Dodávky plug-in hybridu Opel Ampera opožděny

Jan Horčík - 14 Prosinec 2011

Plug-in hybrid Chevrolet Volt aktuálně za velkou louží vyvolává nemalé pozdvižení. Důvodem je požár, který vznikl na testovacím voze tři týdny po crash-testech Voltu pod taktovkou NHTSA. Volt a jsou de-facto totožná auta, proto se Opel rozhodl dodávky Ampery pozdržet.Opel Ampera plug-in hybrid

Opel Ampera se bude prodávat také u nás - první vozy mají do ČR dorazit podle našich informací už v únoru, ale k dispozici nebudou nejspíš dříve než v polovině roku 2012
foto: Hybrid.cz

Celá šlamastyka začala dobře. Americká automobilová organizace NHTSA otestovala Chevrolet Volt a crash testy dopadly nadmíru dobře. Jak je ostatně vidět na videu.

Jenže co se nestalo. Auto bourané ze strany pak stálo tři týdny v garáži. A právě třetí týden začalo hořet. Ukázalo se, že pokud necháte nabourané auto jen tak ležet ladem – s tím, že chladící kapalina baterií může unikat a baterie jsou stále nabité – může se stát, že auto skutečně chytne.

Ale není to tak trochu podobné jako zaparkovat klasické benzinové auto po havárii do garáže s tím, že benzín stále uniká a v garáži se může škrtat sirkami? Jako kdyby benzín nebyl hořlavý!

General Motors pak ústy svého šéfa Dana Akersona přiznali, že jde o problém, který je třeba řešit. Společně s NHTSA tedy pracují na manuálu pro zacházení s bouranými auty. Zároveň ale ujistil veřejnost, že při samotné kolizi žádné nebezpečí požáru nehrozí.

Aby své tvrzení podpořil, nabídla automobilka GM všem současným majitelům možnost odkupu auta. Přihlásilo se jich naštěstí velmi málo, kolem 50, z celkem 6500 dosavadních zákazníků.

General Motors je automobilka výjimečná v tom, že si 16kWh baterie do plug-in hybridu Chevrolet Volt/Opel Ampera sestavuje sama. A to v továrně Brownstown. Do auta jsou pak montovány v továrně . Jednotlivé články pro baterie však dodává jihokorejská společnost .

V současné době Opel/GM v Evropě údajně eviduje až 6000 předobjednávek na model Opel Ampera. Ten už je dnes u některých evropských dealerů, ale prodávat se nezačne dříve než v prvních měsících příštího roku. Automobilka si totiž bere čas na potřebné úpravy.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Voda na mlýn odpúrcú elektromobility. Tet budou mit nový argument i když se problém odstraní. Uvídime jak se to projeví na prodejích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

GM, či Goverment motors, ako ich prezývyjú v USA neustále hazarduje z dôverou zákazníkov. Netuším, na čo sú im kórejské akumulátory, keď majú firmu A123 pod nosom.
Nemyslím tým, že tie kórejské sú na nič, ale ak má vláda dotovať firmu, ktorej hrozil krach, tak nech je to auto americké celé.
No a GM je už tak obrovská, že sa asi sama v sebe nevie zorientovať. Neverím, že nemajú vybavenie, aby mohli riadne vozidlo, ktoré má ísť do predaja otestovať.
Škoda, keby si nezakopali EV-1, mohli byť dnes oveľa ďalej.
To, že vozidlo sa po testoch vznietilo, nasvedčuje, že ochranné systémy batérie nie sú schopné tento stav indikovať a to je veľmi nebezpečné pre zákazníka.
Celé uvedenie Chevrolet Volt na trh mi pripadá uponáhľané.
Veď nedávno sa horkoťažko priznali, že spaľovací motor je mechanicky prepojený z prevodovkou...

Volt už používá NMC články, což je o generaci dál než může nabídnout A123. Co se týče vznícení, mluví se o unikající chladící kapalině dovnitř hodně poškozeného akumulátoru, takže tam celé týdny mohla vesele probíhat chemická reakce, elektrolýza nebo obojí a pak stačí málo a problém je na světě. To spíš ale ukazuje na šlendrián pracovníků té zkušebny. Pochybuju, že by tam tak nechali stát rozšrotované normální auto, kterému ukapává benzín z prasklé nádrže a má zkratovanou elektroinstalaci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sa mi zdalo ze ampera je uzsia ako volt


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil