Elektrický chopper z dílny Schneider Electric

Firma Schneider Electric si nechala u známých tvůrců motocyklů Orange County Chopper vyrobit . Elektrický překvapuje jak svým výkonem, tak šetrností.   

Hybridní motorka se stala pomyslným symbolem mise společnosti Schneider Electric.

„Symbolizuje schopnost Schneideru pomáhat zákazníkům využívat energii efektivně díky inteligentnímu monitorování a managementu,“ komentoval stroj Marc Sherman, viceprezident firmy.

Cílem návrhu hybridní bylo ukázat, že design a šetrnost mohou jít ruku v ruce. Ať už v případě motorky, nebo třeba serveru, celého nebo .

elektromotorky Schneider Electric hybridní chopper OCC

Ačkoliv na pohled vypadá hybridní chopper jako veskrze klasická motorka, „uvnitř“ je doslova našlapaný elektronikou. A tím zdaleka nemyslíme jen elektromotor.

Pro řidiče je připravena dotyková obrazovka. Biometrické senzory na startéru určí zda na stroj usedá ta správná osoba. Kamery vpředu a vzadu slouží pro lepší přehled.

Celkový výkon hybridní motorky je údajně 375 koní. Dva elektromotory se postarají o max. výkon 275 koní, dalších 100 koní přidá spalovací motor.

* UPDATE 7.4.2011: Jak jsme zjistili z komunikaci se samotnými konstruktéry z OCC, tyto hodnoty představují špičkový krátkodobý výkon a podle vyjádření Riche Weinera, hlavního konstruktéra, jde spíše o „marketingové“ údaje. Motorka je schopna takových výkonů skutečně dosáhnout, ovšem za cenu mnohonásobně nižší životnosti všech komponent.

Nominální výkon elektromotoru je 20 kW, špičkový krátkodobý elektrický výkon 96 koní. Výkon 1,8l spalovacího motoru je 100 koní. Celkový výkon je tedy 196 koní (špičkový).

Zajímavé je že motorka dokáže běžet i v módu, kdy spalovací motor podporuje jeden z elektrických motorů a druhý běží v generátorickém režimu, chcete-li kvadrantu, kde je ve funkci dobíjení baterií. Spalovací motor běží v optimálním režimu, při kterém má minimální spotřebu a zároveň se dobíjí baterie. Celková délka kabeláže v motorce je 6,44 km.*

elektromotorky Schneider Electric hybridní chopper OCC

Motorka může fungovat jako nebo , tzn. že kola může pohánět jak elektromotor společně se spalovacím motorem, tak elektromotor samostatně nebo spalovací motor samostatně.

Zmiňovaného výkonu dosahuje i přes extrémní hmotnost 454 kg. V okamžicích kdy funguje jako sériový hybrid může motorka dosáhnout spotřeby kolem 2,3 – 2,1 3,1 l/100 km. Max. rychlost je elektronicky omezena na 185 km. Motorka dokáže ujet až 800 644 km na jednu nádrž.

Postavit unikátní hybridní chopper trvalo týmu pouhých 60 dnů.

Schneider Electric

7 Comments on “Elektrický chopper z dílny Schneider Electric”

  1. jsem zvedav kdy nekdo prijde
    jsem zvedav kdy nekdo prijde s opravdu jen elektrickym chopperem/cruiserem. ktery ma rozumny dojezd [pro zacatek min 200km], rozumny nabijeci cas a uveze aspon 2 prasatka. choppery nejsou delane na rychlost tudiz plazit se po okreskach do 100 km/h a dojizdet setrvacnosti je pro tyto stroje jak delane, misto pro baterie bude taky urcite vic nez treba v brammo empulse[40kW, 80Nm, 88.8V 10kWh baterie, 160km/h max, 160km dojezd, 190kg] a od toho by se mohl odvijet i slusny dojezd. hmotnost se v teto kategorii motocyklu taktez nejak zvlast neresi tak kdyby se to veslo do 350kg o moc tezsi nez bezny cruiser by to nebylo. baterie jsou zatim prilis drahe,ale casem se musi objevit e-cruiser techto parametru… snad to bude brzo.

Napsat komentář