Elektřina spotřebovaná na nabíječkách ČEZu rostla meziročně o 111 %

Jan Horčík - 09 Srpen 2019

Za prvních šest měsíců letošního roku odebraly elektromobily v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ 828 869 kWh elektřiny, což při průměrné spotřebě 15 kWh na 100 km znamená palivo na více než 5,5 milionu kilometrůČEZ už dnes v Česku provozuje přes 100 rychlonabíjecích stanic, chystá se jich postavit dalších 125.

Celkový objem odběrů na elektrických stojanech ČEZ současně znamená 111procentní nárůst oproti stejnému období roku 2018, kdy nabíjecí stanice dodaly do baterií elektrických vozů 391 337 kWh.

Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje aktuálně nejrozsáhlejší tuzemskou síť, která už se svým rozsahem více než 160 stojanů vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic.

Za celý rok 2018 proběhlo na stanicích sítě celkem 75 584 dobíjecích cyklů, o rok dříve to bylo 35 902 dobíjení. „Trendem se stávají častější odběry o menších objemech. Výrazně přitom roste podíl využívání rychlodobíjecích stanic, kde se v 1. pololetí 2019 uskutečnilo téměř 90 procent veškerého objemu dobíjení - 730 996 kWh. Nejvytíženějšími lokalitami jsou proto místa vybavená rychlodobíjecími stanicemi, které díky svému výkonu 50 kW umožňují většině elektromobilů dobít většinu kapacity baterií během 20 minut,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Tři nejvytíženější lokality za první pololetí jsou: Visionary 1 – Praha-Holešovice (31 189 kWh), Visionary 2– Praha-Holešovice (28 332 kWh) a Burger King – Praha-Chodovská (24 949 kWh).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Nabíječky ve Vysokém Mýtě už jsou funkční, jel jsem okolo a nabíjel tam Jaguár a vedle spalovák a pán venčil pejska.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Radovan

To je v pořádku. To byl takový ten pes na baterky z hračkářství. Ti na nabíječkách venčená být mohou :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Dotaz prosím: Od kolika hodin ráno funguje nabíječka LIDL Barrandov? Je to přesně stejné s otevírací dobou, tedy ráno od 7:00 hod.?
Děkuji, L.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Přesně tak, pondělí až sobota 7:00 - 21:00, neděle 8:00 - 21:00.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Mám pocit že fungovaly celou noc, třeba horomerice

Obrázek uživatele Radovan

Je to různé, v Ostravě máme vysledováno, že záleží na přítomnosti obsluhy. Když se jede noční inventura nebo jakákoli jiná činnost, je vše zapnuto 24 hodin denně včetně rychlonabíječky. Ta funguje i než ochod opustí poslední člověk a zhasne vchod, pak se také vypne. Někdy jede do 21,30, někdy do 22,10..... Ráno se zapíná s prvním příchozím, obvykle hodinu před otevřením.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele honza.t

Der Fall Audi
https://www.youtube.com/watch?v=cLmCw-N1K-A

Kann das Elektroauto die Umwelt retten? | WDR DOKU
https://www.youtube.com/watch?v=aS_xTJmzdgA

Průměr na jeden stojan cca. 28 kWh za den. To je tak 1-2 nabíjení denně.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele UDA

Ekvivalent 10 liru benzinu, pro rypaly orientacne ...

Obrázek uživatele Kuk

off

Ani jsem to nečet. Nejdřív Šichtařová teď její manžílek :D
Vladimír Pikora: Se zelenými dotacemi a zelenými daněmi vzhůru k zelenému úpadku
https://www.reflex.cz/clanek/komentare/96873/vladimir-pikora-se-zelenymi-dotacemi-a-zelenymi-danemi-vzhuru-k-zelenemu-upadku.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jan Veselý

Musím teda říct, že od ekonoma, a Pikora je objektivně chytrý člověk, bych čekal trochu více než tenhle ubohý výplod na úrovni hospodského "chytráka". Měl by velmi dobře znát věci jako jsou například zkušenostní křivka nebo negativní externality. Měl by chápat, že korporace jsou stroje na optimalizaci - maximalizaci finančních zisků pro majitele a komunikovat se s nimi dá jen přes prachy, ničemu jinému nerozumí. Měl by chápat, že držení se "našich, tradičních" technologií je jen cesta do ekonomického pekla.
Z toho článku jen smrdí na sto honů autorův nedostatečný přehled a rakouská ekonomická škola, což je v podstatě dnes už protistátní (protože stát je nepřítel) ideologie, ale české ekonomky jejich učení hlásají jako slovo Boží.

Co konkrétně se vám zdá spatně? Já to ted přečetl a ten pohled se mi zda realistický.

---

85tis km s Teslou model S

Obrázek uživatele runner42

Pohled mi taky přijde realistický, i když na můj vkus je článek příliš povrchní až bulvární.

V čem ale s autorem nesouhlasím je jeho zavrhovaní danění podle CO2. Přijde mi to jako velmi dobrý nápad a poměrně spravedlivý způsob, rozhodně lepší než stávající nerovný systém.

Podle mě by stát měl zrušit spotřební daň z PHM a zavést daň z CO2.
U spalovacích vozidel by se daň připočetla k základní ceně paliva tak, jak je to teď.
U elektřiny by se daň přičetla k ceně podle energetického mixu v daném roce.
Silniční daň by byla rozšířena na všechna i soukromá vozidla.

Přijde mi to jako spravedlivé a to dokonce i mimo sektor dopravy.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

To byste se s tou vaší flotilou nedoplatil. Ještě bych prosím přepočítal naftaky a benzíny podle vypuštěných částic a spalovakum + příplatek za osmirglovany brzdové destičky, každému podle jeho auta progresivně, takže malému autu s euro 6 třeba litr za 35kc a velkému off roadu s euro 3 za 60kc, žádný komunismus a průměry, každému podle jeho zásluh a podle jeho auta.

Otevřena nová rychlonabíjecí stanice e-On v Přerově.

---

ecotaxiolomouc.cz

Kde v Přerově se nachází? Na mapě Eonu ani Evmapě ji nevidím.

---

i3/120Ah

Čerpací stanice MOL, Olomoucká ulice. Je tam i pneuservis.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele spetak

Zkus PlugShare : Olomoucká 443/52, 751 24 Přerov

Obrázek uživatele Radovan

Paráda. teď už zbývá jen ta někde kolem spojnice Hranice - Nový Jičín a je zasíťováno.
Můžeme se pak vydat do hor a řešit Vsetín, Ostravice, Fulnek, Bruntál, Krnov, Jeseník. I když nedaleko Jeseníku jsou nově 2 rychlonabíječky a 2 pomalé v Žulové u Elmet trade https://www.evmapa.cz/chademo-50kw, což se taky neví.
V Jeseníkách a Orlických Horách pak Vamberk a Náchod. Abychom se drželi Greenway logiky rychlonabíječka každých 50-80 km na všechny strany, která se ukázala po 5 letech jako správná.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Ivo

Ve skutečnosti je největší kec toto: "Nejvytíženějšími lokalitami jsou proto místa vybavená rychlodobíjecími stanicemi, které díky svému výkonu 50 kW umožňují většině elektromobilů dobít většinu kapacity baterií během 20 minut,“ :)))

Během 20 minut nabije ABB Terra 53:
E-Golf 2016 cca 42% kapacity
Kona Electric 64 kWh cca 25% kapacity
Jaguar I-Pace cca 22% kapacity

Cokoliv co není nad 50% jaksi není většina :)

Obrázek uživatele runner42

Průměrná spotřeba 15kWh/100km je něco jako průměrná spotřeba benzínu 4L/100km? Tedy taková, kterou nikdy nikdo neviděl?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ K PRODEJI ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, vykořisťovatel, antiEU evropan, podle Radovana myšlenkový mrzák (ať to znamená cokoliv).

Zase podle sebe soudím jiné? Já za to nemuzu, vy s tím vaším parkem tyhle hodnoty neuvidíte hodně dlouho. Já teď v létě pod 15kw/100km jezdím a s octavkou jsem jel s vlekem Německo tam a zpátky 1500km za průměr 6,2l/100km, sólo to umí kolem 5l, nestěžuju si

Všech našich 7 EV jezdí se spotřebou nižší než tento průměr 15kWh/100km.

---

ecotaxiolomouc.cz

2014 Octavia greenline - v papirech kombinovana 3,3, v praxi jezdeno pod 3L/100km
2014 eGolf - v papirech 12.7kWh, v praxi leto pod 10kWh/100km, zima 16-17kWh/100km (je bez tep. cerpadla)

---

13G

Já jezdím s Nissanem Leaf 40 kWh (10 měsíců starý) za 15 kWh/100 km a to nemám až zase tak moc lehkou nohu. Kdybych se trošku víc snažil, asi bych taky byl schopen jezdit za 13-14 kW/100 km. Mohu tedy potvrdit, že odhadovaná spotřeba kolem 15 kWh/100 km je reálná u normálních, menších aut. Pochopitelně u mastodontů, jako jsou Tesla X, Jaguar, nebo AUDI je nutné počítat spíš se spotřebou nad 20 kWh/100 km.

Jezdím s Leafem za 13, v zimě tak za 17. Nepřijde mi to ustřelená hodnota.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

S Ioniqem se dá jezdit dlouhodobě v pohodě pod 15 :) Těch 15 bych přirovnal spíš k 5-6 :)

Obrázek uživatele honza.t
Obrázek uživatele honza.t

Nádhera


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol