Švédská automobilka Volvo chystá doslova motorovou revoluci. Před dvěma týdny Volvo přineslo informace o nové rodině čtyřválcových motorů Drive-E. Nové pohonné jednotky mají nahradit všechny stávající motory, včetně pěti, šesti nebo dokonce osmiválcových motorů.
foto: Volvo
Volvo plánuje v nejbližších letech investovat 11 miliard dolarů do nových spalovacích motorů a hybridních pohonných systémů. Jedním z nejdůležitějších investicí je i vývoj nových vysoce efektivních, ekologických a palivově úsporných motorů E-Drive.
Rodina motorů Drive-E využívá stejného konstrukčního základu. Stejný konstrukční základ mají naftové i benzínové motory. Nové motory jsou navíc navrženy s ohledem na hladké zapojení do hybridních pohonných systémů.
Nové přeplňované čtyřválce mají poskytnout výkon srovnatelný s pěti, nebo šestiválcovými motory. Motory Drive-E pak v hybridní kombinaci s elektromotory a setrvačníky KERS pak mají nahradit i nejvýkonnější osmiválce v nabídce švédské automobilky.
foto: Volvo
„Vyvinuli jsme menší, inteligentní motory, jejichž výkonová křivka a jízdní parametry překonají motory s více válci, zatímco spotřeba zůstává na úrovni čtyřválců. Přidáním elektrického pohonu, jako je například plug-in hybrid technologie, se pak s výkonem dostáváme až na úroveň osmiválcových motorů,“ říká Derek Crabb, viceprezident pro vývoj hnacích ústrojí ve společnosti Volvo Car Group.
Celá rodina motoru Drive-E je v současné době tvořena třemi motory na stejném konstrukčním základu. Jde o dva benzínové a jeden naftový motor. Nové motory mají nahradit rovnou osm starších pohonných jednotek.
Švédové tak zabijí dvě mouchy jednou ranou. Kromě samotných moderních motorů se také významně sníží logistické nároky na výrobu, dopravu a montáž nových motorů. Nezanedbatelným přínosem je menší logistická náročnost při výrobě náhradních dílů.
foto: Volvo
Výkon dieselových motorů řady Drive-E se bude pohybovat od 90 kW (120 koní) do 171 kW (230 koní). Benzínové verze budou začínat na 104 kW (140 koní) a nejvýkonnější z nich překročí hodnotu 223 kW (300 koní).
Zajímavá je především technika nových turbodieslů. V motoru najdeme zcela nový systém vstřikování paliva i-ART. Podstatou je vstřikování proměnlivého množství paliva do jednotlivých válců v závislosti na konkrétním tlaku v jednotlivém válci. Výsledkem je menší spotřeba paliva a kultivovanější chod motoru.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Autosalon Frankfurt 2013: nový hybrid Volvo Concept Coupe
Nové motory pak jsou konstruovaný pro hladké zapojení do hybridních pohonných systémů. Stavba motoru mimo jiné umožňuje jednoduchou zástavbu generátoru elektrické energie. Díáky kompaktním rozměrům motorů Drive-E lze elektromotor umístit na přední (vedle spalovacího motoru) nebo na zadní nápravu.
„Sofistikované technologie Drive-E zákazníkům poskytnou vysoký výkon, nižší spotřebu paliva, výrazně nižší emise a atraktivní zvukovou kulisu. Naše čtyřválcové motory nabídnou vyšší výkony než dnešní šestiválce, zatímco jejich spotřeba bude nižší, než u současných čtyřválců,“ říká Derek Crabb. „Pokud porovnáte čtyřválec Drive-E s jakýmkoliv šestiválcovým motorem, zjistíte, že při stejném výkonu je nový agregát výrazně lehčí a menší. Úspora paliva se pohybuje v rozmezí od 10 do 30 procent v závislosti na tom, se kterým motorem nový agregát porovnáváte.“
To je ale nových
To je ale nových složitostí, co se může pokazit! Životnost 100tis km a to budete rádi… Spalovákům už hold zvoní hrana.
Volvo je uz bohuzial Cinska
Volvo je uz bohuzial Cinska automobilka.