Do centra Prahy vyjely první nákladní elektrokola, mají vlastní cyklodepo pro rozvoz zásilek

redakce - 19 Listopad 2020

Na pražské Florenci bylo otevřeno první městské cyklodepo Depot.Bike určené pro rozvoz zásilek po centru města prostřednictvím nákladních elektrokol. Městské cyklodepo vzniklo z potřeby snížení počtu dodávek v centru Prahy z důvodu narůstajícího objemu zásilek. Praha chce tímto krokem ulevit veřejnému prostoru, snížit dopravní zátěž a přispět tak ke zkvalitnění života obyvatel města.<br />

Městské cyklodepo vzniklo z potřeby snížení počtu dodávek v centru Prahy z důvodu narůstajícího objemu zásilek. Praha chce tímto krokem ulevit veřejnému prostoru, snížit dopravní zátěž a přispět tak ke zkvalitnění života obyvatel města.
foto: Depot.Bike

Na základě dopravní studie Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy bylo v červnu letošního roku Radou hl. m. Prahy rozhodnuto o realizaci tohoto projektu, a díky rychlému propojení a intenzivní spolupráci mezi městskými a logistickými společnostmi se povedlo projekt uskutečnit během pouhých 3 měsíců.

“S rozvojem města úzce souvisí i jeho zásobování. Využívání nákladních elektrokol namísto dodávek pomůže centru Prahy nejen z pohledu odlehčení dopravy či lepšího využití prostoru pro chodce, ale zejména snížením počtu emisí i hluku. Otevřením prvního cyklodepa jdeme naproti zdravějšímu městu,“ uvedl Petr Hlaváček, 1. náměstek primátora.

Pro umístění logistického depa byl vybrán ideální prostor na Těšnově u stanice metra Florenc na rozhraní Prahy 8 a Prahy 1. Do září letošního roku bylo toto místo využíváno jako soukromé parkoviště.

Nejde jen o jeho umístění na kraji centra města, ale je také chráněn mostem magistrály proti nepříznivému počasí, a současně dobře dostupný z hlediska zásobování z okrajových částí města prostřednictvím magistrály.

„V cyklodepu na Florenci u Těšnova se budou balíky překládat z náklaďáků na speciální elektrokola a kurýři je pak doručí přímo k zákazníkům. Vše jsme naplánovali tak, abychom stihli ještě letošní Vánoce. Lokalita je dopravně dobře dostupná, je skryta pod magistrálou, má velkou kapacitu i skvělé napojení přímo do centra města. Zkušenosti ze zahraničí mluví jasně. Až 32 % zásilek lze v centrech měst dopravit na cargokolech. A to vůbec není málo. Efektivní logistika je základem zdravého města, a když to funguje ve světě, může to fungovat i v Praze. Je to krok správným směrem ke snížení počtu aut v centru města a zdravějšímu vzduchu, který v Praze dýcháme,“ uvedl při zahájení provozu Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy

Pilotní provoz je plánován na 6 až 8 měsíců a bude průběžně a pravidelně vyhodnocován. Projektu se zúčastní logistické a doručovací společnosti Dachser, DHL Express, DPD, GLS, Messenger, PPL a Rohlik.cz. Ty budou společně provozovat flotilu více než 30 nákladních elektrokol různých typů a technologií.

Depot.Bike funguje jako překladiště zásilek z dodávek, které je dopraví ze skladů společností na okraji města do skladového kontejneru konkrétní logistické společnosti v depu.

Odtud si je kurýr vyzvedne, uloží do nákladového prostoru elektrokola, a poté jsou rychle a s nulovými emisemi dopraveny k příjemcům v centru. Za jeden den dokážou kurýři z tohoto depa doručit až 80 zásilek.

„Pilotní projekt pražského cyklodepa nás posouvá opět o krok dál ke standardům evropských měst. Věřím, že tento způsob nízkoemisní logistiky pomůže nejen centru města, ale i jeho obyvatelům. Těším se na vyhodnocení v příštím roce a doufám, že k těšnovskému depu přibydou i další v ostatních částech Prahy,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel IPR Praha.

Pokud bude provoz vyhodnocen logistickými firmami i Magistrátem pozitivně, vedení města je připraveno zvážit zavedení regulace vjezdu nákladních vozidel do centra Prahy. Prostor depa bude sloužit i jako prezentace nových technologií v lehké elektromobilitě.

Na jaře 2021 je plánováno rozšíření depa o tzv. Logistický Hub, kdy bude možné zásilku dopravní společnosti také osobně předat, nebo si ji vyzvednout. Organizaci a provoz Cargo depa zajišťuje český specialista na elektrokola - ekolo.cz, ve spolupráci s TSK Praha.

“Nákladní elektrokola jsou tou další 'velkou věcí' v rozvoji městské dopravy. V ekolo.cz věříme, že díky provozu Depa stane doprava zboží na kole běžnou součástí našeho města a že konečně bude normální i pro obyvatele se dopravovat, ať už na klasickém, nebo nákladním elektrokole” shrnuje Jakub Ditrich, vedoucí projektu ve společnosti ekolo.cz.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Ale hudba k videu je teda docela pohřební. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Výborně, tak to v tom smogu dopravním zmatku nějak přežijte. Každá nahrazená naftová dodávka se počítá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

nj vzpéčko zadára vopravuje klouby socík zdrávko zatím tak to se to šlape hošanům a čuchá pražskýho feta panečku :) to je najednou všude samý rádoby eko stačí se podívat na čínský eletromobilky na americký burze :)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)

Obrázek uživatele Radovan

Viděl jsem 9.11.2020, že se pod magistrálou na Florenci cosi chystá, ale tohle jsem nečekal. To číslo 80 rozvezených zásilek se vztahuje na 1 kurýra, ne celé depo a den, že?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 91 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Jakub Ditrich

Ano, 50-100 zasilek je jedna otočka cyklo-kurýra.

Obrázek uživatele Cipísek D

nuda doma na hómofis tak potřebujou jed zaprděný pražíci taky se hejbat na "čerstvý" vzduch :)

---

TESLU JEN GEMBLUJEME za protikliky ;) ČEŽTINA 5.0 jedině vytřepe póvl fbažině ;) PODPORUJEME KOREJSKÝ ZNAČKY za trest že GERMÁN likviduje ty ČEZKÝ ;) NEPODPORUJEME JAPKA za VODÍK ;) 3 se perou a 4-tej dělá baterky :)


e-stationNabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Sleva na profesionální nabíjecí stanici Webasto Live