Elektromobil BMW i3 představen ve světové premiéře

New York, Londýn, Peking. Tam se odehrál souběžný debut dlouho očekávaného elektromobilu BMW i3. Bavorská automobilka má už dnes přes 90 000 žádostí o testovací jízdy. Podle BMW je i3 víc než jen elektrické auto: je to revoluční krok směrem k udržitelné mobilitě.

Finální výrobní verze elektromobilu BMW i3
foto: BMW

Dnešní světová premiéra elektromobilu BMW i3 rozhodně nebyl žádný malý podnik. BMW zjevně chce z nové řady i udělat novou klíčovou součást své nabídky. Zajímavý je způsob jakým byla prezentace BMW i3 pojata: stále dokola bylo opakováno, že nejde jen o samotné – ač technicky špičkové – auto.

Jde o celý systém od výroby až po konektivitu a celkovou osobní mobilitu jako takovou. Odtud také heslo “360°elektrická mobilita”. Zástupci BMW proto ve svých (typicky německy prkenných) promluvách často zmiňovali, že premiéra i3 je historický, revoluční okamžik, který mění celý automobilový průmysl.

Faktem je, že jde o další ze zatím relativně malého počtu elektrických vozů, které byly od začátku navrženy pro elektrický pohon (dalšími příklady jsou Nissan Leaf, Renault Zoe či pochopitelně Tesla Model S).

Z někonečné tiskové zprávy BMW pak můžeme vyčíst například fakt, že auto se bude nabízet ve třech výbavách: základní Mega World (19″ hliníková kola, 7,4kW palubní nabíječka, přední LED světla), střední Giga World (speciální verze kol, univerzální klíč ke garáži, satelitní rádio, střešní okénko, kůže v interiéru) a konečně nejvyšší Tera World (opět spec. 19″ kola, plně kožený interiér, antracitové podnožky).

tisková zpráva

14 Comments on “Elektromobil BMW i3 představen ve světové premiéře”

  1. Nějací fanoušci
    Nějací fanoušci BMW(vetsinou anonymni) vychvalovali vzhled výbavu atd. oproti Tesle. Nevím, ale když se kouknu na fotky BMW E1, tak mi to připadá jako kdyby opajcovali a lehce upravili 20let starou Éjedničku a nabušili pár nových věcí a to je vše. Za hodně peněz málo muziky. Nissan 5 míst, podobný výkon i výbava nižší cena, větší dojezd, rychlodobíjení. Tesla větší výkon, stejná výbava, 5+2 míst, dojezd, rychlodobíjení, cena vyšší o dost, I3 – střední výkon, dojezd staré verze Leafu, „carbon“, 4 místa a lá C-Zero, ale lepší kůže apod. a asi i to rychlodobíjení.

    No shrnuto po stránce elektromobility, tak je to pro fanoušky BMW a dle info o zájmu od BMW pro domácí(němce). Pro lidi pohybujcí se v elektro, přitahuje E3 carbonem, jinak si půjdou koupit Leaf pokud jsou v cenové hladině od 0,7-1mil. ostatní šáhnou jako já po C-Zeru apod. a ty lepší z nás po Tesle.

    Třeba se mýlím a I3 se bude prodávát jak na běžícím páse, ale to ukáže čas.

  2. Každý výrobek od značky
    Každý výrobek od značky BMW je vybaven nějakou technickou zajímavostí.Jsem zvědavý jaká technika je použita právě u tohoto Automobilu. Co technicky/konstrukčně inovatorského vývojáři použili ? Jak je vyřešeno chlazení spalovacího motoru range-extenderu .Podle obsahu válců typuji že je to značně upravený vodou chlazený agregát s Maxi Scooter C650 GT .Jak je řešeno vytápění interiéru? Jaky brzdový systém je použit ?

  3. Přišla mi zajímavá
    Přišla mi zajímavá recenze idnes, odkaz na ni je zde v předchozím článku k tomuto vozu.

    Líbil se mi z této diskuze zároveň názor, že jakkoliv to mají v BMW s emobilitou brát na 360°, stále stavějí „omezené vozítko“. Je-li to bráno jako narážka na to, že pouze Tesla šla proti range-anxiety cestou téměř 70kWh baterie, pak souhlasím. Ano, nemusím tak velký dojezd požadovat často. Ano, infrastruktura se bude stále více rozrůstat (a právě v Kalifornni bude jedna z nejhustších, a přesto strategie Tesly…).

    Myslím si však, že BMW je ve volbě strategie boje s range-anxiety ve velmi schizofrení pozici. Půjčovna spalováků pro delší štreky jim sice odůvodní jejich pokračující výrobu, ale to je tak vše. Ale nemůže být revoluce o něco jednodušší? Mně by se více líbilo, kdyby měli (pod)základní model s range-extendrem, a ves tandardu měli na oplaubě >45 kWh. Jsou velká automobilka, která si to může technicky i finančně dovolit. Není přece ekologické mít doma/na cestách více vozidel. A rychlodobíjecí infrastruktura mimo hlavní tahy tu ještě dlouho nebude.

      1. i3 v zakladni vybave stoji
        i3 v zakladni vybave stoji ~846.000, s Range extenderem ~924.000, ja bych klidne bral i treti variantu kde by misto extenderu byla vetsi baterie, treba misto 22kWh by byla 40kWh a cena by vzrostla na 990.000,-

        Podle me by to zas tak strasny narust ceny oproti tomu extenderu nebyl a dojezd by byl podobny.

        Tim nerikam ze jsem potencionalni kupec pro kteroukoli z techto 3 variant 😀

    1. Že by ve skutečnosti
      Že by ve skutečnosti nechtěli aby z toho auta byl trhák?
      Z mého pohledu to vypadá jakoby potřebovali světu ukázat, že taky „vyvíjejí“ elektromobil (aby zákazníci neutekli k Tesle), ale zároveň musí dokázat, že o elektromobily není dostatečný zájem.

      1. Jeví se mi to
        Jeví se mi to podobně.
        Auto sice technicky zajímavé, ale na tomto hřišti již úřaduje Leaf a Zoe, jen kolem toho nedělají tolik povyku. Škoda, že nešli do většího auta i kapacity baterek. Protože kdo jiný než právě BMW se svým image luxusní značky a 30 lety vývoje elektropohonu by měl postavit důstojného soupeře Tesle?

Napsat komentář