Dnes se začíná vyrábět elektromobil Tesla Model 3, cena akcií ale padá

Jan Horčík - 07 Červenec 2017

Na tento den slíbil Elon Musk začátek výroby elektromobilu Tesla Model 3. Aktivita v gigatovárně, zejména plná parkoviště, jasně ukazují, že stroje se rozbíhají.auto elektromobil Tesla Model 3

Dnes by se v továrně Tesla ve Fremontu měly začít kompletovat první kusy elektromobilů Tesla Model 3.
foto: Technorama

Poslední letecké záběry gigatovárny Tesla v Nevadě ukazují (viz. zdroj) na parkovištích asi 3000 aut. Gigatovárna 1 se přitom stále rozrůstá, v současné době je hotova asi z jedné třetiny.

V Gigatovárně už probíhá výroba bateriových článků pro Tesla Model 3, ale i dalších komponent. Finální kompletace auta pak proběhne v hlavní továrně Tesla ve Fremontu.

28. července předá Tesla prvních 30 kusů Tesla Model 3 zákazníkům. Během srpna chce vyrobit dalších 100, v září přes 1500. Do konce letošního roku už to má být 5000 týdně.

Cena akcií společnosti Tesla ale navzdory těmto zprávám v posledních týdnech míří strmě dolů. Analytici z Goldman Sachs totiž vyjádřili názor, že prodej 22 000 aut za poslední čtvrletí představuje vrchol zájmu o elektromobily Tesla.

Tesla přitom v tiskovce (pochopitelně) mluvila o pravém opaku, kdy vnímá obrovský nevyužití prodejní potenciál zejména u Tesla Model X. A pak je tu samozřejmě očekávané spuštění výroby Tesla Model 3. Jak známo, názory analytiků je třeba brát s rezervou.

Zpět na HybridPřidat komentář

Mimochodem ta fotka ukazuje M3 s přelepenou částí střechy. Žeby M3 s fotovoltaickým panelem? ;)

https://youtu.be/8teeYFYEyP8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Paráda. Tesla je jednička! Kam se hrabe brambora a germánská konzerva? Leda tak s managerstvem na Ibizu :))) a lidi nechají čmuchat... :(((

zpravy.e15.cz/domaci/ekonomika/v-nemecku-padlo-tabu-top-manazer-si-ma-prijit-na-19-milionu-eur-rocne-1334607

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mam Teslu celekm rad, ale v Evrope moc sanci nema.......
Musk si nemuze ani na chvili myslet, ze nejstarsi automobilky sveta si nechaji vyfouknout miliardu zakazniku. Navic Tesla neni schopna vyrobit za dva roky ani to co si lidi predobjednali, tedy polovinu rocni produkce male automobilky Skoda Auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby ste ešte neboli prekvapení, čo dokáže Tesla s Muskom... Majú náskok 10 rokov oproti ostatným, čo majú len plno rečí a vnímajú Teslu iba ako konkurenciu, ktorú musia prekonať.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

10 let? Z jakého zdroje čerpáš informace?

Když se podíváš na video, jak se vyrábí elektromotory pro i8, tak jsou technologicky na velmi podobné úrovni už dnes.

Za pár let se budou vyrábět EV pro běžné lidi, které nezajímá výkon 500k. Jsou zvyklí na evropské standardy zpracování, v USA nějaký odlepené polstrování nebo centimetrovou mezeru mezi plechy nikdo neřeší (vidím to na autech co si půjčuju v USA docela běžně). Evropští výrobci nemusí ani stavět giga továrny za giga peníze, už je mají postavené a dokáží vyrábět miliony aut ročně. Navíc vládnou penězi, o kterých Musk jenom sní, jsou schopni v součtu investovat bez velkých problémů bilion USD.

Obrázek uživatele ozana

Mají gigatovárny tak leda na spalovací motory a převodovky, o giga továrnách na výrobu aku článků, elektromotorů a inventorů se jim jen zdá.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl by ses podívat víc na internetové články.
-
Když mrkneš kolik jsou schopni vyrobit baterií Samsung, Siemens, čínské fabriky (už nyní v součtu pro 10 mil. aut ročně) tak pochopíš, že výrobci aut díly kupují a ne si sami vyrábí ve svých fabrikách. Musk jde cestou Apple, aby měl nekompatibilní auta s ostatním světem a vše si vyrábí sám. Má to výhody i nevýhody. Výhodou se to stane, když bude schopen mít podíl na trhu třeba 20%, tedy musel by být schopen do 10 let vyrobit asi 20 milionů EV aut ročně, což je nesmysl, zatím vyrábí v celosvětovém měřítku hrozně málo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

10 milionu? Vazne, z prstu vycucano? Celosvetova produkce baterii v roce 2016 byla 28 GWh, to by stacilo na 2,8 kWh na jedno auto, takze jeste nekolik let kulovy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Psal jsem jsou schopni, ne vyrábí. V roce 2015 se dle statistik vyrobilo 50GWh, dnes jsou zakázky ve světě na bateriové celky pro vyrovnávání výkyvů v síti na jednotky GWh a tyto požadavky každým rokem narůstají. Tesla chce vyrábět ve finále (rok 2020) asi 150 GWh, ostatní výrobci musí do 10 let vyrábět další trojnásobek této hodnoty, aby splnili své cíle, které proklamují.

Obrázek uživatele Jolinar

jestlize ostatni vyrobci musi delat dohromady 3-nasobek toho co Tesla v 2020, az za 10 let, pro Teslu to je dost dobry vyhled...

2020 - 150GWh Tesla
2027 - 450GWh ostatni dohromady

hmm, o kolik stihne narust Tesla za tech 7 let mezi 2020 a 2027 ? Jak rikam, dost dobre vyhledy pro Teslu podle toho co pisete.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě dodám, že Musk diverzifikoval natolik svůj business do různých projektů, které stojí velké peníze a zabírají mnoho času a to taky má velký vliv. Kdyby se věnoval pouze autům, mělo by to daleko větší efekt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechme se překvapit, Tesla nikdy nevyráběla stovky tisíc aut ročně, ale desítky tisíc a analýzy bank nejsou úplně hloupé a ty mu moc nevěří. Já mu úspěch přeju, ale stojí proti němu celý svět a jak známo, to je velká přesila. U nás EV auta jsou prakticky s prodejem na nule (pokud nepočítám směšný počet 220) v okolích vyspělých zemích jsou cca na destinásobcích na počet obyvatel, takže tady to bude dlouho jenom hračka pro bohatší lidi, běžný člověk u nás kupuje auto v řádu 100 tisíc a 70% prodaných aut směřuje do firem, kde zase dlouho bude vládnout klasické palivo.

Musk jde cestou vertikální integrace aby ho nemohli vohrozit nějaký bratři Kochové a podobné zpátečnické entity stejně jako živelné pohromy a krize. Pokud chce uspět ve velkém nemůže moc spoléhat na ostatní. Naštěstí v elektroautech je několikanásobně míň různorodejch součástek tak jako ve spalovákách.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele ozana

Pro 20 automobilních značek ani toto zdaleka nestačí, pokud nechtějí vyrábět jen 30 tisíc kusů za rok jako GM u Bolta.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyto auta nejsou pro normální,lidi provoz spalovacího auta je stále levnější a to nemluvě pro ty co nemají na nové auto,

Alza udává cenu 1.80kč za 1kw ale to nelze dobíjet doma.

Vždyt u nás máte za 500kč/měsíc možnost dobíjet na dobíjecích místech ale doma to nejde tam je možné z 220V a to cca 6h a za cca 5kc/kw pokud nemáte noční proud to by bylo zajímavé ráno auto nabyté na 100%

Nikde jsem,nenačel,udaj životost baterie/nájezd/cena bat.

Super zálžitost by byla pokud by baterie byla lehce výměná a dala se vyndat jak z akučky a vzít nadobíjěčku. Cca blok 10kg o 10kWh mít je v autě 4ks to by bylo OK

Obrázek uživatele Jolinar

Mate v tom nejaky chaos.

Doma muzete i z 380V, ne jen 220V.

Proc by ta cena 1,80 nesla?

Mimochodem, elektrina se uctuje v kWh, ne kW.

Zivotnost baterie je garantovana obvykle na minimalne 8 let zarukou, ale to neznamena ze ji po 8 letech musite hned vymenit.

10kg bloky baterie jsou pekny nesmysl, to by jste musel do toho auta jit tak 20-50x... To by jste se teda nachodil... A o energeticke hustote 1kWh/kg si muzete nechat leda tak zda :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Z informácie, že by bylo OK mat 4ks baterii 10kg o 10kWh je jasné, že o elektromobiloch neviete vôbec nič a idete ho porovnávat zo spalovacím autom.
Ostatné informácie detto...
Človek, ktorý si raz kúpi elektromobil si spalovaciu pepelnicu už nekúpi. Čím to asi bude?

Obrázek uživatele Josef

Ale lze. Já té ceny dosáhnu. Jsem u skautské energie, tarif D25d a mám jistič 1x25A. Poměrně hodně ho vytěžuju, ale vyplácí se to, protože fixní platby se rozkládají a cena silovky je v NT fakt za hubičku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČEZ tarif pro domácnost D27d.
VT 1,992 Kč/kWh, NT 1,193 Kč/kWh.

cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2013/cez_cz_ele_cenikmoo_20130917_silovka-web_etariffix.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi Vás zklamu, ale musíte připočítat platby za distribuci. Toto je pouze cena silové elektřiny. A to velmi vysoká, jak je u ceníků ČEZ zvykem...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už děte s tímhle tarifem do pr.de.le!
Kde to furt vytahujete tyhle nesmyslný ceny, to je do nebe volající!
Fakt tyhle hoaxy bzch mazal Adminem!

Obrázek uživatele Michelin

Ja platim ve vysokem tarifu 2,6Kc vcetne distribuce a OZ a 2,3Kc v nizkem. Je to tarif d45d od Cezu bez jakehokoli zavazku nebo upisu, tedy nejnevyhodnejsi varianta.

Pri mem kilometrovem najezdu usetrim cca 10500Kc mesicne i po zapocitani pausalu za cip Cezu.
Na servisu a vymenach aut kvuli nizke zivotnosti spalovacich motoru pak usetrim dalsi ranec, ktery mi bohate vynahradi vyssi porizovaci cenu.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je fakt že nová auta nenajedou 600tkm proto jsem rád že mám starší s LPG a jsem v pohodě 2kč na km se dá zkousout, zato ostatní náklady i pojištění po dobu 5let a 105tkm jsou 1kč/km takže celkem 3kč/km

Kupovat auto za mega abych teoreticky jezdil za 0,35kč tak cena za 1km když bude mít vůz 5let a pak ho prodam za 400tkc a najedu jen 100tkm bude 6kč + cena energie 1kc a pojistka 1kc jsem na 8kc/km pak to je pro mě drahé.

Obrázek uživatele Michelin

To samozrejme jo. Ja najedu rocne kolem 60tkm, takze ojetina neprichazi v uvahu a u dnesnich novych aut vedi vyrobci dobre proc i prodlouzene zaruky limituji maximalne 150tkm...

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Jolinar

tak to doporucuji Teslu se zarukou na pohonne ustroji a baterii 8 let bez omezeni na ujete km.

Kolik nalítáš měsíčně?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Za prvni tri mesice co Teslim jsem najel bez par kilometru 19tis.
Letos to mam, ale nejake hektictejsi. Normalne se vejdu rocne do 60tis.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Nějakej majitel eSka zmiňoval, že je po dlouhejch cestách s elektrouatem daleko odpočatější než když to jezdil se spalovákem. Asi kvůli hluku a vibracím. Pozoruješ taky něco takovýho?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Michelin

Tak jsem mel vcera prvne nocni jizdu (navic po predchozi proparene noci), pri ktere jsem zacal usinat.
Mam s tim z drivejska bohate zkusennosti a tak vim, ze v tomhle stadiu uz jen clovek pocita kilometry aby dojel na prvni pumpu a jeden mikrospanek strida druhy z cehoz jsem ve stresu coz jen dale vycerpava.
Vcera me to chytlo, kdyz mi zbyvalo poslednich asi 35km dalnice. Je celkem nova, zadne opravy a zuzeni, provoz minimalni tak jsem pustil autopilota, nastavil 120km/h a snazil se jen uhlidat muj sjezd. Kdyz jsem pak sjel byl jsem odpocaty a v pohode jsem dojel poslednich asi 15km domu...

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Obrázek uživatele Michelin

Jo taky mi to rikal ePavel.
Ja nedokazu rict. Ono na lepsi si clovek rychle zvyka a tak bych si toho spise vsiml, kdyz bych ted dal nejakou delsi cestu spalovakem, ze dojedu utahanej.
Kazdopadne je urcite vyhoda, ze clovek dodrzuje na delsich cestach diky nabijeni bezpecnostni prestavky a i obed ci snidani na cestach do sebe jen nenahazu jak do sudu, ale v klidu si to vychutnam, protoze to nepovazuju za ztracenej cas, kdyz pri tom jeste nabijim.
Nedavno jsem dal 700km s tim, ze jsem vyjel ve tri rano a vratil se ve tri odpoledne. Z toho jsem stravil necele tri hodiny vyrizovanim toho kvuli cemu jsem jel (pri tom jsem nenabijel) a necelou hodinu v souctu v kolonach. Tedy cista jizda s nabijenim asi osm a pul hodiny. Jednou jsem si dal rano pri nabijeni snidani, pak kratkou nabijeci zastavku na zachod a jednu delsi nabijeci na obed. Vsechny nabijeni na SC, takze jsem vyjizdel se 76% a vratil se s 56%.
Ani jednou jsem po ceste neusinal za volantem a po prijezdu jsem normalne fungoval az do vecera. Tezko rict jak bych to zvladnul se spalovakem.
Koncem cervence me ceka Chorvatsko, tak se to mozna ukaze. To byva vzdycky narocne.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Já sem zjistil, že když mám při dálkovejch letech většinu doby dobře těsnící sluchátka nebo špunty do uší tak jsem tak o 40 % míň zničenej než když je nemám, a to i při spánku. Celkem zajímavý zjištění jak moc mě konstantní hluk dokáže unavit a zničit.
Podle studie hluk doslova zkracuje život a zabíjí. Porovnali holandskou populaci žijíci dlouhodobě vedle mezinárodnícho letiště s ostatními a zjistili asi o 15 % vyšší úmrtnost.

http://www.tyden.cz/rubriky/zdravi/evropany-zabiji-hluk-zkracuje-zivoty-varuje-evropska-komise_197986.html
http://science.dennikn.sk/clanky-a-rozhovory/ziva-priroda-a-chemicke-vedy/lekarstvo/4970-hluk-ohrozuje-zdravie-europanov

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdil jsem nějakou dobu do Německa pracovat do 500 až 700 km vzdáleného místa a zjistil jsem, že mně ve spalováku autě špunty v uších opravdu nevadí... Právě naopak. Od té doby si je dávám když mám jet více jak hodinu :-)

Obrázek uživatele Michelin

Zajimave. To by me nenapadlo. Pravda je, ze ve spalovaku jsem nevyjel bez hudby (asi aby rozbyl to monotonni huceni) a co jezdim v Tesle tak temer vyhradne bez hudby si uzivam ten klid.

---

To Tesla dává křídla. 76tis. elektrizujících km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jsme dva. To ticho je prostě geniální :-)
Spalováka už jenom v nouzi...

+1

Ještě jsem slyšel, že když si psy můžou vybrat s jakým autem ject, tak vždy radši lezou do elektriky a do spalováku se jim nechce. Má někdo podobnou zkušenost?

Další negativním efektem můžou bejt i výpary z paliva, emise z výfuku apod., které se můžou v interiéru a okolí auta vyskytovat. Byť v minimálních koncentracích, tak při dlouhodobějším pobytě v autě to může mít určitej negativní vliv.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Jolinar

nevim jak pro psy, ale mit v garazi dva spalovaky nebo dva elektro je velky rozdil i pro me. V jednom pripade to v garazi doslova cpi a v druhem pripade to nepoznate podle zapachu zda jste v obyvaku nebo v garazi. Vlastni zkusenost - cerstve osvezena :-)

Obrázek uživatele Radovan

Měli jsme z toho velký zážitek. Ne že by nám auta vyloženě smrděla, poslední nafta byla před více než 10 lety, ale prostě horký motor, výfuková soustava, chladič, to všechno uvolňuje do ovzduší v uzavřeném prostoru výpary. Byť je garáž odvětrávaná. Dnes tam není nic, co to něco takového produkovalo. Ostatně představování elektrických motocyklů a kol na konferencích ježděním po sále v průběhu prezentace řečníka hovoří za vše - bez hluku a smradu.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

psi.. :)
Jinak asi ok / sám v EV taky někdy všechno vypnu a užívám si ticha, ale třeba našemu psovi je to asi jedno - je rád, že s náma může odjet a že nezůstane doma sám... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Je to velmi zajímavý fenomén elektromobiů a jejich řidičů, asi nám to ticho opravdu chybí. Také když jezdím sám a nepotřebuji dopravní informace, zůstává rádio i fleška (Peugeot Ion má USB vstup a možnost přehrávání mp3 z něj s ovládáním na rádiu auta) vypnutá.
Pokud nás jede více, tak se většinou bavíme, protože na rozdíl od spalováku to jde a slyšíme se nejen řidič a spolujezdec při hlasitém hovoru, ale při normální řeči včetně spolujezdců na zadních sedadlech.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

Mohu posloužit jen 3 zážitky za posledních 2 roky. Krátkodobé jízdy taxi se nepočítají a bohužel i tramvaj MHD dokáže dělat pekelný kravál. O plynobusu nemluvě. To je trága.
Takže spalovák trasa Most Ostrava (tuším že snad koktávka), Ostrava Brno (BMW X cosi - velké bachraté v automatu) a Brno Ostrava (koktávka). Vše jako spolujezdec a žádná příjemnost. Prostě to minimálně hučí a vibruje. Nějaké klidné popovídání je vyloučeno, zvláště pak na rychlostkách a dálnicích, ale i při rozjezdech ve městě a popojíždění. Prostě už mi to nedělá dobře a když se k tomu přidá sekaná jízda kvůli řazení (ano, i ten automat, podřazování pak byl pořádný opruz), dokonáno jest. Žádná hladká a plynulá jízda se nekoná. O vytí při vytáčení motoru nemluvě.
S těmi typy aut po mně nechtějte podrobnosti, co není elektrika řadím jen do kategorie spalovák bez dalšího rozlišení.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Radovane, moc děkuji za zkušenosti, které mám totožné. Ano, i moderní spalovací automaty nejsou plynulé. A jeden automatový extrém v MHD BUSu - doslova to se mnou mlátilo o sedačku při rozjíždění i při podřazování. Nechtěl jsem věřit, že tohle je kultura dopravy. Přesně - i když mi nabízeli za svezení e-autem svezení WRC Koktávkou, jen opovržlivě mávnu rukou. Fakt mi to nic neříká. Tento víkend v Táboře na náměstí stál Lotus ("kaipanovina", ale tohle byl nejspíš opravdový Lotus), obešli jsme to a jakmile viděli rouru, jen jsme mávli rukou a otočili se na místě. Po všech těch zkušenostech a smradech na silnici si to ani nic jiného nezaslouží. Trpím, když nemám e-auto a musím sednout do smradu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-)) v roce 2017 používat ceník z roku 2013?? , navíc ty ceny jsou uvedené pouze za silovou elektřinu, kde je cena za distribuci,jisdič,daň,příspěvek na OZE ?

Obrázek uživatele ozana

https://www.cez.cz/edee/content/file/produkty-a-sluzby/obcane-a-domacnosti/elektrina-2017/web_cez_cz_ele_cenikmoo_2017-1-1_comfort-distribuce.pdf

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Tak určitě, už se stalo. Dinosauři nemaj kde brát baterky a proto všichni hlásaj, že se svejma EV přijdou až 2020 a až teprve 2025 budou vyrábět nějaký větší množství. A kdy začnou stavět svoje Gigatovárny? Protože bez nich jsou namydlený.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

"... návrh, vyvolal velké pozdvižení hlavně v Německu, jehož automobilky v čele s Volkswagenem jsou na čínském trhu stále závislejší. Cítí se zaskočeny, neboť nejsou schopny tak rychle výrobu elektromobilů zvýšit. A pokud by kvóty nesplnily, hrozily by jim v Číně velmi vysoké pokuty.

"Takové přísné kvóty (8% aut z prodejů musí být EV) jsou pro německé automobilky nedosažitelné. Jednání o nich stále pokračují," uvádí v listu Handelsblatt Matthias Machnig, státní tajemník spolkového ministerstva hospodářství."

http://archiv.ihned.cz/c1-65788880-cinska-elektroofenziva-zaskocila-nemecke-automobilky

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

OT: Těžba kryptoměn spotřebovává >20TWh ročně, to by stačilo na více než 100 miliard "eletrokilometrů", neboli při ročním nájezdu 20 tisíc km dostatek pro 5 milionů elektromobilů (cca polovina současného počtu). Tolik ke zprávám, že to přenosová soustava nemůže vydržet :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:-)
Pekna demagogie. Uvedomujete si, ze uvahy na tema prenosove soustavy, nedostatku energie a pod. vychazeji z predpokladu nahrazeni vyznamneho mnozstvi spalovacich automobilu elektromobily. Pripada vam 5 milionu aut jako vyznamne mnozstvi? Nevim presne, kolik je v soucasnosti na svete automobilu, odhady se v tomto obcas ruzni, ale vetsinou se shodnou, ze jde o vice nez 1 miliardu automobilu.

Obrázek uživatele Josef

Většina lidí, kteří uvažují téma přenosových soustav si ovšem neuvědomuje, že i kdyby se od zítřka začaly prodávat jenom elektromobily, tak by nahrazení významné části automobilového parku světa trvalo aspoň 10 let. To je poměrně dlouhá doba a ta premisa je naprosto utopická. Za deset let se bude prodávat stěží 10 % všech aut jako elektromobily. A tím tempem se přenosové soustavy nemusí vůbec řešit.

Pocital som o kolko by sa zvysila spotreba elektriny nahradou benzinu/nafty elektrinou, je to pre SK, v ostatnych EU statoch to bude podobne. Elektrinu na vyrobu/distribuciu benzinu/nafty som do vypoctu nezaratal.

- Spotreba elektriny na Slovensku rocne je cca 30 000 GWh
t.j. 30 000 000 000 kWh
- Spotreba nafty/benzinu na Slovensku rocne je cca 2 miliony ton
t.j. 2 000 000 000 kg
- Pre vozidla je 30kWh elektrickej energie cca ekvivalentom 10kg benzinu alebo nafty. t.j. 3kwh su cca ekvivalentom 1kg benzinu alebo nafty.
cize 2 000 000 000 kg predstavuje 6 000 000 000 kWh elektrickej energie, co je 20% rocnej spotreby elektrickej energie.
Velku cast spotreby nafty a benzinu nemozno v dohladnej dobe nahradit elektrinou - lietadla, lode, nakladne vozidla a autobusy na dlhe vzdialenosti, polnohospodarske stroje, elektricke zdrojove agregaty (generatory)
Predpokladm, ze stvrtina spotreby dopravnych prostriedkov a inych strojov, ktore funguju na naftu/benzin by sa dala nahradit elektrickou energiou, co by sposobilo narast spotreby elektriny cca o 5%

Obrázek uživatele Josef

Ano, to přibližně odpovídá. Díky za výpočty.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Musk: Do 100 dní vyrobíme největší baterii na světě. Nebo zadarmo

tyden.cz/rubriky/byznys/podnikani-a-prace/musk-do-sto-dni-vyrobime-nejvetsi-baterii-na-svete-nebo-zadarmo_437337.html

začalo se odpočítávat !! stihnou to?? :))

Obrázek uživatele Jolinar

zacne se odpocitavat az se podepisou vsechny papiry, realne je to tedy vice nez 100 dni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volkswagen bude spolupracovat s výrobcem robotů Kuka

investicniweb.cz/news-volkswagen-bude-spolupracovat-s-vyrobcem-robotu-kuka/

google.com/finance?q=ETR%3AKU2

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobré dobré. A teď konec legrace a hejbněte kostrama. Jdu zamést v garáži :-D !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naopak hodně si polepšily vozy na LPG, jejichž prodeje za první polovinu roku meziročně vyrostly z 224 aut na 614. Hlavně díky Dacii, která opět nabídla i tovární přestavbu svých aut na spalování tohoto paliva :))))))DDD

auto.cz/jak-ceskem-trhu-dari-alternativnim-palivum-dulezitym-hracem-dacia-108306

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jiný rozbor

auto.cz/tesla-prisla-o-pozici-nejhodnotnejsi-automobilky-v-usa-108304

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TM3 společnosti Tesla nedokázal získat nejvyšší hodnocení v testech amerického pojišťovací institutu pro bezpečnost na silnicích (IIHS)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elon Musk říká Tesla buduje největší bateriový systém na světě během 100 dní - nebo je to zdarma

cnbc.com/2017/07/07/tesla-largest-battery-system-in-the-world-elon-musk-says.html

Oba protichudne nazory (CYPISEK,KRUPKA )jsou opodstatnene.

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

výše akcií nemá nic společnýho s výrobou TM3. Je to jen celosvětová společenská finanční hra kšefťáckých fondů kerý stimulují cenu akcijí dle výše vodrbu jednotlivýho akcionáře. Navíc cena akcijí dnes roste, v premarketu už 314.47 +5.64 (1.83%)

google.com/finance?q=TSLA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak. Goldmenům nevěřit ani slovo. Už jednou jsem se kvůli nim šeredně seknul a nehodlám to opakovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

317.50 +8.67 (2.81%)

finviz.com/quote.ashx?t=TSLA

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobra sprava. Vie niekto ako by som mohol nakupit akcie tesly a nejak ich aj managovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uz sa na tom pracuje :) Zistil som ze cez Fio banku mozem nakupit aj US akcie, prikaz/zadanie stoji cca 8usd, co je super... Staci si zriadit eBrooker ucet.
Ked Musk vidi jasnu cestu k $700mld firme (teritorium Apple, Fcbk, Google, atd) z dnesnych cca $50mld tak rad budem u toho... Na nakup treba vyuzit prepady cien...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ešte sa platí nejaký percentuálny poplatok. Pri 5000€ ma to vyšlo nejakých 160€ navyše. Ale nelutujem...

A nebo Patria. Vydával jsem třeba tento článek:
http://nazory.e15.cz/blogy/blogy-z-parketu/akcie-meny-a-nazory-ondreje-tollingera-model-3-bude-uz-pristi-mesic-1334294

Je to Vase rizko podnikani. Nebo potrebujete, aby Vam to nekdo posvetil ?

---

heros

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale houbec, je dobré si o tom veřejně popovídat :) Čím víc lidí podpoří Teslu tím líp :) Víc hlav víc ví :) Je to snadné, takže poplatky u FIO :

nákup akcií : $8
prodej akcií : $8
daň státu ze zisku : 15% do růžovýho formuláře Zdanění příjmů jednou ročně na finančáku
ztráta převodu měny počítejte cca 1CZK na 1USD

fio.cz/akcie-investice/dalsi-sluzby-fio/kalkulacka-investovani

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a kolik stojí ročně ještě výpalné za správu účtu na kterém jsou akcie? a když broker krachne jako se v bordelstánu stalo mnohokrát tak si člověk může jít stěžovat na lampárnu?nebo si může akciové papírky koupit znova u jiného brokera?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a hlavně nezáviď čechu žes byl tak blbej :)))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a samozřejmě platí:

POKUD NĚKDO NĚČEMU NEROZUMÍ NEBO NENÍ MU NĚCO JASNÝ ČI POTŘEBUJE SI NĚCO OVĚŘIT AŤ SE KLIDNĚ SLUŠNĚ ZEPTÁ ;)

Obrázek uživatele Josef

Nic. Účet je zdarma. Mám ho. A Fio je broker, ale taky banka. Ta jen tak nekrachne, zvláště, když každý rok vykazuje zisk.

Obrázek uživatele Martin67

Není náhodou daň ze zisku z akcií osvobozena, pokud je vlastníš déle než 6 měsíců? Pokud mi je známo, tak by to stále mělo platit, ale třeba se pletu.

Obrázek uživatele Josef

Teď se to měnilo a časový test se prodloužil ze 6 měsíců na myslím 3 roky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no zkušebka 3 roky už platí myslím tak 2 roky... Každopádně ještě je tam poplatek američanům za provedení kšeftu asi 0,0025% z objemu transakce pár šprdlíků ted to zvedali abysme tedy byli důslední, ale tu automaticky strhává banka v rámci poplatku takže netřeba řešit :) Pak ještě Pokud člověk dostane dividendu tak taky daň jednou za rok, v případě Tesly žádný strachy dividenda není a dlouho nebude :))

Obrázek uživatele Josef

Taky se ovšem dají uplatnit české zákony a v případě jednorázových ročních zisků do 25000 Kč se myslím daň platit nemusí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počítá se ovšem do zdanitelních příjmů, v daňovém příznání je na to kolonka. Vyplňuje se, ale pouze ten přijem u cenných papírů, kde vlastnictví bylo kratší 6měsíců.
Z dividendů se odvádí daň z přijmu (15%) automaticky při výplatě a výplata se odesílá mimo brokera. Alespoň na českých burzách to tak je.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hmm zajmavý tak o tom tedy nic nevím

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

joo zajdi si do kerýkoli pobočky fio banky a s vobčankou v ruce žádej obchodní účet zdarma. doma si je pak koupis na počítači snadno a sám. návod polopatě máš na jejich webu

fio.cz/akcie-investice/e-broker

Obrázek uživatele ozana

Analytici z Goldman Sachs chtějí výhodně nakoupit :)

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

analytici z Goldmenu jen lidem připoměli skutečnou okamžitou krytou cenu akcijí tesly a že ten zbytek nad je jen bublina budoucnosti kerá nemusí vyjít pokud se něco posrr ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

Obrázek uživatele M.Krupka

A na tom něco bude. Ono také nic neroste do nebe.

Vobčas na burze jo a pak se všichni divěj :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter