Elektrické surfové prkno MXP-3

Jan Grohmann - 28 Leden 2014

Pokrok ve vývoji výkonných baterií a materiálech umožňuje navrhovat zcela nové dopravní prostředky. Příkladem nechť je elektrické surfové prkno MXP-3 od německé firmy Waterwolf. Zapomeňte na Havaj. Nyní si můžete zasurfovat na nejbližším rybníku nebo jezeře.MXP-3

Surfové prkno MXP-3
foto: Waterwolf

Na trhu existuje několik produktů s podobnou filozofií. Surfové prkno PowerSki JetBoard pohání spalovací motor o výkonu 45 koní a celé zařízení má hmotnost 75 kilogramů. Přídavný elektrický „posilovač“ WaveJet je pak určen jako motorový doplněk pro klasická prkna. Zařízení umožňuje surfařům pádlovat až čtyřikrát rychleji.

Německé prkno MXP-3 stojí výkonově někde uprostřed. Srdcem MXP-3 je 5kW elektrický motor spojený s malým šroubem na zádi. S prknem MXP-3 si na vlnách nezasurfujete, zato se můžete po vodní hladině řítit rychlostí až 35 km/h.

Energii elektromotoru dodává li-ion baterie ukrytá ve vodotěsném pouzdře. Kapacita baterie postačuje na 20 až 25 minut vodních hrátek nebo až na 8 kilometrů jízdy. Firma Waterwolf proklamuje také velkou konstrukční pevnost prkna, díky kterému můžete ve vysokých rychlostech zatáčet a manévrovat.

MXP-3 v akci
video: YouTube

Surfař ovládá prkno pomocí ručního plynu s malým LCD displejem, kde může sledovat rychlost a stav baterie. Plynový ovladač je s prknem spojený přes bezdrátové bluetooth rozhraní.

Z důvodu bezpečnosti má surfař na zápěstí upevněno pojistné lanko. Pokud dojde k pádu, lanko se vypojí z magnetické spojky a MXP-3 se okamžitě zastaví.

MXP-3 oproti konkurentům, především proti ideově podobnému PowerSki JetBoard, vyniká jednoduchou elektrickou konstrukcí a nízkou hmotností (24 kg). Samozřejmostí je také bezhlučný chod.

Oproti PowerSki JetBoard má však MXP-3 nevýhodu v krátkém dojezdu. Podle firmy Waterwolf lze však v polních podmínkách baterii snadno vyměnit. Pokud nemáte hluboko do kapsy, nakoupite si do zásoby více baterií.

Prkno se podle výrobce začne prodávat v květnu letošního roku, na začátku letní sezóny 2014. Avšak za každou legraci se platí, případný zájemce zaplatí za MXP-3 6990 euro (192 000 Kč).

Waterwolf
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Parametry nemá špatné, ale je to strašně předražené. Jen baterie s kapacitou 1040Wh za 30000,- Kč. To je pálka. To by baterie Tesly S 85 kWh stála více než 2 mega.

Cenou se to blíží k JetSurfu, který si smrdí a řve, ale má daleko delší provoz a výkon a váží jen 14 kg.

U Wolfa ocením jen ekologičnost provozu a nehlučnost. Vše ostatní včetně, vrtulového pohonu mi přijde technicky slabé, neinovativní. Prostě surf s baterkou a motorem. To by kdekdo splácal v garáži za čtvrtinovou cenu.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil