Elektrické Audi A2: do konce dekády?

Příběh elektrické verze Audi A2 nabírá další obrátky. Poté co v roce 2011 představilo Audi koncept na autosalonu ve Frankfurtu to vypadá, že bychom se auta mohli dočkat do pěti let.

Na se už v roce 2011 objevila studie elektromobilu Audi A2
foto: Audi

V září 2011 jsme psali, že Audi A2 povstane z popela jako bájný Fénix. Byl tím myšlen elektromobil Audi A2 e-tron, který by ale nakonec zrušen. Zatím se tak tedy nestalo.

Elektromobil Audi A2 by ale přitom krásně „pasoval“ do současné nabídky Audi a zejména by se vyjímal proti BMW i3. Podle magazínu Autocar v Audi konečně uzrál čas a auta bychom se snad opravdu mohli do konce dekády dočkat.

Základem vozu má být nová platforma NFS, na které staví také . Auto bude údajně už v roce 2019 cílit na mladé obyvatele měst.

V nabídce by měla být tří- i čtyřdveřová verze malého čtyřmístného auta. Pochopitelně se objeví jak v čistě elektrické verzi, tak i se spalovacím motorem. Cenový rozdíl ale bude nemalý – 560 000 Kč za spalovací motor, 900 000 Kč za elektromobil.

27 Comments on “Elektrické Audi A2: do konce dekády?”

    1. Pan je asi odpornik. Od
      Pan je asi odpornik. Od slintu o automatickem zlepseni prilnavosti pneu (spalovaky nehrabou?) az po zaverecny udaj o „spotrebe“, to ze to hnal jako magor – „rychlostni zkouska“ – cini hodnoty naprosto k nicemu z hlediska zvyseni spotreby v zime – predpokladam, ze 3.5 nasobna spotreba (8 ujeto, dojezd nizsi o 28) v zime neni…

      EDIT: ad Audi, pokud po tech peti letech vypusti plnotucne auto a ne polotovar… Mysleno tak, ze v klidu pockaji, az se vyvoj pohne a nezprzni si (vypustenim ted) premiovou znacku necim s realnym dojezdem 100km.

            1. Ten nick pochazi ze studii
              Ten nick pochazi ze studii (puvod je na delsi povidani) a pouzivam ho nejakych 15 let napric ruznymi fory. Jak pise Jolinar, za svym nazorem si stojim a neschovavam se za anonymni ucet. Najit k nicku skutecne jmeno zabere asi tak 20sekund (dva dotazy, mozna to jde i na jeden).

              Cteni na dobrou noc: https://cs.wikipedia.org/wiki/Argumenta%C4%8Dn%C3%AD_klam
              doporucuji predevsim sekci „argumentum ad hominem“ 🙂

  1. Audi je ukázka toho, jak se
    Audi je ukázka toho, jak se dá totálně promarnit obrovská šance. K čemu ty roky vývoje a úsilí, když to nemá žádný výsledek? Měli obrovský technologický náskok a hodili to úplně za hlavu. Z toho plyne, že šlo jen o vývoj pro vývoj.
    Audi nikdy nemělo zájem cokoli měnit a pouštět se do stavby něčeho jiného než spalovacích motorů.
    Nejsem zastánce konspiračních teorií, ale tohle opravdu jako komlot působí. Vyvinout technologii a pak oznámit, že to nená cenu vede k tomu, že si ostaní kolem řeknou, že když to nedalo Audi, nedají to taky. Pak je tady ještě otázka nejrůznějších patentů. Patentovat si nějaký postup a pak ho nechat shnít je výborná cesta k tomu, abych ostatním zatarasil cestu k vlastnímu vývoji. V tomto případě ale jen hádám. Nevím, kolik toho má Audi patentovaného, ale zřejmě jim to teď už není nic platné.

    1. pokud ma VAG neco
      pokud ma VAG neco patentovane okolo EV, tak to budou blbosti ktere dnes nikoho nezajimaj a jsou davno zbytecne a zastarale

      ono kdo si jeste pamatuje, tak jako noncept byla coby EV predstaveni i dvojkova Oktavka aneb Skoda Octavia Green E Line a to nekdy v roce 2009-10, tenkrat s velkou slavou spoelcne s CEZ hlasaly nekdy v roce 2012 jak vznikne do konce roku 20 dobijecich mist od CEZ a ze Oktavkou E Line to rozhodne nekonci, a jak to dopadlo? skoncilo to Oktavkou E line a CEZ taky zrovna dvakrat neexceluje co se staveni nabijecek a rychlonabijecek tyce, proste smutny to „populismus“ v podani „Ceskych“ firem

    1. tak existovat budou, stale
      tak existovat budou, stale bude dost konzervativnich klientu kteri si koupi danou znacku jen proto ze je to dana znacka, navic elektromobilita neni otazkou pristich 5 let v tom smyslu „kdo nebude mit jen elektromobil jako by ani nebyl“ , do 5 let se neda cekat ani ze elektromobily budou znamenat treba 10% prodeju celosvetove produkce automobilu, ostatne jsou zde i znacky ktere jeste coby EV nepredstavili ani koncepty, a taky existuji a za 5-10-15 let existovat budou

      tim co dnes prohlasuji si jen ublizuji u jiste skupiny zakazniku, ale nijak velke natolik aby je to v pristich rekneme 10-15 letech nejak ohrozilo na existenci, budme realisti a priznejme si ze EV neni mainstreamem a jeste par let bude trvat nez se do mainstremu bude moct zaradit

  2. Skutečně úžasné, že?
    Skutečně úžasné, že? Rok 2020 Němcům přinese možnost za mega koupit oprášený A2 e-tron z roku 2011! To teda bude vážně trhák!!! Zejména, když uvážíte, že v té době už bude po světě jezdit něco kolem milionu Tesel, živených zdarma Superchargery, ostatní značky ani nepočítaje. No, proti německému gustu – žádný dišputát! )))

    A to je ještě otázka, zda té elektroaudině němečtí soudruzi vůbec dopřejí nějaké rychlonabíjení. To aby drželi lajnu s velikým Mercedesem…..

  3. no ono by se těžko dnes
    no ono by se těžko dnes koncernu aktivně nabízelo – „kupujte naše skvělé motory (diesel, benzin)“, teď po aféře „dieselgate“ s tím, že teď zrovna už nepodvádíme…
    Je celkem logické nabízet EV. K něčemu ta aféra byla přece jen dobrá. Díky za to. 🙂
    Teď cenu A2 ele odhadují na cca 900tis Kč, ovšem za 4 roky mohou být ceny konkurenčních EV zcela jinde a tím i cena za Audi může být úplně jiná. Tedy tato info je jen plácnutí do vody…

    1. Ano přesně tak. Dnešní
      Ano přesně tak. Dnešní odhad ceny je úplně mimo.
      Za 2-3 roky tu budou daleko levnější elektromobili ve stejné nebo vyšší třídě, takže i Audi bude muset pochopit, že ji ujel vlak a 200% marži mohla mít na eautech dnes, ale ne za 5 let. To už bude „masovka“

Napsat komentář