Dovolená s CNG autem: Díl 1. – Cesta na sever Itálie

redakce - 11 Září 2015

Čeští motoristé stále více využívají auta na stlačený zemní plyn (CNG). Spolu s tím roste i zájem o informace, jak se tankuje v okolních státech. Zejména v období dovolených. Proto jsme se rozhodli připravit seriál o cestě Itálií, kterou jsme před několika dny uskutečnili.Dovolená s CNG autem: Díl 1. – Cesta na sever Itálie

Na zastrčené plničce u Udine bylo pěkně živo. Naráz se plnily čtyři vozy, další přijížděly. Jen nechtějte účet.
foto: Ekobonus.cz

Vyrazili jsme ve čtvrtek z Českých Budějovic od tamní stanice. Redaktor, fotografka, pár zavazadel a Škoda Octavia Combi G-TEC, kterou nám zapůjčil E.ON Česká republika, s.r.o. útvar FM Doprava. Plán byl jasný. První cesta vedla do oblasti Benátek, kam se jezdí Češi rekreovat již od revoluce. Kdo by neznal Bibone, Lignano nebo třeba Caorle, destinace charakteristické velkými písčitými plážemi s velmi pozvolným vstupem do moře vhodným zejména pro děti?

Pro první etapu jsme zvolili „zlatou střední cestu“ přes Linz, Salzburg (chcete-li Solnohrad), Villach a Udine. Tudy pojedou nejčastěji lidé z jižních a středních Čech. V Českých Budějovicích ukazuje palubní počítač dojezd na plyn 330 km a navigace 625 km do cíle. Cesta se tedy dá absolvovat s jedním plněním kolem poloviny trasy.

>>> ČÍST CELÝ ČLÁNEK <<<

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Se zájmem jsem si pročetl všechny 4 díly a jako elektrikáři můžeme plynařům jen tiše závidět. Jak dojezd, kdy 350 km konkuruje ze sériových aut jen Tesla Model S, tak zejména infrastrukturu.
Zde je zajímavé, že i když kvůli CNG museli na každé benzince zbudovat zásobníky a výdejní stojany, tak je tam mají.
Kdežto zásuvky pro elektromobily, klidně i pomalé jednoduché domácí nebo případně silnější 400V 32A na fasádě benzinky vedle parkoviště, přestože elektřina je na každé benzince, jinak by vůbec nefungovala, tam dodnes nemají. O rychlonabíjecích stojanech ani nemluvě.
Ano, v síti Smartric v německy mluvících zemích jsou i na nich, některých. Třeba v jižní části Rakouska jsme byli letos na Agipu, který nabízel snad všechny druhy paliv do kromě dřevoplynu a leteckého kerosinu. Včetně stojanu na pomalé nabíjení i rychlonabíječku. Ale to je výjimka.
Nakonec, po českém způsobu, můžeme my elektrikáři i plynaři společně závidět infrastrukturu i dojezd spalovačům benzínu a nafty. Tam už dokázali výrobci spotřebou motoru a velikostí nádrže nabídnout přes 1.000 km. Benzinky pak jsou, hlavně kolem větších měst, doslova na každém rohu a obvykle nonstop.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi blbá odpověď, ale proč by benzínky podporovali elektromobil, který si uživatel dobijí doma a v nejvyšší nouzi použije zásuvku u bynzínky.
Na benzinkách nemají absolutní zájem podporovat elektromobily!!! Oni jsou živeni z něčeho co si doma nenatankujete.

Asi před třemi roky jsem mluvil se spolulajitelem (má to napůl ještě s někým) jedné benzívové stanice na Moravě. Vysmál se mi, protože znal počet jezdících elektromobilů u nás. Když jsem mu otázku, tedy jestli plánuje zřídit i nabíjecí stanici, položil letos v létě, mluvil už jinak. Došlo mu, že na elektromobilitu postupně přejde drtivá většina automobilistů. Takže už plánuje. Je to jen otázka času a poptávky a v jeho případě to bude i snadné, hned vedle je 22kV nadzemní vedení, tuším.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Radovan

Protože je to palivo jako každé jiné. I ten CNG si doma natankujete, pokud topíte plynem, jen je domácí plnička zatím docela drahá.
Navíc minimálně v 5% (podle dnešní řídké sítě) nabíjejí elektromobilisté mimo dům. Budou li mít více možností, budou více nabíjet. Přivede to benzinkám další zákazníky a vzhledem k době nabíjení si určitě kromě platby za elektřinu koupí něco na zub, použijí WC (leckde zpoplatněno a kupon z něj lze využít k platbě nákupu) atp..
Ostatně proč by potom benzinky prodávaly alkohol, kytky, dřevěné uhlí, nanuky a další zcela odtažité věci, když si to každý může koupit v supermarketu, že?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tím co píšete souhlasím, ale pořád mají benzínky zisky z prodeje paliva. Já si stojím za tím, že vlastník SHELL, Benzina, OMW nemají zatím žádný zájem zřizovat dobíjení na benzínkách. Netvrdím, že to bude do budoucna stejné.
To co popisujete začaly chápat nákupní centra a nabíjecí stojany se začínají stavět tam.
S tím CNG je hezké, že si to doma načepujete, ale potřebujete plničku za cca. 170000 Kč oproti 400V zásuvce za 200 Kč.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podle zákona se tady jen tak kšeftovat s elektrikou nedá. Je v tom politika hoši, Germáni nastolili směr pro socky CNG, abyste jim i vy točili bysnys. ČR je v zájmové obchodní sféře germánů. Dyt polovina firem v čechách je německá normálka a to se někdy zajeďte podívat do sudet ... ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přitom by stačilo něco jako na vysavač. Vhodím minci a vysávám, takže ten mechanismus je dobře zvládnutý.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak, na některých místech v západní Evropě k vidění v praxi.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Obrázek uživatele ePavel

Problém je možná v tom, že tak jako je většina lidí ochotna zaplatit 35 korun za benzín, kde má pumpař 4 kačky svoji marži, tak si nejsem jistej jestli by elektromobilista byl ochoten zaplatit 8 korun za kWh, když doma jí má v noci za 2. Logičtější mi přijde model, kdy konkurence čezu tu nabíječku tam postaví pro své zákazníky, kteří k ní přejdou s elektrikou i doma.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42

Obrázek uživatele Radovan

Tak doma je to jasně levnější a nejlevnější na veřejných dobíječkách zdarma nebo v nákupních centrech. Jenže jakmile jsem na cestě, moc si vybírat nemohu. Viz drahý benzín na dálnicích. A kolik tam čerpá aut, až se jeden diví.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U někoho, kdo bude nabíjet půl hodiny, je vysoká pravděpodobnost, že utratí něco za kávu a další služby. Proto si nemyslím, že je nutné prodávat elektřinu s vysokou přirážkou.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, přesně tak. Koupím si tam předražený kafe a předraženou bagetu. Stejně tak jako vždycky nakoupím ve Vaňkovce na víkend i když bydlím 80 km daleko.

---

Teslu s bonusem objednejte přes link http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html
Nekrmím Trolla42


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil