Rekordní prodeje elektromobilůNORSKO
Rekordní prodeje elektromobilů
Cyklostezka, která vyrábí energiiKOLO
Cyklostezka, která vyrábí energii
Citroen letos prodá 4000 elektromobilůAUTO
Citroen letos prodá 4000 elektromobilů
Nový Superb slavnostně odhalen!ŠKODA
Nový Superb slavnostně odhalen!

Ekologická daň: chystají se změny při registraci aut

Jan Horčík - 11 Květen 2015

Ekologická daň při registraci vozidla byla zavedena v roce 2009. Od té doby se řídí poměrně jednoduchou tabulkou, která určuje, za která auta se platí jaký poplatek. Ministerstvo životního prostředí ale chystá změny.auto poplatek ekologická daň za registraci vozidla přehlášení

MŽP chce v novém zákoně vládě navrhnout zavedení poplatků při převodu vozidla už i pro auta splňující normu Euro 3
foto: Hybrid.cz

České Ministerstvo životního prostředí připravuje zavedení ekologické daně také pro už 10 let stará vozidla. Přesněji řečeno pro auta splňující normu Euro 3, tedy roky výroby 2000 až 2005. Nově by se za převod těchto aut měl platit poplatek 3000 Kč.

To s sebou pochopitelně nese zvýšení poplatků pro ostatní vozidla, a to z 5000 Kč na 10 000 Kč u Euro 1 a ze 3000 Kč na 5000 Kč u Euro 2. Cena 10 000 Kč za převod vozidel nesplňujících žádnou normu by měla zůstat na 10 000 Kč.

Cílem nového zákona, který chce MŽP předložit vládě, by měla být kultivace vozového parku v České republice. Průměrné stáří aut zde přesahuje 14 let, ačkoliv průměrné stáří skutečně jezdících aut se údajně pohybuje kolem 8-9 let.

Nový zákon ale podle iHNED.cz upraví také pravidla pro likvidaci , , nebo .

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/kazdych-20-minut-umira-jeden-cech-na-rakovinu-lecba-jen-vzp-stoji-miliardy-1187828
kcc-hho.webnode.cz/ropa/rakovina/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ministerstvo životního prostředí (mimo jiné) je parta idiotů (nebo co), když si myslí, že např. Punto 1,2 8V je horší než Discovery 2,7 TDV6. Nebo je to ministerstvo nesmyslného rozpohybování ekonomiky, aneb legální krádež.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

euro.e15.cz/archiv/mladek-laka-do-ceska-americkou-automobilku-tesla-1187652
kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na internetu je mnoho fotek těch "vrakovišť" nových neprodaných aut, které automobilky nedokážou přestat vyrábět. Takže odkud vítr fouká?

Takže by to mělo být jako v D, nejen podle emisí, ale podle obsahu ;) a byl by klid, hned by elektromobily byly in.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opět je třeba říct B a to že i elektromobil má emise, které nejsou zrovna zanedbatelné - elektřina se taky musí vyrobit z nějakých energetických zdrojů - ano i fotovoltaika a větrník se podepisují za životním prostředí, navíc jakmile se elektromobil rozšíří a bude výpadek z peněz získaných ze spalovacích vozidel pro systém, tak bude elektromobilita náležitě zdaněna, aby se výpadek nahradil..

Ale tyhle nepřímé emise mají spalovače taky. Víte vůbec kolik se spotřebuje energie při těžbě, zpracování a distribuci benzínu a nafty?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vím živí mě energetické bilance takže taky vím, jaký je otisk energetické náročnosti elektromobilu do poslední mrtě a rozhodně za svůj LC spalovák zatím výrazně neporáží, je jenom jiná skladba...

Obrázek uživatele ozana

Takže budoucnost jsou koně a kočáry...

---

Jezdím na proud, najeto prvních 41 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo zná historii ví, že první automobily byly mj. vnímány jako čistý způsob dopravy, který zbaví města velkého množství koňského trusu. Takže ani koně to nebudou.

Budoucnost patří bicyklu :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hromadna preprava, kolajova preprava, strata osobnych slobod, caste osobne kontroly pri vstupe, byrokraticka a danova zataz obyvatelstva, ucelove zdanenie, .. to je sucastnost.

jediny pocit slobody este mame z individualnej prepravy na vacsie vzdialenosti autami na hormalve paliva.
to samozrejme samoregulacne a policajne institucie beru tazko a tak mame neprijemne dopravne postihy, pokuty a pod. ktore maju vysiu prioritu ako napriklad riesenie priestupkov drobnych kradezi, poskodzovania cudzej veci a podobne (musite mat znameho).

parkovacich miest uz niet, volnych ciest uz niet, a neustale sa zaplnuju.

bud sa zastavi populacna krivka, klesne, alebo to dopadne pre ludstvo velmi zle. uz teraz je to zle.

hybrid, bev a pod to nevyriesi.

Obrázek uživatele ozana

Jenže bicykl má pro obyčejného (netrénovaného) člověka ještě menší dojezd než i ten nejlevnější elektromobil.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 41 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

Bohužel, jak vzdáleností, tak rychlostí přesunu. A to se právě dívám na své zaparkované elektrokolo v kanceláři. Dnes na přesuny stačí, zítra vzhledem k počtu schůzek, vzdáleností a časovými mezerami mezi nimi na přesun budu muset použít elektromobil. Hraniční vzdálenost mezi 2 místy je dle rok a půl dlouhé zkušenosti podle profilu terénu 10-15 km.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak aspoň se zmenší procento obezity ve společnosti a doktoři, dietologové, fyzioterapeutové a podobní budou mít radost, že se národ hejbe...

Obrázek uživatele Radovan

Nebudou, páč jim ubudou klienti a příjmy :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 38 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články