V jihočínském městě Wu-si by měla brzy vyrůst nová továrna na baterie o roční výrobní kapacitě 20 GWh. Postaví ji tam společnost AESC.
foto: AESC/Nissan
Společnost AESC původně patřila z větší části Nissanu, nicméně aktuálně její většinu prodal čínské společnosti Envision Group. Sám drží už pouze 20 %.
Výroba v nové továrně by měla začít už během jednoho až dvou let, právě včas pro nástup nové generace elektromobilů Nissanu. Měla by vyrobit baterie pro zhruba 400 000 aut ročně.
AESC má dnes tři menší továrny na výrobu baterií. Jde o továrny Smyrna (USA), Sunderland (Velká Británie) a Oppama (Japonsko). Dohromady mají výrobní kapacitu 7,5 GWh.
Tak konečně konkrétní zpráva o další gigatovárně s
Tak konečně konkrétní zpráva o další gigatovárně s termínama, kapacitou a počtem aut. Tak se mi to líbí. Hlavně aby zlepšili kvalitu a životnost článků.
1. A já myslel že ten prodej Číňanům nakonec neopadnul,
1. A já myslel že ten prodej Číňanům nakonec neopadnul, ty AESC továrny v Japonsku nakonec ty Číňani nekoupili. Nebo mak to bylo?
2. Kolik to má teď produkci ta Gigatovárna, 27 GWh? Kolik GWh dodá Tesle Panasonic ze svejch továren?
1. Podle zprávy InsideEVs byl potvrzen odprodej většinové
1. Podle zprávy InsideEVs byl potvrzen odprodej většinové části, včetně zmíněných továren.
2. 24 GWh.
Děkuju.
Děkuju.