Elektromobil BMW i3 se má prodávat až do roku 2024, čeká se další upgrade baterie

V posledních měsících se objevují nové informace ohledně budoucnosti elektromobilu BMW i3. Podle těch nejnovějších se auto bude vyrábět až do roku 2024.

Elektromobil BMW i3 těží ze svého futuristického návrhu, která mu zajišťuje na poměry automobilového průmyslu „dlouhověkost“.
foto: BMW

V květnu 2019 bylo vyrobeno už přes 150 000 kusů elektromobilu BMW i3. Rozhodně tak patří mezi nejúspěšnější novodobé elektromobily.

Co nás zajímá nejvíc je ale plán BMW do budoucna. V polovině roku jsme se dozvěděli, že elektromobil BMW i3 zůstane ve výrobě a bude se dál vylepšovat. Na to se objevila zpráva, že nebude mít pokračovatele.

S nejnovějším vyjádřením mluvčího automobilky BMW to vše začíná dostávat smysl. Podle něj se bude BMW i3 vyrábět až do roku 2024.

Logicky bychom se tedy příští nebo přespříští rok měli dostat ještě jednoho upgradu baterie. A to ze současných 42,2 kWh na zhruba 50 kWh. Pokud bude výroba auta ukončena v roce 2024, bude to pro BMW i3 znamenat úspěšných 11 let na trhu.

77 Comments on “Elektromobil BMW i3 se má prodávat až do roku 2024, čeká se další upgrade baterie”

  1. Zkopíruji sem příspěvek z autorevue, který podle mě
    Zkopíruji sem příspěvek z autorevue, který podle mě přesně vystihnuje podstatu.

    „Do vývoje BMW nasypalo podle vlastních slov 17 miliard Kč. Protože se zatím prodalo jen 160 tisíc kusů, na jedno malé městské auto to vychází v R&D nákladech 120 tisíc Kč, a to jste ho ještě nezačali vyrábět.

    A to je tak brutálně moc, že tahle ohyzda, ten svrab silnic, bude v autosalonech smrdět ještě nejmíň 10 let, aby ta sekera byla co možná nejmenší.“

    Má pravdu předseda. I s tím, že je to německý kýč jak bič a současně největší elektrická mr**a, co můžete potkat, a to v tom počítáme i průmyslový odpad jako je Model 3 a MiEV.

                1. To jsem odstranil, když jsem pozici uzavřel a přes vaše
                  To jsem odstranil, když jsem pozici uzavřel a přes vaše kecy se napakoval na pádu na 170$.

                  Kdybych neměl lepší investice, otevřel bych pozici i nyní. Stejně jako ostatní, co táhnou cenu nahoru.

                2. Ty vaše bulíky, už nám je zase věšíte na nos.
                  Ty vaše bulíky, už nám je zase věšíte na nos.

                3. nojo, tos říkal, že máš cíl na 170$. Škoda, že to
                  nojo, tos říkal, že máš cíl na 170$. Škoda, že to nikdy té 170-ky nedosáhlo 😉

                4. A nechceš se pochlubit s tou lepsi investici? Neni to
                  A nechceš se pochlubit s tou lepsi investici? Neni to manzelka? ;)))

                5. Moje manželka není lepší investice, ta je ta nejlepší
                  Moje manželka není lepší investice, ta je ta nejlepší investice. 🙂

                6. Hihi, tak jako kazda :)))))))))
                  Hihi, tak jako kazda :)))))))))

                7. Najnižšia cena v tomto roku bola 6.3.2019 a to 176,9919$ To
                  Najnižšia cena v tomto roku bola 6.3.2019 a to 176,9919$ To znamená, že ste to za 170$ nemohol nakúpiť (uzatvoriť pozíciu).
                  Klamať sa nemá 🙂

                8. Napakoval ses na těch 3 akciích? No to musíš bejt fakt ve
                  Napakoval ses na těch 3 akciích? No to musíš bejt fakt ve vatě. :))))

      1. Já tomu věřím. i3 bylo ve své době moc futuristický a
        Já tomu věřím. i3 bylo ve své době moc futuristický a doslova předběhlo dobu. Dnes už vypadá jen trochu moderně, ostatní to už zejména uvnitř dohnali. Pokud se drží technika, není důvod si myslet, že má končit jen proto, že je mu 7 let.

    1. autorevue je největší mr**a mezi autoweby stejně jako
      autorevue je největší mr**a mezi autoweby stejně jako běžec 42 je největší svrab v těchto diskuzích

      ty dementy asi nenapadlo že věci z toho vývoje i3 se dají aplikovat na další jejich EV do budoucna, protože pan Prokopec a jeho banda má iQ na úrovni šlapacího autíčka

    2. jestli jen 17 miliard korun, tak je to zatracene levne auto na
      jestli jen 17 miliard korun, tak je to zatracene levne auto na vyvoj s tim, ze to byla jejich prvotina a navic tak specificka 😉

      jen poro predstavu, kdysi bezel na ddw porad o vyvoji Opelu Astra, a tam zaznelo ze vyvoj toho modelu stal cca 3 miliardy dolaru, tedy vice nez 3.5x tolik 😀

    1. Když potřebujete šikovné auto na denní ježdění po
      Když potřebujete šikovné auto na denní ježdění po městě. Já bych si trojku rád koupil (kvůli kouli na kola), ale s i3 parkuji ve městě i tam, kde se Fabie už nevejde. Je to prostě do města šikovnější na každodenní manévrování.

      1. Za ty prachy je eGolf lepsi a az bude ID3, tak bmw zustane
        Za ty prachy je eGolf lepsi a az bude ID3, tak bmw zustane neprodejne. Ja teda s bmw uz nikdy. Spalovak byl hrob na prachy, nespolehlivy a arogance servisu a prodejce hruza. Pry spicka v autoprumyslu. Houby, auto pro vejtahy a zastydle pubertaky.

          1. Pravdou je, ze to bylo hodne davno. Nova 3ka 4 valec benzin.
            Pravdou je, ze to bylo hodne davno. Nova 3ka 4 valec benzin. 50kkm vytekla chladici tekutina z motoru-prasklo cerpadlo. Diferential mlel jako mlejn na mouku. Menili loziska, diferak, vyvazovali kola az nejaky borec z Mnichova uznal, ze auto je nejake nepovedene. Dostal jsem nove a nove problemy. Lak stal za houwno, dokonce strecha zacala rezivet. Brzdove kotouce se vlnily a rezively. No mile rad jsem slavne bmw vymenil za koncern VW a Skoda a tam jsem zustal az do prechodu na EV v r. 2016. Rikam spalovak uz nikdy a bmw ani v elektrice.

        1. Asi záleží jak je máte staré, já vozím 13 a 10 let,
          Asi záleží jak je máte staré, já vozím 13 a 10 let, první na místě spolujzdce vystupuje, otevírá i zadní dveře, bere školní tašku z kufru, druhá vysedá, zavírá oboje dveře a bere tašku, 10 sekund a pálím do práce….

          1. Já vozil malé v bytelných sedačkách a sám, takže
            Já vozil malé v bytelných sedačkách a sám, takže přijet otevřít moje dveře, za tím dveře, vyndat dítě, zavřít moje dveře, odnést dítě na chodník, vrátit se otevřít moje dveře, zavřít zadní dveře, zavřít moje dveře, obejít auto, otevřít dveře spolujezdce, otevřít dveře vzadu, vyndat dítě….
            vepředu dítě být nemohlo z dalších důvodů.
            U školky se parkovalo kolmo a ve chvíli kdy došlo k situaci, že jsem šel do školky pro děti a vedle nás zastavila auta tak na těsno, že tenhle tělocvik jsem nemohl udělat ani na jedné straně, musel jsem se protáhnout do auta, povyjet, zablokovat silnici, abych naložil děti, tak BMW definitivně prohrálo..

                1. Aktuální ceny hybridních kombi passat/Superb jsou
                  Aktuální ceny hybridních kombi passat/Superb jsou brutální…

                  Na cyklo/lyžo máme Cupru ST 221kW 4×4 s adaptivním podvozkem, vyjede k chalupě 17% kopec (kupodivu i3 je také hodně schopná díky zadnímu pohonu a pomalé jízdě jak s redukcí), takže jsem se SUV zbavil, jen nemá kouli a nemůže se dodělat, není kam dát. Až skončí operák bral bych Tesla Y LR AWD s koulí. Cupra, bohužel, má většinou mimo město dojezd 560-590km (o Praze nemluvě), takže ani tohle netřeba řešit, zůstává cena.

                2. Uvidíme, jak se to vyvine. Já vím, že nechci Teslu – viz
                  Uvidíme, jak se to vyvine. Já vím, že nechci Teslu – viz tady někde to vlákno. A nechci SUV, koule je podmínka nutná. Vyhovuje mi relativně velký kombík, který je nenápadný

                3. Někdo už mi tady říkal, že jsem s tím už otravný, ale
                  Někdo už mi tady říkal, že jsem s tím už otravný, ale už jste koukal na JAC? Není to sice klasický kombík, je to spíš crossover, ale kouli to má.
                  http://jacauto.cz/showroom/iev7s.html

                  Kdyby jste si to chtěl zkusit, tak můžu zařídit trochu výhodnější podmínky než mají na webu.

                4. Koukal, je to přesně to, co nechci…a popravdě čínské
                  Koukal, je to přesně to, co nechci…a popravdě čínské auto už jsem řídil…řekněme, že jsem docela slušný řidič, auta mě docela baví a mám na auto nějaké nároky, jak po stránce kvalitativní, zpracování, tak zejména z pohledu jízdního projevu..

                5. A co je tím co Vás od něj odrazuje?
                  PS: tohle vyrábí VW

                  A co je tím co Vás od něj odrazuje?
                  PS: tohle vyrábí VW (pro Seat). JAC motors je fabrika VW v číně.

                6. Jako druhé auto do města velké a drahé
                  Proč ne hlavní

                  Jako druhé auto do města velké a drahé

                  Proč ne hlavní auto:
                  Maximální rychlost 130 km/h – jezdím pravidelně po dálnici
                  Krátký dojezd a výkon Požadavek pravidelně čtyřčlenná rodina s plnou polní (4x lyžařská výzbroj nebo 4x kolo na nosiči) a pravidelné cesty do hor v létě i zimě a fakt není akceptovatelné si hrát tour de nabíječka…

                  Vysoká almara, ale ne 4×4 (jediný důvod, co SUV nebo tohle nějak ospravedlňuje v mých očích je 4×4 a jen u lidí, co se pravidelně pohybují po horách)

                  Subjektivně – nelíbí se mi almarizace aut – abych si koupil něco takového, tak by to muselo mít nějakou unikátní technologii, nebo řešení ze kterého bych si sedl na zadek.

                7. Jak Brutalni? Stoji prakticky stejne jako naftak (aspon ten
                  Jak Brutalni? Stoji prakticky stejne jako naftak (aspon ten superb, kde je priplatek 20 000 korun oproti o 20 kW slabsimu naftaku)

                8. passat GTE- Naházel jsem něco do konfigurátoru, ani tam
                  passat GTE- Naházel jsem něco do konfigurátoru, ani tam nebylo nez. topení a byla z toho 1.4 115kW za 1.523.000,- se kterou se budu bát naložený předjet a bonus 60km elektro dojezd?
                  To už si vezmu TM3 LR AWD a bude klid od oleje atp. a budu mít paramtery jako u cupry, ale se spotřebou i3….

                9. Tak ja koukal na Superb kombi iV, tam to ve vybave Style a se
                  Tak ja koukal na Superb kombi iV, tam to ve vybave Style a se slevou vychazelo na 800 000, tj cca polovina te tesly. Pricemz pri dojizdeni bych jezdil stejne na elektrinu, a pri dovolenych bych nemusel planovat jizdu po nabijeckach. Navic vice mista a vetsi kufr a servis „za rohem“. Na druhou stranu slavsi vykon a nesportovni jizdni vlastnosti…

                10. To kombi vam zavidim. Vse ostatni ne. Tesla 3 je proste jiny
                  To kombi vam zavidim. Vse ostatni ne. Tesla 3 je proste jiny druh karoserie. Tesla Y to uz bude jine kafe.

                11. Model Y be se mi libil, puvodne jsem teda chtel uz model 3,
                  Model Y be se mi libil, puvodne jsem teda chtel uz model 3, ale melo to pak prilis mnoho „ale“ pro moje pouziti – dane hlavne mizernym kufrem…. Akorat ta cenovka cca 1,6 mega je proste porad hrozna raketa…. (to u modelu 3 kde jsem jeste pocital s dotaci a bez DPH v zakladu za 700 to bylo zkousnutelne)

                12. S I3 jsem měl obdobný problém jako vy, ale hybridem bych to
                  S I3 jsem měl obdobný problém jako vy, ale hybridem bych to neřešil. Hybrid je jen ukrutně složitej spalovák. Jako chápu jejich evoluční roli, byly mezikusem, ale hybrid (zejména PHEV) má vlastně nevýhody z obou technologií. Pořád máte všechny ty „nádherné“ povinnosti a starosti jako se spalovákem, ale navíc tam to auto v režimu spalovák neustále tahá „mrtvou“ zátěž v podobě baterie, a v režimu BEV zas tahá spalovák a nádrž. No a jako třešnička na dortu už je tam i ta baterie co podléhá degradaci.

                13. Tak teď mám spalovák, co mi perfektně splňuje
                  Tak teď mám spalovák, co mi perfektně splňuje uživatelské požadavky (a stál polovinu BEV), PHEV vidím jako řešení pro krátké pojížďky po městě, kdy to lokálně nehulí, neohřál by se motor – rozvoz dětí, nějaké nákupy, cesta do práce v elektrickém režimu, cesta na dálky benzín v hybridu, že to vykryje nějaké dynamické požadavky a je to nejčistější varianta pro kombík a můžu mít kouli. Jinak PHEV vnímám přesně opačně, že spojuje výhody BEV a spalováku.

                14. No to bude tím, že já jsem takový pesimista – sklenice je
                  No to bude tím, že já jsem takový pesimista – sklenice je u mně vždycky poloprázdná. 🙂
                  Takže já vidím u všech aut jen nevýhody – jen u některých menší (méně otravné) a některých větší. A PHEV jich prostě má nejvíce – dokonce i ty mnou zavrhované spalováky alespoň nemají nevýhody BEV.

                15. Zdravá skepse je v pořádku, já zase vím, že pro mě
                  Zdravá skepse je v pořádku, já zase vím, že pro mě není a ještě dlouho nebude BEV – se spalovákem jsem spokojenej – plní co od něj chci, od PHEV si slibuju v určitých chvílích bezemisní provoz.. nemám jiný důvod měnit to, co funguje..

                16. Já se asi nedokáži přiklonit na jednu stranu – chápu
                  Já se asi nedokáži přiklonit na jednu stranu – chápu oboje.

                  Jediné co PHEV nedokáži „odpustit“ je jeho snaha zalíbit se jako univerzlál. Respektive je mi to putna ale vidím v tom přesně tu filosofii proč si lidi pořizují kombíka jako jediné auto do rodiny.

                17. Jo to sedí, je to takový kombík…a když v kombíku… tak
                  Jo to sedí, je to takový kombík…a když v kombíku… tak nic to neumí dokonale, nic vyloženě špatně, ničím zásadně nenadchne, ale ničím neurazí…šedivý dobře fungující sluha, vždy umí nějak průměrně to, co je od něj požadováno a vždy připraven sloužit…dokonalé daily auto

                18. Dokonalé all-around.
                  Za „daily“ by vás tu někteří

                  Dokonalé all-around.

                  Za „daily“ by vás tu někteří popotahovali že to znamená něco jíného 😉

    2. Třeba ten, kdo chce konvenčněji pojaté auto a ne
      Třeba ten, kdo chce konvenčněji pojaté auto a ne počítač na kolech…Konkrétně mě odazuje Tesla následovně – nechci mít vše na dotykový display, nejsem ochoten akceptovat volnost montážní kvality Tesly a chci mít dostupný servis (konkrétně BMW mám půl hodiny pěšky od baráku)… čím u mě naopak Tesla boduje je 4×4 a možnost koule (často vozím kola a pravidelně se vyskytuji na horách)
      nějaká čísla maximálky a zrychlení pro mě nejsou prioritou

    3. ne kazdej potrebuje velkej dojezd a strohej interier, lidi si
      ne kazdej potrebuje velkej dojezd a strohej interier, lidi si kupuji auta i podle toho jak se jim libi, jak se jim s nim jezdi v jejich beznem teritoriu a podobne, nekomu staci supermini typu Citigo a jinej potrebuje mastodonta typu Escalade SVT

      jen proto ze Tesla 3 je dobra v nizsi stredni tride sedanu prece neznamena, ze si ji musi koupit kazdej kdo chce elektromobil? jako proc?

        1. no a co jako? ne kazdej potrebuje auto s nejlepsi uzitnou
          no a co jako? ne kazdej potrebuje auto s nejlepsi uzitnou hodnototou za nejlepsi cenu, ty si vsechno kupujes jen podle „Cena/uzitek“? to musi bejt desne smutnej zivot

          mimochodem i to tve „Cena/uzitek“ dostava trhliny pokud chces treba male auto na rozvazku po meste, pokud chces naopak dodavku na rozvoz, pokud chces neco jineho, atd…..

          1. Jelikoz mam 3 EV, tak si beru na kazdou jizdu to spravne.
            Jelikoz mam 3 EV, tak si beru na kazdou jizdu to spravne. Jiste, ja se pokousim vse optimalizovat. Stejne jako nekupuju predrazene smejdy z nejakych ceskych katalogu pro stare baby, tak si vybiram i auta podle urciteho klice. Jak jsem psal jinde, bmw je auto pro vejtahy a zamrzle pubertaky. Staci se kouknout treba na youtube jak si chlapci hrajou na zavodniky na okruhu a skoro kazde rozstrelene auto je bmw.

                1. Rozumim že se ti nechce odpovědět.
                  Rozumim že se ti nechce odpovědět.

                2. Jo, byl jsem hlupak, ze jsem tenkrat koupil bmw a jezdil s tou
                  Jo, byl jsem hlupak, ze jsem tenkrat koupil bmw a jezdil s tou kraksnou par let. Az pozdeji jsem poznal, co ze to je za spolek. Jak firma, tak ridici co si tolik zakladaji na svych plechacich. Proto bmw uz nikdy, ani zadarmo. Jen si prohlednete ty pitomce na videu, co se citi jako zkuseny Fitipaldi. Hezky se jim ty plechy krouti. Kdyz je nekdo pitomec, tak si to zaslouzi a cim vic bmw sesrotujou, tim lepe.

                3. Ja bych i3 zadarmo bral (nebo vymenil za i-Mieva 🙂 ). Klidne
                  Ja bych i3 zadarmo bral (nebo vymenil za i-Mieva 🙂 ). Klidne at si pak ostatni mysli, ze jsem namyslenej pitomec 🙂

                4. To já bych jí ani zadarmo nechtěl. 500 tis bych za
                  To já bych jí ani zadarmo nechtěl. 500 tis bych za fungolvku 120Ah verzi dal.
                  Více je pro mě non-sense.

    1. Kdyby se spíš našel někdo, kdo by vyrobil „neznačkový“
      Kdyby se spíš našel někdo, kdo by vyrobil „neznačkový“ kapacitnější akupack do trojčat Ion/C-Zero/i-MiEV, docela rád bych si ho koupil. C-Zero je o dost praktičtější než elektrické CitiGO. Třeba se v Číně časem ukážou.

      1. Myslýš něco takového? 🙂
        Koukal jsem na to, a moc se mi

        Myslýš něco takového? 🙂
        Koukal jsem na to, a moc se mi nepozdává typ použité baterie. A vychází to při DC nabíjení 5A na jeden 18650 článek, což je pro něj smrt při častějíším používání.

        Chystám se na něco podobného. Jen chci použít kvalitnější články + oblbnout auto, aby dobíjelo na DC nižším proudem.

        Ale je to hudba budoucnosti. Zatím mi dojezd stačí.

        Moc by mi pomohlo sehnat prázdný box LEV50-8

        https://elektroauto-forum.de/kleinanzeigen/peugeot-ion-lion-umbauset-f%C3%BCr-traktionsbatterie-unvollst%C3%A4ndig-muss-erg%C3%A4nzt-werden.93/

        1. To nevypadá špatně. 5 A na jeden 18650 článek mi
          To nevypadá špatně. 5 A na jeden 18650 článek mi nepřijde zas tak moc, schválně jsem si zkusil jeden doma nabít proudem 5 A a zahřál se tak na 45 stupňů, takže pokud se bude aktivně chladit, mohl by fungovat nějak dlouhodobě.
          Nabíjení nižším proudem by se dalo vyřešit reportováním vyšší teploty akupaku. Zkrátka udělat převodník, který vynechá „optimální“ pásmo teploty.
          Hodně zajímavé by bylo ještě přidat třeba 10 paralelních stringů, aby se navýšila kapacita.

Napsat komentář