Elektromobil BMW i3 představen ve světové premiéře

Jan Horčík - 29 Červenec 2013

New York, Londýn, Peking. Tam se odehrál souběžný debut dlouho očekávaného elektromobilu BMW i3. Bavorská automobilka má už dnes přes 90 000 žádostí o testovací jízdy. Podle BMW je i3 víc než jen elektrické auto: je to revoluční krok směrem k udržitelné mobilitě.auto 2013 BMW i3 elektromobil elektrické auto

Finální výrobní verze elektromobilu BMW i3
foto: BMW

Dnešní světová premiéra elektromobilu BMW i3 rozhodně nebyl žádný malý podnik. BMW zjevně chce z nové řady i udělat novou klíčovou součást své nabídky. Zajímavý je způsob jakým byla prezentace BMW i3 pojata: stále dokola bylo opakováno, že nejde jen o samotné – ač technicky špičkové – auto.

Jde o celý systém od výroby až po konektivitu a celkovou osobní mobilitu jako takovou. Odtud také heslo “360°elektrická mobilita”. Zástupci BMW proto ve svých (typicky německy prkenných) promluvách často zmiňovali, že premiéra i3 je historický, revoluční okamžik, který mění celý automobilový průmysl.

Faktem je, že jde o další ze zatím relativně malého počtu elektrických vozů, které byly od začátku navrženy pro elektrický pohon (dalšími příklady jsou Nissan Leaf, Renault Zoe či pochopitelně Tesla Model S).

Z někonečné tiskové zprávy BMW pak můžeme vyčíst například fakt, že auto se bude nabízet ve třech výbavách: základní Mega World (19″ hliníková kola, 7,4kW palubní nabíječka, přední LED světla), střední Giga World (speciální verze kol, univerzální klíč ke garáži, satelitní rádio, střešní okénko, kůže v interiéru) a konečně nejvyšší Tera World (opět spec. 19″ kola, plně kožený interiér, antracitové podnožky).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Beru ty antracitové ponožky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějací fanoušci BMW(vetsinou anonymni) vychvalovali vzhled výbavu atd. oproti Tesle. Nevím, ale když se kouknu na fotky BMW E1, tak mi to připadá jako kdyby opajcovali a lehce upravili 20let starou Éjedničku a nabušili pár nových věcí a to je vše. Za hodně peněz málo muziky. Nissan 5 míst, podobný výkon i výbava nižší cena, větší dojezd, rychlodobíjení. Tesla větší výkon, stejná výbava, 5+2 míst, dojezd, rychlodobíjení, cena vyšší o dost, I3 - střední výkon, dojezd staré verze Leafu, "carbon", 4 místa a lá C-Zero, ale lepší kůže apod. a asi i to rychlodobíjení.

No shrnuto po stránce elektromobility, tak je to pro fanoušky BMW a dle info o zájmu od BMW pro domácí(němce). Pro lidi pohybujcí se v elektro, přitahuje E3 carbonem, jinak si půjdou koupit Leaf pokud jsou v cenové hladině od 0,7-1mil. ostatní šáhnou jako já po C-Zeru apod. a ty lepší z nás po Tesle.

Třeba se mýlím a I3 se bude prodávát jak na běžícím páse, ale to ukáže čas.

Obrázek uživatele honza.t

Opět něco na skouknutí .
The BMW i3 Electric Car
http://www.youtube.com/watch?v=siPt42RMzxw

Obrázek uživatele honza.t

Každý výrobek od značky BMW je vybaven nějakou technickou zajímavostí.Jsem zvědavý jaká technika je použita právě u tohoto Automobilu. Co technicky/konstrukčně inovatorského vývojáři použili ? Jak je vyřešeno chlazení spalovacího motoru range-extenderu .Podle obsahu válců typuji že je to značně upravený vodou chlazený agregát s Maxi Scooter C650 GT .Jak je řešeno vytápění interiéru? Jaky brzdový systém je použit ?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Hlavní technickou inovací je masivní využití , tedy umělých hmot tvrzených uhlíkovými vlákny. S agregátem máte naprostou pravdu. Vytápění i klimatizace je elektrická.Brzdový systém je výjimečný tím, že výrazně využívá rekuperace vozu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako to je s recykláciou CFRP ?

Obrázek uživatele Jolinar

no to by me taky zajimalo...
neda se s tim topit? :D

Obrázek uživatele honza.t

Vtipné. Doufejme že nehoří . Recyklovat ano

Obrázek uživatele honYa

Přišla mi zajímavá recenze idnes, odkaz na ni je zde v předchozím článku k tomuto vozu.

Líbil se mi z této diskuze zároveň názor, že jakkoliv to mají v BMW s emobilitou brát na 360°, stále stavějí "omezené vozítko". Je-li to bráno jako narážka na to, že pouze Tesla šla proti range-anxiety cestou téměř 70kWh baterie, pak souhlasím. Ano, nemusím tak velký dojezd požadovat často. Ano, infrastruktura se bude stále více rozrůstat (a právě v Kalifornni bude jedna z nejhustších, a přesto strategie Tesly...).

Myslím si však, že BMW je ve volbě strategie boje s range-anxiety ve velmi schizofrení pozici. Půjčovna spalováků pro delší štreky jim sice odůvodní jejich pokračující výrobu, ale to je tak vše. Ale nemůže být revoluce o něco jednodušší? Mně by se více líbilo, kdyby měli (pod)základní model s range-extendrem, a ves tandardu měli na oplaubě >45 kWh. Jsou velká automobilka, která si to může technicky i finančně dovolit. Není přece ekologické mít doma/na cestách více vozidel. A rychlodobíjecí infrastruktura mimo hlavní tahy tu ještě dlouho nebude.

---

honYa

Samozřejmě , že si automobilka m ůže dovolit dát do auta větší baterii,ale kdo by to auto koupil,kdyby stálo třeba 1,2 mil?Kdo si nemůže dovolit druhé spalovací auto na delší cesty,ať raději nediskutuje. . .

---

ipekra

Obrázek uživatele Jolinar

i3 v zakladni vybave stoji ~846.000, s Range extenderem ~924.000, ja bych klidne bral i treti variantu kde by misto extenderu byla vetsi baterie, treba misto 22kWh by byla 40kWh a cena by vzrostla na 990.000,-

Podle me by to zas tak strasny narust ceny oproti tomu extenderu nebyl a dojezd by byl podobny.

Tim nerikam ze jsem potencionalni kupec pro kteroukoli z techto 3 variant :D

Obrázek uživatele mroz

Dle mého názoru nejškaredší BMW za dlouhou dobu.

Myslím, že designerům dali moc volnosti plus nechápu proč zvolili karoserii MPV. U Audi A2 ani minulého Mercedesu A to nevyšlo, proč by to mělo vyjít BMW :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že by ve skutečnosti nechtěli aby z toho auta byl trhák?
Z mého pohledu to vypadá jakoby potřebovali světu ukázat, že taky "vyvíjejí" elektromobil (aby zákazníci neutekli k Tesle), ale zároveň musí dokázat, že o elektromobily není dostatečný zájem.

Jeví se mi to podobně.
Auto sice technicky zajímavé, ale na tomto hřišti již úřaduje Leaf a Zoe, jen kolem toho nedělají tolik povyku. Škoda, že nešli do většího auta i kapacity baterek. Protože kdo jiný než právě BMW se svým image luxusní značky a 30 lety vývoje elektropohonu by měl postavit důstojného soupeře Tesle?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyKariéra EVC Group
185.66.36.26