Elektrická flotila Pražských služeb hlásí nové posily

redakce - 20 Září 2019

Pražské služby, největší pražská svozová a úklidová společnostn pokračuje v elektrifikaci svého vozového parku.auto Bucher CityCat 220ev

Bucher CityCat 220ev
foto: Pražské služby

Bezemisní flotila společnosti Pražské služby se nově rozrostla o šest elektrických vysavačů Glutton, zametací vozidlo Bucher, tři elektrokola na kontrolu úklidu a novinky v garáži uzavírají dva elektromobily Volkswagen e-Golf.

Společnost tak pokračuje ve snaze snížit lokální produkci emisí. Tato iniciativa odstartovala v roce 2008, kdy byly do služby poprvé zařazeny svozové vozy poháněné . Aktuálně jich Pražské služby provozují 141.

Přechod na bateriemi poháněnou úklidovou techniku odstartovaly vysavače Glutton, se kterými se Pražané mohou setkat při každodenní údržbě chodníků, a to již od roku 2010. Aktuálně jich společnost provozuje třicet, přičemž šest vysavačů bylo zakoupeno nyní. V současné době Pražské služby disponují téměř 50 kusy komunální techniky na elektrický pohon.

Elektrický vysavač Glutton

Elektrický vysavač Glutton
foto: Pražské služby

Elektrifikace vozového parku začala v druhé polovině loňského roku, kdy se v úzkých uličkách historického centra Prahy poprvé objevil bateriemi poháněný zametací stroj švýcarské produkce Bucher CityCat 220ev.

Ten se letos dočkal posily od stejného výrobce. „Elektrická verze je vedle elektromotoru vybavena i technologiemi, které umožňují efektivnější a méně prašné zametání při použití menšího množství vody. Praxe potvrdila, že baterie vydrží bez problému celou směnu. Zametací stroj během ní průměrně urazí 33 kilometrů a sesbírá okolo 320 kilogramů odpadků. Výrobce navíc garantuje až desetiletou životnost baterií,“ vysvětluje tiskový mluvčí Pražských služeb Radim Mana.

Ukázka z elektrické flotily společnosti Pražské služby

Ukázka z elektrické flotily společnosti Pražské služby
foto: Pražské služby

Všechny uklízecí elektrostroje umí likvidovat částice polétavého prachu v ovzduší, čímž pozitivně ovlivňují zdraví Pražanů. Filtry Gluttonů si poradí s prachovými částicemi PM 10.

Tyto částice o velikosti 10 mikrometrů jsou tak drobné, že se mohou usazovat v průduškách a způsobovat zdravotní problémy. Bucher CityCat si poradí dokonce se čtyřikrát menšími částicemi o velikosti 2,5 mikrometru. Ty představují větší zdravotní riziko, neboť mohou pronikat až do plicních sklípků.

Úplné novinky ve výbavě Pražských služeb přestavují tři elektrokola značky Kolos dva a elektromobily Volkswagen e-Golf. Kola vybavená elektromotorem pomohou vedoucím pracovníkům rychleji a efektivněji kontrolovat čistotu ulic, zaplněnost odpadkových košů a kontejnerů v centrálních částech metropole.

Dvě kola v typické oranžové barvě získala provozovna U Bulhara, kde je již využíván elektrický skútr, a třetí bude k dispozici pracovníkům provozovny na Žižkově.

„Ke stejným účelům byly pořízeny i elektromobily Volkswagen e-Golf, které částečně nahradily vozy s konvenčním pohonem. K jejich pořízení se společnost rozhodla jednak ve snaze o snížení lokálních emisí a jejich výlučném nasazení v širším centru města, jednak kvůli nižším nákladům na provoz a údržbu,“ vysvětluje Mana.

Další krok ke klimatickému závazku

Lokálně produkované emise i nadměrná hluková zátěž sužují Pražany. Vedení města hledá způsoby a inspirace v zahraničí, jak tuto zátěž postupně eliminovat.

Elektromobil Volkswagen e-Golf

Elektromobil Volkswagen e-Golf
foto: Pražské služby

„Pražané budou dýchat čistější vzduch a bude se jim i lépe spát. Nasazení elektromobilů a elektrické komunální techniky představuje jednu z cest, jak efektivně snížit produkci lokálních emisí a hlukovou zátěž nejen na pěších zónách v samém srdci metropole. To vzhledem k počtu turistů a bohatému nočnímu životu vyžaduje téměř nepřetržitý úklid, proto nasadíme elektrické úklidové stroje právě zde,“ říká náměstek primátora a radní pro oblast životního prostředí Petr Hlubuček.

Nižší provozní náklady

Přestože počáteční investice do elektromobilů jsou v průměru 2,5krát vyšší, provozní náklady na údržbu jsou podle Pražských služeb téměř o tři čtvrtiny menší. "V dalších letech počítáme s nasazením elektrických vozidel na obsluhu košů, úklid stanovišť separovaného odpadu a další postupnou náhradou osobních a dodávkových vozidel pohybujících se zejména v centru metropole,“ dodává závěrem mluvčí Pražských služeb.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Off: Tesla začne prodávat zcela novou sérii osvěžujících palubních vůní.

https://youtu.be/VLniV1GM-II

Obrázek uživatele M.Krupka

Jak Pražské služby kompenzují zvýšenou spotřebu el.energie? Určitě mají na střeše solární elektrárnu? Já si dovedu představit, že přes den nabíjejí a večer uklízejí.

Obrázek uživatele Radovan

Jak Pražské služby kompenzují sníženou spotřebu nafty a benzínu? Určitě nemají žádné řešení pro benzínky a šejky? Já si nedovedu představit, že si klidně uklízejí a čerpadláři a těžaři nemají co žrát....

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

Je potřeba vytvořit záchraný fond pro šejky, oligarchy a ropáky. Já bych navrhoval konto ropáček. Skauti by chodili s kasičkou a za odměnu by každýmu dárci kápli na šaty černou mastnou skvrnu :)))
Vyhlásil by se den ropy a moderátoři v TV by hrdě spíkrovali zprávy s černou skvrnou na klopě saka a na šatech. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Největší bordel po praze dělají autobusy MHD. Hlavně hlukové. Tam by se mělo začít. Vydělává přes miliardu, tak ať kouká něco taky pustit.

Obrázek uživatele Kuk

Přecijenom zametat prach a zároveň na druhým konci chrlit sajrat, jedy a mikroprach není zrovna smyslupné počíníní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Co jako a kde budou chrlit? Ja to nikde nevidim, to chrleni.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Celkem tyhle malé úklidové ještěrky poháněné naftovými spalováky chrlí dost. Jezdí po chodnících, po parcích a dost tam smrdí. Jdete ráno po parku, a najdou chrchly-chrchly rrrrr... projede to kolem a za ním je oblak smradu. Používají se i na svoz odpadů z odpadkových košů, ale kdyby smrděly jenom ty odpadky, bylo by to mnohem lepší. O nějakých Euro normách si nechte zdát. Jsou to staré vozy a navíc je možné, že jako účelové vozy mají i výjimku. Stejné je to se strunovými sekačkami , které produkují nejenom emise , ale i značný hluk; o různých pojízdných sekacích potvorách nemluvě. Elektrifikace by opravdu hodně pomohla.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Tomáš

Se omlouvam, ja Kuka pochopil tak ze komentuje uz ty elektricky jesterky. Ted je mi to jasny.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Naftový rakovinometný chrlič mikroprachu Mercedes co čistí Ostravsko od prachu...
Dar od oceláren AcerolMittal...
https://polar.cz/zpravy/pr/18024/myval-znovu-cisti-ulice-na-ostravsku

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Smutné. A práve takéto stroje s malým nájazdom mohli už dávno jazdiť na baterky.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 80tis. km na elektro.

Obrázek uživatele Tomáš

:-)

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 15000 km.


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?