Dvě třetiny Čechů dávají přednost ojetinám, desetina nechce auto vlastnit

redakce - 08 Srpen 2019

Téměř dvě třetiny (63 %) Čechů si pořizují ojetá auta, čtvrtina dává přednost novému vozu a 12 % volí zánovní předváděcí auto. Do ceny 200 000 Kč se při koupi posledního vozu vešlo 65 % motoristů.auto elektromobil Nissan Leaf nová generace

Elektromobilů Nissan Leaf už se od roku 2010 vyrobilo přes 420 000 kusů. Na trhu už jsou proto u zajímavé ojetiny.
foto: Nissan

V příštích třech letech o změně auta uvažuje 35 % Čechů, desetina jej ale nechce vlastnit. Vyplývá to z červnového průzkumu agentury Behavio mezi 1000 respondenty pro společnost Driveto, která nabízí dlouhodobý pronájem automobilů.

Celkem 77 % lidí si své poslední auto pořídilo z vlastních úspor a 23 % využilo úvěr nebo jiné možnosti financování. Okolo tří procent se rozhodlo pro krátkodobý nebo dlouhodobý operativní leasing.

„Při volbě operativního leasingu je hlavním benefitem absence starostí o vůz, možnost kdykoliv zrušit smlouvu a také možnost výhodně auto odkoupit,“ říká výkonný ředitel Driveto Adam Szabó.

Při výběru vozu hraje hlavní roli jistota ohledně minulosti auta, která je klíčová pro 50 % lidí a důležitá pro dalších 41 procent. Zkušební jízdu vyžaduje 91 % lidí. Pro dvě třetiny lidí je důležité auto vlastnit.

Okolo 30 procent řidičů mělo dopředu vybranou konkrétní značku, 35 procent se rozhodovalo mezi několika značkami. Přibližně 29 % si pořídilo značku Škoda, po devíti procentech pak Ford nebo Volkswagen.

Pro majitele škodovek byl výběr značky klíčový a důležitá je i pro lidi s Volkswagenem a Fordem. Naopak lidé jezdící s Renaultem říkají, že důležitá není.

Téměř třetina lidí si pořídila auto v bazaru a 31 % u autorizovaného dealera, 17 % od známého a 15 procent na inzerát. Čtvrtina lidí za auto zaplatila od 80 000 do 110 000 Kč a stejný podíl pak přes 290 000 Kč. Méně než 50 000 za poslední auto vydala pětina lidí.

Téměř každý den usedne za volant 61 % tuzemských řidičů a stejný podíl využívá jeden vůz. Každodenně jezdí hlavně lidé s vyšším příjmem. Ženy a lidé s příjmem do 10 000 tisíc korun jsou častěji svátečními řidiči.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Zajímavý průzkum, mě by zajímalo, jak to bude v budoucnu se zájmem o ojeté elektromobily. Bude je někdo chtít i s degradovanou baterií??
Také čekám na nějaký jetý, nový za plnou cenu je hloupá investice.
Moc se jich nových asi za plnou cenu neprodá, do firem jde pár kousků ročně, a proto je nabídka ojetin nízká.
Spalováky ovšem mizí z bazarů pěkně rychle.
20 starý benziňák má (Škoda Felicia) tedy ještě naději na dožití a lidi ji chtějí.
https://www.tyden.cz/rubriky/auta/ojete-vozy-v-cr-si-sve-majitele-najdou-v-rozmezi-27-az-86-dni_529231.html

Elektromobily se ale těžko těch 20 let dožijí s původní baterií (motorem). Je to velký otazník a nikdo to nebude vědět, dokud tu nevznikne trh srovnatelný (co do objemu a výběru modelů a variant) s konkurenčními automobily.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Můžete si zkusit s 15 let starým autem objet pár bazarů a zjistíte jaká je realita, uvedených 165 Felicií (ani není řečeno za jakou průměrnou cenu), které možná někdo koupí pro syna na zaježdění po autoškole nemá moc velkou vypovídající hodnotu.
Zůstatková hodnota 20 let starého spalováku je prostě plus mínus nula, stejně jako bude u 20 let starého EV, tedy žádný rozdíl a i naděje na nějaké dožití je u obou dost podobná.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Obrázek uživatele runner42

Hodnota 20 let starého elektromobilu bude -100 tisíc. Protože i ta největší spalovací plečka dojede alespoň na dálnici do Polska :D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland, MX-5 stripped down [ K PRODEJI ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Slavím Brexit. A odpočítávám Tesle - zbývá 10 dní.

Off - mimo tému článku

https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/521699-elektromobily-nicia-cesty-tvrdia-holandania/

Obrázek uživatele Kuk

už jsem to sem dával, tak ještě jednou:

Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních aut, říkají silničáři
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/jeden-pretizeny-kamion-znici-silnici-vic-nez-10tisic-osobnic/r~ed413f3a900011e89f80ac1f6b220ee8/

Jak nám řekl Zdeněk Mečíř, silniční inspektor KSUS, který v oblasti správy silnic pracuje téměř 40 let, přetížený nákladní vůz je pro silnici to nejhorší: "Jeden přetížený kamion zničí silnici víc než 10 tisíc osobních automobilů."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

propagandistické lži... jaxi opět zapomněli započítat zatížení silnic a životního prostředí zpracováním a převážením paliva pro fosilní teroristy :)

Vlastnil jste, jel jste někdy, nebo využil dopravy spalovacího motoru? Zcela určitě ano. Takže proč musíte používat takhle extrémní výrazivo, které navíc pasuje i na vás?

---

87tis km s Teslou model S - prodáno

hochu, jen malé naivní děti si myslí, že můžou mít vše, co chtějí, tedy že je nikdo nenutí vlastnit něco, co vlastně nechtějí, přesto potřebují :)

Odpověď hezká, ale z cesty. Za hocha díky, tak už mi vzhledem k mému věku nikdo asi 20 let neřekl.

---

87tis km s Teslou model S - prodáno

Elektromobily jsou těžší a mnohé mají užší kola kvůli menšímu odporu pneumatik vytváří větší tlak na cm2 a tím se více ničí cesta. To je logické.

Ale toto: "S vysokou hmotnosťou a akceleráciou však súvisí aj ďalšie negatívum elektromobilov. Tým je vyššie opotrebenie pneumatík. Z tohto zdroja sa uvoľňuje také množstvo pevných častíc, že elektrický Nissan Leaf ich v meste vyprodukuje približne toľko, koľko ich vypustí do ovzdušia z výfukového potrubia moderný naftový VW Golf. " mi přijde jako čistá chujovina.

máte nějaký příklad kdy je EV těžší než adekvátní spalovací auto ?

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Marek_

Třeba tady VW Golf, rozdíl cca. 255 kg:
http://www.zeperfs.com/en/duel6939-7010.htm

---

Lexus GS 450h Premium 2013

ale no tak. E-Golf je předělávka spalováku na EV.
Tak jinak, pokud srovnáme pohotovostní homotnosti aut např. segmentu C, nižší střední třída (ne combi), tak jsou +- srovnatelné např. Leaf 1520kg, Octavia, 1330-1385kg dle motorizace, Opela Astra 1330-1653kg dle motorizace atd. NAvíc ev má mnohem níže těžiště a téměř ideální rozložení hmotnosti mezi nápravami atd....

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Marek_

Chtěl jsem poskytnout daata srovnatelných aut, oba Golf a jeden elektro a jeden spalovací. Co se vám na tom nezdá? Je to prostě tak, že EV Golf je těžší než spalovací Golf, to je fakt.

A pokud jde o Leaf a Octávku, já našel toto:
http://www.zeperfs.com/en/duel7256-7251.htm

Leaf: 1690 kg
Octavia: 1469 kg

To je EU hmotnost s náplněmi a řidičem 75 kg. Takže vidíte, že rozdíl je cca. 200 kg, co není vůbec málo. A jak se to projeví, je vidět na výsledcích měření. Vzhledem k stejnému výkonu mají skoro stejné dynamické parametry, EV má výhodu v kroutícím momentu, takže tím eliminuje vyšší váhu. Ta se ale projeví při brždění, 100-0 je rozdíl 3,7 m.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Spíš ze zeptejte kdy EV těžší není. To bude kratší seznam. Jediný případ, který jsem zaregistroval je elektrická vespa. Tak je o pár kilo lehčí než její spalovací sestra. Jinak jsem se s lehčím EV nikdy nesetkal.

---

87tis km s Teslou model S - prodáno

ale to já nerozporuju, jen ti lháři opomněli opět likvidaci cest a přírody díky přepravě a zpracování ropy, takže je to vlastně celé lež :)

Obrázek uživatele ozana

Minulou neděli jsem seděl na zahrádce restaurace blízko křižovatky a za cca 3 hodiny tam nejméně 3 spalováky zapískaly pneumatikami.

Elektromobil by tolik prachových částic z pneumatik při rozjezdu nevyrobil.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Pneumatiky se obrušují čím větší výkon při rozjezdu musí snášet. Shodneme se?

---

87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele ozana

Když kola protočíte, vyrobíte těch částic řádově více než když se rozjedete plynule zvyšujícími se otáčkami.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Nejvíc se opotřebovávají pneu na přední nápravě při rozjezdu vozidla s předním náhonem. Tudíž vozidla s poháněnou zadní nápravou a plynulým přenosem výkonu budou produkovat méně prachových částic.

---

ecotaxiolomouc.cz

No chtěl jsem se shodnout aspoň na základu.

---

87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele ozana

Možná ano, možná ne. Muselo by se to změřit kolik tomu přidá hmotnost, šířka pneu atp.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Z vlastní zkušenosti: Fabia 3válec litr, pokud chci, aby se důstojně rozjela, hrabe skoro vždy. V nízkých otáčkách to nemá sílu, tak je třeba tomu pořádně naložit a pak už je to zase moc. Střední cesta se s takovým motorem hledá těžko. S Leafem takový problém opravdu nemám.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Elektromobil má možná vyšší krouťák, ale kromě předváděcích jízd nesnám elektromobilistu, který by cíleně jezdil stylem z křžovatky pod plným.
A kdyby to byla pravda, že to obroušením pneu vypustí tolik co dehet, tak by se pneu muselo měnit co tři měsíce.

Pokud někoho trápí stav našich silnic. Co se tak raději zaměřit na přetížené dodávky a kamiony? :)

Pár jich tady o tom psalo, jak jezdí po městě na max. Ale osobně jsem to taky neviděl.

Bohužel stav našich silnic je šílený i na místech kam kamion a téžká dodávka nikdy nevkročí.

---

87tis km s Teslou model S - prodáno

Nedávají přednost ojetinám. Ale musí si kupovat ojetiny, protože na nové nemají.
Nebo mají ale nechtějí jezdit v holobytě typu nejlevnější dáčka (navíc dlouhodobě drží spodní místo v tabulce spolehlivosti).
Navíc tu jsou další skryté poplatky typu třeba prodloužená záruka, kterou si vás zaháčkují na placené garanční prohlídky.
To si raději koupím ojeté auto do 200 tis, které jako nové stálo přes milión a zbytek peněz si nechám na nutnou údržbu.
S nájezdem skoro 300 tis km má stále lepší jízdní vlastnosti, motorizaci, pasivní a aktivni bezpečnost, výbavu lepší jak nová auta v hodnotě okolo 300 tis.
Navíc u těchto levnejch aut se značně projevuje už po 100 tis jejich nízká pořizovací hodnota. Podvozek vymlácenej, kvůli měkké karoserii začíná skřípat palubka atd...

3% chce elektromobil, ale dovolit si jej může pouze 15% z nich, to jsou vyhlídky pro automobilový průmysl.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

opravdu si nekdo mysli ze nekdo z automobiloveho prumyslu zajima co chjteji nebo nechteji Cesi? :D

Tak ono nikoho nezajímá co chtějí Češi obecně :) jen třeba v menším Rakousku se prodá EV za měsíc, co u nás za rok, pro porovnání.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 50 tis. km

Obrázek uživatele ozana

Musejí na tom zamakat (autoprůmysl).

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

to víš, fosilní teroristé dělají stále co proto, aby EV byla drahá, když už před více jak 100 lety existovala auta, co i DNES ujedou 180 km na baterii, co je stejně stará ;)
https://www.nytimes.com/2007/08/05/automobiles/05BAKER.html

teď už ti musí být jasné, že mentálně nemocné a podřadné korporace západu to řídí, a proto si to nemůžeš koupit :)

a toto jsou ty korporace, hlavně napojení na "demokraty" v uSSSSa a jiné "elity" především západu:
https://nypost.com/2016/10/09/the-sex-slave-scandal-that-exposed-pedophile-billionaire-jeffrey-epstein/
:)

Obrázek uživatele Marek_

Jo, jo... prohnilý západ, vrazi z Wall Streetu. Jako kdybych to už někdy někde slyšel :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

ty moc čísla neznáš co, hochu :)
https://is.gd/ZP9WOM

Zajímavé

https://www.euro.cz/byznys/deset-procent-dotaci-na-fosilni-zdroje-bude-stacit-na-zelenou-revoluci-1461275?fbclid=IwAR1HZsdFecFETFffnr2tpCQ8M_8p3ir7KfV0iXPV_Xrtg81y1s1__XEblKI

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e , VW e-Golf

ale tak to nebude, bude to tak, že korporace zase přinutí skrze duševně nemocné Grety své tupé loutky (politiky Kalousky a jiné pedofílky) k zavedení nových daní, které si zase rozeberou, tím bohatší budou zase bohatší a 99 % lidí zase zchudne, proto je na západě VŠUDE každým rokem rekordní počet bezdomovců :)

https://is.gd/ZP9WOM


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?