Elektromobil BMW iX3 přijde do Evropy příští rok

Jan Horčík - 28 Srpen 2019

Elektrické SUV BMW iX3 se bude vyrábět v Číně pro celý svět. Výroba má začít příští rok, kdy se auto zároveň stihne začít prodávat v Číně a Evropě. Do USA dorazí později.auto elektromobil BMW iX3

Elektromobil BMW iX3 nabídne dojezd až 400 km WLTP a rychlonabíjení výkonem až 150 kW.
foto: BMW

Elektromobil BMW iX3 je odpovědí na Audi e-tron, Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC a samozřejmě . BMW iX3 nabídne dojezd 400 km při výkonu 200 kW a baterii o kapacitě 70 kWh.

Bude se vyrábět v továrně BMW Brilliance Automotive v pětimilionovém čínském městě Šen-jang. Jako základ mu slouží BMW X3 s delším rozvorem (G08), který doplňuje už pátá generace elektrického pohonu.

Podobně jako Audi a Mercedes, i BMW velmi pravdědpodobně nabídne minimálně dvě verze auta. A jednou z nich bude i ta nesoucí označení sDrive75 - baterie o kapacitě 75 kWh a pohonem zadních kol.

Zpět na HybridPřidat komentář

K nařážkám na to tažné, ví někdo skutečné důvody proč EV(většina) nemá tažné? Ani ty co mají i spalovací a hybridní verzi ho nemaj. Je to kvůli pevnému převodu a el. motoru? Ani ten E golf u kterého bych to zrovna chtěl.

A pokud je to kvůli tomu tak mají všechny tyto EV zakázáno táhnout jiné vozidlo na laně? četl to někdo někdo v manuálech?

---

Jan Pavel
FVE 8,8kw + 2kw poly a hybrid.
EV čekatel
Plán e-golf jaro 2020

Existuji tri automobilky, ktere ze zkusenosti odmitam. Mercedes, Porsche a BMW. Uz nikdy vic. Vic marketing nez kvalita. A pomer cena/kvalita je zalostne nizko.

Bude to mít konečně tažný?

---

15 tis km elektricky od roku 2018

Pokud sháníte EV s tažným (což se nedivím, také jsem jej chtěl), tak krom Tesly jej má i toto http://jacauto.cz/showroom/iev7s.html

Ani tak nescháním. Spíš nechápu to, proč většina má tažný jen na nosič kol.

---

15 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Kuk

Tažný maj nejspíš jen EV se 2 motorama. Asi je to i tím, že by to rychlejc ničilo ten pevnej převod co el. auta maj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Cena toho JAC ? Na webu jsem ji nenašel, jen půjčení za 500,-/denně.

Jak psal Josef. Výchozí počáteční tabulková cena je vskutku 799 000,- Kč s DPH, ale třeba na letošním autosalonu e-Salon bude k mání s výstavní slevou za cenu 760 000,- (respektive 5%) - ta ovšem platí jen při jednorázové platbě. Pokud jsem tomu dobře rozuměl, tak na verzi splátkového prodeje se sleva nevztahuje.

Na druhou stranu mi přijde cena 500,- Kč za den půjčení velmi dobrá.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Budou vystavovat na eSalonu? Tak to bych se na něj podíval, chystám se tam...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

800 tis. vč. DPH, na můj vkus docela dost, pokud porovnám parametry auta. Co mě na tom vyloženě nesedělo byly sedačky s špatnou opěrkou ruky a rychlost nabíjení pouhých 23 kW, tedy alespoň mě to tak nabíjelo.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Sedačky asi budou individuální, mě celkem vyhovují. S nabíjením to nemám tak zlé, ale mohlo by to být lepší. Nicméně nevím, zda to přisuzovat autu, nebo nabíječce.
Na DC jsem byl zatím jen 2X, za běžných okolností nabíjím jen přes noc doma.
DC - začátek normálně na plno 50kw, a na hodnoty okolo 30kw to spadne až někde u 60% kapacity.

To je možné, že ta rychlost nabíjení bude tou počáteční kapacitou nabíjení, já to začal dobíjet, když baterie měla 63%.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Pokud v parametrech uvádějí dobu nabití 0-80% (32 kWh) hodinu, tak to odpovídá průměrnému nabijecímu výkonu přesně 32 kW po celou dobu nabíjení. Takže sice může začít na 50 kW, ale pak to musí zákonitě klesat až někam k 20 kWh, aby to ve výsleku dalo těch průměrných 32 kWh, co uvádí jejich technické info.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Píšu co jsem viděl na displayi. Sám dobře víte, že to může ovlivnit X faktorů.
Např. - sice to má aktivní management teploty baterie, ale já přijel k nabíječce vzdálenost do 5ti km rychlostí 50 km/h. Pokud se k ní někdo jiný přiřítí z dvouset kilometrové vzdálenosti kterou urazil dálniční rychlostí tak to asi bude nabíjet jinak ne? Nebo třeba jsem mohl nabíjet, když bylo venku o 15 stupňů míň než je dnes atd...

Navíc i já jsem zaznamenal onen progresivní pokles nabíjecího výkonu. I když musím přiznat, že jsem to nesledoval celou dobu. Připojil jsem to ve stavu 8% baterie, a začalo to na 50kw - šel jsem na jídlo, a když jsem přišel po cca 40ti minutách bylo tam nabito 66% a příkon 30kw.
Píšu jen reálnou zkušenost.

Obrázek uživatele Marek_

OK, to odpovídá průměrnému výkonu cca. 34,8 kW. To znamená, že do těch 80% to bude z těch vašich 30 kW při 66% ještě mírně klesat, tak do 25, odhadem.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Marek_

Já předpokládám, že ty jejich údaje budou optimistické, protože logicky tam budou uvádět údaje, když je baterka v ideální teplotě a tak.

Kolik vám to třeba ukazovalo nab. výkon, když se to blížilo k těm 80%?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Já to nezkoušel, odpojil jsem to a jel. Vždy nabíjím jen po dobu jiné činnosti (jídlo, jednání, atd...) nestojím u nabíječek abych nabil do určité hodnoty - nečekám u nich.
Jak jsem psal, k rychlo nabíječkám jezdím jen velmi, velmi výjimečně. 95% případů nabíjím přes noc doma.

Začal jsem nabíjet, když baterie měla 63%, nabíjel jsem 10 minut na 71% a průměrná rychlost nabíjení byla 23 kW.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Tak to je ale bída. Očekával bych u 66% nabíjecí výkon vyšší, blíže k 50 kW.

Jak jsou na tom ostatní EV, pro srovnání? Kdy dochází k poklesu nab. výkonu a jak rychle obvykle nabíjí z prázdné baterky a blízko těch 80%?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Kia Soul nabíjí až do 74% příkonem kolem 46 kW, pak to začne klesat pomalu klesat a na 83% vypne. Po dalším zapnutí to už nabíjí kolem 22 kW. Díky chlazení baterií nemá problém nabíjet opakovaně maximálním příkonem.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Tak to už je podstatně lepší. To je ta 30, resp 27 kWh?

Pokud někdo jezdí jenom kolem baráku, tak mu pomalé nabíjení nevadí. Ale i když jednou za čas... je lepší, když to nabije svižně :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Je to verze 27 kWh, v podstatě 200 km (z toho 120 km po dálnici) se dá ujet s 15 minutovou přestávkou na nabíjení.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Koukám, že Emil Frey už prodává i tu novou:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/soul/18416532

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tak to zírám, to jsem ještě nikde neviděl, zajedu se tam mrknout, ale s největší pravděpodobností to kupovat nebudu, 1.2 mil. je nesmysl. EV budou do 2 let stát v této třídě 800 tis. Kia si zřejmě neuvědomuje, že se posunula cenově do oblasti Mercedesu.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Jasně, že cenově je to nesmysl, já jen jako upozornění, že už je pomalu i u nás k mání. No... relativně :-)

Já to pořeším tak, jako u spalováku, počkám si na ojetinu stáří tak 5 let. A až taková auta budou na trhu i v rozumné velikosti, tak pro ně možná už nastane věk elektrický.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Současný Soul jsem koupil bez DPH za 480 tis., měl najeto 13 tis. km, abych dal dvojnásobek za podobné auto s dojezdem, který stejně nepotřebuji je prostě totální nesmysl. Začnu se rozhodovat příští rok, až vyleze s cenami Škoda a VW. Cenovou politiku Kia jsem tedy nepochopil, zdražit model Soulu z 850 tis. na 1.2 milionu chce opravdu v dnešní době odvahu :)

Ještě bych asi zkousnul tuhle verzi a cenu

https://tinyurl.com/yxml3t9h

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

zrovna tuta nabídka není určena na export

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

jojo to byl jen příklad, stejně nemá smysl jít do verze 39 kWh. Já mám předobjednaný Sion, jak to celé dopadne ještě uvidím.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Na Siona se taky moc těší. Sice nemám předobjednáno (jak už jsem psal minule kvůli dotaci), ale jinak to zatím vypadá ne jeden z nejlepších poměrů cena / výkon. A mimochodem, k diskusi výše, pokud vím, tak Sion je další z aut (zatím v menšině), které má (může mít) tažné.
PS: když máte předobjednávku, tak možná dostáváte jiné bližší (detailnější) informace než my co jsme odkázaní na web. Nevíte proč se termín zahájení dodávek posunul z konce tohoto roku na konec toho příštího? Osobně jen odhaduju, že rozjet výrobu v Trollhättan nebylo tak bezproblémové a lehké jak asi doufali. A nebo je tam problém s dodávkou komponent? Nevíte?

Podle mě stále není jisté, kdy to spustí, mluvilo se o začátku výroby Q1 2020, spíše to tedy bude Q32020 a dodávky 2021.

Poslali v emailu jen toto:

Your feedback helps us to continuously improve our communication. Please take a few moments to complete our survey.
We will keep you up-to-date on Facebook, Instagram, YouTube, Twitter and via our newsletter. If you are not yet following us on social media or have not yet subscribed to the newsletter, feel free to do so now, in order to always be in the know.
We are currently in the midst of preparations for series production. We are doing our utmost every day to get the Sion onto the roads.
Production is expected to commence in the second half of 2020.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Takže nic moc navíc oproti veřejným zdrojům (zejména jejich webu), a skutečně posun termínu.
Protože na Evdatabase.org bylo ještě před pár měsíci "delivery - by the end of this year", a teď už je tam taky jen suše "From 2020". :-(

Evidentně se něco nedaří, snad to překonají.

Obrázek uživatele Marek_

Ta první verze se jako předváděčka dá sehnat 670 tisíc a i to by se možná ještě uhádalo :-)
https://www.tipcars.com/kia-soul/suv/elektro/kia-soul-ps-ev-synchronni-elektro-12950771.html

Najeto minimum a v záruce.

Ta verze s 39 kWh baterkou má o dost pomalejší nabíjení, viděl jsem srovnávací test nějakého chlápka na youtube a oproti 64 kWh verzi to byl celkem rozdíl. Jednoznačně ji tam nedoporučoval koupit.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Ano, to je pravda, stejné to je u Ioniq a předpokládám i u Nira, kde je navíc mezi verzemi rozdíl pouze 50 tis. Kč a bude to asi i v případě Soulu u nás.

Za tu cenu je ten Soul v inzerátu neprodejný, navíc těch 250 km i po okreskách při běžných rychlostech to opravdu nedá, co uvádí prodejce.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Ten dojezd to bylo to první, co mě hned zaujalo a řekl jsem si, že je to hodně optimistické, řečeno diplomaticky.

A kolik by asi tak byla reálná cena toho Soulu v inzerátu, když ne 670? Za kterou by to bylo, odhaden, prodejné?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tady jsou ceny vyšší než v Německu a tam lze 2018 s nájezdem 6000 km koupit za 650 tis. verzi 30 kWh, tedy novější model s menší spotřebou a větším dojezdem, který ujede reálně 250 km při jízdách do 110 km/h. Pravda ten model u nás půjde cenově srazit jestě o něco níže a tím se cena bez DPH dostane na zajímavou výši. Otázka je, že z trhu tyhle levnější auta zmizí, jakmile se dostane na trh nová verze za 1.2 mil. Ne každý potřebuje dojezd 400 km a já s dojezdem 200 km problém nemám.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Ale 670 nebo 650 už není takový rozdíl, ne? Ten Soul, co jsem dával odkaz, je taky 2018. Nebo jsou ještě jiné verze, příp. jak to rozeznat?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Včera jsem poprvé potkal kia soul. Extrémně nepříjemně pískala. Je to notmalní?

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Včera jsem poprvé potkal kia soul. Extrémně nepříjemně pískala. Je to normální?

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Když jedu garáží v nějakém OC tak není prakticky slyšet, pouze u couvání vydává takový tichý gong.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Tak buď měl ten konkrétní kus nějaký problém, nebo t oslyší jen chodec.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Spíš měl nějaký technický problém pokud nemáte extrémně citlivý sluch na vysoké frekvence, protože ty měniče slyšet být mohou v tichém prostředí. Už jsem se setkal s lidmi, kteří slyší 24 kHz.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

A nebo si tam samo domo namontoval nějakej ten plašič chodců. :-)

Jsou verze 2018 27kWh a 2018 30 kWh, rozeznat se to dá z fotek jenom podle fotografie přístrojovky, dle tvaru reproduktorů v jejích rozích. Teď na ten na tipcars koukám a vypadá to na verzi 30 kWh, tak to není špatný kup, bral jsem to vaše info, že to je 27 kWh.

https://imgur.com/a/TjS9heS

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Já nepsal, že je to 27, já ani nevěděl, že je nějaká verze 27 a 30 kWh :-) Prostě jsem měl na mysli tu ta první generaci...

Já jsem právě zkoumal ty fotky a srovnával s tou německou a taky jsem nemohl najít odlišnosti.

A je tam teda rozdíl nejen v kapacitě baterky, ale jak jsem pochopil, i efektivita pohonu je lepší?

---

Lexus GS 450h Premium 2013

První generace je 27 kW, druhá generace 30 kW a teď přichází 3 generace.

Podle toho co jsem diskutoval s majitelem 30 kW Soulu, tak je tam lepší efektivita pohonu a dojezd je lepší o 25%, přestože kapacita baterie je jen o 11% vyšší.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Jo, už jsem našel info, změna je od modelového roku 2018, to by znamenalo vozidla vyrobená někdy od podzimu 2017:

https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Soul_EV

Zajímavé je, že přidali jenom 8 článků (192 -> 200), ale kapacita se zvýšila o 11%, protože se zmenšil buffer baterky - ta nevyužitá část, z 3,5 na 1,8 kWh. Pak je tam info, že na lepší dojezd má vliv použití jiných pneu Michelin s nízkým valivým odporem.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Já mám taky pneu s nízkým valivým odporem ale musí tam být ještě něco, 14% je opravdu hodně.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Podle mne je těžký říct jak jsou na tom jiná EV. Třeba Leaf II vypadal papírově suprově, než praxe ukázala jak důležité je aktivní chlazení baterie.
První nabíjení pecka, třetí nabíjení v ten samý den utrpení.
Co třeba ten P 208 a Corsa - mají aktivní chlazení baterie - tedy asi mít budou, protože po hořké zkušenosti Nissanu tu chybu už asi nikdo neudělá.

Obrázek uživatele Marek_

Četl jsem tady nedávno nadšení z té ceny, že za tak "velké" auto je to dobrá cena.

Ale co jsem koukal na rozměry, tak je to velikost zhruba jako nový Peugeot e208, takže v podstatě městské auto. Je to jenom o 8 cm delší, ale rozvor to má o 5 cm kratší. Takže v kabině bude +- stejně místa, možná na výšku bude mít ten Číňan výhodu, protože je vyšší. Kufr nevím, to jsem nenašel.

Co se týká baterky, tak ta je 40 kWh, dnes už ta nová auta mají 50 kWh a i to nabíjení bude asi rychlejší, samozřejmě i dojezd.

Cena je plně srovnatelná s tím Peugeotem e208 v základní výbavě + nějaké ty pakety. Číňan nenabízí žádnou zvláštní výbavu, nemá ani ty asistenty, co nabízí Peugeot. Nevím, nepřijde mi to jako dobrá nabídka.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Nemohu posoudit, protože v Peugeotu e208 (který dle parametrů považuji za velmi zajímavé EV), jsem neseděl a nezkoušel ho. Každopádně nevím o tom, že by P e208 mohl mít tažné, což u JACka považuji za velké PLUS.

Obrázek uživatele Marek_

To jo. Pokud někdo chce malé auto s možností tažného, tak ten JAC je volba. Otázka je, kolik takových zákazníků bude.

Pro všechny ostatní je, dle mého názoru, lepí ten P208, nebo ta nová Corsa, což bude +- to samé. Za stejnou cenu dostane člověk auto s větší baterkou a i v základu s lepší výbavou asistentů, s rychlejším nabíjením, větším dojezdem a se servisním zázemím.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Jo každý z těch aut má něco do sebe. A rozhodně mám ze všech uvedených lepší pocit než z VW ID.3 i když i ten by ve finále nemusel být tak špatný, jak se mi v tuto chvíli zdá - možná mi ten špatný dojem dělá jen to mlžení, ty tajnosti co s tím VW dělal.

S tou servisní sítí to není tak jisté. Zatím to vypadá, že JACka budou servisovat autorizované servisy VW, protože v Evropě jej budou prodávat jako SEAT.
Ovšem zatím je to jen příslib.

Další unifikovaná krabice. Kam se sakra poděli auta za kterými se člověk ohlédne. No ale aspoň že se snaží nějaký BEV uvést na trh.

Obrázek uživatele Kuk

Další překopanej spalovák od dinosaura.
Pravá německá kvalita Made in China.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

TESLA S je taky překopanej spalovák a nikomu to nevadí :) Platforma od Mercedesu CLS + baterie a je to OK.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Obrázek uživatele Kuk

Blábol.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ne, to opravdu není. První pojízdné "prototypy" měli postavené na vykuchaném CLS, ale produkční ani omylem. Ani by to technicky nešlo.

Tak je. Ta informace je přímo z Tesly. Až TESLA 3 je od základu stavěné elektroauto. Věřit nemusíš :) Taky proto jsem koupil až TESLU 3, budu ji mít tak za 2 týdny :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

Tak to si z vás niekto pekne vystrelil :-D
Jediné, čo majú spoločné sú štyri kolesá :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Společného mají (měly) mnohem více dílů, ovšem kola zrovna ne. Není to samozřejmě jen Mercedes, ale řada dalších automobilek.

https://www.roadandtrack.com/car-culture/a16570798/tesla-model-s-parts-other-cars-have/

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Jsem si říkal, že ty čudlíky na stahování oken jsou mi nějaké povědomé. Sice píšou, že se používají z E-klasse, ale stejné má i manželka v malém Áčku z 2007 :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Myslel som všeobecne, nie kola od Mercedesu :)

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Kuk

Link na tu informaci?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zřejmě ale z Tesly Valašské Meziříčí ;)
Vždyť TMS je skateboard platforma, kde by to asi CLS vzalo?

Obrázek uživatele ozana

Tomu bych neříkal překopané, když je to z vice než 90% jiné. Překopané je auto kde vyhodím motor a věci okolo a někam tam nacpu baterky a elektropohon (neměním celou kastli).

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele ozana

Chachacha

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

:)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

se 70kWh baterkou neverim moc ani na dojezd okolo 300km, pokud to nebude chtiti majitel zdimat v rezimu 1-100% ale treba jen 10-80%, tak dojezd bude na nabiti okolo 200km :( jeste se uvidi jaka bude cena, pokud to cenou zapadne nekam okolo 50 tisic eur, tak asi ok, pokud to bude drazsi, tak byvh koupil konkurenci s kapacitnejsi baterii za drobnejsi priplatek

Cena 50 tis. EUR to nebude, bude to kolem 70 tis. EUR, takže zase o ničem. Baterie by měla mít využitelných 75 kWh.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Já myslím, že ten dojezd není tak neuvěřitelný. Právě na trh uvedená Kia Niro má 64 kWh baterie (nominální - to ani není využitelná kapacita), a těch 400km překoná taky (a nejen WLTP, ale reálně). O nic moc menší auto to není.

Obrázek uživatele Marek_

To BMW bude tak o třídu větší auto, na délku cca. o skoro 30cm a rozvor o nějakých 17cm, hmotnost taky podstatně vyšší. Teda, alespoň dle odhadovaných parametrů.

PS:
Opravdu je u Kie a Hyundai kapacita baterky uváděná celková? Já měl za to, že je to právě využitelná kapacita, těch 64 kWh.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Tak jak reagoval Smokie, tak zřejmě je 64 využitelná, a nominální větší.

Tak pokud to bude o tolik větší, tak bych těch cca 5kWh navíc asi nestačilo. Nicméně, e-Niro 400km překoná, takže tohle se té dojezdové vzdálenosti taky přiblíží. Těch 400 budu hodně blízko realitě.

Jen ta cena může být výrazně jinde. :-)

Obrázek uživatele Marek_

Reálně bych u takového velkého a těžkého a né příliš aerodynamického auta počítal se spotřebou 20-25 a rázem máme reálný dojezd tak 300 km :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

V tom případě by ale v době uvedení na trh konkurenčně zaostávalo, alespoň v předpokládané cenové hladině.
No nechme se překvapit.

Kia e-Niro ve verzi 64 kWh udává opravdu využitelnou kapacitu. Reálná kapacita ale není o nic moc vetší, buffer jen 3 kWh, celková kapacity 67,1 kWh.

Stejný neuváděný buffer 3 kWh má i Kona 64 kWh a její méně výhodná varianta 39 kWh verze

Obrázek uživatele Tomáš

To abych rozbil prasatko.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Jako že za 1.9 mil? to bude spíš prase než prasátko :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

Obrázek uživatele Tomáš

Jo to teda jo. Stejne to byl trapnej for.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

Jo to teda jo. Stejne to byl trapnej for.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil