Elektrobus s nabíjením z trolejí bude na zkoušku v Českých Budějovicích

redakce - 27 Leden 2014

Unikátní elektrobus z Vídně se představí cestujícím v Českých Budějovicích. Dopravní podnik vyzkouší inovativní technologii nabíjení vozu z trolejového vedení i nasazení vozu v historickém centru města.auto elektrobus Siemens Rampini Praha

Elektrobus Siemens-Rampini se poprvé představil v Praze, odtamtud putuje do Českých Budějovic
foto: DPP hl. města Prahy

Příští týden bude možné potkat v ulicích Českých Budějovic zajímavé vozidlo. Dopravní podnik zde bude testovat elektrobus Siemens - Rampini, který mu bude zapůjčen z vídeňského dopravního podniku Wiener Linien díky vzájemné spolupráci se společností Siemens.

Jedná se o autobus s plně elektrickým pohonem, vytápěním a klimatizací, jehož největší zvláštností je unikátní způsob nabíjení akumulátoru. To je prováděno pomocí speciálního pantografu na střeše vozidla ze stávajícího trolejového vedení.

Tato technologie se tedy hodí do měst, kde je provozována trolejbusová doprava. Stávající infrastruktura trolejbusových tratí umožňuje bez dalších investičních nákladů její efektivní využití i pro průběžné dobíjení elektrobusů.

Testovaný elektrobus patří do kategorie midibusů - má menší rozměry, než standardní autobusy. Se svou délkou 8 m a šířkou 2,2 m je vhodný pro provoz ve stísněných podmínkách, například v historických centrech měst, nebo v rezidenčních čtvrtích.

Nízkopodlažnost zajišťuje přístupnost veřejné dopravy i osobám se sníženou schopností pohybu. Právě v historickém centru je 12 těchto elektrobusů provozováno i ve Vídni.

"Od akce si slibujeme vyzkoušení nového způsobu nabíjení, která je pro náš provoz velice zajímavá. Zároveň prověříme průjezd midibusu tam, kde velké vozy nemohou být nasazeny. Příkladem je historické centrum města i další lokality", říká místopředseda představenstva dopravního podniku Slavoj Dolejš.

Důležitým hlediskem je vedle příznivého vlivu na životní prostředí také ekonomická stránka provozu takového vozidla. Vzhledem k rostoucí ceně nafty a postupujícímu vývoji alternativních pohonů se může jednat o zajímavou možnost pro budoucí nasazení na trasách, kde je odpovídající možnost průběžného nabíjení.

Veřejné jízdy se konají ve dnech 29. - 30. 1. 2014 a přeprava všech cestujících je v tomto voze bezplatná.

Vypravení elektrobusu Simens Rampini:

• středa 29. 1. 2014 od 6:00 do 11:00 a od 13:00 do 17:00 na trase
Máj – Milady Horákové; Václava Talicha; Evžena Rošického; U Parku; Výstaviště; U Zelené ratolesti; Poliklinika Sever; Senovážné nám. - pošta; Náměstí Přemysla Otakara II. a zpět.
• čtvrtek 30. 1. 2014 od 6:00 do 11:00 a od 13:00 do 17:00 na trase
Nádraží; Náměstí Přemysla Otakara II.; Senovážné nám.-DK; U Zimního stadionu; Grünwaldova; U Nemocnice; Papírenská; Jana Buděšínského; Antala Staška; Náměstí Bratří Čapků a zpět.

Vůz bude vyjíždět v hodinových intervalech, jízdní řády jsou k dispozici na webových stránkách Dopravního podniku města České Budějovice www.dpmcb.cz.

Plně elektrický provoz umožňuje cestování bez hluku a spalin. Přitom je energeticky velice úsporný.

„Elektrobus Siemens-Rampini je atraktivní nejen pro cestující, ale i pro kolemjdoucí a ty, kteří žijí podél komunikací. Je tichý, má příjemný interiér a představuje zcela čistý provoz bez přídavného naftového topení. Vozidlo se v zimě elektricky vytápí a v létě klimatizuje. Díky průběžnému dobíjení na konečných zastávkách se podařilo významně zmenšit velikost a hmotnost akumulátoru energie,“ říká Roman Kokšal, ředitel dopravních divizí společnosti Siemens.

A dále vysvětluje princip fungování: „Je to velice jednoduché, rychlé a efektivní. Při čekání na konečné zastávce stačí zdvihnout sběrač na 10 až 15 minut, dobít akumulátor a elektrobus může vyrazit na další úsek. Dojezd vozidla je tak prakticky neomezený.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ne, tak to se asi svezu :-)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol