Elektromobil Chevrolet Bolt EV nejprodávanějším autem do zásuvky v USA!

Za říjen 2017 se ve Spojených státech americký prodalo 14 598 aut do zásuvky. To je meziroční nárůst o 33 %. Nejprodávanějším modelem byl Chevrolet Bolt EV!

Elektromobil Chevrolet Bolt EV dosáhl už letos v srpnu jen v USA 10 000 prodaných kusů. Mohou za to i překvapivě dobré parametry dojezdu a celkově dobré hodnocení auta.
foto: Chevrolet

Ze začátku to vypadalo, že elektromobil Chevrolet Bolt EV bude zas jen otloukánek stojící na okraji trhu. Jenže teď se karta obrací a nejspíš za to může i další zpoždění výroby Tesla Model 3.

Za říjen 2017 se v USA prodalo celkem 2781 kusů Chevrolet Bolt EV. Pro srovnání, na druhém místě skončil plug-in hybrid Toyota Prius Prime s 1626 kusy a na třetím opět plug-in hybrid – nový Chevrolet Volt (1362).

Teprve čtvrté místo obsadila Tesla s 1120 kusy Tesla Model S, Tesla Model X si připsal 850 prodaných kusů. Všechny ostatní modely aut do zásuvky spíš už jen sbíraly drobky.

ZAJÍMAVOST: Chevrolet Bolt EV dokáže ujet hodně přes 320 km na jedno nabití, a to díky výkonné 60kWh baterii.

Nejmarkantnější je propad u elektromobilu Nissan Leaf, kterého se prodalo pouze 213 kusů. Je to pochopitelné, většina zákazníků čeká na novou, druhou generaci Leafu s vyšším dojezdem.

Za říjen se prodalo v USA celkem 14 598 aut do zásuvky a za celý rok je to zatím 157 039 kusů. Minulý rok touto dobou ale bylo prodáno už 158 614 kusů.

Celosvětové prodeje aut do zásuvky jsou od ledna do října 2017 odhadovány na 775 370 elektromobilů a plug-in hybridů. Dáme letos milion?

EV-Sales

23 Comments on “Elektromobil Chevrolet Bolt EV nejprodávanějším autem do zásuvky v USA!”

  1. Na Opel Ampera-e již čekám dlouho. Dokonce jsem tlačil i
    Na Opel Ampera-e již čekám dlouho. Dokonce jsem tlačil i na dealera Opelu v ČR. Minulý měsíc mi napsal, že se ho taky nemusím dočkat 🙁
    Takže možná až to půjde ho dotlačit z DE, pokud vůbec bude.
    Odsun od GM a přechod Opelu do PSA – nikdo neví co bude.

        1. Ubezpečujem vás že tí dinosauri nie sú moji a ani nemám
          Ubezpečujem vás že tí dinosauri nie sú moji a ani nemám spasiteľa, teda v žiadneho spasiteľa neverím. Vaša predpojatosť vám zahmlieva triezvy pohľad na vec.

          Ale čo je zaujímavé je to, že všetok humbuk okolo EV sa rozvíril práve v dobe keď (podľa vás) spasiteľ doťahal káčera po dvore a začal realizovať svoje predstavy…

      1. Myslíš GM Korea, která děla všechny malý GM auta? Čili
        Myslíš GM Korea, která děla všechny malý GM auta? Čili s tím tvým korejským know-how to nebude až tak horký. Vede je anglán. :))))
        Stejně tak baterie si navrhlo GM ve své velké baterkové laborce v USA a LG jim to vyrábí. Obávám se že většina know-how bude od GM akorát je dost outsourcovaná výroba všeho kolem elektriky ty Korejče ;D

    1. No z jednoho mesice se da hodne usuzovat. Az na to, ze Bolta
      No z jednoho mesice se da hodne usuzovat. Az na to, ze Bolta planuji vyrabet 30tis. rocne jen aby si vylepsili flotilove emise, zatimco Tesla ma naslapnuto prodat letos 100tis. jen modelu S a X.
      A take trochu srovnavate jablka s melouny. Ty Ska a Xka stoji v prumeru trikrat vice nez ostatni ev co se prodavaji. Podivejte se na nejake statistiky spalovaku jake jsou rozdili v mnozstvi prodanych aut ruznych cenovych skupin. Zjistite, ze aut za tri miliony se proda oproti autum za milion podstatne mene.

      1. Porovnavat s nekolik let bezicimi modely taky nebude uplne
        Porovnavat s nekolik let bezicimi modely taky nebude uplne fer, co?

        Kdyz budeme porovnavat nabeh vyroby alespon podobne draheho modelu (cca 40 vs 55 k$), tak uz to vitezstvi v discipline plneni odhadu prvniho roku tak jednoznacne nebude…

        Ohledne pomeru ceny a prodeju, u EV je dost posunuta „baseline“ – nejlevnejsi dostupne auto, to je treba taky zohlednit. Pak S bude odpovidat (v pomeru ceny k cene nejlacinejsich EV) tak
        Superbu/Passatu, urcite ne S-klasse (vuci Dacii/Fabii a podobnych aut kolem 200k)…

        1. Jo jasně, já vlastně zapomněl, že Sko se dá srovnávat
          Jo jasně, já vlastně zapomněl, že Sko se dá srovnávat leda tak se Superbem, protože je to hroznej schit.
          Zvláštní jak i lidé jako Dfens dokáží přiznat, že ta Tesla má něco do sebe (a to je co říct), viz.:
          http://dfens-cz.com/den-svobodne-mobility-2017-aar/
          zatímco někteří budou do nekonečna omýlat ty svá moudra o S-klasse a Superbu.

            1. Přesouvat někam ev, protže mají od základu výšší cenu
              Přesouvat někam ev, protže mají od základu výšší cenu je kravina. Stále se jedná o auto, které slouží ke stejnému účelu a ty peníze, které za něj kupující platí mají také stejnou hodnotu.
              Tedy rozdíl v prodejích mezi autem za milion nebo za tři bude stejný jako u spalováků.

              1. No a ja prave myslim, ze ten pomer stejny nebude (ale nevim,
                No a ja prave myslim, ze ten pomer stejny nebude (ale nevim, kterym smerem se to posune). Jestli
                a/ „EV za 3M“ se proda relativne vic, protoze neni az o tolik drazsi nez „EV za 1M“
                b/ „EV za 1M“ se proda relativne vic, protoze posbiraji vsechny potencialni zakazniky, kteri si nemuzou dovolit „EV za 3M“

                Nic mezi vpodstate neexistuje.

                Zatimco ve „svete spalovaku“ zakaznik na produkt „spalovak za 1M“ ma moznost jit niz na jeste porad dost dobry produkt (nebo vys, mezi 1 a 3M existuje jeste dost moznosti). Takze podle me ma smysl dat zakladni hladinu tam, kde uz „nejde jit niz“. Samozrejme, nemusi to byt nutne Sandero za 150k, ale treba oktavka nebo i ten superb, proste akceptovatelne minimum pro byznys zakazniky. Jeste jednou, jen muj nazor.

                1. V tom máte pravdu. Ta absence většího výběru u ev to
                  V tom máte pravdu. Ta absence většího výběru u ev to může zkreslit.
                  I tak je myslím zřejmé, že Bolt Teslu nijak neválcuje.

        2. Tak ono Bolta a libovolný model Tesly nelze porovnávat už
          Tak ono Bolta a libovolný model Tesly nelze porovnávat už tak nějak z principu, protože GM prodává Bolta v podstatě výhradně v USA (těch pár kusů mimo se zatím nepočítá), GM Bolta v podstatě nevyrábí (vyrábí ho LG) a omezení počtu kusů ročně je jasné dané výrobními kapacitami LG. Tesla si s pomocí subdodavatelů vyrábí důležité komponenty sama. Nejsem žádný Tesla fanatik, ale elektromobil použitelný bez omezení s možností ho koupit bez výrazně dlouhého čekání tu zatím vážně nikdo jiný neprodává… Všichni mávají koncepty, čísly a skutek utek.

        3. Ked porovnavat cenu EV so spalovakmi, tak aj s rovnakou
          Ked porovnavat cenu EV so spalovakmi, tak aj s rovnakou vybavou. Potom je zrazu (po odpocitani dotacie) Ioniq o 800 € lacnejsi ako Octavia (mal som aj Octaviu a sluzobne aj Passata).

          A velkostou je (mimo hlbky kufra) Ioniq ako Octavia. A VW samo oznamilo koniec predaja premiovej triedy kvoli konkurencii Tesly S 😉

Napsat komentář