Elektrické pick-upy se rojí jako houby po dešti, další novinkou je Atlis XT s dojezdem 800 km

Jan Horčík - 07 Leden 2019

Rivianu se daří čeřit vody s jeho elektrickým truckem R1T, Workhorse aktuálně získal tučnou investici, a tak není divu, že tu máme dalšího nového hráče.auto elektromobil elektrický pick-up Atlis XT

Elektrický pick-up Atlis XT by měl jít na trh už příští rok.
foto: Atlis Motor Vehicles

Atlis Motor Vehicles je nová parta inženýrů, která věří, že dokáže na trhu uspět s dalším elektrickým truckem/pick-upem. V a Kanadě je to jeden z největších segmentů automobilového trhu, každý rok se tam prodají více než 2 miliony takových aut.

Tesla o svém pick-upu už nějakou dobu nijak zvlášť hlasitě nemluví, a přenechává tak mediální pozornost konkurenci. A ta se ráda nechá slyšet.

Elektromobil Atlis XT

Elektromobil Atlis XT
foto: Atlis

Elektromobil Atlis XT

Elektromobil Atlis XT
foto: Atlis

Borci z Atlis slibují, že jejich auto nabídne dojezd až 800 km na jedno nabití a utáhne přívěs o hmotnosti až 16 tun. Uveze přitom maximálně 2,267 tuny. Narozdíl od Rivianu si zákazníci mohou vybrat délku korby 198 cm nebo 243 cm.

K dispozici bude také speciální off-roadová verze s vyšší světlou výškou. Už tak značně modulární vůz nabídne také různé konfigurace baterie. Nejnižší verze XT bude mít dojezd 480 km, střední 640 km a nejvyšší 800 km.

Elektromobil Atlis XT

Elektromobil Atlis XT
foto: Atlis

Elektromobil Atlis XT

Elektromobil Atlis XT
foto: Atlis

Zrychlení 0-60 MPH zvládne elektromobil během pěti sekund, plně naložený pak během 18 sekund. Auto nabídne pohon všech čtyř kol díky čtyřem nezávislým elektromotorům, jeden na každém kole. Do relativně luxusního interiéru se může usadit až šest pasažérů.

Elektromobil Atlis XT

Elektromobil Atlis XT
foto: Atlis
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečne 3 sedacky vpredu!
Mohli by spravit aj verziu bez zadných sedačiek.

Obrázek uživatele Pepa

Neberu nikomu nárok na názor,ale dovolím si upozornit na využití takového auta.Náš Navara vozí dřevo,kozy,balíky sena,kámen,štěrk i cokoli jiného a tahá za sebou běžně 3t.To nemluvím o tom, že jak se vracím z práce a 1,5 km cesty vedoucí lesem a loukami pěkně do kopečka je pořádně zavátý sněhem,tak mou jedinou šancí je právě ten mastodont.Na vzhledu si nepotrpím,ale očekávám spolehlivost a praktičnost!
Nakonec se kapku mrkněte na členění přední části,stačí si tam domyslet běžné světla,nárazník a vše by se dalo srovnat s obdobným strojem.

---

Pepa

Souhlas, ale takových jako vy je v republice asi deset, a to včetně celé Vaší rodiny. Neberte to jako osobní útok, ale sám napište, kolik si myslíte, že lidí v Evropě má denní chleba jako vy, v poměru k počtu měšťáků. A pak nám řekněte, zda se pro tento poměr vyplatí vyvíjet a sériově vyrábět elektroauto.
Jsem velký fanda elektormobility, a ještě větší fanda demobilizace a přechodu na hromadnou dopravu, sdílenou dopravu či e-carsharing, nebo rovnou pěško / kolo / běžka.
Když na tento životní model přistoupí 75% a více lidí z měst a satelitů, tak si lidé ve Vaší situaci pak klidně můžou nechat Navaru, nebo třeba Forda F 150, VW Amaroka, Hummera H2 či Toyotu Helix třeba s pětilitrovým V8 TDI.

Ale tento výtvor, o kterém je článek, je v Evropě potřeba asi v takovém počtu jako startovací rampy pro rakety.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Pepa

V mnohém mohu souhlasit,jenom nechápu,proč bych neměl mít možnost si pořídit auto jaké opravdu potřebuji.Nechci si na jednom z posledních čistých míst smrdět naftou,olejem a nesnáším účty za výměnu olejů ve všech diferenciálech a převodovkách.EV je ideální pro použití 4x4 a samozřejmě,že bych nemusel mít stroj co zrychluje za pár sekund na 100, ani co utáhne 12t.Jen ta koncepce mi opravdu sedí!Přední skvěle přístupný kufr na nákup a zadní korba + hafo místa pro rodinu,naprosto ideální!
A je tu jedna důležitá věc,máme možnost vyrábět vlastní proud,jenom plocha našich střech směrem na jih dělá kolem 250m2 a fouká nám tu celoročně vítr - 300 letý průměr rychlosti větru v 8 metrech je 35 km.To nakrmí i tohoto macka.
Docela mne mrzí,jak se lidé starají o to, kdo v čem jezdí,je to každého osobní rozhodnutí a to já respektuji!
Každému co potřebuje,bral bych třeba Twízy s topením a 4x4,do práce pro jednoho,na nákup pro dva vše v pohodě,ale pick-up je základ!

---

Pepa

Obrázek uživatele spetak

Tak jestli se to vyplatí vyrábět by ti asi řekl hlavně výrobce.
To, že jsi velký Fanda demobilizace je príma. Někdo cestu razit musí, ať je jakákoliv.
Až zdemobilizuješ národ o 75%, sežeru posranou metlu i s násadou.
Víš moc a o všem.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

To poslední sis mohl odpustit. Zbytek beru, ale vyjadřuju jen svůj názor, a když to nevím tak nikdy netvrdím, že jde o fakta. Nevím moc a o všem. Jen mám skoro na vše názor. Někdo s ním souhlasí a někdo ne - to je nedotknutelné právo každého jedince.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele spetak

Tak promiň, noooo. Je dobře, že máš svůj názor. Na můj vkus je ale vždy příliš vyhraněný. Svět není černobílý a to je dobře. Co vyhovuje a stačí tobě, nemusí platit u ostatních. Já osobně mám třeba velký televize rád, no a někdo má rád i velký auta. Taky jsem si tím obdobím prošel. Spousta lidí prostě potřebuje vyšší dojezd. A někdo ho prostě jenom chce. A o tom to je. A věř tomu, že se najdou hromady lidí, zejména v Číně, kteří si koupí auto třeba právě jenom kvůli jeden a čtvrt metru dlouhýmu displeji.
Pokud existuje nabídka, pak každému, co jeho jest.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

A já zase uznávám, že třeba právě o Číně toho vím pramálo a o jejich trhu a přepravních potřebách ještě míň. Své názory tvořím dle svého okolí a mého vidění aktuálního stavu ČR (případně střední evropy) - tady žiju a tady mě to zajímá a trápí.
PS abych podtrhl rozdílnosti, tak mi nejen že nemáme velikou, nemáme televizi vůbec.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele spetak

Tou televizí jsem měl samozřejmě na mysli displej Bytonu. Ale nevadí, i doma mám velkou.
Ty znáš jen jednoho člověka, co jezdí víc než sto km denně. Já jich znám desítky.
Ale zase znám jen jednoho člověka, co nemá televizi - přesto je to můj kamarád.
Jsi fakt z jinýho světa - ber to jak chceš.
Ať si každej koupí, co chce.

---

Už jen EV, najeto 115 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kerosin:
Ty toho víš pramálo o čemkoliv, viz tvoje představy, že k napájení trolejbusu stačí jeden pól.

Ja nikdy nenapsal, že stačí jeden pól. Jen rozporuji tvé tvrzení, že by musel být ukolejen celou nápravou (dokonce snad dvěma) a tvrdím, že by stačil sběrný kartáč.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Obrázek uživatele Kuk

Vůbec se nežinýruj, ty si ta vyjímka která potvrzuje pravidlo. Ty si ten kdo takový auto potřebuje zatímco 90 % ostatních jen pořád hledá důvod proč by ho taky potřebovali :)))
Jeden Texasan v reakci na Rivian říkal že u nich v Texasu tak 75 % majitelů velkejch pickupů si v tom jenom vozí svůj zadek a na korbu nikdy nic nedá. To je holá realita. víc lidí v tom veze jenom v neděli do kostela. Lidi prostě to auto chtěj a maj to rádi. Klidně by jim stačil malej sedan. Je to asi stejnej syndrom jako country zpěváci co v životě neviděli živou krávu, ale hubu maj plnou venkovský romantiky :D

Dnešní život lidí stojí z velký části jen na vytváření vzhledu a dojmů, které nemají naprosto nic společnýho s původním obsahem a funkcí. Říká se tomu móda a lidem z oboru, kterému se zrovna ten modní vzhled (čili look) ukradl se jen smějí, kroutí hlavou a myslí si své. Marketéři co to stylový harampádí tlačej do lidí, maj pak plnou hubu slow jako causual, original, fresh a confidental :)))

Jeden příklad za všechny
"Come to the Marlboro country."
... a pak chcípni na rakovinu plic :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele M.Krupka

Já si klidně dovedu představit využití takových aut, kdy to tahá někde nějaký přívěs, plošinu pro montážní dělníky někde v lese, kde tahají kabely, nebo horská služba, hasiči, policajti atd. Ale když potkáte u večerky Hummer H2 se kterým přijela slečna vážící cca 50kg pro cigarety, tak se prostě otočíte a přemýšlíte.

Mě je buřt jak futuristicky se auto snaží vypadat, musí to být efektivní - tzn měla by být vidět snaha o nižší odpor vzduchu, výhled na konec kapoty (u Leafa mám dost problém se sžít s čumákem)... a už mě toho moc nenapadá :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

ako nič v zlom, každý pokus o EV sa ráta, ale... hnusnejšie auto som nevidel snáď od čias, kedy som naposledy videl na ceste C-HR.

vlastne prd, na tento "dizajn" sa nechytajú ani tie najšialenejšie nápady od Toyoty.

to vážne nevedia prísť aspoň s niečím takým, ako sú tie fejkové koncepty Tesla Pick-upu?

nanpr:
http://image.trucktrend.com/f/114907470+re0+ar0+st0/tesla-pickup-truck-left-front-angle.jpg

Obrázek uživatele Kuk

Jo ty co pickupa fakt potřebujou určitě, budou určitě řešit vzhled na prvním místě :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

no, ti čo ho fakt potrebujú to riešiť nebudú, ale ako sám píšeš výššie - 75% texasanov v pickupe vozí zadok, tí by dizajn riešiť aj vcelku mohli.

ale pripúšťam, možno ten vzhľad nesadol iba mne, a väčšina ostatných je s tým OK, v tom prípade je všetko v poriadku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevíte někdo co má ten truck pod přední kapotou? Při pohledu na plochý podvozek fakt nemám představu...

Obrázek uživatele Kuk

Já to vim, má tam frunk jak hovado.
https://d2t6ms4cjod3h9.cloudfront.net/wp-content/uploads/2019/01/atlis-2.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...a já myslel, že se náklad dává dozadu na korbu. Prostě nemám zkušenost s truckem :-)

Obrázek uživatele Kuk

Neštěstí v novejch sartupech nerozhodujou zabedněný dinosuaři a tak klidně vymyslej opravdu praktický věci jako, že se náklad bude dávat skrz celý auto. ;)
Na vožení dlouhejch trámků a kůlů super. :)))
Viz Bollinger
https://bit.ly/2FbmCLb
https://bit.ly/2QzGngI
https://bit.ly/2FlIS4j

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

no, nemusí na korbu dávať kisňu (bednu) na náradie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, občas vidím srnky jak se klidně pasou pár kroků od vytíženího hlavního tahu plného kamiónů. Ani kvůli tomu nemusím jezdit do lesa

Obrázek uživatele M.Krupka

Jezdit tiše lesem.... nové zážitky? Zvěř se elektromobilů moc nebojí. EV nedělají randál a nesmrdí, tak zvěř téměř neplaší.
Párkrát jsem pozoroval venku jeleny na vzdálenost několika kroků ze zavřeného auta. Má někdo podobné zkušenosti?

Obrázek uživatele Anonym123

nebolo to v horárni,ale lesná zver nám chodila pod oknami.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano mám, s naftovou Octavií - není to o tam v jakém autě, ale jaké má zvěř rozpoložení - zvěř narozdíl od nás měniče slyší a není to pro ně příjemné - dost často je to jako plašička.

Ono to asi spis zalezi na jejich nalade - zazil jsem (loni na podzim) srnky, ktrerym se ze nechtelo ze silnice, ani kdyz jsem pred nimi zastavil, musel jsem zaroubit - tenkrat benzinova C1. O sobech na severu Evropy nemluve, ty potvory jsou vykravene na silnici kazdou chvili.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Prijel jsem domu kolem 23h a 5m od auta se pasla srnka. Koukla a zase zrala. Vubec zadna utekova reakce. Sedel jsem par minut a pozoroval az se mlzily okna. Pri vystoupeni odebehla asi 30m a tak jsme na sebe koukali. Poulicni lampa moc nesvitila na pole, ale byla videt. Pak jsem sel domu. Nekdy brzy rano pozoruji divocaky a srnky na poli. Kdyz jede auto spalovak po silnici hned utecou. Elektra se vubec neboji. Ale jednou mi srnka skocila pred auto. S Ionem jezdim pomalu, tak jsem ubrzdil. Se spalovakem by bylo horsi kvuli rychlosti.

Obrázek uživatele honza.t

Na E-Scootru se mi večer několikrát na různých místech stalo, že srnka stála na cestě a neutekla ani, když jsem ji míjel . Jednou jsem před jednou zastavil a natahoval jsem ruku, že se jí dotknu a ona jako by ožila a utekla .

Obrázek uživatele Radovan

Spojnice na Děhylov z Ostravy-Poruby sídliště do Ostravy-Plesné vesnice, 2 km do kopce, útvar zvaný Velký porubský les. Liška, zajíc, kuna, lasička, veverky obou barev, srnka, kolouch, srnec, výr. Ten srnec stál uprostřed přes středovou čáru a odběhl, až když jsem ho pomalu objížděl, Ion je naštěstí úzký. No a výr ignorace úplná, musel jsem zastavit před ním, blikat světly, pak stáhnout okno a zařvat. Načež se zvedl a proletěl kousek nad autem. Super soví efekt, jeho křídla jsou fakt neslyšná. Jak na představení dravců v Lednici.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na polní zajíce pořád troubím protože na elektro vůbec nereagují. Srnku jsem na cestě ještě nepotkal ale vedle silnice se pásli a vůbec se nedali rušit

Ano, to si takhle jedu v noci po silnici první třídy, silnice defakto mezi poli, žádné křoví na kilometr daleko, jen stromy co 50m... a hup, laňka na silnici.

Dost daleko vpředu naštěstí. Se tak podívá a hop hop je na druhé straně.
Dvakrát polknu, pochválím dálkáče a svoji šetřivost že to nepálím 90... takže asi tak.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za cenu toho auta si větší stádo jelenů můžeš koupit. I s několika hektarama obory a loveckám zámečkem :-)

Obrázek uživatele M.Krupka

Oboru mám kousek za barákem. Proč si kupovat krávu, když si chci dát občas trochu mléka? Já jsem skromný, já bych si takového mastodonta nekoupil.

Obrázek uživatele Kuk

Velká země chce velké mastodonty, jinak se někteří jedinci cítí ztraceni. :)

Mastodonta bych si klidně koupil, ale jenom kdybych ho opravdu potřeboval. Celkem normální kupovat auto dle potřeby a ne podle módy, veřejnýho mínění, zvyklostí či jinech nepraktickejch pohnutek. Stejně tak je normální takový auto prodat pokud pomine jeho potřeba.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil