Elektromobil Honda e: 35,5kWh baterie, dojezd 200 km, cena pod 30 000 eur?

Honda odhalila další podrobnosti týkající se připravovaného elektromobilu Honda e. Nabídne kapalinou chlazenou 35,5kWh baterii.

Standardní výbavou elektromobilu Honda e budou kamery místo postranních zrcátek.
foto: Honda

Zdá se, že Škoda Citigo-e iV bude mít další zajímavou konkurenci. Městský elektromobil Honda e staví na baterii v podvozku, 50:50 rozložení hmotnosti a pohonem zadní nápravy.

Nabíjení bude možné s pomocí rychlonabíjecího konektoru CCS2 nebo Mennekes Typ 2. Osmdesát procent kapacity bude možné rychlonabíjením doplnit do 30 minut. Výkon palubní nabíječky zatím není znám.

O elektromobil Honda e už údajně „vyjádřilo zájem“ asi 31 000 lidí. Co to přesně znamená, zda návštěvy webu, nebo vyloženě rezervace, Honda nesdělila. Rezervovat auto už je ale možné v Británii, Norsku, Německu či Francii.

Dosud také nebylo oznámeno to nejdůležitější, a to cena elektromobilu Honda e. Vzhledem k plánovanému dotačnímu limitu 30 000 eur v Německu lze ale očekávat právě cenu blízkou této hranici.

143 Comments on “Elektromobil Honda e: 35,5kWh baterie, dojezd 200 km, cena pod 30 000 eur?”

    1. Super je k tomu tenhle koment na Redditu:
      „As a current Audi

      Super je k tomu tenhle koment na Redditu:
      „As a current Audi owner who is a victim of their faulty TFSI engine (google the class action suit) – if I drive at 200+ my Audi drinks almost as much oil as fuel… can’t wait to switch to Tesla.“
      Nicméně dle autofora Tesle natrhne prdel i Oktávka 😀
      http://www.autoforum.cz/zajimavosti/mizerie-tesly-model-3-na-nemecke-dalnici-ukazuje-jak-daleko-ma-k-soucasnym-standardum/

      1. Na autoforum se chodím jen tak pobavit jak trávu (kolem
        Na autoforum se chodím jen tak pobavit jak trávu (kolem cesty) požírající dinosauři nejsou schopni ani zvednout hlavu a podívat se na oblohu jak na ně míří meteorit. Ale tohle je fakt šílený. Opravdu autor spoléhá na to, že ani jedna jeho ovce neumí ani trochu anglicky (s krásným jihokorejským přízvukem) a Bjornovo video si nepustí? Že si nedokáže přeložit, co tam ve skutečnosti Bjornovi klepe (rattling) a že sám na konci videa překvapivě říká, že čekal v těchto rychlostech mnohem větší aerodynamický hluk uvnitř vozu, které jak sám v jiném videu uvádí není úplně z nejtišších. Já chápu, že na autoforum chodí lidé, kteří opravdu o EV nic netuší a tyhle články jsou jim po chuti. Ale mě pak totálně vyčerpává, tyhly šňůšky nesmyslů neustále vyvracet (podobné jako v nedávné diskusi vzpomínka na peodlužky v Norsku apod.) Nejsem konspirátor, ale nikdo mi nevymluví, že v naší kotlině není cíleně vytvářen negativní obraz o EV realitě. Hurá dinosauří ovce, žerte trávu, spalujte B i D nejlépe s přídavky E a nevšimejste si toho, že raka už má každý 3 člověk, však už jen pár let a bude ji mít každý druhý. A prý, že ČR, se nezabývá důchodovoh reformou… Na co reformu, když se můžeme za stálého potlesku a hejtování změn otrávit k sladkému zapomnění.
        Jsou chvíle, kdy je mi fakt smutno.
        Díky všem slušným diskutérům zde, díky všem pioneers and early adopters, díky lidem, kteří na srazech a diskuzích neustále vyvrací mýty a argumentují fakty.
        Díky,
        Tom

        1. Tak jsem se podíval a kromě pomalé akcelerace, kdy auto nad
          Tak jsem se podíval a kromě pomalé akcelerace, kdy auto nad 200km/h skoro nezrychluje, přehřívání a spotřeby jako tank, vidíme hlavně strašné vibrace jak při jízdě v trabantu. To auto nemá tlumiče?

          To se hodně nepovedlo.

  1. Ot:
    Od patku jsem trochu cestoval mezi Prahou a Usti nad

    Ot:
    Od patku jsem trochu cestoval mezi Prahou a Usti nad Labem. Normalnim tempem 120 prvotridky, 140 dalnice a predjizdeni obcas hodne zostra jsem dosahl na celkovych 1110km prumer
    23,6kWh/100km.

    Po navratu jsem kouknul pres OBD jak se mi zmenila od dubna po dalsich asi 7tis.km kapacita baterky.
    Zjistil jsem, ze nijak.

    Ovsem vsiml jsem si jedne zajimavosti, Tesla v nekterem z upgradu od dubna zvetsila buffer baterky z puvodnich 4kWh na 5kWh.

                1. Tak nevím, kdo je na čerpačce nebo nabíječce déle…
                  Tak nevím, kdo je na čerpačce nebo nabíječce déle… jestli ten fosil driver, nebo elektro skřítek. V každé druhé diskuzi tady čtu jak je to strašně v pohodě to nabíjení, tu obídek, tu kafíčko 😀 Jen v diskuzích na hybridu protekly při nabíjení doslova hektolitry kafe.

                2. nevím jak ostatní ale já z 90% případů jdu nakupovat,
                  nevím jak ostatní ale já z 90% případů jdu nakupovat, ale ne z nudy ale protože musím, aby jsme měli doma co žrát

                1. Jak říkám, zázrak, navrhuji tuto nabíjecí stanici a
                  Jak říkám, zázrak, navrhuji tuto nabíjecí stanici a elektromobil rovnou blahořečit.
                  Ostatní jsou rádi, když se dostanou na ztráty pod 10%.

              1. Paradoxně na faktuře můžete mít míň, než kolik
                Paradoxně na faktuře můžete mít míň, než kolik najezdíte.

                Zázrak moderní techniky. Stačí k tomu pár solárních panelů a chytrý wallbox.

                Hele a ještě jeden zázrak. Spotřeba el.energie mi vyrostla na dvojnásobek původní spotřeby, ale celková faktura jen o cca 40%.

                To je jako dostat množstevní slevu za benzín a jako bonus ho dostat pár litrů zdarma. Která benzina to dnes tak má??

                1. Jasně, a taky vás třeba manželka bude podvádět a tahat z
                  Jasně, a taky vás třeba manželka bude podvádět a tahat z vás prachy pro milence.

                  Přijde vám to off-topic? Ne méně, než ty vaše nesmysly.

            1. No nevím… nabíječka má ztráty jenom 1%? To znamená
              No nevím… nabíječka má ztráty jenom 1%? To znamená účinnost 99%? To se mi nezdá.

              Jde o to, že pokud nabíjíte třeba doma a víte dle PP, že jste dobil 100 kWh (třeba na dvakrát), tak kolik vám proteklo elektromobilem během nabíjení… opravdu jenom 101 kWh?

                1. Jo takhle… takže když displej DC nabíječky říká, že
                  Jo takhle… takže když displej DC nabíječky říká, že jste dobil řekněme 50 kWh, tak těch 50 (resp. 49,5 kWh) skutečně nateklo do baterky?

                2. neee woe …měli zrovna prasklý kabel a 25% vyteklo na
                  neee woe …měli zrovna prasklý kabel a 25% vyteklo na chodník

                3. Tak 25% ne, ale myslel jsem, že stráty při nabíjení (i
                  Tak 25% ne, ale myslel jsem, že stráty při nabíjení (i DC) jsou vyšší než 1%.

                4. Tak já když nabíjel třeba baterky od RC letadla, ke konci
                  Tak já když nabíjel třeba baterky od RC letadla, ke konci nabíjení byly docela horké, takže se to „ztratilo“ ve formě tepla, zvýšila se teplota baterek.

                5. To je nepodstatné, bavíme se samozřejmě o DC-DC měniči.
                  To je nepodstatné, bavíme se samozřejmě o DC-DC měniči.

                6. Jistě, jak jinak? Baterka (je jedno jesti v autě nebo RC
                  Jistě, jak jinak? Baterka (je jedno jesti v autě nebo RC letadle) se vždy nabíjí stejnosměrným proudem (DC). Akorát, když se elektrické auto nabíjí doma, tak převod AC-DC má na starosti vestavěná palubní nabíječka a když se nabíjí na DC stanici, tak ten převod obstará ta DC nabíječka a do baterky už teče jenom DC. Pokud to teda správně chápu.

                  Pokud vám +- sedí údaj na displeji DC nabíječky s tím, co nateče do baterky, tak vám ten operátor počítá jenom to, co je za DC částí, to znamená, že ztráta AC-DC konverze je v jeho režii. Ale i tak to není úplně to samé, co dodáte do baterky. Jak jsem zmínil, část energie se promění v teplo.

                7. aaa bingo… samozřejmě, mě nezajímá co se děje
                  aaa bingo… samozřejmě, mě nezajímá co se děje předtím, já beru už ten DC proud, stejně jako na ČS vám počítají přesně to co vyteklo z pistole a ne co přivezla cisterna z rafinérie

                  psal jsem že doma nabijim velmi sporadicky, takže to mě nezajímá a stejně jako běžec42 to ani nebudu počítat

                  tak jasný že jsou baterky DC ale pokud se ty baterie nabíjí doma ze zásuvky tak je tam konverze AC/DC a možná ještě k tomu napětí, ale to je úplně jiný případ

                8. Dovoluji si připomenout, že téma je spotřeba, nikoliv
                  Dovoluji si připomenout, že téma je spotřeba, nikoliv platba.
                  Tudíž není podstatné, kdo to platí, ale kolik se spotřebuje.

                9. poslední odpověď…v SO jsem nabil do plna (98%) a
                  poslední odpověď…v SO jsem nabil do plna (98%) a vynuloval PP pak jsem ujel 182km se spotřebou 9.5kWh /100 km což je 17.3 kWh a přijel na nabíječku kde jsem znova nabil a stojan napočítal 17.71 kWh rozdíl je cca 2.5% rozdíl

                  woe ne 25% !!!

                  tímto za sebe končím diskuzi, doporučuji si na pár dní nějaké EV aspoň půjčit než tu blekotat nesmysly

                10. Takže už ne 1%, ale 2,5%. Takže pokud by to šlo opravdu
                  Takže už ne 1%, ale 2,5%. Takže pokud by to šlo opravdu přesně změřit, dostali bychom reálné číslo reprezentující ztráty při DC nabíjení 🙂

                  PS:
                  Nikdy jsem netvrdil 25%,ale už z principu a logiky věci tam nějaké ztráty musí být a to mě zajímalo.

                11. Rozdíl mezi nabitím a vybitím může být daný prostě
                  Rozdíl mezi nabitím a vybitím může být daný prostě jinou teplotou baterie při druhém nabíjení. Takové měření ti moc neřekne.

                12. Aké baterky ste tam mali? Li-ion alebo LiPol sa viac
                  Aké baterky ste tam mali? Li-ion alebo LiPol sa viac zahrievajú do 80% nabitia. Potom klesá prúd, pričom napätie už nestúpa CC-CV.
                  NiMH alebo NiCd sa zahrievajú najviac na konci nabíjania.

                13. Měl jsem LiPol baterky. Ano, vím jak se nabíjí, ke konci
                  Měl jsem LiPol baterky. Ano, vím jak se nabíjí, ke konci už jen malým proudem a balancuje články. Jen jsem tím chtěl říct, že to generuje teplo.

                14. ajimave, jeste pred „par“ lety se tvrdilo, ze kdyz se
                  ajimave, jeste pred „par“ lety se tvrdilo, ze kdyz se (modelarske) li-poly pri nabijeni zahrivaji, tak je neco spatne.

                15. Když se nabíjí třeba 2C, tak se zahřívají a je to
                  Když se nabíjí třeba 2C, tak se zahřívají a je to normální. Samozřejmě, nesmí hořet, i to se stalo jednomu kolegovi modeláři. Proto je dobré nenechávat je nabíjet osamotě, pro jistotu.

                  Může se taky stát, že se nafouknou a to už je znak, že něco je špatně. I když, někdo létá i s nafouklými LiPol. Nedají už ty proudy jako dřív, ale někdy to nevadí. Já když se mi nafoukly, vyhazoval jsem je.

                16. Ja preventivne koncil na 1C.
                  Nafukuji se myslim, kdyz se ulozi

                  Ja preventivne koncil na 1C.
                  Nafukuji se myslim, kdyz se ulozi na delsi dobu plne nabite. A taky sly, o taborak jsem nestal (i kdyz na zemi, ne ve vzduchu).

                17. Tak jasně, když skladovat, tak napůl nabité. Taky jsem
                  Tak jasně, když skladovat, tak napůl nabité. Taky jsem nabíjel většinou 1C, ale když jsem byl naletišti a chtěl jsem hned letět, tak i 2C 🙂

                18. Na ty nabíječky opravdu nepotřebuješ vodní chlazení ani
                  Na ty nabíječky opravdu nepotřebuješ vodní chlazení ani při vysokých proudech. Ty ztráty nejsou vůbec tak velké

                19. No a kolik to teda je, když říkáte, že ty ztráty nejsou
                  No a kolik to teda je, když říkáte, že ty ztráty nejsou vůbec tak velké?

                20. Není to ani zdaleka dost na to, aby se to zahřálo aspoň
                  Není to ani zdaleka dost na to, aby se to zahřálo aspoň jako 1kW kulma.

                21. Čekal jsem nějaký konkrétní údaj, když už jste se
                  Čekal jsem nějaký konkrétní údaj, když už jste se zapojil do debaty, ale nic kloudného z vás nevypadlo, jenom že to „není tam moc“ nebo že to není ani 1 kW. Jen nevím odkud jste to vzal. Taková info je k ničemu.

                22. Zahrivani kabelu, baterie,prikon klimatizace na chlazeni
                  Zahrivani kabelu, baterie,prikon klimatizace na chlazeni baterie .

                23. Tak 25% ne, ale myslel jsem, že stráty při nabíjení (i
                  Tak 25% ne, ale myslel jsem, že stráty při nabíjení (i DC) jsou vyšší než 1%.

    1. Jo, taky by mě zajímalo, odkud jsou ty uváděné spotřeby.
      Jo, taky by mě zajímalo, odkud jsou ty uváděné spotřeby. Myslím obecně u EV, při testech nebo když uživetelé uvádí spotřebu, tak na základě čeho? Je to údaj z palubního počítače auta? Protože já mám zkušenost ze spalovacích aut, že PP dost kecá, je optimistický, takže skutečnou spotřebu pak zjistím z dotankování. Rozumím, že u EV ta nepřesnost nebude tak velká, ale zase tam je ztráta pří nabíjení, což u spalováku nehrozí, tam se cestou ze stojanu do nádrže nic neztratí. Takže i spotřeba u EV by se měla uvádět až z „dotankování“, resp z dobití.

      1. Údaje o spotřebě jsou z palubního počítače což sedí s
        Údaje o spotřebě jsou z palubního počítače což sedí s tím co skutečně zmizí z baterky.
        Využitelná kapacita baterky je vyčtená přes OBD z BMS. Také platí, že při normální jízdě se dá vyčerpat to co BMS zobrazuje.

        Pro porovnání mezi ev a pro udělání-si obrázku o dojezdu jsou to tedy naprosto relevantní údaje.

        To jaké má ztráty palubní nebo externí nabíječka neřeším. Lidi spíše zajímá ten dojezd než fakt jestli jezdím za 0,5Kč/km nebo 0,55Kč/km.

        1. Ano, to je pravda, že podstatné je, kolik ukáže palubák a
          Ano, to je pravda, že podstatné je, kolik ukáže palubák a se známou kapacitou baterky lze dovodit dojezd.

          Pokud chce někdo skutečné náklady, je pak dobré znám, kolik odteklo přes měřák a jaké jsou ty ztráty. U spalováku mi třeba palubák kecá o cca. 3-5 procent, vždy je optimističtější než skutečnost 🙂

          1. Jj.
            Jenže při ceně 30Kč/litr paliva je těch 5% znát

            Jj.
            Jenže při ceně 30Kč/litr paliva je těch 5% znát více než u ceny kolem 3Kč/kWh.

            Když pak přičtete, že u Čezu nabíjím za paušál a na SC úplně zdarma tak je to fakt nedůležitý údaj.

            Nemluvě o tom, že kdo si dnes koupí Teslu nebo i jiné nové ev asi moc těch pár haléřů na kilometru neřeší.

        2. „Údaje o spotřebě jsou z palubního počítače což sedí
          „Údaje o spotřebě jsou z palubního počítače což sedí s tím co skutečně zmizí z baterky.“

          Mohu se zeptat, na základě čeho posuzujete, kolik zmizelo z baterky, když to dokážete srovnat s údajem z palubního počítače?

  2. off
    Ty externálie jsou ale prevít 🙂
    Stát se obává

    off

    Ty externálie jsou ale prevít 🙂

    Stát se obává vysokých nákladů na odstranění následků těžby. Chce zrušit moratorium
    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/stat-se-obava-vysokych-nakladu-na-odstraneni-nasledku-tezby/r~c917749c900611e9b9980cc47ab5f122/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed

    „Stát chce předejít budoucím výdajům ze státního rozpočtu na odstraňování následků hornické činnosti a likvidace dolů a lomů v případě nezodpovědného hospodaření těžebních společností.“

      1. Leaf 2 jsem řídil já, také jsem myslel že dopadne hůř
        Leaf 2 jsem řídil já, také jsem myslel že dopadne hůř 🙂 Jen doplním že jsem měl také puštěnou klimatizaci na 22 (v popisu jízdy je uvedeno že měla klimatizaci puštěnou jen Kona) a že Leaf měl nějaké univerzální celoroční gumy což možná také není z hlediska spotřeby optimální. V Leafu jsem však jel sám, v Koně jeli dva.

        1. Zřejmě jak už tady někdo psal, rychlost kolem 110 km/h
          Zřejmě jak už tady někdo psal, rychlost kolem 110 km/h tomu autu sedí a nepřehřívají se tolik baterie. Pokud bych jel Kia Soulem Vestec-Vystrkov 2016 rychlostí 110 v počasí kolem 25°C, tak bych rozhodně neměl spotřebu do 15 kWh, ale tak 16,5 kWh/100km. Samozřejmě jsou tam uzavírky a popojíždění, což snižuje spotřebu docela znatelně. Novější model Kia Soul 2018 by to kolem 15 kWh dal.

          1. Ano, pravda je, že tam byla uzavírka, takže tu část
            Ano, pravda je, že tam byla uzavírka, takže tu část dálnice jsme jeli jen 80km/hod, zácpa naštěstí nebyla. Průměrná rychlost celé „dálniční“ části od vyjetí z nabíječky ve Vestci do příjezdu na Eon Vystrkov byla 92km/hod.

      1. To jo. Zatímco ostatní automobilky vyrábějí elektromobily
        To jo. Zatímco ostatní automobilky vyrábějí elektromobily jenom jako doplněk pro otestování technologie a aby nemusely platit pokuty, takže je prodávají za náklady nebo i pod ně, tak Tesla má na Modelu 3 20 procentní marži.

  3. PARÁDA !! fČíně se prodálo ve srovnání s loňským
    PARÁDA !! fČíně se prodálo ve srovnání s loňským květnem o 16% méně autopopelnic !! tedy největší meziroční pokles v historii ;)) Trh tak mířil dolů již 11 měsíc v řadě parááádaa. Za propady přitom do jisté míry stojí i nové emisní standardy China VI, které celá řada provincií přijala již nyní, jakkoliv centrálně začínají platit až v roce 2020…

    http://www.autoforum.cz/zajimavosti/hlavni-trh-vetsiny-velkych-automobilek-se-hrouti-stale-vic-dopady-neminou-ani-nas

    1. Zákaz spalovacích motorů myslí frantíci až roku 2040
      Zákaz spalovacích motorů myslí frantíci až roku 2040 vážně. žabožroutský sráči prý Už „připravují“ nové zákony shelmou fnotrdamu :))))))))))

      https://www.auto.cz/zakaz-spalovacich-motoru-myslime-vazne-vzkazuji-francouzi-uz-pripravuji-nove-zakony-129662

      PS: srr na francouze, víte kerou frázi používají frantíci nejčastěji? vzdávám se oe ;))))

      https://www.csfd.cz/film/248830-muzi-co-ziraji-na-kozy

        1. Hele, já si věci necucám z prstu. Když už tě zajímají
          Hele, já si věci necucám z prstu. Když už tě zajímají detaily, tak se aspoň můžeš zeptat slušně. Kvůli tobě jsem si dal na čas a pohledal to.

          Ale už je to chvilka, co jsem to četl, takže to nebylo stoprocentně přesné. Jsou to čísla za Q1 2019 a ne za květen, ale myslím, že to je úplně fuk.
          Meziroční pokles prodejů spalováků 13 procent a nárůst EVs o 118 procent. EVs už tvořily více než 5 procent všech prodejů.

          https://cleantechnica.com/2019/04/10/china-q1-ev-sales-grow-118-year-on-year-fossil-sales-fall-13-charts/

                1. Vem si zklidňující prášky a douč se základní věci
                  Vem si zklidňující prášky a douč se základní věci místo toho prázdnýho žvanění pomatenče.

                2. přesně tak sežer už konečně ten bonbónek a zalez
                  přesně tak sežer už konečně ten bonbónek a zalez zpátky na to pískoviště místo tady toho úchylnýho žvatlání pošahanče 🙂 tak už je to lepší je to líp??

                3. Ne není to s tebou lepší, zase šíříš nějaký
                  Ne není to s tebou lepší, zase šíříš nějaký splašený hovadiny vo ílonově twítu. Ty už jsi naprostej magor. Navíc to ani není zajímavý.

    1. Bude to jako 100x předtím. Řidič(ka) tvrdí, že auto
      Bude to jako 100x předtím. Řidič(ka) tvrdí, že auto zrychlilo samo, média o tom napíšou, Tesla pošle techniky, ti se podívají do záznamů a zjistí, že si baba spletla pedály a média to už nebude zajímat.

      Hlášeních o samozrychlujících Teslách už bylo habakuk a skutečnost byla 0.

      1. Pane Josefe, čím se tabulka liší od vaší
        Pane Josefe, čím se tabulka liší od vaší představy?

        •vaše představa vzorce
        kapacita baterie/ EPA dojezd/ váha    *10000
        •údaje z tabulky ve sloupci ‚I‘
        Battery (kWh)   / EPA range / Weight  *100*1000
        =C2                  / D2             / G2         *100*1000

        co jsem nepochopil?

        1. Měl jsem napsat skutečná (využitelná kapacita) baterie.
          Měl jsem napsat skutečná (využitelná kapacita) baterie. Např. nová baterie Tesla má využitelnou kapacitu asi 3% pod tu obecně definovanou, Ioniq uvádí přímo využitelnou kapacitu a eTron má využitelnou kapacitu asi o 12% nižší než je uváděná. Pak ty výpočty nemohou být porovnatelné… Celkově ta váha je stejně zavádějící, jak již tu bylo mnohokrát řečeno u BEV není váha tak podstatná jako u spalovacích aut. Vzorec tedy zvýhodní těžší auto, přestože ten dopad na dojezd je víceméně zanedbatelný.

              1. Ale tobě jako zákazníkovi může být úplně jedno jaká
                Ale tobě jako zákazníkovi může být úplně jedno jaká je reálná kapacita baterie. Tebe zajímá pouze využitelná kapacita, takže srovnání je logicky správné dělat na využitelné kapacitě, protože ta zbylá část je technická režie.

                1. Reálná kapacita a využitelná kapacita je přece to samé.
                  Reálná kapacita a využitelná kapacita je přece to samé.

                2. To není. Reálně má to auto namontováno třeba 83kWh ale
                  To není. Reálně má to auto namontováno třeba 83kWh ale využitelných z toho je třeba jenom 75kWh.

                3. Ne 😀 Reálná kapacita je ta, která tam reálně existuje a
                  Ne 😀 Reálná kapacita je ta, která tam reálně existuje a liší se od využitelné kapacity 😀

                4. Takže výrobce uvádí nereálnou kapacitu 95 kWh, auto má
                  Takže výrobce uvádí nereálnou kapacitu 95 kWh, auto má reálně kapacitu 83,5 kWh a využitelnou 79 kWh, ovšem vy bude stát na svém, reálná kapacita je 83,5 kWh že? 🙂

                5. Kde jsi přišel na těch 79? Třeba Etron má reálně 95kWh
                  Kde jsi přišel na těch 79? Třeba Etron má reálně 95kWh baterku a využitelnou 84kWh.

                6. Využitelných je teoreticky 83,5 kWh, ale to není kapacita
                  Využitelných je teoreticky 83,5 kWh, ale to není kapacita na věčné casy. Zrovna tak Tesla má uváděnou kapacitu 100 kWh, využitelnou 97 kWh a po 3 letech klidně 93 kWh.

                7. Ale to nemá nic společného s tím o čem se tu bavíme.
                  Ale to nemá nic společného s tím o čem se tu bavíme. Spalovacímu motoru taky časem klesá výkon jak se obrušujou hlavy válců a celkově se unavuje kontrukce.

  4. Při ceně 30k EUR (750k korun) to Sspíš než konkurence pro
    Při ceně 30k EUR (750k korun) to Sspíš než konkurence pro CitiGO za 420k to bude konkurence Corse a ID. 3.
    Každopádně velmi zjímavá, a co se mi líbí nejvíc, že na rozdíl od VW, které v konceptu nabízelo nejen kamery místo zrcátek, ale i zajížděcí volant a posuvné dveře tak nakonec budou prodávat klasickou očesanou plechovku bez všech vychytávek. Kdežto Honda se zdá fíčury zachovala.

  5. Pozitivni jest, ze to bude mit charge port vepredu, ale meli
    Pozitivni jest, ze to bude mit charge port vepredu, ale meli jej dat do masky kvuli desti, snehu. Velmi pozitivni je chlazena baterie, vyborne hondoo. Urcite vyborne je, ze to je zadokolka.
    Kapacita bat vyuzitelna dle dojezdu bude kolem 30+kWh; jenze to i tak vychazi na velkou spotrebu!?
    K zrcatkum alaa kamery za mne no-comment.

    1. Myslel jste kamery ala zrcátka ne? Tak za mě rozhodně body
      Myslel jste kamery ala zrcátka ne? Tak za mě rozhodně body nahoru, na tuhle fíčuru se náramně těším. Jestli bude možné si ukládat různé profily řidičů s jejich nastavením (jak bylo annoncováno), tak přijdu k autu se svou ID kartou, auto pozná kdo řídí a samo nastaví sedačku, volant a v tomto případě i zrcátka – podle me super.
      S umístěním dobíjecího portu jsem také na vážkách, snad vědí co dělají, a aktivní chlazení baterie je tak velké pozitivum, že to může být rozhodující faktor při volbě oproti konkurenci.

      1. Kamery namiesto spetnych zrkadiel ma na etrone sklamali.
        Kamery namiesto spetnych zrkadiel ma na etrone sklamali. Jednak nemali funkciu sklapania pri cuvani (co sa zrejme da dorobit v softveri) no viac mi vadilo, ze sa pri kamerovych zrkadlach neda pohybom pozicie hlavy vodica rychle zmenit uhol nahladu cez zrkadla.

        Mastavovanie vsetkeho – aj mechanickych spetnych zrkadiel podla profilu vodica je standardom u viacerych aut.

          1. Diskuze o elektromobilech převážně pasivně proletím,
            Diskuze o elektromobilech převážně pasivně proletím, zajímám se o hybridy a elektro považuji za technologii pro kryply a jejich vozíky, aniž bych se chtěl nějak dotknout postižených spoluobčanů.

            K Hondě jako parodii na auto nemám co říct, co by už nezaznělo tisíckrát. Cena vs. užitná hodnota dělá z elektromobilů hračky.

            Proto komentuji převážně jen úplně dementní příspěvky co mě nadzvednout, jako je váš o personalizaci nastavení nebo obdobný o výhodě elektromobilu ve vyhřátí před odjezdem, které píšou lidé, kteří v moderním autě neseděli 10 let.

            Vlastně vás trochu lituju.

            1. Diskuzi o EV prolítnete, a k Hondě E nemáte co říct.
              Diskuzi o EV prolítnete, a k Hondě E nemáte co říct. Takže jste sem přišel místo vyjádření svého názoru k tématu, kritizovat názory jiných. A ještě jste se pasoval do role toho, kdo si troufá určovat čí názor je správný či špatný, nebo dokonce „dementní“. Tak toho se nehodlám účastnit.

              Hodně štěstí s někým jiným.

      1. Na auto s dojezdem 200 km (realita bude tak 170 km) mi to
        Na auto s dojezdem 200 km (realita bude tak 170 km) mi to přijde dost, nový standard bude příští rok u takových aut o 200 tisíc níže. Co je tam na výbavě tak světoborného vyjma kamer místo zrcátek, což řada lidí vůbec nechce. Design vnitřku se mi líbí, nemá to ani tepelné čerpadlo, ani vyspělé řídící systémy. Jako zajímavost považuji zadní pohon. Jako designovka do města na nákupy, proč ne, pár lidí se u nás určitě najde.

        1. WLTP není NEDC. Ten dojez 200km bude reálný, hned ze dvou
          WLTP není NEDC. Ten dojez 200km bude reálný, hned ze dvou důvodů. Za prvé WLTP je již poměrně důvěryhodné měření, a za druhé – všude píšou dojezd přes 200 takže tam je ještě i rezerva.
          Neříkám, že je výbava světoborná, ale že je lepší než konkurence. Nevím sice jaké auto myslíte, že bude příští rok o 200 tisíc levnější, ale pokud to chcete srovnávat s novými trojčaty CitiGo iV, Seat Mii, či nový E-UP – tak to je nerovnatelné. Tahle nová trojčata jsou jen přestavěné spalováky, které autu s platformou EV sahají sotva po pás.
          Pro Hondu E budou konkurencí VW ID. 3, Opel Corsa atd… a ty se všechny pohybují na hraně 30k EUR. Když pominu ty řekněme fíčury v podobě kamer místo zrcátek (na které evidentně panuje rozporuplný názor) tak zatím nevím o žádném, které by mělo aktivní tepelný management baterie, a to bude set sakramentská výhoda pro nabíjení.

          Že to nemá tepelné čerpadlo, je obrovská škoda, to souhlasím.

          1. WLTP je stále poměrně optimistický, věřil bych spíše
            WLTP je stále poměrně optimistický, věřil bych spíše EPA, která počítá s 160 km dojezdu. Evidentně to auto bude mít velkou spotřebu (to tepelné čerpadlo má poloviční spotřebu). Mě osobně se líbí tahle taška na nákupy (390 cm délka), ale nesrovnával bych to s podstatně větším ID.3. Citygo-e rozhodně půjde na dračku, tomu věřte a speciálně u nás.

            1. Kde jste našel u Hondy e uvedená EPA 160km? Máte odkaz, to
              Kde jste našel u Hondy e uvedená EPA 160km? Máte odkaz, to bych se chtěl podívat.
              Máme evidentně obrácený pohled na věc. Já tu menší velikost považuji za výhodu. Osobně leckdy nechápu cokoliv dále za předními sedačkami – stejně věčně vidíme lidi jezdit jen sami, nebo max ve dvou a zadní sedačka je prázdná.
              Na čem se ale shodneme stoprocentně jsou očekávané prodeje CitiGO iV. V ČR cena zvítězí – je to v čechách nejdůležitější parametr, a osobně to také chápu.

                1. Jo uvádějí EPA 100 mil (tj. cca 160km), jenže u prototypu
                  Jo uvádějí EPA 100 mil (tj. cca 160km), jenže u prototypu s 25 kWh baterií. Pokud jsem to správně pochopil, tak konečná verze má mít 30kWh čímž by to stouplo na těch 200km dojezdu na jedno nabití.
                  A třeba oproti CitiGO iV, se všude opakovaně mluví o rychlodobítí na 80% za 30 min, kdežto Škoda má na 80% dobíjet až 65 minut. Vzhledem k tomu, že to má aktivní tepelný management baterie, tak by neměl být problém ani s opakovaným rychlodobíjením (jako má třeba nový Leaf). Tudíž CitiGo nabije 250km za 65 minut (a nevím kolikrát za sebou než se nabíjení dramaticky spomalí – u Leafu je to prý zhruba třetí nabíjení), kdežto Honda E nabije 200km za 30 minut (a s předpokladem, že bez problémů opakovaně).
                  Na druhou stranu, jak často člověk u takového auta bude potřebovat rychlonabíjet opakovaně. To je taky fakt.

                2. Podle mých zkušeností ta norma WLTP je přestřelená tak o
                  Podle mých zkušeností ta norma WLTP je přestřelená tak o 30%. Nechme se překvapit, nevěřím ale, že Honda dokáže nabít 32 kWh za 30 minut. Kia Soul má tepelný management a průměrné nabíjení 20 až 80% je výkonem 40 kW.

                3. No Opel tvrdí těch 30min dokonce o své nové Corse se 40
                  No Opel tvrdí těch 30min dokonce o své nové Corse se 40 kWh baterií. A to si nejsem vědom toho, že by Corsa měla mít chlazení baterie. I když ono chlazení je třeba až tak od třetího rychlonabíjení za sebou.

                4. Ano pokud se budeme bavit o u nás neexistujících Ionity
                  Ano pokud se budeme bavit o u nás neexistujících Ionity apod., pak je to možné. Ioniq a Soul umí nabíjet max výkonem 90 kW (prakticky kolem 70 kW), takže Honda EV, Opel a další to jistě zvládnou také. U Hondy vidím zajímé to nabíjení 11 kW, tedy 2f palubní nabíječka. Škoda, že tam není baterie 42 kWh, přece jenom baterie 32 kWh už je dnes celkem out i když je to měststké auto, tak větší baterie = větší pohodlí a větší výdrž baterie (za stejný počet nabíjecích cyklů obdržíme více kapacity).

                5. Ioniq a Soul 90 kW výkon ? Tak 64 až 66 kW podľa napätia.
                  Ioniq a Soul 90 kW výkon ? Tak 64 až 66 kW podľa napätia. Aj „prakticky 70“ je méta, na ktorú Ioniq nedosiahol.

                  Na druhú stranu, nabíja 2,2C, čo si nedovolí väčšina áut dnes. Aj Kona 64 nabíja už maximálne „len“ 1,1C.

                6. Tak je to uvedeno v technické specifikaci 90 kW, já jsem to
                  Tak je to uvedeno v technické specifikaci 90 kW, já jsem to nezkoušel, bohužel neměl jsem zatím možnost.

                  Na videu s nabíjením Ioniq se na chvilku mihne skoro 70 kW https://www.youtube.com/watch?v=wb3gJ8fWW5g

                7. Na Ioniqu Máme vyzkoušeno 72kW.
                  Na Ioniqu Máme vyzkoušeno 72kW.

          2. Pro průměrného zákazníka (z těch je, troufám si tvrdit,
            Pro průměrného zákazníka (z těch je, troufám si tvrdit, většina) je úplně jedno, na jaké platformě je to EV postavený. On koukne na dizajn, pak koukne dovnitř kolik tam je místa, zeptá se prodejce kolik to ujede na nabití, případně někdo se i svese… a nakonec, když se mu to zalíbí, zeptá se na cenu, možnosti financování a rozhodne se. Vsadím se, že skoro nikdo se nebude ptát, jestli to auto je nebo není postavené na nove elektrické platformě koncernu 🙂

            A VW ID bude dle mého větší než tato Honda, standardní mluvou řečeno o jednu třídu 🙂 To, že pro vás ve výhodou menší auto, nic neznamená, jsou to prostě velikostně jiná auta a spousta lidí za stejnou cenu spíš sáhne po tom ID.3, ta Honda bude spíš za tu cenu taková imidžovka do města.

            1. No jo, ale pokud ten zákazník takhle proleze těch auta
              No jo, ale pokud ten zákazník takhle proleze těch auta víc, tak už ta volba CitiGO iV tak jasná nebude. A nedej bože, aby se zeptal na rychlost toho dobíjení, a nebo dokonce (ale to už bude sofistikovanější otázka), zda to má aktivní chlazení baterie.
              Spoustu lidí zaskočí, že Škoda bude nabíjet na 80% víc než dvakrát tak dlouho, a že u třetího rychlodobíjení se to ještě brutálně zpomalí díky přehřátí baterie (jako u Leafa II). A kolik z těch lidí si uvědomí, že opakované rychlodobíjet použijí jen párkrát za rok, a že to tedy není tak podstatné?

              ID 3. za tu cenu. Souhlas, že ID. 3 je asi lepší než Honda E, ale důležité bude, co na konec v té ceně nabídnout. Aby Honda za 30k EUR nebyla nadupaná výbavou, a ID. 3 za 30k EUR nebyla očesaná plechovka.

              To se všechno rozsekne, až s tím sjedou z linky, a začnou za konečnou cenu prodávat konečný model auta. V tu chvíli se dá začít porovnávat, do té doby jsou půlka jen spekulace.

              1. Pokud bude Citigo o cca. 300 tis. levnější, tak to pro
                Pokud bude Citigo o cca. 300 tis. levnější, tak to pro hodně lidí bude jasná volba oproti té Hondě a je úplně jedno, že Honda bude mít virtuální zrcátka 🙂 A pokud bude cena stejná jako u ID.3, tak zase spousta lidí spíš koupí ten VW jako praktičtější auto. Honda bude cílit na zákazníky kteří i dnes kupují malá auta ve vyšší ceně jako třeba Mini nebo podobně. Ale to je okrajová skupina, žádná masovka jako Citigo nebo ID.3.

                Co se týče rychlosti nabíjení, tak to si počkejme na konečné specifikace. Ale stejně, většinou člověk auty této velikosti nejezdí dlouhé trasy (teda kromě vás), na to ty auta nejsou, ani dojezdem, ani pohodlím při jízdě, konstrukcí sedaček třeba, atd… Člověk to večer strčí do nabíječky a ráno má „plnou“.

                1. Tak je pravda, že se to rozhodne až sjede první sériovka z
                  Tak je pravda, že se to rozhodne až sjede první sériovka z linky a přilepí na ní konečnou cenovku – o tom žádná. A též jsem přesvědčen, že se mnoho lidí zvolí jako první EV CitiGo iV.

                  PS: já také obvykle nejezdím dlouhé trasy. 330 dní v roce se vejdu do 100 km/den. Jen nevidím žádnou komplikaci se s takovým autem vydat i do dálek – jen musím počítat s tím, že budu co tři hodiny rychlodobíjet. A tady mě právě na CitiGo mrzí, že to místo půlhodiny bude přes hodinu, a též mám pochybnosti kolikrát zasebou půjde rychlonabíjení (aby to nekolabovalo jako před updatem u Leafa II).

Napsat komentář