Elektrobus Proterra Catalyst E2: baterie 660 kWh, dojezd 560 km

Jan Horčík - 15 Září 2016

Společnost Proterra aktuálně v Los Angeles představila svůj nový elektrobus Catalyst E2. Může se pochlubit obří 660kWh baterií a reálným dojezdem 560 km.auto elektrický autobus elektrobus Proterra Catalyst E2

Elektrobus Proterra Catalyst E2 může být vybaven baterií až o kapacitě 660 kWh
foto: Proterra

Nová série elektrobusů Proterra Catalyst E2 se může pochlubit obří kapacitou baterie od 440 kWh do 660 kWh. To je více než 6x větší kapacita, než kolik má nejnovější Tesla Model S/X se 100kWh baterií.

Proterra tvrdí, že v testovacích podmínkách umí elektrický autobus Catalyst E2 dosáhnout dojezdu téměř 1000 km na jedno nabití. Čemuž docela věříme, protože 660 kWh je už pořádná snůška energie.

Doma v zatím Proterra prodala asi 312 elektrobusů, které najely přes 4 miliony km. V posledních letech ale zažívá strmý růst, když prodeje za rok 2016 jsou už o 220 % vyšší než za rok minulý.

Zpět na HybridPřidat komentář

http://money.cnn.com/video/technology/2016/09/12/proterra-electric-bus.cnnmoney/index.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Karosérie autobusu je vyrobena z olaminovanejch balzovejch hranolů, čili sendvič :D

Busík v garáži Jay Lena l.p. 2012
https://www.youtube.com/watch?v=9JpMTWdPZ6c

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jen relevantní otázečka, žádná sranda:
Jsi mentálně postižený (inteligenčně poškozený), neměl jsi nikdy holku, jsi na práškách, je ti 5, zneužívali tě, platí ti ropní vrazi a teroristi nebo bydlíš v ústavu?
Fakt mě to zajímá, jinak to snad ani být nemůže

Došli ti prášky?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

No meziměstský linkový autobus je další typický příklad naprosto bezproblémově zvládnuté technologie pro reálný dojezd 500km. Zde tedy hlavně díky tomu, že nemusí být nízkopodlažní a tak je zde opravdu komfortní prostor pro baterii.

Nicméně přesně to je také ten důvod, proč je dnes v podstatě nikdo nedělá. Ono by pak opravdu stálo za zvážení jestli se mi nevyplatí nakoupit do flotily větší část elektrobusů a k nim si nechat jen pár dieselových vozů pro zájezdy.

Obrázek uživatele Jolinar

nemate tam trochu chybu? Protera rikala dojez 350 mil, coz ma k 1000km daleko. Mozna testovaci podminky znamenaji 30km/h na uzavrenem okruhu, ale dulezita je realita ne testovaci podminky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já jsem to pochopil tak,že těch 1000km je v laboratoři a těch 560 je v reálném provozu.

Také jsem to tak pochopil. Testovací podmínky budou upravené tak, aby autobus dosáhl na maximální dojezd. Tj. malá stabilní rychlost, rovinný okruh, klopené zatáčky, stínění proti větru.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jay leno garage má pěkný video o prottera autobusu. Jediný co mě překvapilo je webová stránka prottera - má spoustu dobrých statistik proč koupit elektro bus. Ale milion dolarů? To je hodně peněz. Myslim si že baterie je až moc velká, mají skvělý způsob jak nabíjet a 560 km, to je hodně linek a otoček, navíc nejsem specialista na USA ale autobusem tam jistě moc lidí nejezdí, určitě by mohl být bus menší, ale je to US malý autobus by byl asi hodně šikanovaný.

busem jezdi v US hodne lidi, treba krome ferry je bus vpodstate jedina moznost jak se verejnou dopravou dostat do satelitu okolo velkych mest, coz jsou zpravidla prave ty klasicke dalkove americke busy co maj vepredu na narazniku drzal na nekolik cyklokol :) vsema treba co jsem jel okolo SF tak byli totalne narvany

Tohle funguje v "par" mestech, (hlavne na pobrezi, treba zrovna to SF), ale ve vetsine verejna doprava prakticky neexistuje a auto je jedina moznost (obcas velke firmy provozuji sberny autobus). Jak poznamenal jeden kolega, nejlepsi, co by mohl Musk pro car sharing udelat, by bylo vymyslet (a naucit americany pouzivat) verejnou dopravu ;-)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

V Americe ropný a auto lobby s velkou pompou a díky podvodu zrušilo tramvaje, který byli naprosto všude a teď je tam horko težko znovu zaváděj a z pár majlový rovný linky v Seatllu jsou paf. Vozej se tam český tramaje a trolejbusy.

Železnice skoupili špeditéři a taky je zrušili, aby neměli konkurenci. Všechno poháněla ropa i elektrárny spalovali ropu.

Řidič kamionu je v celejch státech to nejčastější zaměstnání. Když byli naposledy v krizi a galon byl za 6 dolarů, tak kamioňáci šileli a jeli na Washington stávkovat ať jim pan prezident zase zařídí levný palivo jako dřív, že takhle nemůzou fungovat! Naprostý naivní jelita :))
No to bude švanda až jim do toho vtrhne Tesla s baterkovejma kamionama :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

baterkovej kamion od Tesly je sen diskuteru, Tesla je rada ze zvlada soucasnou vyrobu a budou extremne stastny pokud zvladnou vyrobu modelu 3 tak jak si to Musk predstavuje, pro kamionovou vyrobu by nemeli ani kapacity ani pro ne neexistuje infrastruktura, proto taky Musk smeroval usili spise k Hyperloopu, ktery v prvnich fazich pokud vznikne bude slouzit par let jiste jen pro nakladni dopravu a lidi do toho pustej az ve chvili kdy to projde nekolikaletyma testama :)

"Sen diskuterů" cha cha cha to si vymyslel v jakým duśevním stavu?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

hele cipisku/kuk/dalsi a tva alterega, az ohlasi Tesla kamion, tak mas u me pivo, do te doby te beru jen jako diskuzniho kasparka co ma potrebu psat naprosto vsude kde se pise neco o Tesle :)

Tak určitě ty paranoidní šášulo :D
Koukám, že tě ten jejich kamion vrušuje víc než mě :)))
Podle mě to klidně můžou v půlce vzdát. Whatever.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

no jasne ze vsrusuje, ja totiz design s animaci prave Tesla kamionu pripravuju, ale je to ciste fikce, Tesla nic takoveho v planu oficialne nema a v pristich letech nic takoveho 100% neodhali, sla by tim primo proti napadu Muska v podobe Hyperloopu ;)

Obrázek uživatele ozana

Hyperloop navrhnul Musk jako rychlejší a modernější alternativu k rychlovlaku. Autobus s tím nemá nic společného.

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

vzdyt piseme o kamionech ;) nereagujes na nejaky jiny post?

Ty už ani nevíš vo čem sám píšeš :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

narozdil od tebe ja si alespon sahl na zakazku pro Hyperloop One pro ktere jsem delali vizualizace, a narozdil od tebe ja vim co po nas chteli za vizualizace pro jejich partnery v projektu Hyperloop

Ale copak, copak, když už ztrácíš kontinuitu vlastní diskuze tak si najednou začneš poměřovat péro? :)))
Tak si šahej dál :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele ePavel

Přiznám se, že kamion, co by i do kopečka a plně naložený jel devadesátkou je můj sen. Hned by byl provoz plynulejší.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Môj sen je, aby diaľková preprava nákladov prebiehala výlučne po železnici a ťažká kamiónová doprava by z ciest zmizla. To by chcelo ale zreálniť cenu využívania ciest vzhľadom k ich opotrebovaniu, a na niektorých miestach dobudovať železničnú infraštruktúru. Pretože súčasné ceny ani náhodou nezohľadňujú mieru opotrebenia ciest ťažkou dopravou. O prínosoch v bezpečnosti ani nehovorím.

neboj to je sen spousty lidi a pomuze ho splnit i Musk tim ze ukazal "zapomenutou" technologii v podobe potrubni posty :)

Obrázek uživatele ePavel

Jednoznačně. Kdyby ten kamion byl v Decine schopny najet na vlak co by do pul hodiny odjizdel a jel průměrnou rychlosti 120 km/h az do Bratislavy, tak by to všechno jelo po zeleznici....

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Tak aspoň že dodávky a menší náklaďáci už se díky bohu přesunuli do kategorie závoďáků.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ten milion dolarů tam mají jako celkové náklady po 12 letech provozu (bus+palivo+údržba). To ten linkáč za tu dobu najede klidně milion kilometrů.
Cena samotného busu je okolo 650 tisíc USD (~15 milionů Kč). To není zas tak moc, když obdobné autobusy v naftě nebo plynu stojí 10 a více milionů.
Pro jistotu, myslel jsem: https://www.proterra.com/products/35-foot-catalyst/#costs

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vypadá to pěkně, ale ptam se proč se o takovýchto věcech dočítáme tak pozdě ? :)

Zlý lobisti a bratři Kochové to tutlaj seč můžou :D
Sleduj cvrkot, třeba tady vo tom mluvili už v roce 2012 ;D
https://www.youtube.com/watch?v=9JpMTWdPZ6c

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com
www.freeghosn.com #freeghosn

Obrázek uživatele ozana

Na electrek.co jsi to mohl číst o 3 dny dříve :)

---

Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.

budte v klidu. na tyhle technologie je jeste casu dost ;)

tusim svych 5 chechtaku vlozim do akcii libovolne firmy vyrabejici baterky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to sa neoplati, maju pravidelny, zato nizky rast, mozno ak by tam boli peniaze ulozene 100 rokov alebo slo o horibilnu ciastku ale ktoru ak by ste chceli vybrat, neskutocne zasa orezu poplatky.

je to rovnake, ako ked mate uz cast zivota za sebou, neoplati sa investovat do microsoftu, apple, tesla, ..
lebo po odpocte nakladov mate za kratke obdobie ak nie minus, tak nulu. to uz viac sa oplati nechat si peniaze na terminovanom ucte.

kratky vynos = v primeranej dlzke z ludskeho zivota, maju iba uspesne investovane vysoke ciastky do rizikovych aktiv, cca po 10 - 15 r.

inak je to ruleta pri ktorej obycajne stratite.

ak by to bolo tak jednoznacne a jednoduche, neznasala by sa nad reformou dochodkoveho systemu (ktory ma rovnaku filozofiu) taka debata na vyzdravenie, resp. by sme boli vsetci milionari.

hlavna pointa je, ze akcie su o vyhrach, co zakonite znamena to o com sa nikdy nehovori, tam kde sa vyhrava sa musi zakonite aj niekde prehravat, inak by neslo o sutaz. chapete ?

je to ako tvrdit, toto je svet vyhravajucich, ale potom, kde su zakonite ty prehravajuci ? vzdy sa zije na ukor niecoho, momentalne lacna pracovna sila, detska praca, nadbytok uhlovodikov viazanych v rope, zemny plyn lebo sa lahko distribuje a nemusi spracovat, atd..

..a presne tak ako neexistuju auta na elektrinu, kedze ta nie je vycucana z prsta.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online