Elektromobil Ford Focus EV nově s 33,5kWh baterií a dojezdem 225 km

Americká automobilka Ford začala aktuálně na vybraných evropských trzích, mezi kterými Česko pochopitelně chybí, prodávat novou verzi elektromobilu Ford Focus EV. Nově nabízí baterii 33,5 kWh a papírový dojezd 225 km.

Nová verze elektromobilu Ford Focus EV nabízí baterii o kapacitě 33,5 kWh. Pro srovnání, nová verze Volkswagen e-Golf má baterii o kapacitě 35,8 kWh.
foto: FOrd

Elektromobil Ford Focus EV nás v testu popravdě příliš nenadchnul. Baterie o kapacitě 23 kWh, max. rychlost omezená na 135 km/h a humpolácké umístění baterie v kufru z něj udělalo spíš terč posměchu.

Ford se toho ale naštěstí nebojí a inovuje. V nové verzi elektromobilu Ford Focus EV zvyšuje kapacitu baterie na 33,5 kWh a přináší také ve standardní výbavě rychlonabíjení CCS Combo. NEDC dojezd díky tomu stoupnul na 225 km, případně realističtějších 185 km podle EPA.

Pohonná jednotka o výkonu 107 kW (145 koní) zůstává stejná, stejně jako zrychlení 0-100 km/h během 11,4 sekund. Cena elektromobilu v Německu začíná na €34 900, tedy 942 000 Kč. Mezi standardní vybavení patří také dvouzónová klimatizace, 17″ kola a zadní světla.

33 Comments on “Elektromobil Ford Focus EV nově s 33,5kWh baterií a dojezdem 225 km”

    1. ak sa jedná o nemeckéhon forda, dám svoju konšpiráciu –
      ak sa jedná o nemeckéhon forda, dám svoju konšpiráciu – za socíka sme dostávali zo sojuzu výkresy, kde mená pripomínali nemeckých kolonistov, vojnových zajatcov; pred desaťročím zasa naopak – nemecké výkresy s echt russkimi imja.
      a prečo tak píšem? na počiatku dvadsiateho storočia sa na šestinezemskéhopovrchu snažilinpreskočiť „míľniky“, čo sa nepodarilo. tak si západonemeckísúdruhovia vzali k srdcu „nepreskakovať“ a postupne prejdú VŠETKYSLEPÉULIČKY.

        1. V reálu je naprosto identický zevnitř i zvenku.Takže čím
          V reálu je naprosto identický zevnitř i zvenku.Takže čím zkryplený?Tím že si nemůžete dát do kufru krosny na dovolenou?Těžko vy s elektromobilem pojedete někdy do Alp…takže…čím zkryplený?Nebo to píšete jen proto že můžete?Jel jste někdy elektromobilem?Třeba jen trolejbusem?

          1. Neznalost Vás omlouvá. Viz můj podpis a články zde na
            Neznalost Vás omlouvá. Viz můj podpis a články zde na hybrid.cz s autorem Radovan. Trolejbusy i tramvaje v Ostravě v MHD máme a používám. I MHD elektrobusy, byť málo. Na dovolené s elektromobilem jsme byli s rodinou třeba ve Vídni, Bratislavě, Vysokých Tatrách atd. Focus elektromobil je jen špatně předělaný spalovák, na čemž po letitých zkušenostech s nimi trvám.

  1. Zdravím, já si myslím, že si někteří přispivatelé
    Zdravím, já si myslím, že si někteří přispivatelé nevidí do pusy. Kritizovat nějakou automobilku za to, že se snaží přeorientovat alespoň část výroby na elektromobily zaslouží spíše uznání. Já vím, že to třeba dnes vidíme poněkud z jiného úhlu, než před 3 lety. Kdyby ale tehdy někdo vyšel s autem se 33 kWh baterií a dojezdem okolo 200 km, za 900 000,-kč vychvalovali bychom výrobce až do nebes. I já bych spíše ocenil za tu cenu 45 kWh baterii s dojezdem okolo 300 km, ale obecně je potřeba všechny automobilky pochválit, že se snaží cestou elektromobility jít.
    To jsme opravdu takoví šosáci, že si nevidíme ani na špičku nosu a nic nám není dost dobré? Já si vážím každé automobilky, která svým dílem přispěje do snahy omezit spalování ropy. Vím, někomu to jde lépe a rychleji, ale myslím si, že jsme tady všichni fandové ekologických myšlenek v automobilismu, tak bych ocenil trochu nadhledu.
    Byl bych nerad, kdyby redakce nakonec omezila příspěvky pouze na Teslu, protože každá jiná snaha jakékoli jiné firmy je tady dehonestována.
    Je mi z toho trochu smutno.
    Já jim fandím a držím palce, aby co nejvíc firem elektroauta vyráběla.

    1. Dehonestovány jsou jen takovéto špatné přestavby na
      Dehonestovány jsou jen takovéto špatné přestavby na úrovni roku 2010 (jen s vyšší kapacitou aku).

      CEO Fordu Mark Fields lobuje u nové americké administrativy za snížení emisních cílů a výrobu skutečných elektromobilů si nepřeje.

      Ford opravdu chválit nebudeme, dokud neukáže opravdovou snahu o dobrý model BEV.

      1. Víte. Ona je to taková ekonomická kategorie. Obecně se
        Víte. Ona je to taková ekonomická kategorie. Obecně se zdá, že elektromobilita je objevení nového segmentu trhu a platí (alespoň ve škole se to učí), že ten, kdo objeví nový segment trhu nese nesmírně vysoké investiční riziko. Pokud to ale vyjde, tak ta malá štika realizuje nějakou dobu tzv „superzisk“, tedy bonus, odměnu za to, že objevil nový segment trhu.
        Je to ale jen dočasné, protože pak, po určité době, když je již jasné že se nový segment uchytil a riziko nového a neprozkoumaného se snížilo na únosnou míru, tak do hry většinou vstupují zavedené velké firmy (v našem případě automobilky, které pracují zásadně v megavelkých sériích), s relativně malými maržemi, ale dokáží výrobní a logistický proces daleko lépe optimalizovat a snížit výrazně náklady.
        Tyto velké firmy nechtějí nést riziko nového, neprozkoumaného a chtějí vstoupit do segmentu až po jeho konsolidaci a kdy už bude jasné, že nová vývojová cesta je nezvratná.
        Nemůže nikdo chtít po Fordu, VW, Toyotě a podobně, aby všichni byli pionýři ve vývoji elektromobilty. K tomu slouží takoví vizionáři, jako je Musk s Teslou. Muskovi je jasné, že období superzisku a vysokých marží se blíží ke konci a je mu jasné, že bojuje v současné době o přežití, protože se musí, co by malá flefibilní, progresivní firma (která má svoje silné a slabé stránky) přeměnit na velkovýrobce, který bude chrli 0,5 mil aut ročně a více, aby byl schopen přežít.
        Moc mu držím palce. Ale chtít po fordu, nebo po Škodovce, aby byla leader nových vizí, je utopie. Pochopitelně vždy platí výjimka a tou je Chevrolet se svým Voltem, později Oplem Amperou, ale i zde je otázka, zda by šel touto cestou, kdyby ho nepostihly ty nesmírné ekonomické problémy s odbytem a bankrotem.

        To, že je cesta k elektromobilitě nezvratná je, myslím, už všem jasné a teprve s určitým zpožděním na trh nyní začnou vstupovat opravdu velcí hráči. Myslím, že ze 5 let to tady nepoznáme, musíme jen vydržet, ale cesta je již jasná.
        Všem automobilkám jde v první řadě o zisk a je jim, dle mého názoru jedno, jestli ho budou realizovat výrobou aut se spalovacími motory a nebo výrobou EV.
        Podívejte se na VW a jeho aféra s nafťákama. Teď se můžou přetrhnout jak se snaží, aby byla firma vnímána, jako ekologicky smýšlející? Aby jí nezůstal punc aféry se spotřebou. Vše zlé je pro něco dobré a pokud to směřuje k elektromobilům, tak já tleskám.

        1. Tak já přidám teda ještě víc ekonomie. Vzhledem k tomu
          Tak já přidám teda ještě víc ekonomie. Vzhledem k tomu co říkal šéf Fiatu v Confessions of a Capital Junkie, tak na automobilovém trhu klesají marže a investovat je potřeba pořád víc a víc a označil to dokonce za strašnej business. Z toho důvodu by si měli borci uvědomit, že ten trh EVs není zase až tak rizikovej když na něm přežije tak nestabilní záležitost jako Tesla a měli by si chytře všimnout, že u elektrických aut jsou lidé evidentně ochotní platit víc za míň… Tesla S z daleka nemá jízdními vlastnostmi a kvalitou zpracování atd. na auta jako Mercedes-Benz S-klasse a přesto jí předčí v prodejích v USA a stejně tak to natírá všem ostatním luxusním sedanům, přitom je mnohem dražší… GM si to evidentně uvědomuje s novým Boltem, který má 60kWh baterii, která už k něčemu je. A navíc je potřeba chytnout razantní růst, který EVs chytnou po tom co se dostaneme k rostoucí fázi S-křivky, kdy už elektrická auta nebudou chtít jenom nadšenci.
          Navíc v době, kdy už i VW investuje do infrastruktury a vývoje elektromobilů ford udělá tohle, tak pardon, ale to mi příjde jako slabota. Na druhou stranu je mi jasný, že vedení fordu i jeho akcionářům je to jedno, evidentně jim nevadí, že jim ujíždí vlak a že ho pak budou muset za draho dohánět.
          A třeba taková Toyota je celkem pionýr, na to jak pomalá velká potvora to je (ovládání palubního počítače plastovým knoflíkem na palubce a digitální hodiny na přístrojovce v roce 2017 :D) Hybridů přeci nacpali na trh ohromné množství a to bylo přitom poměrně dost velký riziko.

          1. Ano, to co říkáte má logiku, ale….
            Podívejme se na

            Ano, to co říkáte má logiku, ale….
            Podívejme se na praxi… Jak si vedla Tesla od svého vzniku????? Dejme si ruku na srdce, kolikrát byla těsně před bankrotem? Víme to všichni a někdy se prostě stane zázrak a správný člověk je ve správnou chvíli na správným místě a podařilo se Tesle přesvědčit investory i když ještě v podstatě nikdy v celém roce Tesla nevygenerovala zisk. To je prostě zázrak a jak říkal Chocholoušek – to se stane jednou, dvakrát za 10 let. Vzpomeňte si jakou katarzí musel projít Appel, aby se pak stal nejhodnotnější firmu na světe.
            Já jsem prostě přesvědčený, že jít po hlavě do výroby elektrických vozidel, jako do toho šel Musk byl šílený risk, který vyšel. No a když to vypadá, že to je životaschopný, tak až pak do toho půjdou ostatní velké automobilky, některé dřív, když mají nějaký impuls /GM – bold, VW dieselaféra/ no a některé později. Obecně ale všichni čekali, jak to dopadne s Teslou a jestli se nepoloží…. ( a jaké budou prodeje jejich aut).

            No a Toyota – se svými hybridy – no myslím, že to byl dobrý počin, ale nový segment to podle mne rozhodně nebyl, byla to prostě jen cesta ke snižování spotřeby v rámci provozování spalováků tím, že tam Toyota přidala baterii. To je jako když někdo pořád vylepšuje parní lokomotivu, ale konkurence už jezdí s elektrickýma. lokomotivama.

        2. Netvrdím, že nemáte pravdu, ale trochu špatně aplikujete
          Netvrdím, že nemáte pravdu, ale trochu špatně aplikujete různé termíny a situace.
          – pokud by to bylo opravdu tak, že velcí hráči čekají na pokles rizika v novém segmentu trhu, pak by to moc nekorespondovalo třeba s nástupem hybridů před cca 10-ti lety u Toyoty. Ta by přece měla čekat až cestu prošlape malá vizionářská firma ??
          – je trochu rozdíl, pokud velký hráč čeká co udělá nový tržní segment a analyzuje trh, a něco jiného je pokud tomuto novému segmentu od počátku hází klacky pod nohy. Naopak velcí hráči tento segment měli zanalyzovaný velmi rychle a velmi rychle také v něm uviděli hrozbu pro zaběhnutou výrobu aut se spalovacím motorem, ve které právě tito velcí hráči utopili miliardy v investicích o kterých někdo rozhodl a nyní by to měl vysvětlovat akcionářům…??
          Prostě Ford dle mého stále chce ukazovat, že EV je slepá ulička a potřebuje vyždímat maximum z prodeje spal. motorků – dokud to jen trochu půjde….:)

          1. Já vím, to byla z mé strany obecná teorie. Ale ruku na
            Já vím, to byla z mé strany obecná teorie. Ale ruku na srdce…. je hybridní auto zcela nový segment ??? Vždyť je to v podstatě spalovák, který je jaksi doplněn obecně o baterii. Celá technologie spalováku tam zůstává….
            Nicméně elektromobil – alespoň já si myslím je opravdu nová kvalita (i když vím, že taky má 4 kola, karoserii a podobně).
            A to, že staré automobilky hází klacky pod nohy??? Obecně se tomu říká vytváření podnikatelské bariery pro vstup konkurence. Každá firma by nejraději konkurenci zašlapala a nechala vykrvácet, ale heslo říká, když někoho nedokážeš porazit, tak se s ním spoj. No a velké automobilky vidí, že poptávka po elektromobilech vzrůstá, tak chtě nechtě do toho budou muset vstoupit – hele nedivme se, mají zažité stereotypy a není jednoduché bourat staré tradice a – a spalováky – to je tradice.

            Já jsem nedávno viděl jakýsi diskusní pořad o elektromobilech a mluvil tam i jakýsi zástupce od škodovky – obecně chválil elektromobily, ale hned druhou větou říkal – no jo, ale řev motoru je řev motoru a vůně benzínu je vůně benzínu. On – jak se zdá nepochopil trend a bude na to muset přijít doba.

            Ve svém předešlém vyjádření jsem jen chtěl říci, že jsem rád, že snad již opouštíme dobu, kdy jen vizionáři věří elektromobilům, ale i velké mamutí automobilky už chápou, že elektromobily jsou budoucnost a šlo mi jen o to, abychom každou snahu velkých firem o vývoj elektromobilu nedehonestovali.

    2. Ona je otazka jestli takovato auta elektromobilite prispivaji
      Ona je otazka jestli takovato auta elektromobilite prispivaji a nebo ji maji (a to zamerne) pribrzdit.
      Tady uz prevlada nazor, ze se timto snazi klasicke automobilky ukazat svim zakaznikum jak jsou ev nepouzitelne, aby mohli dal prodavat ty svoje „vymazlene“ spalovaci motory a prevodovky.

      Kdyby to mysleli vazne, uz by davno vyrabeli lepsi elektricka auta nez Tesla. Ta totiz zacinala od nuly, tedy se musela a stale jeste musi potykat a investovat do vyvoje spousty veci, ktere maji stare automobilky vyresene.

      1. A co když nemůžou? Velké firmy mají velkou setrvačnost a
        A co když nemůžou? Velké firmy mají velkou setrvačnost a takhle zásadní změna celého výrobního procesu a obchodního modelu pro ně může být neproveditelná (viz případ Kodak). Proto nové technologie a postupy přináší spíš nové firmy (třeba ta Tesla) a velké firmy je použíjí, až když je jasno, že tudy vede cesta k zisku.

        1. Mluvíme tady o hotovém „Ford Focus EV nově s 33,5kWh“.
          Mluvíme tady o hotovém „Ford Focus EV nově s 33,5kWh“. Stačilo by osadit větší baterii, případně silnější palubní nabíječku a použitelné EV je na světě.
          Na to není potřeba nějaké velké rozhodování nebo složitý vývoj.

            1. Zdroje jsou. Ještě by ji mohli mít v rakvi na lyže na
              Zdroje jsou. Ještě by ji mohli mít v rakvi na lyže na střeše na zahrádce plus kromě řidiče ještě každý pasažér na kolenou kufřík s baterkami. A to by bylo, aby to v součtu nedalo 60 kWh :-))))

              A pardon, zapomněl jsem na tažné zařízení a přívěsný bateriový vozíček….

    3. Svatá prosto vy jste snad ten poslední mohykán, který tu
      Svatá prosto vy jste snad ten poslední mohykán, který tu ještě věří v upřímnou snahu velkých dinosauřích automobilek dodávat to nejlepší co mohou? 😀
      Zatímco v zahraničí mají pro ty „báječné“ parodie na elektroauta dokonce speciální termín „Compliance Cars“, tak vy se nad nimi přes své růžové brýle div nerozplýváte nadšením.
      Dokonce zcela vážně zařazují i přelomový Bolt stále ještě mezi vozy, které plní pro GM hlavně funkci „Compliance“ auta.

      http://www.greencarreports.com/news/1068832_electric-cars-some-are-real-most-are-only-compliance-cars–we-name-names

      Buďte štasten.

      1. p.s. „Compliance Cars“ jsou auta vyhovující hlavně
        p.s. „Compliance Cars“ jsou auta vyhovující hlavně požadavkům úřadů, kterými se autodinosaři vykupují z toho, aby mohli ještě prodávat aspoň nějaké ty špinavé spalovací popelnice a sračkomety. Je to pro ně jen nutné zlo a komplikace a tak si nepřejí, aby taková auta konkurovali jejich hlavní produkci spalováků či nedejbože aby si je lidi přímo oblíbili. Takže je řádně zkriplej a pak je zlepšují jen po malých krůčcích, samozřejmě až když je teprv konkurence či úřady donutěj.
        Šéf FIATu Sergio Marchione doslova nabádal lidi aby si jeho elektrokáru 500e nekupovali!!! Dost šokující slova…
        Fiat Chrysler CEO: Please don’t buy Fiat 500e electric car
        http://www.reuters.com/article/chrsyelr-ceo-evs-idUSL1N0O71MS20140521

        Síť dobíječek ještě nikdo dinosaurům neporučil stavět, tak na to zvysoka se…. Jedinou vyjímkou je VW, který to ale dostal befelem od US vlády jako trest za Dízlgejt… Taková je ta vaše růžová realita.
        Naopak Tesla se snaží nabídnot maximum užitných vlastností a podpory a i přes vyloženě horentní koncové ceny je to na prodejích znát a dokáže prodat daleko víc aut než levná konkurence.

        Lobbování doslova všech automobilek u čerstvě zvoleného Trumpa za uvolnění emisních limitů je ta nejhorší ukázka těch dinosauřích lakovačů na zeleno co stojej až po krk v mazutu.

        Virtually all automakers (except for Tesla) are currently lobbying to block EPA’s new fuel consumption standard
        https://electrek.co/2016/12/09/automakers-but-tesla-lobbying-block-epa/

    4. Emise, emise, emise….
      Od roku 2020 jeden elektromobil ve

      Emise, emise, emise….
      Od roku 2020 jeden elektromobil ve flotile značky bude počítat jako dvě auta. Platit to bude nejen pro elektromobily, ale také pro plug-in hybridy (ty které lze nabít ze zásuvky). Limitem je hranice emisí 50 gramů CO2 na kilometr.
      Snaha automobilek je neplatit pokuty za nadměrné emise, proto musí na trh uvést elektromobil.
      A že se snaží přeorientovat alespoň část výroby na elektromobily? No tak vezmou spalovák a předělají ho na elektromobil…..nejsnadnější cesta. Vlk se nažral a koza zůstala celá.

    1. Jo, jo, druhé a další díly zpravidla za moc nestojí.
      Ale

      Jo, jo, druhé a další díly zpravidla za moc nestojí.

      Ale zajímalo by mě, kam dali ty další baterie. Možná na zadní sedáky, tam stejně moc lidí nejezdí. Nebo vyhodili rezervu? Taky je možné, že mají lepší baterie, ale to by zas nepsali, že se jedná o jejich inovaci. Jsem z toho nějaký zmatený…

  2. Hmm, tak další patetický pokus tvářit se elektro 😀
    Hmm, tak další patetický pokus tvářit se elektro 😀 Zatím je tedy GM s Chevrolet Bolt resp. Opel Ampera-E stále první tradiční automobilkou, která vyrobila dobrý elektrický vůz. Kdyby ho alespoň prodávali třeba okolo 500 000Kč…

  3. Tady se krásně ukazuje ten rozdíl mezi fosilem
    Tady se krásně ukazuje ten rozdíl mezi fosilem předělaným na EV a autem, které bylo od počátku koncipované na elektrický pohon. Ioniq s baterkou o 17 % menší má větší dojezd než tento pokus. Tak Forde, příště trochu přitlač.

    1. Souhlasím, ale i ta konverze se dá udělat pořádně.
      Souhlasím, ale i ta konverze se dá udělat pořádně. Myslim že i tady byl článek o rakouské firmě, která předělala Arnoldu Schwarzenegerovi G-Klasse Mercedes a mají fůru dalších projektů, které mají docela rozumně velké baterie. Myslim, že Kreisel Electric se jmenují.

Napsat komentář