící, proto ty dotazy na Vás. Ať se správně rozhodnete ;)

Jo tááák, tak správně jsem měl napsat "já využívám" 40kWh...
A máte pravdu, protože terminologicky bych pak mohl napsat, že mám elektromotor o výkonu 750kW protože často jezdím tramvají. :-) a ani nevím jak výkonný motor mám v metru. :-D

Asi k tomu počítá i to "trojče", které má napůl se sousedem :)))

No to bych ale mohl k ZhiDO 18kWh, mohl přece připočítat jen 8kWh Iona, protože těch druhých 8 kWh je sousedovo. :-D
Ne jak jsem psal všem výše, mluvil jsem o zkušebním provozu JAC iV7S - http://jacauto.cz/showroom/iev7s.html
Přece jen Ion dříve či později (spíš už dříve) půjde do věčných lovišť, a tak oťukávám různé nástupce.

Budete 21.9. v Boskovicích? Budu tam s tím, možná i s oběma.

Obrázek uživatele Marek_

Jako skvělá náhrada za Iona mi přijde i3 s alespoň tou prostřední baterkou kolem 28 kWh. Oproti JAC je to moderní auto, prostorné a praktické, s dynamikou už na úrovni. Akorát teď přemýšlím, že možná bude překážkou jenom 4-místné uspořádání...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No BMW I3 jsem si zkusil jen první verzi (nemohu tedy soudit tu novou) kde pravda už není to co jsem vyhodnotil jako největší slabinu. Kámen úrazu tkvěl v tom "prodlužovači dojezdu". Byl to prvek BMW i3 který vyžadoval údržbu spalováku, to je prostě komplikace se kterou se nechci potýkat, proto jsem také vyřadil z výběru i všechny PHEV. Jo a taky jsem si nemohl zvyknout na ty zadní dveře - respektive na nutnost otevřít přední, aby šli otevřít zadní - ale to by se dalo skousnout, časem bych si zvykl.

Zatím mám favorita Siona od Sono Motors, kterému šlape na paty ZOE, ale protože kupovat budeme nejdřív příští rok, a možná až 2021, tak se může na trhu objevit vhodnější auto.

Obrázek uživatele Marek_

Můj názor je stejný, pokud i3 tak rozhodně bez prodlužovače dojezdu REX. To je lepší si připlatit alespoň za tu prostřední baterku 94Ah (29 kWh), se kterou to dojede v pohodě 200 km. Taková i3 se sežene kolem 600 tis (DE) a to ještě bude mít i placený servis do 5 let věku :-)

Ale pokud chcete nové auto, tak to je, bohužel, přes milion. Taky nejdu kupovat teď, možná na jaře a to se ještě uvidí jaká bude situace...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Přesně, teď se trh rozvíjí tak rychle, že nelze ani odhadnout natož s určitým stupněm jistoty říci, co si člověk bude chtít koupit za rok touto dobou.

Asi k tomu počítá i to "trojče", které má napůl se sousedem :)))

Obrázek uživatele Marek_

To bude ten Číňan, JAC něco. Zrovna dnes jsem koukal na test od Elektrodad a tam říkal, že těch 40 zřejmě není využitelná kapacita. To auto mi přišlo už dost zastaralé...

Pak jsem ještě koukl na jeho test i3 a to bylo jiné nadšení :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Mate odkaz na test? Do cinana bych jeste asi nechodil. I3 je do mesta a okoli pekna jen jsem slysel ze se sype a drahy servis, ale pokud se jde do nove OK. Ja mel Japonce i miev 3 roky a nevim co to je zavada. V servisu " tak za rok naschle"

Obrázek uživatele Marek_

Je to na YouTube, kanál Elektrodad. Do Číňana bych nešel a už vůbec ne do tohoto a za cenu co se bude nabízet třeba P208 nebo Corsa. To nemůže konkurovat.

O i3 jsem začal přemýšlet jako o druhém autě víceméně při ženu. O nějaké poruchovost jsem neslyšel. Ono je čas, uvidí se co a jak...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Vždyť taky na základě recenze Electro DAD se již začali dít změny. Změní se délka periody servisních kontrol, vyjednává se s výrobcem o prodloužení záruky (na jak se zdá zaváděný trend 8 let, nebo 160 000km), a ani cena po novém roce nebude stejná.
První vlaštovkou budiž cenovka, která bude na e-Salonu 2019. Tam již bude JAC za 760 000,- Kč (prozatím jako promoakce se slevovým kódem FF2019).

Obrázek uživatele Marek_

No jo, ale to je podle mě pořád málo... to auto, co jsem mohl vidět, je zoufale nemoderní, v interiéru zastaralé, nemá pořádnou výbavu (asistenty), žádnou konektivitu (mobilní aplikaci, kde si mohu kouknout jak je nabito, předtopit/předklimatizovat si to), slabou dynamiku a maximálku na hranici dálniční rychlosti, prakticky bez servisu a zázemí, atd, atd... přitom za to chtějí tolik, co za P208 nebo Corsu, což jsou auta s lepším dojezdem, moderní a velikostí +- stejná.

Tomu autu by náležela cena tak 600-650 tisíc max. I to je hodně, ale bohužel je to realita ve světě EV. Tak uvidíme co vymyslé, ale takto, si myslím, není šance na nějaké výraznější prodeje.

Chystám se na eSalon, tak jestli tam bude, schválně se podívám naživo. Přeci jenom, pohled na živo je nejlepší, tak možná koriguji některé názory :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Bohužel máte ve spoustě věcí pravdu, aktuální stav je neuspokojivý. Třeba tu aplikaci to má (umí), ale zatím jen čínskou, a zatím není vůle tomu naprogramovat nějakou ANG (nebo nedej bože českou). Servis by taky neměl být problém - JAC je v podstatě vyráběn koncernem VW, takže až se tu začne prodávat pod značkou SEAT, tak je budou opravovat defakto všechny autorizované servisy koncernu.
A Corsa, ID3, ani Peugeot 208 nemají (sice o chlup) ale ani jedno nemá větší dojezd.

No jen pro formu, dojezd 330km WLTP (P208/corsa) mi prijde o dost vice nez odhadem 240-250 km WLTP u JACka ( ten ma 300km NEDC, a prepocet na WLTP vychazi povetsinou tak, ze WLTP = NEDC * 0,8 )

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě... je nesmysl, aby moderní auto s baterkou o 25% větší, mělo nižší dojezd než ten Číňan... při cca. stejné velikosti těch aut.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

No vsadím se, že auto s baterkou 50 kWh bude mít delší dojezd než auto s 40 kWh baterkou. Zvlášť, když jsou obě +- stejně velká. Samozřejmě, se stejným řidičem a za stejných podmínek. Neříkejte mi, že Číňan zkonstruoval nějaký zázračný a úsporný pohon.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

No uvádějí u Corsy dojezd WLTP 330 km, a JAC má to samé. U JACka je to nereálné - můj osobní rekord (v EKO režimu, sám, bez klimy, po rovině a průměrně 80km/h) jsem se dostal na 313km, a to bylo ze 100% na 3% baterie.
Takže uvidíme jak moc bude u CORSY WLTP 330 reálné.

Jinak matematické logice Vašeho příspěvku plně rozumím. Ona ta 50 kWh baterie bude nabízet určitě veliký komfort v rozmanitosti výbavy. Např je možné, že těch 300 překoná NORMAL modu a třeba i dálniční rychlostí.

Obrázek uživatele Marek_

U Corsy uvádějí WLTP 330 km a u JAC NEDC 300 km. Takže pokud ten JAC i podle staré a nereálné metodiky ujede míně než Corsa dle WLTP (co už je realitě blíž), tak skutečný rozdíl dojezd bude podstatně větší než těch 30 km, nemyslíte?

Pokud jste s tím dojel 313 km, vychází mi spotřeba kolem 12 kWh/100 km. A to jste jel opravdu extrémně úsporně. Pokud byste jel stejným stylem s Corsou, nevidím důvod, abyste nejel se stejnou spotřebou a pak by dojezd činil ke 400 km!

Ostatně, jet za 12 není nijak obtížné ani třeba s i3, co jsem tak četl zkušenosti. A to je aerodynbamická krabice. Takže, žádný zázrak to opravdu není, standardní výsledek.

takže myslím, že ta Corsa bude mít dojezd min. o čtvrtinu vyšší než ten JAC.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

To mohu jít rovnou do tohohle, taky číňan, jenom větší, podstatně lepší výbava a výrazně levnější do prvních 2000 objednávek. Další pak stejně o 100 tis. levnější.

https://mg.co.uk/mg-zs-electric/

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Bývalá anglická automobilka.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Spíš bych napsal značka bývalé anglické automobilky.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

To bude presnejšie. Z anglického v tom zostalo len to logo.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Nicméně, vybavení asistenty toho auta je výborné, vůbec nevypadá špatně a vedle toho je JAC IEV7S jako chudý příbuzný s vyšší cenou.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Za 300 bych to bral hned.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Jo tak to si budeme muset několik let počkat na ojetiny. Pokud dodrží tu cenu uvedenou v článku na nějž je odkaz pod obrázkem (tj. 30k EUR), tak to u nás vychází něco mírně přes půl milionu. Ale třeba na EV databázi stále visí předpokládaná cenovka 35k EUR, a to už je nepřiměřeně vysoko.

Když já ojetiny nerad.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil