Dvě třetiny Čechů dávají přednost ojetinám, desetina nechce auto vlastnit

Téměř dvě třetiny (63 %) Čechů si pořizují ojetá auta, čtvrtina dává přednost novému vozu a 12 % volí zánovní předváděcí auto. Do ceny 200 000 Kč se při koupi posledního vozu vešlo 65 % motoristů.

Elektromobilů Nissan Leaf už se od roku 2010 vyrobilo přes 420 000 kusů. Na trhu už jsou proto u zajímavé ojetiny.
foto: Nissan

V příštích třech letech o změně auta uvažuje 35 % Čechů, desetina jej ale nechce vlastnit. Vyplývá to z červnového průzkumu agentury Behavio mezi 1000 respondenty pro společnost Driveto, která nabízí dlouhodobý pronájem automobilů.

Celkem 77 % lidí si své poslední auto pořídilo z vlastních úspor a 23 % využilo úvěr nebo jiné možnosti financování. Okolo tří procent se rozhodlo pro krátkodobý nebo dlouhodobý operativní leasing.

„Při volbě operativního leasingu je hlavním benefitem absence starostí o vůz, možnost kdykoliv zrušit smlouvu a také možnost výhodně auto odkoupit,“ říká výkonný ředitel Driveto Adam Szabó.

Při výběru vozu hraje hlavní roli jistota ohledně minulosti auta, která je klíčová pro 50 % lidí a důležitá pro dalších 41 procent. Zkušební jízdu vyžaduje 91 % lidí. Pro dvě třetiny lidí je důležité auto vlastnit.

Okolo 30 procent řidičů mělo dopředu vybranou konkrétní značku, 35 procent se rozhodovalo mezi několika značkami. Přibližně 29 % si pořídilo značku Škoda, po devíti procentech pak Ford nebo Volkswagen.

Pro majitele škodovek byl výběr značky klíčový a důležitá je i pro lidi s Volkswagenem a Fordem. Naopak lidé jezdící s Renaultem říkají, že důležitá není.

Téměř třetina lidí si pořídila auto v bazaru a 31 % u autorizovaného dealera, 17 % od známého a 15 procent na inzerát. Čtvrtina lidí za auto zaplatila od 80 000 do 110 000 Kč a stejný podíl pak přes 290 000 Kč. Méně než 50 000 za poslední auto vydala pětina lidí.

Téměř každý den usedne za volant 61 % tuzemských řidičů a stejný podíl využívá jeden vůz. Každodenně jezdí hlavně lidé s vyšším příjmem. Ženy a lidé s příjmem do 10 000 tisíc korun jsou častěji svátečními řidiči.

tisková zpráva

35 Comments on “Dvě třetiny Čechů dávají přednost ojetinám, desetina nechce auto vlastnit”

  1. Zajímavý průzkum, mě by zajímalo, jak to bude v budoucnu
    Zajímavý průzkum, mě by zajímalo, jak to bude v budoucnu se zájmem o ojeté elektromobily. Bude je někdo chtít i s degradovanou baterií??
    Také čekám na nějaký jetý, nový za plnou cenu je hloupá investice.
    Moc se jich nových asi za plnou cenu neprodá, do firem jde pár kousků ročně, a proto je nabídka ojetin nízká.
    Spalováky ovšem mizí z bazarů pěkně rychle.
    20 starý benziňák má (Škoda Felicia) tedy ještě naději na dožití a lidi ji chtějí.
    https://www.tyden.cz/rubriky/auta/ojete-vozy-v-cr-si-sve-majitele-najdou-v-rozmezi-27-az-86-dni_529231.html

    Elektromobily se ale těžko těch 20 let dožijí s původní baterií (motorem). Je to velký otazník a nikdo to nebude vědět, dokud tu nevznikne trh srovnatelný (co do objemu a výběru modelů a variant) s konkurenčními automobily.

    1. Můžete si zkusit s 15 let starým autem objet pár bazarů a
      Můžete si zkusit s 15 let starým autem objet pár bazarů a zjistíte jaká je realita, uvedených 165 Felicií (ani není řečeno za jakou průměrnou cenu), které možná někdo koupí pro syna na zaježdění po autoškole nemá moc velkou vypovídající hodnotu.
      Zůstatková hodnota 20 let starého spalováku je prostě plus mínus nula, stejně jako bude u 20 let starého EV, tedy žádný rozdíl a i naděje na nějaké dožití je u obou dost podobná.

      1. Elektromobily jsou těžší a mnohé mají užší kola
        Elektromobily jsou těžší a mnohé mají užší kola kvůli menšímu odporu pneumatik vytváří větší tlak na cm2 a tím se více ničí cesta. To je logické.

        Ale toto: „S vysokou hmotnosťou a akceleráciou však súvisí aj ďalšie negatívum elektromobilov. Tým je vyššie opotrebenie pneumatík. Z tohto zdroja sa uvoľňuje také množstvo pevných častíc, že elektrický Nissan Leaf ich v meste vyprodukuje približne toľko, koľko ich vypustí do ovzdušia z výfukového potrubia moderný naftový VW Golf. “ mi přijde jako čistá chujovina.

        1. Elektromobil má možná vyšší krouťák, ale kromě
          Elektromobil má možná vyšší krouťák, ale kromě předváděcích jízd nesnám elektromobilistu, který by cíleně jezdil stylem z křžovatky pod plným.
          A kdyby to byla pravda, že to obroušením pneu vypustí tolik co dehet, tak by se pneu muselo měnit co tři měsíce.

          Pokud někoho trápí stav našich silnic. Co se tak raději zaměřit na přetížené dodávky a kamiony? 🙂

                1. Možná ano, možná ne. Muselo by se to změřit kolik tomu
                  Možná ano, možná ne. Muselo by se to změřit kolik tomu přidá hmotnost, šířka pneu atp.

                2. Z vlastní zkušenosti: Fabia 3válec litr, pokud chci, aby se
                  Z vlastní zkušenosti: Fabia 3válec litr, pokud chci, aby se důstojně rozjela, hrabe skoro vždy. V nízkých otáčkách to nemá sílu, tak je třeba tomu pořádně naložit a pak už je to zase moc. Střední cesta se s takovým motorem hledá těžko. S Leafem takový problém opravdu nemám.

          1. Spíš ze zeptejte kdy EV těžší není. To bude kratší
            Spíš ze zeptejte kdy EV těžší není. To bude kratší seznam. Jediný případ, který jsem zaregistroval je elektrická vespa. Tak je o pár kilo lehčí než její spalovací sestra. Jinak jsem se s lehčím EV nikdy nesetkal.

            1. ale no tak. E-Golf je předělávka spalováku na EV.
              Tak

              ale no tak. E-Golf je předělávka spalováku na EV.
              Tak jinak, pokud srovnáme pohotovostní homotnosti aut např. segmentu C, nižší střední třída (ne combi), tak jsou +- srovnatelné např. Leaf 1520kg, Octavia, 1330-1385kg dle motorizace, Opela Astra 1330-1653kg dle motorizace atd. NAvíc ev má mnohem níže těžiště a téměř ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami atd….

              1. Chtěl jsem poskytnout daata srovnatelných aut, oba Golf a
                Chtěl jsem poskytnout daata srovnatelných aut, oba Golf a jeden elektro a jeden spalovací. Co se vám na tom nezdá? Je to prostě tak, že EV Golf je těžší než spalovací Golf, to je fakt.

                A pokud jde o Leaf a Octávku, já našel toto:
                http://www.zeperfs.com/en/duel7256-7251.htm

                Leaf: 1690 kg
                Octavia: 1469 kg

                To je EU hmotnost s náplněmi a řidičem 75 kg. Takže vidíte, že rozdíl je cca. 200 kg, co není vůbec málo. A jak se to projeví, je vidět na výsledcích měření. Vzhledem k stejnému výkonu mají skoro stejné dynamické parametry, EV má výhodu v kroutícím momentu, takže tím eliminuje vyšší váhu. Ta se ale projeví při brždění, 100-0 je rozdíl 3,7 m.

    1. už jsem to sem dával, tak ještě jednou:
      Jeden

      už jsem to sem dával, tak ještě jednou:

      Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních aut, říkají silničáři
      https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jeden-pretizeny-kamion-znici-silnici-vic-nez-10tisic-osobnic/r~ed413f3a900011e89f80ac1f6b220ee8/

      Jak nám řekl Zdeněk Mečíř, silniční inspektor KSUS, který v oblasti správy silnic pracuje téměř 40 let, přetížený nákladní vůz je pro silnici to nejhorší: „Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních automobilů.“

  2. Nedávají přednost ojetinám. Ale musí si kupovat ojetiny,
    Nedávají přednost ojetinám. Ale musí si kupovat ojetiny, protože na nové nemají.
    Nebo mají ale nechtějí jezdit v holobytě typu nejlevnější dáčka (navíc dlouhodobě drží spodní místo v tabulce spolehlivosti).
    Navíc tu jsou další skryté poplatky typu třeba prodloužená záruka, kterou si vás zaháčkují na placené garanční prohlídky.
    To si raději koupím ojeté auto do 200 tis, které jako nové stálo přes milión a zbytek peněz si nechám na nutnou údržbu.
    S nájezdem skoro 300 tis km má stále lepší jízdní vlastnosti, motorizaci, pasivní a aktivni bezpečnost, výbavu lepší jak nová auta v hodnotě okolo 300 tis.
    Navíc u těchto levnejch aut se značně projevuje už po 100 tis jejich nízká pořizovací hodnota. Podvozek vymlácenej, kvůli měkké karoserii začíná skřípat palubka atd…

    1. to víš, fosilní teroristé dělají stále co proto, aby EV
      to víš, fosilní teroristé dělají stále co proto, aby EV byla drahá, když už před více jak 100 lety existovala auta, co i DNES ujedou 180 km na baterii, co je stejně stará 😉
      https://www.nytimes.com/2007/08/05/automobiles/05BAKER.html

      teď už ti musí být jasné, že mentálně nemocné a podřadné korporace západu to řídí, a proto si to nemůžeš koupit 🙂

      a toto jsou ty korporace, hlavně napojení na „demokraty“ v uSSSSa a jiné „elity“ především západu:
      https://nypost.com/2016/10/09/the-sex-slave-scandal-that-exposed-pedophile-billionaire-jeffrey-epstein/
      🙂

          1. ale tak to nebude, bude to tak, že korporace zase přinutí
            ale tak to nebude, bude to tak, že korporace zase přinutí skrze duševně nemocné Grety své tupé loutky (politiky Kalousky a jiné pedofílky) k zavedení nových daní, které si zase rozeberou, tím bohatší budou zase bohatší a 99 % lidí zase zchudne, proto je na západě VŠUDE každým rokem rekordní počet bezdomovců 🙂

            https://is.gd/ZP9WOM

Napsat komentář