Elektrická Škoda Yeti přijíždí z Rakouska

Jan Horčík - 06 Listopad 2015

S rakouskou společností Kreis Electric jsme se poprvé setkali letos v květnu na závodě New Energies Rallye. Závodila tehdy se třemi nádhernými elektrickými přestavbami.auto elektromobil elektrická přestavba Škoda Yeti rakouské společnosti Kreis Electric

Elektrická přestavba Škoda Yeti rakouské společnosti Kreis Electric
foto: Kreis Electric

Pro Kreis Electric zjevně není problém přestavět prakticky jakékoliv auto na plně elektrický pohon. Elektromobil Škoda Yeti je vybaven elektromotorem o max. výkonu 85 kW na každé nápravě.

auto elektromobil elektrická přestavba Škoda Yeti rakouské společnosti Kreis Electric

foto: Kreis Electric

Celkový výkon činí max. 170 kW a vůz nabízí pohon 4x4. I díky tomu auto zrychlí z 0 na 60 km/h během 2,6 vteřiny. Max. rychlost je omezena 180 km/h a max. dojezd na jedno nabití činí 350 km (i přes, když pojedete s lehkou nohou).

auto elektromobil elektrická přestavba Škoda Yeti rakouské společnosti Kreis Electric

foto: foto: Kreis Electric

Baterie o kapacitě 64 kW váží 350 kg (367 V, 5,5 kg/kWh, 2,5 dm3/kWh) a díky 22kW palubní nabíječce je možné ji dobít během zhruba tří hodin. Nabíjet je možné také konektorem Mennekes Typ2 výkony 3 kW, 11 kW nebo 22 kW.

za tip děkujeme J. Šverma a dalším
Zpět na HybridPřidat komentář

Neznáte prosím někdo nějakého vlastníka Kia Soul EV. O Nissanu je zde informací celkem dost. Soul EV by mohl být celkem srovnatelný vůz.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 27 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 30 tis. km.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Viz. náš test Kia Soul EV.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele EKOLO

Aby bylo jasněji. Byl jsem zrovna na návštěvě pana Josefa BRUSA
v jeho továrně na komponenty pro elektromobily, když vyvíjeli tuto nabíječku. Nyní je v prodejí ,má dost dobré parametry a stojí přes 5000 Eur. Myslíte si, že by si někdo z Vás mohl pořídit celou škodovku? Komponenty nejsou levné a i vývojové práce na voze obnášejí stovky až tisíce hodin. To není jen někam něco nějak nacpat. Já designuji baterky do mého předposledního vozidla již déle než rok a stále to není ani hotovo, ani ono. A to jsem již něco postavil a trochu toho vím.

---

Jaromír Vegr - EKOLO elektromobily

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pohonná část vypadá jako kdyby byla použita s e-Golfa (e-up)
Proč také vymýšlet něco co už někdo vyrábí.
350km dojezd hodně slušné
youtube.com/watch?v=k1fISIjfnRY
youtube.com/watch?v=SS9kh4ZknN8

Asi takhle nějak má vypadat profesionální garážová přestavba. Přitom to zas tak náročné není, jen u toho chce myslet hlavou.

Většina komponent v tomto voze je převzatých od renomovaných výrobců. Tedy žádné zmetky které jsou použity ve většině přestaveb.

Palubní nabíječka je od společnosti BRUSA, tedy asi to nejlepší co je dnes na trhu a navíc se rovnou počítá s plnými 22kW (Lze dodat i 11kW). Předpokládám, že vůz ale nemá Combo 2.

Pohony jsou kompletně převzaty z VW e-Golf (motor+měnič+převodovka). Tedy opět ta nejrozumnější volba co se dala udělat.

Jediná baterie je kompletně vlastní návrh bratří Kreisů a hádejte proč tuto nepřevzali? No protože není odkud. Pokud chcete dojezd více jak 250km, tak současné baterie Nissan, VW a BMW jsou vám k ničemu. Tudíž navrhli vlastní baterii na základě článků formátu 18650 a tuto umístili do podlahy vozidla. Díky tomu, že nelpěli na bezpečnosti tak jako Elon tak výsledná baterie má i o dost lepší parametry specifické energie než Tesla 90kWh (je lehčí a menší v přepočtu na kWh).

Tohle by se mi moooc líbilo.

Jen je mi divná ta hodnota zrychlení. 2,6 sekundy na 100-ku. To přece tahle krabice nemůže s tímhle výkonem dát?

zrychlení je na 60km/h

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Z Českých Budějovic do Freistadtu je to kousek (cca 60 km).
Můj vlhký sen – koupit za asi 200 000 Kč "ŠKODA Citigo 3D" v základu a nechat elektrifikovat.
Nepotřebuji klimatizaci, rádio, centrál, šíbr, el. okna, el. štelování zrcátek, vyhřívání sedaček, atd.
Chci stěrač a vyhřívání zadního okna, vyhřívání zrcátek, jako topení spalovacího bufíka (Webasto?).
Stačil by asi tak 50 kW motor, dojezd nad 300 km bych uvítal.
Vzhledem k tomu, že žiji i jezdím sám, obětuji v případě potřeby klidně zadní sedačky.
Jenže – co homologace?!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím,
to máme podobný sen. Já bych taky Citigo ne elektriku uvítal a verze pro 1 - 2 pasážery OK. Ještě pár takových a můžeme se do toho pustit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a taková Dacia je o třídu větší a ještě o nějakých 50tisíc levnější.

Obrázek uživatele Radovan

Pokud to kluci rakouští dostanou legálně na jejich silnice, tak protože jsme v EU, už nic v ČR homologovat netřeba.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

To by byla paráda, teď ještě zjistit jak velký by to byl finanční ranec.
Obávám se, že díky kusovce převeliký (pokud by vůbec někdo byl ochoten se tím zabývat).
Zůstanu raději u půjčování u emuj.cz – to vychází "za hubičku".

ELEKTRICKÝ YETI 4 × 4
zde je zdroj
(přeloženo Gůglem)
NAPÁJECÍ SADY S IDEÁLNÍ TĚŽIŠTĚ
Integrovaný do podlahy vozidla jsou akumulátory mají celkovou kapacitu 64 kWh a zajistit rozsah přesahující 350 kilometrů. Hmotnost baterie včetně šachty, BMS a elektronika je 350 kg s jmenovitým napětím 367 V (výkon hmotnost 5,5 kg/kWh a hustota energie 2,5 dm³/kWh).

Obrázek uživatele Jolinar

nemelo by tam byt spis 64kWh? Ze 64kW baterie by prece neslo napajet 170kW motory...

přesně

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Kurník, tohle zavést do Boleslavi a začít vyrábět ve velkém za milion kus a zákazníci jim budou ruce trhat.
Pokud bych počítal cenu baterií 180 USD/kWh (jako Tesla), tak vycházejí na 288 000 a pochybuju, že BMS+2elektromotory stojí více než všechny ty hébla okolo spalovacího pohonu.
Tohle mi jen ukazuje, že výrobci spalováků prostě nechtějí.

Naprostý souhlas.

Lidé kolem mě často se divý, proč jsem ropákama tak znechucen, když "to elektro ještě nejde udělat".
Ono právě že jde, jen se jim nechce, proto ať VW atd. třeba shnije. ;)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Obrázek uživatele ePavel

Samozřejmě že jde, škodovka už má taky nějaké ty zkušenosti...
https://www.youtube.com/watch?v=2nbuUbXIXws

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kreiselelectric.com/en/projects/ a je to k nim celkem kousek

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kolik za přestavbu chtějí? nevíte někdo

to by mohlo být velmi zajímavé

Obávám se, že pokud by to prodávali, cena bude jak skoro za Teslu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A teď by mě zajímala předělávka Fabie s malým 50kW motorem aby měla 400km dojezd. A sériová výroba s cenovkou 350 tisíc kč, což je myslím reálné.

Obrázek uživatele sy35

A akumulátory dát na přívěs.

---

Prius II

Obrázek uživatele ozana

Ne, není to reálné. Materiál, práce, zisk, homologace, ...

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Nevíte, jestli články ubírají místo pro cestující a zavazadlový prostor? Nejde mi do hlavy, že do auta, které na to nebylo vůbec navržené nacpou dva motory a ještě 64kWh akumulátor.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Když si vezmete ty horší hodnoty, tj. 4 litry na 1 kWh (umí se už pod 2l/kWh a do budoucna budou baterie cca 1litr=1kWh), tak je to kolem 250 litrů. Jen přes 60 litrů ušetříte na nádrži a další desítky za motor, převodovku, olejovou nádrž... Jestli zbude 100 litrů, tak je to hodně a to se vecpe neviditelně prakticky skoro kamkoli.
Edit: Nevšiml jsem si, že jsou dokonce přesné hodnoty v článku, takže je to jak píše mahdi níže - 160 litrů a to bych se nedivil, že zabere celkově méně, než všechno potřebné pro spalovací motor.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele sy35

na svém webu píšou že do podlahy, tak si to nějak přeber. Mimochodem mají moc pěkný web.

---

Prius II

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

třeba 4 motory, el. motory jsou miniaturní, nezabírají skoro žádné místo a místo nádrže a rakovinového motoru baterie
el. auta nemají žádné nevýhody, dojezd se do pár let vyřeší

Mě šlo spíš o to, že EV jako Leaf či i3 mají pohonu plnou přední haubnu a do akumulátorového prostoru aktuálně nenacpou víc než nějakých 30kWh a to jsou ta auta narozíl od Yetiho přímo pro toto uspořádání navržená.

Jsem si to spočítal. Objem baterií vychází na 160 litrů. To je vpodstatě ucpání škvír v podlaze, což taky rakouští soudruzi udělali (200 cm x 100 cm x 8 cm nebo tak něco)

Tak že by bylo fajn, koupit Leaf nebo ZOE bez baterie a nechat si u nich udělat baterii.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Spíš tu 3fázovou nabíječku 22kw...

Obrázek uživatele Josef

Tu má Zoe v základu. Netřeba nakupovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Znáte někoho v ČR , kdo ZOE vlastní? Nebo ví někdo, zda Renault vůbec kdy bude ZOE prodávat v ČR?

Áno, jeden pán (ak sa nemýlim, tak z Ostravy) s ním bol na eTour Europe 2015.

Obrázek uživatele Radovan

Ten pán z Ostravy v něm skutečně jel, ale majitelem byl ten druhý z osádky, Němec. Ten pán z Ostravy je letitým majitelem Peugeotu Ion a nyní čerstvým majitelem Nissanu Leaf. Ten pán z Ostravy je dohledatelný zde http://elektromobily.webnode.cz/ :-).
Jinak ten pán z Ostravy byl docela nadšen jak autem, tak zejména nabíječkou Chameleon, protože zatímco Nissany hledaly po okolí CHAdeMO a ještě u něj třeba stály v řadě, tak Zoe se nabíjel z libovolného Mennekesu, kterých je po Německu na ulicích docela dost. Nenabíjel se sice 40-50 kW, jen 22 kW, ale i tak měl za hodinu baterku plnou:
Motor: synchronní s rotorem s vinutím
Výkon: 65 kW (88 k)
Točivý moment: 220 Nm
Akumulátor: lithium-iontový
Kapacita: 22 kWh
Dojezd: více než 200 km
Rychlost: 135 km/h
Nabíječka: jednofázová nebo třífázová do 43 kW
Doba nabíjení:
3 kW (jednofázový nástěnný box (wall box) 16 A) = 9 h
22 kW (třífázová stanice 32 A) = 1 h
43 kW (třífázová stanice 63 A) = 30 min
Rozměry:4 084 x 1 730 x 1 568 mm
Rozvor: 2 588 mm
Rozchod: 1 506/1 489 mm
Zavazadlový prostor: 338 l
Další viz http://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Renault-Zoe-elektromobil-pro-kazdeho/

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

A jak hodnotí ZOE oproti ion a Leaf?

Obrázek uživatele Radovan

Teď dáváme do kupy článek po 4 tis. testovacích km s Nissanem Leaf. Podle něj je Leaf nejlepší střední třída elektromobilů. Je bez ohledu na velikost lepším elektromobilem než Peugeot Ion/Citroen C Zero, Nissan eNV200, BMW i3, Mercedes B elektro i Renault Zoe, které si mohl vyzkoušet. Atˇ je to dojezd, navigace nebo cestovní komfort. Najel už elektromobily asi 80 tisíc kilometrů v ČR, na Slovensku, v Německu, ve Francii, v Belgii i v Holandsku, navštívil elektromobilem i Švýcarsko a Španělsko.
Ovšem Leaf samozřejmě nedosahuje standardu Tesly Model S, to je nad všemi ostatními.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Díky, těším se na článek. Není někde možnost popovídat si na téma EV na rozumném fóru?

Obrázek uživatele Radovan

Zaleží na tom, co se chcete dozvědět. Téma je poměrně široké a pravdu povědíc o žádném takovém fóru nevím.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Děkuji


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol