Elektromobil Cupra Born absolvuje arktické testy při -30 °C

redakce - 07 Duben 2021

Elektromobil Cupra Born se světu představí začátkem května. Nyní probíhají finální testy na dalekém severu.Inženýři ověřují ve více než 1000 testech nejmodernější technologie, dynamiku i komfort

Inženýři ověřují ve více než 1000 testech nejmodernější technologie, dynamiku i komfort
foto: Cupra

Několik kilometrů od severního polárního kruhu panuje stále tuhá zima a domorodci zde používají k popisu různých druhů sněhu 200 slov. V této bílé krajině klesají teploty až k minus 30 °C.

Inženýři značky CUPRA zde mají na zamrzlé hladině jezera s plochou 6 km2 zkušební okruh, na němž již dva roky testují elektromobil CUPRA Born v mimořádně drsném prostředí. I v poslední fázi testů před premiérou prvního 100% elektromobilu značky musí auto prokázat své schopnosti při jízdách na limitu v nejnáročnějších podmínkách.

- Testy odolnosti vyžadují ujet vzdálenost 30 000 kilometrů ve dne, v noci. Cílem je zajistit, aby model CUPRA Born poskytoval zákazníkům nejvyšší výkony v jakýchkoli podmínkách.

- Dynamika prvního 100% elektromobilu CUPRA byla klíčovým aspektem jeho vývoje. Na okruhu na zamrzlém jezeře se testuje systém DCC (Dynamic Chassis Control) a různá nastavení tuhosti tlumičů. Vnitřní část vozovky je hladší, vnější plochy jsou hrubší. To umožňuje jízdu ve smyku. Inženýři tak mohou nastavit sportovní charakteristiku podvozku, aniž by byla ohrožena bezpečnost.

Model CUPRA Born je testován na vozovkách s různými kombinacemi zledovatělého a asfaltovaného povrchu, tedy s odlišnou úrovní adheze

Model CUPRA Born je testován na vozovkách s různými kombinacemi zledovatělého a asfaltovaného povrchu, tedy s odlišnou úrovní adheze
foto: Cupra

- Model CUPRA Born je různě testován také na vozovkách s kombinací zledovatělého a asfaltovaného povrchu, tedy s odlišnou úrovní adheze. Tým CUPRA tím napodobuje nejnáročnější podmínky. Senzory na všech čtyřech kolech na základě analýzy identifikují jednotlivé druhy povrchu, což umožňuje vozu zvolit vyvážené nastavení, které zajistí maximální stabilitu při brzdění.

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu

CUPRA Born absolvuje před svou premiérou finální zimní testy v blízkosti severního polárního kruhu
foto: Cupra

- Klimatizační soustava elektromobilu CUPRA Born reaguje na požadavky cestujících okamžitě. Dokonce i při -30 °C poskytuje nejvyšší topný výkon od první sekundy.

Inženýři používali při vývoji klimatizační jednotky nejmodernější technologie, například aditivní výrobu, přestože byli od technického centra v Martorellu (Barcelona) vzdáleni téměř 4000 km.

Cupra Born

Cupra Born
foto: Cupra

Museli si poradit s řadou výzev. Systém musel být na jedné straně tichý, ale na druhé straně také hospodárný, aby byl zaručen pocit maximálního komfortu při zachování co nejdelšího dojezdu. Světová premiéra prvního 100% elektromobilu CUPRA se uskuteční na začátku května.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

zcela Off.... DISKUSNÍ FÓRA PRO MAJITELE KONKRÉTNÍCH ZNAČEK
myslím, že by bylo přínosné zřídit diskusní fóra pro majitele určitých typů elektromobilů, kde by mohli sdílet zkušenosti, doporučit dobrý servis atd.. Min. týden jsem si u eCitigo v garáži ulomil plastové víčko od dobíjení. Připevněno naprosto fórově, jestli teplem navařené na pantík... Ve značk servisu jsem tza výměnu zaplatil 3700 Kč, dělali to hodinu, že to bylo první eCitigo které tam měli.. Takže bych třeba uvítal info, které servisy mají zkušenosti. Další věc - jen tak mimochodem mi v servisu řekli, že pro eCitigo probíhá svolávačka s přehráním softwaru... že se mám někdy zastavit. To by mně zajímalo, kdybych tam dnes nebyl, jak bych se to asi dozvěděl...Taky by si to lidi mohli napsat do fóra..

---

https://www.biomasakr.cz/

Obrázek uživatele Radovan

To už existuje dlouho. www.elektroforum.cz

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

To je opravdu fór.

https://svolavacky.cz/

Vy víte opravdu všechno všechno.

na svolavacky.cz to zatím není... no uvidíme co s tím budou provádět

---

https://www.biomasakr.cz/

Několik málo vozů mělo problém s možným zahožením baterie, ale těm utčitě telefonovali.
Potom docházelo k "neuspání" vozu a vybíjení baterie - víc. najdete na Elektoforu, nebo si raději zavolejte do servisu, aby se podívali dle VINu.

Elektroforum.cz (téma eCitigo jistě najdete).

Autoforum.cz je lepší.

Obrázek uživatele Cipísek D

hele místo těch autodebilních žvástů zkus víc dodávat jo ;)

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

dík

---

https://www.biomasakr.cz/

Obrázek uživatele PaRi

"Inženýři ověřují ve více než 1000 testech nejmodernější technologie, dynamiku i komfort"... ale na domácí úkoly se.ou, bo nabíjecí port dali zase vpravo dozadu. :-/

---

www.xpari.cz
Škoda CitigoE iV (14000 km)

Obrázek uživatele Marek_

A kde je nejlepší mít nabíjecí port a proč? Tuším Audi má port na obou stranách vzadu.

---

Lexus GS 450h Premium

Nabíjení vepředu EV zbavuje stresu z nabíjení - vždy se postavím k nabíjecímu bodu tak, abych dosáhl kabelem. Když je EV s nabíjením vzadu (nalevo nebo napravo) a jedu tam, kde je 1 stojan, nevím, jestli ten druhý EV, co tam může také nabíjet, jestli stojí tak, abych nelámal kabel. Třeba v Jihlavě si stoupnu s Nissanem vpravo a když přijede BMW i3, musí nacouvat až nahoru na obrubník, aby dosáhl CCS kolem vozu a ještě ho zalomil do nabíjecího portu. Když tam přijede Tesla nebo Ioniq (mají nabíjení vzadu vlevo), je to OK. Když bych s Nissanem stál nalevo, mají oni stejný problém jako před tím to i3. Nabíjení vzadu je nepraktické i v případě nabíjení a současného nakládání a vykládání vozu (na další cestu, mytí a vysávání interieru, ...) Pořád chodím kolem EV a musím dávat pozor, abych se vyhýbal nabíjecí pistoli! "Nedej bože" do té pistole vrazit s hrozbou vylomení ...! Kdysi Green-Line EV Škoda (Octavia zřejmě na podvozku jiné značky) měla také jedno z nabíjení pod předním znakem. Pak většinu sešrotovali ...

Obrázek uživatele Marek_

Jo, díky za vysvětlení. Takže třeba správně to má např. Kona a špatně to má většina aut, např. Tesla, Ioniq, i3...

---

Lexus GS 450h Premium

Neříkám, že to mají špatně. Tesla je postavená na Superchargery a je to tedy koncepce, která do sebe při nabíjení zapadá. Navíc má i vepředu kufr, nějaký smysl to dává. Kona, Niro super. Na ostatní nechám každého si udělat názor. Já jen popsal praktické zkušenosti. Viděl jsem už leccos na nabíječkách, jak tam EVéčkaři čarovali, aby se napojili, když tam nebylo pro ně ideální místo ... Když budou nabíječky průjezdné jako benziny, většina problému vyřešena.

To je fakt ale stále nemajú na "machrov" z mercedesu, ktorí ho dali do predného blatníka :)
http://www.hybrid.cz/mercedes-benz-eqv-elektromobil-s-dojezdem-418-cenou-od-71-388

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Mercedes strčí za pár let celou Teslu do kapsy a ještě si jí natře na chleba.

Tak v to dúfam. V opačnom prípade vyhynie ako každy dinosaurus :( A to im samozrejme neprajem, ja chcem aby sa do toho poriadne opreli a vyrábali iba EV. Pred Teslou sú v kvalite spracovania interieru/exterieru ale v technike pohonu zatiaľ nie, tak nech sa snažia chlapci nemeckí.

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Každý dinosaurus? Podívejte se, co je ptáků.

---
Obrázek uživatele Marek_

Technika pohonu e efektivita se ukáže až EQS přijde na trh a budou první novinářské testy. Slibné je to nízké Cx.

---

Lexus GS 450h Premium

Ano to Cx sa im podarilo. Na ostatné si musíme počkať.

---

145 000 km na elektróny
Z toho 50% z FVE

Obrázek uživatele Radovan

A stejně, jako u VW, zatím musíme věřit propagačním článkům, ne reálné zkušenosti.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 96 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 46 tis. km (60 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Cipísek D

co takhle lidem na úvod osvětlit co je to vlastně ta neznámá CUPRA ??

https://en.wikipedia.org/wiki/Cupra_Born

připomíná mi to tu kampan : SAY HELLO to CODA US&A ;))

https://kcc-hho.webnode.cz/znacka/coda/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA / TEZLATREJTRS BTC https://youtu.be/TUwdQycOqrg?t=86 MLASK compáni MSTR+PYPL+TSLA youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE, NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) QuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.e-station
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?