Elektrický závoďák Cupra e-Racer poprvé na závodním okruhu

redakce - 04 Červenec 2018

Značka Cupra (Seat) poprvé podrobila testům závodní elektromobil e-Racer na závodním okruhu v chorvatském Záhřebu. Předmětem jízdních zkoušek byla integrace sady akumulátorů do celkové konstrukce závodního vozu.Sada akumulátorů závodního vozu e-Racer je složena z 6072 válcových akumulátorových článků, což odpovídá akumulátorům pro 9000 mobilních telefonů

Sada akumulátorů závodního vozu e-Racer je složena z 6072 válcových akumulátorových článků, což odpovídá akumulátorům pro 9000 mobilních telefonů
foto: Seat

Dosud byly všechny elektrické, elektronické, akumulátorové, chladicí a poháněcí systémy testovány jednotlivě. První testy integrace všech uvedených prvků a jejich funkcí na závodním okruhu v Záhřebu přinesly týmu CUPRA velmi optimistické výsledky.

Vysoké teploty na závodním okruhu během testovacích dnů potvrdily připravenost závodního vozu CUPRA e-Racer na výzvy závodního nasazení. Hodnocení po prvních testech jsou velmi pozitivní.

Sada akumulátorů tohoto závodního cestovního vozu s elektrickým pohonem je složena z 6072 válcových akumulátorových článků, což je ekvivalentem akumulátorů pro 9000 mobilních telefonů. Dojezd závodního vozu e-Racer je díky tomu dostatečný pro účast v závodech nově založeného seriálu E-TCR (Electric Touring Car Races).

Data z těchto testů budou využita k další optimalizaci nastavení jednotlivých systémů. Poté bude přistoupeno k následujícímu vývojovému úkolu, který se zaměří na provozní vlastnosti vozidla.

Dr. Matthias Rabe, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj, potvrdil, že „se závodním vozem CUPRA e-Racer chceme posunout okruhové závody na novou úroveň. Dokážeme tím, že jsme schopni nově definovat motoristický sport a dosáhnout úspěchu. Motoristický sport je jedním z pilířů značky CUPRA a jsme hrdí na náš tým, který proměnil tento závodní cestovní elektromobil v realitu.“

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Nejdříve jsem si říkal proč zrovna v Chorvatském Záhřebu, ale potom mi došlo odkud vítr vane :)

http://www.hybrid.cz/porsche-koupilo-10-podil-v-chorvatske-automobilce-rimac

http://www.rimac-automobili.com/en/press/releases/rimac-confirms-collaboration-with-cupra-on-the-e-racer/

Teď začínám přemejšlet vo tom na kolik je vlastně VW pikes peak speciál dílo Rimaca? 90 %? VW dodal akorát tak aerodynamiku a polepy. ;)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Valcove aku clanky budou nejspis 18650, ktere vyuziva Tesla S/X. Seat se asi stydi priznat, ze vse okopirovali od Tesly. Porovnani s mobily je ponekud ubohe.
To je asi stejne porovnani, jako ze Octavia ma nadrz jako 15000 zapalovacu.

Pořád marně přemýšlím, ve kterém mobilu jsou v dnešní době válečkové články. A 18650, to si vůbec nedovedu představit. To by byla pěkná zbraň proti medvědům. :-)

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Jedna se o ekvivalent kapacity. Clanek je trochu rozostreny.

A to, ze maji kulata kola, od Tesly neokopirovali?

Proc tenhle komentar? Protoze k dispozici jsou vpodstate dva tvary (valecky a pytliky) a i podle CVUTackeho zavodniho tymu se pytliky pro zavodeni neosvedcily.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Vetsina EV ma prismaticke akumulatory. Leaf a Trojcata je maji urcite.

Proc jsem tam asi psal to "pro zavodeni"? :)

Bavil jsem se s nimi na maker faire, rikali, ze zacinali na pytlicich, ale zjistili, ze pri odberech, ktere se pri zavodeni potrebuji, se jim za celkem kratkou dobu nafouknou a chcipnou. Takze prechazi na klasicke "valecky". Pro bezna komercni auta to zrejme nevadi, protoze ta se nehoni celou dobu na plny kotel. Tak ze by treba Seat udelal stejnou zkusenost? Nebo se poucili z chyb jinych a udelal to napoprve dobre?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Aku pro RC vrtulniky maji mnohem vetsi zatizeni nez u zavodniho auta a presto jsou pytliky standard. Cela kapacita se vycuca za 10 minut.
Valecky jsou vesmes 18650. Ale jelikoz se vsichni posmivali ze Tesla pouziva baterky z notebooku, tak se ted sami stydi to uznat, ze je to nejlepsi varianta.

Uplne to dneska nesleduju, ale modelarskych uz jsem par nafouklych vyhazoval. Neoficialne se uvadelo 50 cyklu, pokud se opravdu pouziva proud na baterce napsany, dneska je to mozna lepsi. Ja mel v robotovi (vpodstate auticko) predimenzovane a stejne jsem nejake musel vyhodit (nafoukle, zdechle).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Není to lepší. Ty baterky jsou stavěné na to, aby vydržely vysoký proudový odběr, ale stejně brzo umřou.

Dalši automobilka co se stydí za elektrickej zvuk svýho auta a místo toho tam dá nějakou stupidní muziku :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Ja zní driftování bez zbytečného řevu spalováku
https://youtu.be/2LIwIoof4GM

https://youtu.be/TIZ5IEWk2iM

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zábřeh a Záhřeb jsou trošku jiná města, ale to je jedno, hlavní je, že jim to jezdí :-).

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obrázek uživatele Jan Horčík

Spraveno, díky.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Holínky nebo hodinky... :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

Obojí se natahuje :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter