Elektromobil Honda e už lze v Británii rezervovat

Honda to s malým městským elektromobilem Honda e myslí vážně. V Británii už je možné si auto rezervovat.

UPDATE 22.5.2019 19:26: Elektromobil Honda je už možné rezervovat kromě Británie také v Norsku, Německu a Francii. První dodávky mají začít za rok.

V Británii je možné si za vratný poplatek £800 rezervovat elektromobil Honda e. Auto by mělo nabídnout dojezd přes 200 km (pravděpodobně WLTP), bateriové články Panasonic, pohon zadních kol a samozřejmě rychlonabíjení.

Malý městský elektromobil Honda e bude k dispozici v barvách žlutá, černá, modrá, šedá a bílá. Zařadí se po bok takových malých elektrických aut jako je třeba Fiat 500e nebo Volkswagen e-Up!, případně nová Škoda Citigo-e iV.

Honda

65 Comments on “Elektromobil Honda e už lze v Británii rezervovat”

  1. Tak pokud skutečně ustanoví cenu dle odhadů – tedy 33000
    Tak pokud skutečně ustanoví cenu dle odhadů – tedy 33000 liber, tak je to auto zcela neprodejné, zejména ve světle informace, kterou jsem před chvílí zachytil na internetu, že Tesla DOČASNĚ obnovila (a poprvé zavedla u modelu TM3) DOŽIVOTNÍ nabíjení na SC ZDARMA.
    Tudíž aktuálně si může firma s dotací pořídit TM3 pod milion Kč a celá tato pořízená flotila doživotně mít možnost nulových nákladů na PHM.

    https://electrek.co/2019/05/21/tesla-free-supercharging-sell-inventory-cars/

    1. Od 33.000 dolarů, ne liber.
      V eurech by to bylo kolem 28-29

      Od 33.000 dolarů, ne liber.
      V eurech by to bylo kolem 28-29 tisíc. Taky hodně. Ale zase… kolik stojí takový Zoe?

      Pricing hasn’t yet been set, but according to Honda, the current speculation of a UK price between £25,000 and £40,000 ($33,000 to $52,000) is reasonable.

        1. Myslím, že nový Zoe se už prodává jenom s baterií a co
          Myslím, že nový Zoe se už prodává jenom s baterií a co jsem naposledy viděl recenzi tady na hybridu, tak cena přes 800k. Pravda, baterka větší, ale zase chybí DC nabíjení.

          Každopádně, ta Honda je stylovka, docela se mi líbí. Pro manželku ideální, ale ne za milion 🙂

          1. Nový ZOE (tedy ZOE II) už snad má rychlo dobíjení. Byl to
            Nový ZOE (tedy ZOE II) už snad má rychlo dobíjení. Byl to velký neduh první generace, a mluvilo se o tom, že to Renault u druhé řady (faceliftu) napraví. Ono se tak nestalo?

            Nic osobního ve vztahu k Vaší manželce, ale za milion, to není dobrý pro nikoho.
            Jak už jsem někde psal, mě se to taky líbí a moc, ale podle mě to mělo (a tedy i cenově) konkurovat připravovanému e-CityGO (případně VW e-UP) – takže startovací cena někde těsně pod půl milionem.

            1. Mohu se mýlit, ale co jsem četl testy tady na hybridu, i
              Mohu se mýlit, ale co jsem četl testy tady na hybridu, i představění nové verze Zoe někdy loni, ani jednou nebylo zmíněno DC nabíjení. Zase má 22kW palubní nabíječku, verze s větší baterkou dokonce 44kW.

              Z webu Renaultu:
              „Všechny vozy ZOE jsou vybaveny naší patentovanou nabíječkou Caméléon™. V závislosti na vybrané verzi může baterii poskytnout výkon 2 až 43 kW. Pokud použijete vhodné nabíjecí místo, můžete zajistit nabití pro dojezd 120 km za pouhých 30 minut.“

              A cena od 837t 🙁

              1. Aha, takže největší neduh první generace vyřešili
                Aha, takže největší neduh první generace vyřešili výkonnou palubní nabíječkou… tím evidentně ještě více zacílili na skupinu, která dobíjí přes noc doma.
                S 22kW (nebo dokonce 44kW) palubní nabíječnou už vůbec není potřeba wallbox, a bohatě stačí třífázová zásuvka tedy (3 X 24A alternativně 32A).

                Ale ta cena je opět tristní…
                Jak můžou u takového auta nasadit téměř shodnou cenu jako mají o třídu vyšší auta tipu H Kona / Ioniq či Leaf II atd…

                1. S genezí Zoe je to trochu složitější. V každém
                  S genezí Zoe je to trochu složitější. V každém případě Zoe II. generace zatím nebylo uvedeno, ale čeká se snad již letos. To co se dosud událo byly pouze facelifty. V čase to bylo asi takto:

                  Zoe I. generace
                  1) Zoe 22kWh baterie + 43kW AC nabíječka
                  2) Zoe 41kWh baterie + 43kW AC nabíječka
                  3) Zoe 41kWh baterie + 22kW AC nabíječka s vyšší účinností + lepší motor
                  .. chvíli byly dostupné najednou varianty 1) a 2) a potom zase 2) a 3), poslední cca rok je dostupná už pouze varianta 3)

                  Zoe II.generace (očekávané parametry)
                  cca 62kWh baterie + 22kW AC nabíječka + 100kW CCS + zase o něco lepší motor + stejná/nižší cena.

    2. Přečtěte si článek ještě jednou, ať tu nešíříte
      Přečtěte si článek ještě jednou, ať tu nešíříte mystifikace.
      Není to pro TM3 vůbec, je to jen pro skladové(!) TMS a TMX, které ještě nemají nový hardware, tzn. se starými motory a výrazně menším dojezdem než současné a navíc tyhle skladovky jsou pro USA. Toto je jediná možnost jak je prodat „bez slevy“ a i tak bych si osobně vybral raději ty fungl nové.

                1. Ted nemohu jinak nez plne souhlasit. Xenofoba jsem zapomnel
                  Ted nemohu jinak nez plne souhlasit. Xenofoba jsem zapomnel dodat, dekuji.

                2. Je to zamindrákovanej lidskej odpad.
                  Je to zamindrákovanej lidskej odpad.

        1. První dvě auta jsem měl s ručeně stahovanými okénky
          První dvě auta jsem měl s ručeně stahovanými okénky (první dokonce nemělo ani samonavíjecí bezpečnostní pás) a další výbava odpovídala té době. U třetího a čtvrtého už to bylo v elektrice. U pátého jsem měl poprvé klimu (tehdy ještě jen mechanickou). U šestého už byla automatická (dokonce dvouzónová).
          Pak přišel skokový posun s pořízením prvního EV… ale zatím všechna auta co jsem měl (včetně obou EV), měla klasická zrcátka, a pevné kliky.
          Zatím každé technologické vylepšení (každý stupeň výbavy navíc) se mi líbil, byl mi přínosem a zvyšoval mi konfort. Doufám v pokračující trend který nyní představují kamerová zrcátka atd… výše uvedeno.
          Vždy to byl krok ku předu v pohodlí a komfortu – jen doufám v další level.

            1. Aha, tak jsem asi špatně pochopil otázku… nebo jsem
              Aha, tak jsem asi špatně pochopil otázku… nebo jsem možná špatně formuloval odpověď. Zkusím to jinak…
              V čem viděli přínos uživatelé Škody 105L bez samonavíjecích bezpečnostních pásů (nevím zda to pamatujete, ale tam se jen zavěšovali na středový sloupek, a volně plandaly).
              V čem kdo viděl přínos elektricky stahovaných okének, když kličky fungovali desítky let.
              V čem kdo viděl přínos udělat klimu, když přece jde stáhnout okénko.
              V čem kdo viděl přínos udělat auto s automatickou převodovkou?

              A stejně tak se za pár let můžete zeptat, v čem kdo viděl přínos mít kamerová zrcátka, a vysouvací kliky.

              Jak jsem uvedl. Každou z výše zmíněných změn hodnotím jako krok směrem k lepší, bezpečnější a komfortnější přepravě… a v tento trend doufám i v případě těchto „fíčur“ od Hondy.

              Je to už teď srozumitelnější formulace a tedy požadovaná odpověď, nebo jsem skutečně chybně pochopil otázku?

              1. prvé pásy som mal (darovali ich manželke) „letecké“,
                prvé pásy som mal (darovali ich manželke) „letecké“, zaklapovali sa. druhé už „pevné“, ale švédska licencia. ale – stále som nenašiel ich opodstatnenie – prvé autá čo som na nich jazdil (nevastnil, lebo vek) ich nemali a o nič bezpečnejšie som sa necítil. bezpečne som sa cítil v vtedajšom „SÚV“ pobieda, ktoré malo hmotnosť a pevnú karosériu (neporovnateľné so zvyškom čo po cestách jazdio). ten ruský licenčný výrobok mal už pár rokov po vojne veci, ktoré neboli na tuná dostupných autách.
                tie, ktorých som bol držiteľom (za socíka sa nedali vlastniť) boli jednoduché „holátka“, kam sme si fičúry pridávali – boli na to časopisy, kde boli popisy ako pridať cúvacie svetlo, hmlové s prepínaním, ako zlepšiť kúrenie, zväčšiť priestor kufra, ako sa podstatne zmenia jazdné vlastnosti, keď …
                to bola krásna doba. dnes sú automobilisti o to všetko ochudobnení. nič sa vylepšiť nedá/nesmie, dokonca zákonodarci ich buzerujú takými vecami, že neslobodno držať v jednej ruke krajec chleba a v druhej papriku, jesť a pritom rozkladať rukami …

            2. Je to odpověď, prostě nad tím nepřemýšlí, protože se
              Je to odpověď, prostě nad tím nepřemýšlí, protože se ještě u nového auta nespálil, protože dostával novinky před tím desetiletí na Západě vyzkoušené, ale ty elektrické kliky je jasná módní pizdovina a zvláště v zimních krajinách těžce problematická.

        1. Tak nikdy jsem to v praxi ještě nezkoušel. Jediné další
          Tak nikdy jsem to v praxi ještě nezkoušel. Jediné další auto co znám s tímto systémem je e-Tron, a toho jsem nezkoušel.
          Ale předpokládám, že úhel pohledu kamery půjde nastavit, a při troše fantazie a programování by to klidně mohlo zvládati na tom displayi i rozšířenou realitu třeba s ukazatelem vzdáleností od obrubníku, či od předmětů za autem.
          Možná to bude vývojový omyl a slepá ulička, ale podle mě to má obrovský potenciál.

      1. 140km je téměř dvojnásobek běžné denní potřeby – to
        140km je téměř dvojnásobek běžné denní potřeby – to je pro daný tip auta bohatě dostačující dojezd.
        Ale kde krucinál berete ten odhad ceny 800 tis Kč? Z jakého zdroje čerpáte? Já nikde nic o jakž tak finální ceně nečetl ani náznakem.

        1. Honda (ta videa jsou k nalazení na YT) při představování
          Honda (ta videa jsou k nalazení na YT) při představování auta vybraným novinář v rozhovorech signalizovala, že to levné nebude. Neurčitě přikyvovali na dotaz na 35kEUR, že tak nějak, výslovně řekli, že to bude v horní části jejich cen apod.

          800 tis. je v tomhle kontextu tedy spíš optimistické očekávání, na druhou stranu cokoliv více je vzhledem ke konkurenčním autům dost odvážné. Na druhou stranu je to bohužel compliance car – a to opět Honda řekla („budeme vyrábět více než stovky kusů, ale přesně tolik, kolik bude potřeba ke splnění legislativních požadavků“)- takže jim to třeba je jedno.

          1. Jo bohužel už jsem s těmi zdroji též obeznámen…
            Jo bohužel už jsem s těmi zdroji též obeznámen… skutečně publikovali, že cena bude startovat na 33k dolarů (tj. přes 28k EUR).
            Prostě vražda – neprodejné.
            A jak jsem před chvílí psal – ve světle informace, že Tesla dočasně obnovila doživotní dobíjení na SC zdarma pro TM3.
            Takže firma s dotací si může pořídit TM3 pod milion a možností doživotních nákladů na PHM 0,- Kč Panečku to by byla firemní flotila pro obchoďáky – najezdí stovky kilometrů denně, tisíce týdně, a doživotně můžou dobíjet zdarma – kdo by koupil poloviční hodnu, s třetinovým nájezdem za 800k a víc, kterou bude dobíjet za peníze?

          1. Děkuji.
            Tak pokud tento svůj
            „current speculation of a UK

            Děkuji.
            Tak pokud tento svůj
            „current speculation of a UK price between £25,000 and £40,000 ($33,000 to $52,000)“ realizují, tak to auto pohřbili.
            A to navíc v Librách, takže v Euru to bude ještě o nějakých 10% víc cca přes 36 000 EUR. No prostě vražda.

            1. Co to máte za kurzy a přepočty?
              „A to navíc v Librách,

              Co to máte za kurzy a přepočty?

              „A to navíc v Librách, takže v Euru to bude ještě o nějakých 10% víc cca přes 36 000 EUR. No prostě vražda.“

              Já tam vidím v librách 25t a když k tomu přidám těch vašich 10 procent, vyjde mi 27,5t v eurech. Vy jste to patrně popletl a berete cenu 33t, ale to je v dolarech 🙂

                1. Až se to nebude prodávat tak bude konečně už i Honda moct
                  Až se to nebude prodávat tak bude konečně už i Honda moct říct, vidíte: Vždyť ty elektromobily nikdo nechce, tak proč je vyrábět? 😀

          1. No to je zajímavá interpretace… vynechal bych slovo
            No to je zajímavá interpretace… vynechal bych slovo „každý“ respektive nahradil slovem „někdo“.
            Já (a teď mohu mluvit za celou naši rodinu), podnikáme delší cesty tak max 15X za rok, a vzhledem k tomu, že se jedná o cesty bez časového plánu (tedy je mi jedno, zda dojedu o hodinu či dvě později než bych totéž dojel se spalovákem), tak se to dá pohodlně řešit rychlodbíjením.
            No a upřímně, vše co je dál než tři až čtyři dobíjení je na pováženou zda se vůbec vyplatí jezdit autem a investovat do toho ten čas. Jinými slovy, co je nad 500km je na zvážení zda raději neletět, a chcete-li být ekologický tak jet třeba vlakem.
            Rozhodně si myslím, že pro těch pár příležitostí za rok, se nevyplatí si doma opečovávat druhé auto s jinými parametry natož užraného spalováka. Tohle EV (a jemu podobná) plní každodenní potřebu po 95% roku.

  2. Jak píše CarlosEV…chybí ten zásadní údaj – konečná
    Jak píše CarlosEV…chybí ten zásadní údaj – konečná cena. Informace o rezervačním poplatku 20000,- kč je hezký, ale bez znalosti doplatku dost na prd. Rozhodující bude, zda si doplatím 400 až 500 tisíc, nebo ( a to úmyslně přeháním) milion.
    Každopádně když ten doplatek bude do půl míče, tak by si Skoda (respetive VW) mělo začít dělat starosti. Jestliže ted operují na trhu se příslibem e-CityGO za 420 u kterého se přepokládá konečná cena vyšší jenže v absolutním základu (v podání VW pomalu ručně stahovaná okénka), a proti tomu Honda, která má i zrcátka elektronická… no nevidím to na těžkou volbu.

      1. Tuším, že jsem Vám ten dotaz položil v této diskuzi o
        Tuším, že jsem Vám ten dotaz položil v této diskuzi o vlákno výše, tak se omlouvám za repete – z jakého zdroje ten odhad čerpáte?
        Protože s takovou cenovkou by to muselo být konkurence schopné Hyunday KONĚ či IONIQU, nebo Leafu II apod… a to to tedy rozhodně není, je to o více než kategorii nižší třída (typ) auta.
        Osobně tipuju, že všichni tak nějak vyčkávaj s uveřejněním finální ceny až to spustí někdo jiný. Nikdo nechce být první a stanovit pevnou cenu. Vemte si jak fabuluje VW se Škodou e-CitiGo. Ty trochu provokativně nadhodili 420tisíc, ale hned s dovětkem, že cena se může měnit a teď čekají jak zareaguje konkurence.
        Podle mě tímhle Honda půjde po krku právě konkurenci tipu e-UP nebo e-CitiGO tedy můj odhad je okolo 20000 Eur.

        1. Tak odpověď na zdroj už jsme si vysvětlili v jiném
          Tak odpověď na zdroj už jsme si vysvětlili v jiném vlákně, a pokud to tedy vskutku bude platit (tedy ta cena 33 000 liber) tak je to od Hondy matkovražda tohoto auta.

          PS: ve světle informace, kterou jsem před chvílí zachytil na internetu, že Tesla dočasně obnovila (a poprvé zavedla u modelu TM3) DOŽIVOTNÍ nabíjení na SC ZDARMA.
          Tudíž aktuálně si může firma s dotací pořídit TM3 pod milion Kč a celá tato pořízená flotila doživotně mít možnost nulových nákladů na PHM.

Napsat komentář