Obří továrna se otevře už za rokTESLA
Obří továrna se otevře už za rok
Rozhovor o budoucnosti železniceŽELEZNICE
Rozhovor o budoucnosti železnice
Nahá kráska - elektro motorka Mission RMOTORKY
Nahá kráska - elektro motorka Mission R
Američané chtějí hybridní tankARMÁDA
Američané chtějí hybridní tank

Elektromobil BMW i3 představen ve světové premiéře

Jan Horčík - 29 Červenec 2013

New York, Londýn, Peking. Tam se odehrál souběžný debut dlouho očekávaného elektromobilu BMW i3. Bavorská automobilka má už dnes přes 90 000 žádostí o testovací jízdy. Podle BMW je i3 víc než jen elektrické auto: je to revoluční krok směrem k udržitelné mobilitě.auto 2013 BMW i3 elektromobil elektrické auto

Finální výrobní verze elektromobilu BMW i3
foto: BMW

Dnešní světová premiéra elektromobilu BMW i3 rozhodně nebyl žádný malý podnik. BMW zjevně chce z nové řady i udělat novou klíčovou součást své nabídky. Zajímavý je způsob jakým byla prezentace BMW i3 pojata: stále dokola bylo opakováno, že nejde jen o samotné – ač technicky špičkové – auto.

Jde o celý systém od výroby až po konektivitu a celkovou osobní mobilitu jako takovou. Odtud také heslo “360°elektrická mobilita”. Zástupci BMW proto ve svých (typicky německy prkenných) promluvách často zmiňovali, že premiéra i3 je historický, revoluční okamžik, který mění celý automobilový průmysl.

Faktem je, že jde o další ze zatím relativně malého počtu elektrických vozů, které byly od začátku navrženy pro elektrický pohon (dalšími příklady jsou Nissan Leaf, Renault Zoe či pochopitelně Tesla Model S).

Z někonečné tiskové zprávy BMW pak můžeme vyčíst například fakt, že auto se bude nabízet ve třech výbavách: základní Mega World (19″ hliníková kola, 7,4kW palubní nabíječka, přední LED světla), střední Giga World (speciální verze kol, univerzální klíč ke garáži, satelitní rádio, střešní okénko, kůže v interiéru) a konečně nejvyšší Tera World (opět spec. 19″ kola, plně kožený interiér, antracitové podnožky).

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Beru ty antracitové ponožky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějací fanoušci BMW(vetsinou anonymni) vychvalovali vzhled výbavu atd. oproti Tesle. Nevím, ale když se kouknu na fotky BMW E1, tak mi to připadá jako kdyby opajcovali a lehce upravili 20let starou Éjedničku a nabušili pár nových věcí a to je vše. Za hodně peněz málo muziky. Nissan 5 míst, podobný výkon i výbava nižší cena, větší dojezd, rychlodobíjení. Tesla větší výkon, stejná výbava, 5+2 míst, dojezd, rychlodobíjení, cena vyšší o dost, I3 - střední výkon, dojezd staré verze Leafu, "carbon", 4 místa a lá C-Zero, ale lepší kůže apod. a asi i to rychlodobíjení.

No shrnuto po stránce elektromobility, tak je to pro fanoušky BMW a dle info o zájmu od BMW pro domácí(němce). Pro lidi pohybujcí se v elektro, přitahuje E3 carbonem, jinak si půjdou koupit Leaf pokud jsou v cenové hladině od 0,7-1mil. ostatní šáhnou jako já po C-Zeru apod. a ty lepší z nás po Tesle.

Třeba se mýlím a I3 se bude prodávát jak na běžícím páse, ale to ukáže čas.

Obrázek uživatele honza.t

Opět něco na skouknutí .
The BMW i3 Electric Car
http://www.youtube.com/watch?v=siPt42RMzxw

Obrázek uživatele honza.t

Každý výrobek od značky BMW je vybaven nějakou technickou zajímavostí.Jsem zvědavý jaká technika je použita právě u tohoto Automobilu. Co technicky/konstrukčně inovatorského vývojáři použili ? Jak je vyřešeno chlazení spalovacího motoru range-extenderu .Podle obsahu válců typuji že je to značně upravený vodou chlazený agregát s Maxi Scooter C650 GT .Jak je řešeno vytápění interiéru? Jaky brzdový systém je použit ?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Hlavní technickou inovací je masivní využití , tedy umělých hmot tvrzených uhlíkovými vlákny. S agregátem máte naprostou pravdu. Vytápění i klimatizace je elektrická.Brzdový systém je výjimečný tím, že výrazně využívá rekuperace vozu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako to je s recykláciou CFRP ?

Obrázek uživatele Jolinar

no to by me taky zajimalo...
neda se s tim topit? :D

Obrázek uživatele honza.t

Vtipné. Doufejme že nehoří . Recyklovat ano

Obrázek uživatele honYa

Přišla mi zajímavá recenze idnes, odkaz na ni je zde v předchozím článku k tomuto vozu.

Líbil se mi z této diskuze zároveň názor, že jakkoliv to mají v BMW s emobilitou brát na 360°, stále stavějí "omezené vozítko". Je-li to bráno jako narážka na to, že pouze Tesla šla proti range-anxiety cestou téměř 70kWh baterie, pak souhlasím. Ano, nemusím tak velký dojezd požadovat často. Ano, infrastruktura se bude stále více rozrůstat (a právě v Kalifornni bude jedna z nejhustších, a přesto strategie Tesly...).

Myslím si však, že BMW je ve volbě strategie boje s range-anxiety ve velmi schizofrení pozici. Půjčovna spalováků pro delší štreky jim sice odůvodní jejich pokračující výrobu, ale to je tak vše. Ale nemůže být revoluce o něco jednodušší? Mně by se více líbilo, kdyby měli (pod)základní model s range-extendrem, a ves tandardu měli na oplaubě >45 kWh. Jsou velká automobilka, která si to může technicky i finančně dovolit. Není přece ekologické mít doma/na cestách více vozidel. A rychlodobíjecí infrastruktura mimo hlavní tahy tu ještě dlouho nebude.

---

honYa

Samozřejmě , že si automobilka m ůže dovolit dát do auta větší baterii,ale kdo by to auto koupil,kdyby stálo třeba 1,2 mil?Kdo si nemůže dovolit druhé spalovací auto na delší cesty,ať raději nediskutuje. . .

---

ipekra

Obrázek uživatele Jolinar

i3 v zakladni vybave stoji ~846.000, s Range extenderem ~924.000, ja bych klidne bral i treti variantu kde by misto extenderu byla vetsi baterie, treba misto 22kWh by byla 40kWh a cena by vzrostla na 990.000,-

Podle me by to zas tak strasny narust ceny oproti tomu extenderu nebyl a dojezd by byl podobny.

Tim nerikam ze jsem potencionalni kupec pro kteroukoli z techto 3 variant :D

Obrázek uživatele mroz

Dle mého názoru nejškaredší BMW za dlouhou dobu.

Myslím, že designerům dali moc volnosti plus nechápu proč zvolili karoserii MPV. U Audi A2 ani minulého Mercedesu A to nevyšlo, proč by to mělo vyjít BMW :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že by ve skutečnosti nechtěli aby z toho auta byl trhák?
Z mého pohledu to vypadá jakoby potřebovali světu ukázat, že taky "vyvíjejí" elektromobil (aby zákazníci neutekli k Tesle), ale zároveň musí dokázat, že o elektromobily není dostatečný zájem.

Jeví se mi to podobně.
Auto sice technicky zajímavé, ale na tomto hřišti již úřaduje Leaf a Zoe, jen kolem toho nedělají tolik povyku. Škoda, že nešli do většího auta i kapacity baterek. Protože kdo jiný než právě BMW se svým image luxusní značky a 30 lety vývoje elektropohonu by měl postavit důstojného soupeře Tesle?

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group Půjčte si elektromobil Nissan Leaf!

zajímavé články