Ekologičtí aktivisté demonstrují na podporu jaderné energetiky

redakce - 25 Říjen 2018

Několik stovek ekologických aktivistů z celé Evropy minulou neděli v Mnichově uspořádalo Nuclear Pride Fest. Demonstrovalo tím, podle německých médií překvapivě, proti uzavírání jaderných elektráren v Německu, pro návrat k jaderné energetice a pro její další rozšiřování ve světě. Že by někteří ekologičtí aktivisté konečně přišli k rozumu?

Že by někteří ekologičtí aktivisté konečně přišli k rozumu?
foto: PublicDomainPictures

Organizátoři z mezinárodní koalice aktivistických organizací argumentují zejména nedávno zveřejněnou alarmující zprávou Mezivládního panelu pro změnu klimatu (IPCC), podle níž je dosavadní mezinárodní úsilí o zastavení oteplování Země málo účinné.

Obavy vědců z IPCC potvrzují i další organizace, nezávislé studie a mezinárodní statistiky, které ukazují, že masivní podpora obnovitelných zdrojů a odchod od jaderné energetiky, na nichž zejména Německo postavilo v posledních letech svou energetickou politiku, nejen nezlepšují, ale naopak zhoršují šance na dosažení klimatických cílů.

Prezident Mezinárodní energetické agentury (IEA) Fatih Birol před měsícem oznámil, že naděje na obnovu ochrany klimatu nebyla naplněna. V letech 2014 až 2016 globální emise oxidu uhličitého jen stagnovaly, ale v roce 2017 vzrostly o 1,4 % a dále se zvyšovaly i v prvních osmi měsících letošního roku.

Klíčovým nedostatkem obnovitelných zdrojů, jejichž produkce je závislá na počasí a denní době, totiž zatím stále zůstává nutnost jejich zálohování. Řada odborníků ale varuje, že bez jaderných elektráren se zatím ještě v boji proti klimatu neobejdeme. Ukazuje to i příklad Německa.

To se snaží k odstavování jaderných elektráren tlačit i další státy EU, ale v posledních letech muselo otevřít několik elektráren na fosilní paliva včetně uhelných. Země vnímaná jako světový lídr obnovitelné energetiky se tak paradoxně stala zároveň největším producentem CO2 v Evropě.

Ve světě produkuje nejvíce skleníkových plynů Čína. Ta je ale také současným světovým lídrem ve výstavbě a spouštění jaderných elektráren i obnovitelných zdrojů. Na globálním růstu emisí se významně podílí také Indie a další rychle se rozvíjející ekonomiky.

Má-li se v této situaci podařit zmírnit globální oteplování, musí podle IPCC stoupnout do roku 2030 globální výroba elektřiny z jaderných zdrojů nejméně o 60 %. Hnutí Nuclear Pride Fest založilo 14 aktivistických skupin ze západní Evropy a USA.

Názvem se hlásí k hnutí Gay Pride, protože považují za nepřijatelné, aby kvůli svým názorům byli stigmatizováni stejně jako lidé s jinou než většinovou sexuální orientací. Iida Ruishalme z organizace Matky pro jadernou energii to charakterizuje takto:

„Je neuvěřitelné, že bych se měla stydět nebo být zastrašovaná proto, že veřejně podporuji jadernou energii. Představte si tisíce lidí, kteří pracují v Německu v jaderných elektrárnách, kde se na institucionální úrovni zavádí strach z jaderné energetiky, veřejní činitelé šíří hrubě zavádějící prohlášení a vytvářejí politický tlak. Měli by se tito lidé stydět za to, že pomáhají vyrábět nízkouhlíkovou energii, která zachránila milióny životů před znečištěním ovzduší?"

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele honza.t

Dana Drábová: Rozhodnutí o délce provozu jaderných elektráren je vždy politické, ne bezpečnostní
https://radiozurnal.rozhlas.cz/dana-drabova-rozhodnuti-o-delce-provozu-jadernych-elektraren-je-vzdy-politicke-7181117

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No konečně začíná docházet zeleným mozkům, známý fakt, že jaderné elektrárny produkují nulové emise, na rozdíl od uhelných a plynových, které chtěli v Německu začít budovat, aby mohli odstavit ty jaderný :) Akorát že jejich demagogický názor byl nějak v rozporu v závazku snižovat emise CO2. Já stále tvrdím, že Němci si svoje jaderky nakonec nevypnou. No seděli si na vedení ale dlouho :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aktivisti už ze své podstaty jsou odpad lidstva.

Jo jo, třeba takovej Masaryk nebo Ghándí to je fakt strašnej odpad...
Ty máš spíš odpad v hlavě. Lidstvu nejvíc škoděj přizdisráči, ignoranti a zabedněnci co si hrajou na spořádaný občany.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Tim nulove emise myslite nulu nebo cislo nizke? A emisemi myslite veskere nezadouci nebo jen CO2?

Pokud nulu, dovolil bych si ponovat ucebnimi materialy jednoho predmetu. Vyhledejte text (bez uvozovek) "Vliv energetiky na ZP".
Zarucuji, ze ucitel je to skvely.
Chtel jsme hlavne podotknout, ze "znamy fakt" nemusi vzdy znamenat pravdu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O.K. nicméně jde nám hlavně o skleníkové plyny ne? a pokud cituju z Vašeho zdroje, stojí to takto:

Vliv na glob´aln´ı zmˇenu klimatu: Kolik CO2 se uvoln´ı pˇri v´yrobˇe 1
GWh elektˇriny?

v tepeln´ych elektr´arn´ach cca 900 tun
v plynov´ych elektr´arn´ach cca 500 tun
v jadern´ych elektr´arn´ach cca 9 tun
u obnoviteln´ych zdroj˚u cca 5 tun

Nicméně, pokud nemáte v oblibě atomovou energii zkuste na Youtube zadat Magnax anebo permanent magnet generator a možná budete příjemně překvapený, protože to vypadá, že ani ne v úplně vzdálené budoucnosti už ani ty atomovky možná nebudou potřeba. Za Magnaxem třeba stojí i belgická univerzita v Gentu

O permanentni magnety jsem se driv zajimal. Nasel jsem i hezky zpracovanou bakalarku (bohuzel ted ji uz najit neumim), ve ktere bylo vysvetleno, ze po case tyto magnety ztraceji svou magnetickou silu.
Bavil jsem se o tom kratce s kolegyni (astrofyzickou) z prace, z toho jsem pochytil, ze permanentni magnet je tvoren domenami, ktere jsou orientovane stejne. Pokud by byly nahodne, tak se magneticka sila vyrusi. Pokud ted bude v blizkosti jiny magnet, tak bude na tyto domeny pusobit a bud trvale nebo docasne tyto domeny vychyli.
Me tento princip ale i presto zaujal, jsou materialy, ktere lze magnetizovat, tj. jim ty domenuy nastavit a udelat z nich permanenti magnety. Neslo by toto pouzit jako uchovavani energie? Tj. v jeho rpebytku nabijet permanentni magnety a v jeho nedostatku pouzit generator na jejich zaklade?

Kouam,z e ta technologie je ale o zmenseni elektromotoru, ne o ziskani energie "z niceho". Tak s eomlouvam za nevecnou reakci.

Mne osobne jde i o NOx, prece jen nechci, aby mi potomci meli otravenou atmosferu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Magnax má na YT i generator, který má podle textu u videa výkon 100kw, samozřejmě pokud v tomto případě platí zákon o zachování energie, tak energie při procesu výroby magnetu by se měla rovnat energii magnetickým generátorem vyprodukované, mínus nějaké ztráty, potom by šlo vlastně o jakousi "baterii" jak píšete, což by sice nebyla volná energie, ale pořád by to ještě mohlo být zajímavé jako "baterie" Základní otázka tedy v případě těchto generátorů podle mne je zda energie při výrobě = energie vyprodukovaná při provozu Ano - či Ne? Záhadou totiž je, že pokud něco zmagnetujete, tak to vydrží poměrně dlouho, nicméně vaše kolegyně má názor že životnost magnetú v generátoru díky vzájemnému působení je nižší, tak potom by tato technologie nebyla skutečným generátorem, ale jen jakousi baterií

Další z kategorie "čekání na Next Big Thing" :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohuč musí připravit zákaz jízdy starších naftových aut 09/2019 Rozhodl o tom správní soud!

auto.idnes.cz/zakaz-diesel-mohuc-mainz-08b-/automoto.aspx?c=A181025_095210_automoto_fdv

kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

Takže emisní povolenky byly v srpnu 25 eur za 1 tunu, aktuálně už jsou pod 18 eury vypuštěného CO2. Teplárny i Ministerstvo průmyslu ČR ale určitě podniknou kroky, aby teplárny a průmysl v továrnách přežili a jelo se vesele dál. Ostatně Polsko se pro to taky přičinilo.

http://www.prumyslovaekologie.cz/Dokument/104734/cena-emisnich-povolenek-spadla-v-minulem-tydnu-po-4-mesicich-pod-18-eurt-co2.aspx

Do toho pan prezident Zeman při schvalování rozpočtu zase kritizoval dotace na obnovitelné zdroje - "solární barony". Naopak zase podpořil rozšiřování jaderné energie, takže aspoň něco. Zvykejme si ale, že solární panely budeme zanedlouho mít pouze na střeše svého domu a na ostatní zelené způsoby výroby energie zapomeňme. Ale klidně dál volme ANO. Když je špatně, může být ještě hůř.

Alespoň, že ta ropa zase zlevní, že? :D
http://oenergetice.cz/ropa/ropa-prudce-zlevnuje-saudove-signalizovali-mozne-zvyseni-dodavek/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže tohle je jedna z mála věcí, kde se s panem Zemanem shodnu. Řeším FVE domů a chce se mi mírně řečeno zvracet z toho, jak se chovají soukromé firmy i distribuční společnosti. Dotace jsou mor. Podporu pro takové anergie (pro soukromé osoby na barák) by výborně řešila zvýhodněná sazba DPH a následně hezky uvede soukromá osoba do daňového přiznání - stejně bych se choval i k podpoře elektromobilů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jistě i4wifi znám a popravdě o málo víc si umím sehnat lepší.
Co mi vadí - s klidnou tváří mi nabídnou firmy řešení 1kWhp = 100 000Kč, baterka to samé. Energetické společnosti řeknou, jo máme virtuální baterii, je to super řešení, ale krom toho, že musíte být náš zákazník (to je jasné), musíme vám fve realizovat my (proč????, když si sami najímají lokální firmy). Když půjdu si koupit sám FVE a baterku, tak bezva, ale dostanu se na cenu mimo realitu a pro mě nepotřebnou (potřebuju mít 400V i 230V).
Takže řeším:
- natruc si to pořídit i s baterkou (pro to mluví četnost výpadků elektřiny u nás doma způsobené poskytovatelem sítě)
- dát to do ohřevu vody - nechci mít doma x způsobů ohřevu vody
- vykašlat se na to - k tomu se nejvíc kloním

původní myšlenka byla, dát si domů tepelná čerpadla a FVE na ně redukovat energetické náklady (dotace nedotace, prostě protože).

Nakonec to, myslím, dopadne tak, že udělám tepelné čerpadlo rodičům k bazénu, nad to prsknu mikroelektrárnu (tam, kde je dneska solární ohřev) a budu se chodit kochat, že to aspoň tam funguje

Toto řešení o kterém uvažuji, považuji v dnešní úřednícké džunli za nejlepší. Mám tepelné čerpadlo u bazénu, chystám i na vytápění domu. Odpojím se od plynu který je zatím nejvýhodnější. Máme samozřejmě elektromobil a v plánu je druhý. Ale na střechy nedám víc jak 25 panelů a touto sestavou to lze rozdělit velice levně na 3fáze. A v budoucnu i připojit baterie, třeba z mého ionu, až doslouží.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano tak to taky jde.
Já se plynu vzdát zatím nechci. U mě je motivace, že chci tepelnými čerpadly i klimatizovat - přes všechna opatření máme barák otevřený východ jih západ, takže po třech týden veder je v patře přes 30°C - do bych rád měl pořešené, aby to zůstalo někde kolem 25 - 27 °C.
Na FVE jsem chtěl připojit 230V a ani se nechci stát ostrovem - nemáme na to výodnou polohu. Na střechu jde reálně dát něco do 4kWhp, ale už to bude přes hřeben částečně východ částečně západ s osvitem z jihu - nicméně právě pro čerpadla v režimu klimatizace je to vhodné... jen to celé není schopné autonomního běhu a potřebuje to záložní zdroj - baterku na půdu dávat nechci - tam bych k ní musel pořídit chlazení a do garáže je to krajní případ - u domu není sklep, takže je garáž plná kol, nějaké nářadí atd..
Elektromobil budu kupovat, až to bude mít ekonomický smysl a rozumné parametry.

Plynový kotel je zatím nejvýhodnější cenově 1,6Kč /kW/h . Ale např s tepelným čerpadlem Hitachi jde i chladit do hadic, reverzní chod. Kolem 2Kč/kW/h. Není to ideální chladit zespoda ale je to bez dalších nákladů.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.

S tepelnym cerpadlem mate sice 2,5 kc/kWh ale elektriky, tepla da v prumeru za tu samou cenu 4 kWh.
Co je cenove nejvyhodnejsi? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To vím naprosto přesně - nedělat to, protože pokud bude vše, co udělám super fungovat je návratnost někde po jedenácti letech, pokud budou nějaké inflace a zdražování energií. Takže se to snažím vyřešit, aby to nebyl naprosto ekekonomický nesmysl

Obrázek uživatele Radovan

Pak zbývá jedině ekosystém. Pokud udělám vše v domě na elektřinu a budu si ji vyrábět a akumulovat (baterie a bojler), tak už mají smysl elektrovozidla koloběžkou harley počínaje. A jste bez plynu i tekutých paliv. Bez jedů, bez vibrací, bez kraválu, s čistým vzduchem, tichem a příjemným zrychlením (o automatu ve všech vozidlech nemluvě).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže ten barák je řadovka a 20 let starej, takže jako nápad dobrý (realita barák naprosto nevhodný), optimálně realizovat jen při stavbě nového baráku.
K elektrovozidlům - s elektromobily mám najeto x desítek tisíc km a zatím ho nechci, protože je to ekonomický nesmysl a dojezd by sice manželce už občas vyhovoval, ale nevyhovuje vnitřek - nutné kombi. Automat do auta? Jedině přepravní manipulátor - jsem purista a fajnšmerk na řízení, takže fofrklacek a tři pedály jsou to správné...není větší slasti řidičovy než auto bez střechy a přesednou z automatu k manuální převodovce (vždy jsem si k autu s automatem doma držel svoje auto s manuálem)

Vy si furt na něco stěžujete, na drahé zařízení co by vám pomohlo a nebo, že je to velká návratnost (10 let), EV není kombi, a auto jedině manuál.
Ale jediné co vás může uklidnit, že nejste v tom sám. :)

Ten 20 let starý dům a řadovka je ideál pro stavbu FVE, co by za to dala většina elektromobilistů co bydlí v nájemním a nebo v paneláku.

Jinak dnes síťová FVE vyjde 1kWp na 35 tisíc!

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano na FVE je to ideál - tam je problém s distribučníma společnostma. I cenově. Problém je tam s instalací tepelných čerpadel (které jsou pro mě motivací pro stavbu FVE, jinak se mi nevyplatí, protože máme domácnost již tak velmi úspornou).

Jistě, jsem praktik a racionalista = nejsem toho fanda, takže chci za tím vidět návratnost (beru to jako finanční investici, jako obranu proti devalvaci peněz na účtě a i rozložení portfolia)- zde je třeba nutné podotknout, že pokud budu dávat čerpadla řeším to na zatepleném baráku s plynovým kotlem - takže by to žádný hyper pokrok nebyl.
Vše, co dělám řeším napřed kritickým šetřením - tedy faktor "chci to" neuvažuji, koníčky mám jinde - např. sport, který právě to kombi vyžaduje a zároveň vyžaduje i ten dojezd, který elmobily nemají.

Jediné, co je pro mě u FVE pod faktorem chci to (tedy pokud nebudou vyjednány rozmné podmínky ) je pár panelů na pergole na "hraní", na pokusy - sledování výtěžnosti v lokalitě, plus napájení nějakých technologických hraček, což je v podstatě ze studijních důvodů, vzhledem k oboru mé práce a rozšiřování kompetence.

Auto chci s manuálem, protože byť jinak docela asketa, je to pro mě požitek to řídit - takže ano, mám rád stará auta, s mým soukromým nájezdem jsou emise zbytečné řešit, navíc jsem perfekcionista na techniku, takže vím, že moje auto vypouští emise nezbytně nutné (je z doby před emisními kejkly a při řízení zkušeným řidičem žere méně než, je deklarovaná spotřeba, která je mimochodem nižší, než u řady dnešních malorážek), pracovně pak jezdím, co mi zaměstnavatel dá, zajímá mě jedině tempomat, navigace, spolehlivost a hadsfree, ano tam by bylo pěkné mít nějaké elektromobily, ale nejsem majitel firmy, kde pracuji a tam má car policy

Zkusím odpovědět ve zkratkách, podle odstavců.

Pro stavbu FVE, dnes není problém distribuční společnost!
Není nutné mít k FVE TČ a já ho ani moc nedoporučuji, pokud je plyn tak je lepší a výhodnější jak TČ.

To není o praktičnosti a racionalitě, prostě jste jeden z většiny co čeká až si cena klesne. Pokud by čekali všichni :), tak se nedočkají nikdy. Buďme rádi za ty, co na to mají nebo to chtějí jako koníčka nebo i jiný důvod. Vy prostě mezi ně nepatříte.

Energetická výtěžnost je dána, to nemusíte zkoušet a laborovat. Vždycky mne fascinuje, že někdo studuje co už bylo vyzkoušené, tak snad na to máte alespoň cizí finance, jinak to nechápu. Dnes a letos většina domů jela s FVE od jara dosud na slunce. Pokud myslíte "hračky", pračka, myčka, trouba, varná konvice, vysavač a další běžné domácí spotřebiče, tak to jo.

Asi nevíte co je asketa, ale dobrý. Víte já nikdy neměl problém s řazením, to bylo tak automatické, že na to člověk ani nemyslel, ale na lepší se vždycky lépe zvyká než na horší.
Také mám rád stará auta i se mi líbí víc jak nová uniformní, na složitou techniku se rád podívám ale spravovat a udržovat bych ji nechtěl. Ale EV ve starém hávu bych si rád koupil.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 80 tisíc km.

Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po odstavcích:
TČ nepovažuji za špatné, naopak se mi líbí hybridní systém - už jen protože TČ chci, vzhledem k letním počasím používat i jako klimatizaci (řekněme zpomalovač ohřevu domu) - což beru jako přidanou hodnotu, nechci tím zatěžovat síť, tak to chci řešit FVE.

Naopak nečekám, hledám ty příležitosti na investici a dokonce na to nechci po nikom ani dotaci, pokud je to s rozumem a solidním přístupem, zaplatím klidně a rád plnou cenu - stejně jsem i zateploval barák. Ano koníček to není

Souvisí to s hračkama, hračky nejsou domácí spotřebiče, prostě ti tím chci napájet nějaká vlastní zařízení, v zásadě je jedno co. Takže ano bude velká, bude napájet barák s přístroji a hračkami (co s přebytkama zatím není jasno, investice do baterky je mimo a virtuální baterie mají moc ale a neochoty), nebude velká, tak si postavím malou na hračky. Ano jsem blázen a do svého vzdělání investuji sám. své a ještě k tomu zdaněné peníze - to nedělá ani žádná firma (tam se min snaží o odpočet VaV).

Vím, co je asketismus, v přeneseném slova smyslu se snažím nezneužívat výdobytky dnešní echt konzumní společnosti a snažím se vše využívat co nejracionálněji, nejefektivněji a s co nejmenším "bordelem" kolem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V jakém směru je lepší plyn oproti TČ? Trochu podrobněji dík.

Jako vikendovka na "prazdne" silnice, proc ne.
Ale pri kazdopatecnim popojizdeni v kolone (predloni? nebo kdy to rekonstruovali zaroven D4 i D5) jsem manual proklinal, zvlast v kombinaci s pomerne tvrdou spojkou.

EDIT: vezl jsem cloveka, co dela servis pro Kawasaki a rikal "zajimave, ten zvuk motoru by mi asi nechybel" :)

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, taky by mi u většiny aut zvuk motoru nechyběl, protože je v případě downsizinkových mrch, dost hnusnej. Kolony neřeším, většinou jedouce do práce ještě nejsou, jedouce z práce už nejsou. Služebky jezdíme s automatem a většinou na nejbližší letiště

Podívejte se na toto:

https://www.i4wifi.cz/Solarni-Sestavy/GridFree-2000-2kW-menic-s-limiterem-8x-280Wp-solarni-panel.html

nebo

https://www.i4wifi.cz/Solarni-Sestavy/Solarni-elektrarna-GridFree-1000-1kW-menic-s-limiterem-4x-280Wp-solarni-panel.html

A na prezidenta se vybodněte, stačí si jen přečíst
seznam členů expertního týmu prezidenta republiky!
Marie Benešová (70) – prokurátorka
František Čuba (82) – legenda socialistiského byznysu
Jaroslav Hanák (65) – ekonom dopravy
Hynek Kmoníček (56) – diplomat
Vratislav Mynář (51) – inženýr stavař, podnikatel v železářství a v turistice
Martin Nejedlý (52) – obchodník s auty, prodejce leteckého benzínu
Jiří Rusnok (58) – ekonom, finančník
Jaroslav Zavadil (74) – profesionální odborář

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 21 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co přesně ve Vašem případě je špatně? Že bych také přišel s návrhem řešení? Konkurence je prý prospěšná.

Obrázek uživatele Josef

No, ono mít ty panely jinde než na střechách je celkem prasárna (pokud nejde o natáčecí systémy) a větrné elektrárny u nás už v podstatě není kde rozumně stavět.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proč by to měla být prasárna? Nějaký argumentační důvod by nebyl?

Obrázek uživatele Josef

Protože to zbytečně zanáší krajinu a zabírá prostor, i když to lze postavit na místech, kde to tu krajinu nezničí?

Zabírá prostor beru... a zanáší a ničí je něco jako "neestetické" ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 7k km

Obrázek uživatele Josef

Tak trochu, ale narušuje to i koloběhy. Když pole osázíte panely místo stromy, tak uděláte celkem velkou díru do proudění.

Josef od vás bych takovou hloupost Teda nečekal. To vypadá jako kdyby jste veril že je země placatá.
Argument že panely mění proudění, je fakt už velká síla I na mě.
A kde se vzali ty pole? Přeci tak že člověk něco předtím pokacel a tu zemi navíc srovnal do roviny. Takže už jen vznik samotneho pole byl a je obrovský zásah do proudění a ne jen do proudění ale do samotné krajiny.
A když tam ten zemědělec vysadí brambory, pak další rok stromy tak se prodeji nezmění? To ty stromy, které jsou 2x větší než panely jako fakt to proudění nijak neovlivní když panelu podle vás ano?

A co teprve taková výstavba domů, paneláků, velkých sídlišť, celých měst, to vám nevadí? To nic nemění?

Clovek už svou existencí mění prostředí a to v daleko větším měřítku, že těch "pár" FVE panelů co si majitele na SVÝCH vlastních pozemcích postaví je nic. Nic v porovnání s ostatní činností člověka.

Čili argumentovat tímhle proti FVE panelů na polích jen dokazuje to že nemáte žádný rozumný argument a tak se snažíte jen čímkoli ospravedlnit svoji averzi proti FVE. A hledáte jakoukoli "blbost" jen aby jste něco měl, což je smutné...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nelze než souhlasit

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a nesázejí se stromy do lesa? a na pole brambory? ale správný hospodář si na pole dá jak brambory tak i FVE a nejlépe s natáčecím zařízením, a celou výrobu pak zadarmo dodá do sítě čezu :-)))))
v čr nemá cenu řešit FVE, tady se dřív prosadí EVauta a s tím se pak i svezou FVE

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jak stále opakuje Šnobr, ČR fakticky nemusí příštích 15-20 let řešit zdroje elektřiny. Stačí někdy po roce 2030 začít s přechodem na OZE+plyn. Obojí se dá stavět úžasně rychle a OZE už budou ukrutně levné. Plynu bude více než dost, stačí pokračovat v zateplování budov.

Link na to kde to Šnobr říká?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Jan Veselý

https://video.aktualne.cz/dvtv/zive-vysoka-hra-o-jadro-ma-cesko-rozsirit-dukovany-a-temelin/r~1f10ae0ac1ad11e8a4d90cc47ab5f122/?redirected=1540760773

Díky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Radovan

To už je pár let v běhu. Děláme na tom dnes a denně :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Joe

Čína začíná nahrazovat uhelné elektrárny jadernými.
Psalo se tady v prosinci 2016 :

http://www.hybrid.cz/cina-zacne-uhelne-elektrarny-prestavovat-na-jaderne

Tento trend pokračuje dodnes, stačí kliknout do vyhledávače.

***

Tak je na 110 % jasné, že jeden z dvojice Čína nebo Německo dělá fatální chybu. No a teď babo raď.....

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

A teď je to zas navopak, Čína zase buduje uhelky jak dokazují satelitní snímky. Čína má 2 tváře.
Už jsem to sem dával.;)

China coal power building boom sparks climate warning
https://www.bbc.com/news/science-environment-45640706

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je překvapivé. Naposledy jse viděl čísla o ročním nárůstu výroby z obnovitelných zdrojů. Samozřejmě evropa s amerikou to možná nedali ani dohromady.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čína buduje rychle všechno, kromě západního feminismu, multikulturalismu, genderismu a rozkládání rodin.

I to rychle prijde (jako vedlejsi efekt blahobytu a tim volneho casu na vymysleni konin).

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

blahobyt sa prejaví iba u jednotlivcov (aj keď sa jedná i desaťtisíce jednotlivcov), bežní v produkčnom veku majú na krku starostlivosť o rodičov (jedno dieťa). a tí, čo sú "blahobytní" musia pracovať a pracovať a pracovať a na západné maniere im neostáva čas.

Obrázek uživatele Radovan

A islamismus brutálně potírá, neexportuje si ho do země.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to se nedá takhle porovnávat, oba dělají dobře, každý jiný region.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Asi Čína, tam se ještě pořád uhelné elektrárny staví. V Německu už se jen odstavují a bourají, letos už 2.7 GW.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Všimněte si v článku: Sešlo se několik stovek aktivistů ze 14 spolků z celé Evropy. Trochu bída, ne? Hlavně, že tam bylo dost novinářů, aby celou akci pořádně nafoukli, jako by o něco šlo.
Před pár týdny byly v Bavorsku místní volby, Zelení, nejtvrdší odpůrci jaderné energie, dostali 2.4 milionu (18.8%) hlasů.
Celé tohle mecheche zorganizoval profesionální PR překrucovač reality z USA, pan Schellenberger. Měl jsem tu "čest" číst několik jeho článků. Profesionální lhaní, kvalitní lhaní.
Třeba to jak psal, že se z FV panelů uvolňují nebezpečné chemikálie. V reálu ve více než 90% panelů (ty na bázi křemíku) žádné nebezpečné prvky nejsou, problém by teoreticky mohl být s panely s FV články z CdTe, kdyby je něco roztřískalo, střepy nikdo neposbíral a nějaký přírodní proces by chemicky velmi stabilní CdTe rozložil na nějaké nebezpečné sloučeniny kadmia. Už jsem říkal, že ho jsou v jednom panelu jednotky gramů?
A takhle vyrábí svoje články.

Obrázek uživatele ozana

Konečně prohlédli?

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zviseni CO2 jde na vrub elektrarenskych spolecnosti, ktere za truc vyrabi elektrinu v uhelkach. Je to kalkulovana provokace aby meli argumenty na prodlouzeni provozu jadernych elektratren. A obcane take maji svuj podil, protoze blokuji vystavbu novych elektrickych vedeni na rozvod OZE ze severniho Nemecka na jih. Na severu je prebytek, ktery nelze vyuzit a na jihu pali uhli. To je hnus.

https://www.eike-klima-energie.eu/wp-content/uploads/2016/07/atomkraft-ja-bitte-2000x2000.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Takže bude bitka mezi pro a anti atom ekologama? :)))
Ta analogiie s vymezováním se přes s napodobeninou géjparády je nějaká pošahaná a prapodivně naroubovaná. Ještě ani nezačali a už nám podsouvaj, že se cítí být stigmatizováni :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Žádná bitka nebude, globalisté budou posílat peníze na demonstrace a kvičení už jen proatomovým ekologům, a antiatomoví aktivisté na Západě postupně "umřou hlady" nebo ještě hůř budou muset začít normálně poctivě pracovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Necekal jsem, ze se toho nekdy doziju. Nenavist zelenych k jaderne energetice mne vzdy prisla padla na hlavu. V Cechach a na Morave vidim budoucnost enrgetiky prave v jadru v kombinaci se solarem a nejakyma tema uhelkama a plynovkama ponechanyma v zaloze kvuli vypadkum atd..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejedná se o nenávist k JE jako takové. Zelení ale ví, že nelze v žádném systému dlouhodobě bezpečně provozovat smrtící technologii. Vždy se totiž najde debil, který je buď líný, nebo chamtivý, nebo imbecilní a i technologii jejiž bezpečnost je definována dokáže torpédovat (politicky, ekonomicky) až do okamžiku katastrofy (Černobyl, Fukušima). Existuje na to i samostatný vědní obor zvoucí se zmrdologie a výsledky jeho práce jsou veřejně dostupné na Internetu ve své dostatečně podrobně podobě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja vim, ze ta technologie neni bez rizika, ale pocty mrtvych a nemocnych jsou u uhelnych elektraren radove jinde, jenom to neni tak spektakularni, protoze k tomu nedojde pri jedne velke havarii jako Cernobyl. Zaroven se JE s kazdou havarii stavaji bezpecnejsi, podobne jako treba letecka doprava. Proste musime pracovat s tim, co mame k dispozici, jsem fanousek solaru, ale z nich zatim nedostaneme stabilni vykon, protoze nemame vhodne baterie. Verim, ze tomu tak jednou bude, ale do te doby budu mit vzdy za barakem radsi elektrarnu jadernou nez uhelnou.

My ale stabilní zdroj nepotrebujeme. Proč? Protistrana nemáme stabilní poptávku.
Stabilní elektřinu by musel nejdřív někdo stabilně, ve dne, v noci odebírat. A to jaksi nejde.
Naopak potřebujeme zdroje které lze velmi rychle regulovat. A to JE ani uhlí nedokáže. Nebo mi chcete říct že JE dokážete snížit výkon na polovinu během pár sekund? To se nedělá ani kvůli snížení přes noc!

V spadne době jsou jediné elektrárny které to dokazu jen FVE a VE, VoE.
Plus bateriové úložiště pro akumulaci a vyrovnávání špiček. Ty se dnes staví čím dál víc. V ČR jich je už několik a další jsou v plánu.
Stejně jako se stále více rozšiřují domácí úložiště. Vše tohle dohromady naprosto mění energetiku jako takovou a jen hlupák by stál proti tomuto pokroku.
Bohužel bez to dojde těm pomazaným hlavám tam nahoře může být pozdě.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Stabilní výkon? To je tam věc, kdy "stabilní zdroj" vyrábí v noci moc a ve dne málo?
Nepotřebujeme stabilní zdroje, potřebujeme takový mix zdrojů, možnosti nákupu od sousedů a akumulace, aby byly vždy schopny uspokojit silně proměnlivou poptávku.
S hlediska systému je bez masivní akumulace bez problémů možné dosáhnout podílu větrných a fotovoltaických zdrojů okolo 70% podílu na výrobě. Je to přibližně stejné jako je za stejných okolností maximální rozumný podíl oněch mýtických "stabilních zdrojů".

Obrázek uživatele Josef

Kolik to bude stát? Ten systém? Ta procenta jsou nesmyslně vycucaná z prstů aktivisty.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Ta čísla si z "prstu vycucal" šéf sítě 50Hertz a Dánové a Jihoaustralani se tomu číslu rychle blíží.

Obrázek uživatele Radovan

Stačí se seriózně zabývat samozásobením rodinných domků z jejich střech FVE spojeným s akumulací do baterek. Moje data o výrobě najdete zde https://www.cz.sonnenertrag.eu/cz/ostrava-plesna/radovan/10851/11118.html z hlediska měsíců i let od roku 2009. A to mám obsazenu jen 1/6 plochy střechy a jen tu jižní. Tedy žádná výroba v době spotřeby, jak by to správně mělo být, ale pouze maximalizace výroby. Proto taky plánuji doplnění o východní a západní FVE a akumulaci ve spojení s chytrým řízením.
Už díky stávající konstelaci využiju průměrně necelých 50% vyrobené elektřiny. V roce 2017 jsem s 3,6 kWp FVE vyrobil 4.666 kWh elektřiny, spotřeboval jen 2.049 kWh, 2.617 šlo do sítě sousedům. Přitom celkovou spotřebu máme 6.762 kWh, takže jsem musel 4.613 kWh nakoupit. Čili už jen akumulací bych se dokázal dostat na +-80% využití stávající FVE, možná i více.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no to je maxifór. :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To není fór, to je skutečnost, která nás čeká. Čím dále tím více ekologických aktivistů podporuje jádro pro dosažení cílů Pařížské dohody.

Neuvěřitelné.

---

Citroen C-Zero 2012, Nissan Leaf acenta 2014

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online