Téměř dvě třetiny (63 %) Čechů si pořizují ojetá auta, čtvrtina dává přednost novému vozu a 12 % volí zánovní předváděcí auto. Do ceny 200 000 Kč se při koupi posledního vozu vešlo 65 % motoristů.
foto: Nissan
V příštích třech letech o změně auta uvažuje 35 % Čechů, desetina jej ale nechce vlastnit. Vyplývá to z červnového průzkumu agentury Behavio mezi 1000 respondenty pro společnost Driveto, která nabízí dlouhodobý pronájem automobilů.
Celkem 77 % lidí si své poslední auto pořídilo z vlastních úspor a 23 % využilo úvěr nebo jiné možnosti financování. Okolo tří procent se rozhodlo pro krátkodobý nebo dlouhodobý operativní leasing.
„Při volbě operativního leasingu je hlavním benefitem absence starostí o vůz, možnost kdykoliv zrušit smlouvu a také možnost výhodně auto odkoupit,“ říká výkonný ředitel Driveto Adam Szabó.
Při výběru vozu hraje hlavní roli jistota ohledně minulosti auta, která je klíčová pro 50 % lidí a důležitá pro dalších 41 procent. Zkušební jízdu vyžaduje 91 % lidí. Pro dvě třetiny lidí je důležité auto vlastnit.
Okolo 30 procent řidičů mělo dopředu vybranou konkrétní značku, 35 procent se rozhodovalo mezi několika značkami. Přibližně 29 % si pořídilo značku Škoda, po devíti procentech pak Ford nebo Volkswagen.
Pro majitele škodovek byl výběr značky klíčový a důležitá je i pro lidi s Volkswagenem a Fordem. Naopak lidé jezdící s Renaultem říkají, že důležitá není.
Téměř třetina lidí si pořídila auto v bazaru a 31 % u autorizovaného dealera, 17 % od známého a 15 procent na inzerát. Čtvrtina lidí za auto zaplatila od 80 000 do 110 000 Kč a stejný podíl pak přes 290 000 Kč. Méně než 50 000 za poslední auto vydala pětina lidí.
Téměř každý den usedne za volant 61 % tuzemských řidičů a stejný podíl využívá jeden vůz. Každodenně jezdí hlavně lidé s vyšším příjmem. Ženy a lidé s příjmem do 10 000 tisíc korun jsou častěji svátečními řidiči.
Zajímavý průzkum, mě by zajímalo, jak to bude v budoucnu
Zajímavý průzkum, mě by zajímalo, jak to bude v budoucnu se zájmem o ojeté elektromobily. Bude je někdo chtít i s degradovanou baterií??
Také čekám na nějaký jetý, nový za plnou cenu je hloupá investice.
Moc se jich nových asi za plnou cenu neprodá, do firem jde pár kousků ročně, a proto je nabídka ojetin nízká.
Spalováky ovšem mizí z bazarů pěkně rychle.
20 starý benziňák má (Škoda Felicia) tedy ještě naději na dožití a lidi ji chtějí.
https://www.tyden.cz/rubriky/auta/ojete-vozy-v-cr-si-sve-majitele-najdou-v-rozmezi-27-az-86-dni_529231.html
Elektromobily se ale těžko těch 20 let dožijí s původní baterií (motorem). Je to velký otazník a nikdo to nebude vědět, dokud tu nevznikne trh srovnatelný (co do objemu a výběru modelů a variant) s konkurenčními automobily.
Můžete si zkusit s 15 let starým autem objet pár bazarů a
Můžete si zkusit s 15 let starým autem objet pár bazarů a zjistíte jaká je realita, uvedených 165 Felicií (ani není řečeno za jakou průměrnou cenu), které možná někdo koupí pro syna na zaježdění po autoškole nemá moc velkou vypovídající hodnotu.
Zůstatková hodnota 20 let starého spalováku je prostě plus mínus nula, stejně jako bude u 20 let starého EV, tedy žádný rozdíl a i naděje na nějaké dožití je u obou dost podobná.
Hodnota 20 let starého elektromobilu bude -100 tisíc.
Hodnota 20 let starého elektromobilu bude -100 tisíc. Protože i ta největší spalovací plečka dojede alespoň na dálnici do Polska 😀
Off – mimo tému
Off – mimo tému článku
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/521699-elektromobily-nicia-cesty-tvrdia-holandania/
propagandistické lži… jaxi opět zapomněli započítat
propagandistické lži… jaxi opět zapomněli započítat zatížení silnic a životního prostředí zpracováním a převážením paliva pro fosilní teroristy 🙂
Elektromobily jsou těžší a mnohé mají užší kola
Elektromobily jsou těžší a mnohé mají užší kola kvůli menšímu odporu pneumatik vytváří větší tlak na cm2 a tím se více ničí cesta. To je logické.
Ale toto: „S vysokou hmotnosťou a akceleráciou však súvisí aj ďalšie negatívum elektromobilov. Tým je vyššie opotrebenie pneumatík. Z tohto zdroja sa uvoľňuje také množstvo pevných častíc, že elektrický Nissan Leaf ich v meste vyprodukuje približne toľko, koľko ich vypustí do ovzdušia z výfukového potrubia moderný naftový VW Golf. “ mi přijde jako čistá chujovina.
Elektromobil má možná vyšší krouťák, ale kromě
Elektromobil má možná vyšší krouťák, ale kromě předváděcích jízd nesnám elektromobilistu, který by cíleně jezdil stylem z křžovatky pod plným.
A kdyby to byla pravda, že to obroušením pneu vypustí tolik co dehet, tak by se pneu muselo měnit co tři měsíce.
Pokud někoho trápí stav našich silnic. Co se tak raději zaměřit na přetížené dodávky a kamiony? 🙂
Pár jich tady o tom psalo, jak jezdí po městě na max. Ale
Pár jich tady o tom psalo, jak jezdí po městě na max. Ale osobně jsem to taky neviděl.
Bohužel stav našich silnic je šílený i na místech kam kamion a téžká dodávka nikdy nevkročí.
Minulou neděli jsem seděl na zahrádce restaurace blízko
Minulou neděli jsem seděl na zahrádce restaurace blízko křižovatky a za cca 3 hodiny tam nejméně 3 spalováky zapískaly pneumatikami.
Elektromobil by tolik prachových částic z pneumatik při rozjezdu nevyrobil.
Pneumatiky se obrušují čím větší výkon při rozjezdu
Pneumatiky se obrušují čím větší výkon při rozjezdu musí snášet. Shodneme se?
Když kola protočíte, vyrobíte těch částic řádově
Když kola protočíte, vyrobíte těch částic řádově více než když se rozjedete plynule zvyšujícími se otáčkami.
No chtěl jsem se shodnout aspoň na základu.
No chtěl jsem se shodnout aspoň na základu.
Možná ano, možná ne. Muselo by se to změřit kolik tomu
Možná ano, možná ne. Muselo by se to změřit kolik tomu přidá hmotnost, šířka pneu atp.
Z vlastní zkušenosti: Fabia 3válec litr, pokud chci, aby se
Z vlastní zkušenosti: Fabia 3válec litr, pokud chci, aby se důstojně rozjela, hrabe skoro vždy. V nízkých otáčkách to nemá sílu, tak je třeba tomu pořádně naložit a pak už je to zase moc. Střední cesta se s takovým motorem hledá těžko. S Leafem takový problém opravdu nemám.
Nejvíc se opotřebovávají pneu na přední nápravě při
Nejvíc se opotřebovávají pneu na přední nápravě při rozjezdu vozidla s předním náhonem. Tudíž vozidla s poháněnou zadní nápravou a plynulým přenosem výkonu budou produkovat méně prachových částic.
ale to já nerozporuju, jen ti lháři opomněli opět
ale to já nerozporuju, jen ti lháři opomněli opět likvidaci cest a přírody díky přepravě a zpracování ropy, takže je to vlastně celé lež 🙂
máte nějaký příklad kdy je EV těžší než adekvátní
máte nějaký příklad kdy je EV těžší než adekvátní spalovací auto ?
Spíš ze zeptejte kdy EV těžší není. To bude kratší
Spíš ze zeptejte kdy EV těžší není. To bude kratší seznam. Jediný případ, který jsem zaregistroval je elektrická vespa. Tak je o pár kilo lehčí než její spalovací sestra. Jinak jsem se s lehčím EV nikdy nesetkal.
Třeba tady VW Golf, rozdíl cca. 255
Třeba tady VW Golf, rozdíl cca. 255 kg:
http://www.zeperfs.com/en/duel6939-7010.htm
ale no tak. E-Golf je předělávka spalováku na EV.
Tak
ale no tak. E-Golf je předělávka spalováku na EV.
Tak jinak, pokud srovnáme pohotovostní homotnosti aut např. segmentu C, nižší střední třída (ne combi), tak jsou +- srovnatelné např. Leaf 1520kg, Octavia, 1330-1385kg dle motorizace, Opela Astra 1330-1653kg dle motorizace atd. NAvíc ev má mnohem níže těžiště a téměř ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami atd….
Chtěl jsem poskytnout daata srovnatelných aut, oba Golf a
Chtěl jsem poskytnout daata srovnatelných aut, oba Golf a jeden elektro a jeden spalovací. Co se vám na tom nezdá? Je to prostě tak, že EV Golf je těžší než spalovací Golf, to je fakt.
A pokud jde o Leaf a Octávku, já našel toto:
http://www.zeperfs.com/en/duel7256-7251.htm
Leaf: 1690 kg
Octavia: 1469 kg
To je EU hmotnost s náplněmi a řidičem 75 kg. Takže vidíte, že rozdíl je cca. 200 kg, co není vůbec málo. A jak se to projeví, je vidět na výsledcích měření. Vzhledem k stejnému výkonu mají skoro stejné dynamické parametry, EV má výhodu v kroutícím momentu, takže tím eliminuje vyšší váhu. Ta se ale projeví při brždění, 100-0 je rozdíl 3,7 m.
Vlastnil jste, jel jste někdy, nebo využil dopravy
Vlastnil jste, jel jste někdy, nebo využil dopravy spalovacího motoru? Zcela určitě ano. Takže proč musíte používat takhle extrémní výrazivo, které navíc pasuje i na vás?
hochu, jen malé naivní děti si myslí, že můžou mít
hochu, jen malé naivní děti si myslí, že můžou mít vše, co chtějí, tedy že je nikdo nenutí vlastnit něco, co vlastně nechtějí, přesto potřebují 🙂
Odpověď hezká, ale z cesty. Za hocha díky, tak už mi
Odpověď hezká, ale z cesty. Za hocha díky, tak už mi vzhledem k mému věku nikdo asi 20 let neřekl.
už jsem to sem dával, tak ještě jednou:
Jeden
už jsem to sem dával, tak ještě jednou:
Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních aut, říkají silničáři
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jeden-pretizeny-kamion-znici-silnici-vic-nez-10tisic-osobnic/r~ed413f3a900011e89f80ac1f6b220ee8/
Jak nám řekl Zdeněk Mečíř, silniční inspektor KSUS, který v oblasti správy silnic pracuje téměř 40 let, přetížený nákladní vůz je pro silnici to nejhorší: „Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních automobilů.“
Nedávají přednost ojetinám. Ale musí si kupovat ojetiny,
Nedávají přednost ojetinám. Ale musí si kupovat ojetiny, protože na nové nemají.
Nebo mají ale nechtějí jezdit v holobytě typu nejlevnější dáčka (navíc dlouhodobě drží spodní místo v tabulce spolehlivosti).
Navíc tu jsou další skryté poplatky typu třeba prodloužená záruka, kterou si vás zaháčkují na placené garanční prohlídky.
To si raději koupím ojeté auto do 200 tis, které jako nové stálo přes milión a zbytek peněz si nechám na nutnou údržbu.
S nájezdem skoro 300 tis km má stále lepší jízdní vlastnosti, motorizaci, pasivní a aktivni bezpečnost, výbavu lepší jak nová auta v hodnotě okolo 300 tis.
Navíc u těchto levnejch aut se značně projevuje už po 100 tis jejich nízká pořizovací hodnota. Podvozek vymlácenej, kvůli měkké karoserii začíná skřípat palubka atd…
3% chce elektromobil, ale dovolit si jej může pouze 15% z
3% chce elektromobil, ale dovolit si jej může pouze 15% z nich, to jsou vyhlídky pro automobilový průmysl.
to víš, fosilní teroristé dělají stále co proto, aby EV
to víš, fosilní teroristé dělají stále co proto, aby EV byla drahá, když už před více jak 100 lety existovala auta, co i DNES ujedou 180 km na baterii, co je stejně stará 😉
https://www.nytimes.com/2007/08/05/automobiles/05BAKER.html
teď už ti musí být jasné, že mentálně nemocné a podřadné korporace západu to řídí, a proto si to nemůžeš koupit 🙂
a toto jsou ty korporace, hlavně napojení na „demokraty“ v uSSSSa a jiné „elity“ především západu:
https://nypost.com/2016/10/09/the-sex-slave-scandal-that-exposed-pedophile-billionaire-jeffrey-epstein/
🙂
Jo, jo… prohnilý západ, vrazi z Wall Streetu. Jako kdybych
Jo, jo… prohnilý západ, vrazi z Wall Streetu. Jako kdybych to už někdy někde slyšel 🙂
Zajímavé
https://www.euro.cz/byznys/deset-procent-dotaci-na-f
Zajímavé
https://www.euro.cz/byznys/deset-procent-dotaci-na-fosilni-zdroje-bude-stacit-na-zelenou-revoluci-1461275?fbclid=IwAR1HZsdFecFETFffnr2tpCQ8M_8p3ir7KfV0iXPV_Xrtg81y1s1__XEblKI
ale tak to nebude, bude to tak, že korporace zase přinutí
ale tak to nebude, bude to tak, že korporace zase přinutí skrze duševně nemocné Grety své tupé loutky (politiky Kalousky a jiné pedofílky) k zavedení nových daní, které si zase rozeberou, tím bohatší budou zase bohatší a 99 % lidí zase zchudne, proto je na západě VŠUDE každým rokem rekordní počet bezdomovců 🙂
https://is.gd/ZP9WOM
ty moc čísla neznáš co, hochu 🙂
https://is.gd/ZP9WOM
ty moc čísla neznáš co, hochu 🙂
https://is.gd/ZP9WOM
Musejí na tom zamakat (autoprůmysl).
Musejí na tom zamakat (autoprůmysl).
opravdu si nekdo mysli ze nekdo z automobiloveho prumyslu
opravdu si nekdo mysli ze nekdo z automobiloveho prumyslu zajima co chjteji nebo nechteji Cesi? 😀
Tak ono nikoho nezajímá co chtějí Češi obecně 🙂 jen
Tak ono nikoho nezajímá co chtějí Češi obecně 🙂 jen třeba v menším Rakousku se prodá EV za měsíc, co u nás za rok, pro porovnání.