Elektřina spotřebovaná na nabíječkách ČEZu rostla meziročně o 111 %

Za prvních šest měsíců letošního roku odebraly elektromobily v síti veřejných dobíjecích stanic ČEZ 828 869 kWh elektřiny, což při průměrné spotřebě 15 kWh na 100 km znamená palivo na více než 5,5 milionu kilometrů

Celkový objem odběrů na elektrických stojanech ČEZ současně znamená 111procentní nárůst oproti stejnému období roku 2018, kdy nabíjecí stanice dodaly do baterií elektrických vozů 391 337 kWh.

Elektromobilita Skupiny ČEZ provozuje aktuálně nejrozsáhlejší tuzemskou síť, která už se svým rozsahem více než 160 stojanů vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic.

Za celý rok 2018 proběhlo na stanicích sítě celkem 75 584 dobíjecích cyklů, o rok dříve to bylo 35 902 dobíjení. „Trendem se stávají častější odběry o menších objemech. Výrazně přitom roste podíl využívání rychlodobíjecích stanic, kde se v 1. pololetí 2019 uskutečnilo téměř 90 procent veškerého objemu dobíjení – 730 996 kWh. Nejvytíženějšími lokalitami jsou proto místa vybavená rychlodobíjecími stanicemi, které díky svému výkonu 50 kW umožňují většině elektromobilů dobít většinu kapacity baterií během 20 minut,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Tři nejvytíženější lokality za první pololetí jsou: Visionary 1 – Praha-Holešovice (31 189 kWh), Visionary 2– Praha-Holešovice (28 332 kWh) a Burger King – Praha-Chodovská (24 949 kWh).

tisková zpráva

30 Comments on “Elektřina spotřebovaná na nabíječkách ČEZu rostla meziročně o 111 %”

        1. Je to různé, v Ostravě máme vysledováno, že záleží na
          Je to různé, v Ostravě máme vysledováno, že záleží na přítomnosti obsluhy. Když se jede noční inventura nebo jakákoli jiná činnost, je vše zapnuto 24 hodin denně včetně rychlonabíječky. Ta funguje i než ochod opustí poslední člověk a zhasne vchod, pak se také vypne. Někdy jede do 21,30, někdy do 22,10….. Ráno se zapíná s prvním příchozím, obvykle hodinu před otevřením.

    1. Musím teda říct, že od ekonoma, a Pikora je objektivně
      Musím teda říct, že od ekonoma, a Pikora je objektivně chytrý člověk, bych čekal trochu více než tenhle ubohý výplod na úrovni hospodského „chytráka“. Měl by velmi dobře znát věci jako jsou například zkušenostní křivka nebo negativní externality. Měl by chápat, že korporace jsou stroje na optimalizaci – maximalizaci finančních zisků pro majitele a komunikovat se s nimi dá jen přes prachy, ničemu jinému nerozumí. Měl by chápat, že držení se „našich, tradičních“ technologií je jen cesta do ekonomického pekla.
      Z toho článku jen smrdí na sto honů autorův nedostatečný přehled a rakouská ekonomická škola, což je v podstatě dnes už protistátní (protože stát je nepřítel) ideologie, ale české ekonomky jejich učení hlásají jako slovo Boží.

        1. Pohled mi taky přijde realistický, i když na můj vkus je
          Pohled mi taky přijde realistický, i když na můj vkus je článek příliš povrchní až bulvární.

          V čem ale s autorem nesouhlasím je jeho zavrhovaní danění podle CO2. Přijde mi to jako velmi dobrý nápad a poměrně spravedlivý způsob, rozhodně lepší než stávající nerovný systém.

          Podle mě by stát měl zrušit spotřební daň z PHM a zavést daň z CO2.
          U spalovacích vozidel by se daň připočetla k základní ceně paliva tak, jak je to teď.
          U elektřiny by se daň přičetla k ceně podle energetického mixu v daném roce.
          Silniční daň by byla rozšířena na všechna i soukromá vozidla.

          Přijde mi to jako spravedlivé a to dokonce i mimo sektor dopravy.

          1. To byste se s tou vaší flotilou nedoplatil. Ještě bych
            To byste se s tou vaší flotilou nedoplatil. Ještě bych prosím přepočítal naftaky a benzíny podle vypuštěných částic a spalovakum + příplatek za osmirglovany brzdové destičky, každému podle jeho auta progresivně, takže malému autu s euro 6 třeba litr za 35kc a velkému off roadu s euro 3 za 60kc, žádný komunismus a průměry, každému podle jeho zásluh a podle jeho auta.

    1. Paráda. teď už zbývá jen ta někde kolem spojnice Hranice
      Paráda. teď už zbývá jen ta někde kolem spojnice Hranice – Nový Jičín a je zasíťováno.
      Můžeme se pak vydat do hor a řešit Vsetín, Ostravice, Fulnek, Bruntál, Krnov, Jeseník. I když nedaleko Jeseníku jsou nově 2 rychlonabíječky a 2 pomalé v Žulové u Elmet trade https://www.evmapa.cz/chademo-50kw, což se taky neví.
      V Jeseníkách a Orlických Horách pak Vamberk a Náchod. Abychom se drželi Greenway logiky rychlonabíječka každých 50-80 km na všechny strany, která se ukázala po 5 letech jako správná.

  1. Ve skutečnosti je největší kec toto:
    Ve skutečnosti je největší kec toto: „Nejvytíženějšími lokalitami jsou proto místa vybavená rychlodobíjecími stanicemi, které díky svému výkonu 50 kW umožňují většině elektromobilů dobít většinu kapacity baterií během 20 minut,“ :)))

    Během 20 minut nabije ABB Terra 53:
    E-Golf 2016 cca 42% kapacity
    Kona Electric 64 kWh cca 25% kapacity
    Jaguar I-Pace cca 22% kapacity

    Cokoliv co není nad 50% jaksi není většina 🙂

    1. Já jezdím s Nissanem Leaf 40 kWh (10 měsíců starý) za 15
      Já jezdím s Nissanem Leaf 40 kWh (10 měsíců starý) za 15 kWh/100 km a to nemám až zase tak moc lehkou nohu. Kdybych se trošku víc snažil, asi bych taky byl schopen jezdit za 13-14 kW/100 km. Mohu tedy potvrdit, že odhadovaná spotřeba kolem 15 kWh/100 km je reálná u normálních, menších aut. Pochopitelně u mastodontů, jako jsou Tesla X, Jaguar, nebo AUDI je nutné počítat spíš se spotřebou nad 20 kWh/100 km.

    2. Zase podle sebe soudím jiné? Já za to nemuzu, vy s tím
      Zase podle sebe soudím jiné? Já za to nemuzu, vy s tím vaším parkem tyhle hodnoty neuvidíte hodně dlouho. Já teď v létě pod 15kw/100km jezdím a s octavkou jsem jel s vlekem Německo tam a zpátky 1500km za průměr 6,2l/100km, sólo to umí kolem 5l, nestěžuju si

Napsat komentář