Díky nově vyvinutým materiálům pro baterie budou hybridy i mobily ještě výkonnější

redakce - 04 Prosinec 2018

Moderní baterie budou mít větší kapacitu i bezpečnost, čímž budou elektromotory, ale třeba i mobilní telefony ještě funkčnější a hybridní vozy tak zvýší svůj výkon. Vědci z Toyota Research Institute North America (TRINA) a australské University Monash totiž vytvořili zcela nové elektrolyty.

Vědci z Toyota Research Institute North America (TRINA) a australské University Monash totiž vytvořili zcela nové elektrolyty pro baterie. Na obrázku baterie hybridu Toyota C-HR.
foto: Toyota

Smartphony, notebooky nebo elektromobily obvykle využívají lithium-iontové akumulátory. Jsou tvořeny grafitovou anodou a katodou s obsahem kobaltu. Elektrolyty, které se v nich používají, jsou těkavé a hořlavé organické látky. Nové elektrolyty, které vyvinuli odborníci z TRINA a Universita Monash, jsou založeny na tekutých solích, které eliminují hořlavost a zvyšují stabilitu baterií.

Nové řešení představují elektrolyty, které nejsou těkavé, jsou elektrochemicky stabilní a lze je využívat mimo jiné v lithium-iontových, hořčíkových nebo nikl-metal hydridových akumulátorech.

Díky nim bude možné zvýšit výkon hybridních aut, dojezd elektromobilů na jedno nabití a mobilní telefony či notebooky budou schopny déle pracovat bez připojení ke zdroji. Objev byl popsán v mezinárodním vědeckém časopise Energy and Environmental Science.

„Nové materiály jsou založeny na iontech tvaru pravidelného dvacetistěnu, konkrétně aniontech kyseliny karboranové, tvořených hlavně borem a chlórem. Poslední výzkumy ukázaly, že jsou tyto materiály vysoce stabilní a naleznou využití i jinde než v lithium-iontových bateriích,” vysvětluje Rana Mohtadi, vedoucí projektu a jedna z hlavních představitelek týmu vědců Toyota Research Institute North America.

„Prokázali jsme, že nové elektrolyty zvyšují výkonnost hořčíkových a lithiových baterií,” píše ve zmíněném časopise profesor Doug MacFarlane z Monash School of Chemistry. „Tyto superstabilní elektrolyty umožňují zvýšit energetickou kapacitu baterií.”

V současnosti Toyota ve většině svých hybridů využívá svoje nikl-metal hydridové () trakční akumulátory. Mají sice nižší kapacitu než lithium-iontové baterie, ovšem více než dvacet let masové výroby hybridů Toyoty prokázalo jejich odolnost a trvanlivost.

V příští dekádě má japonský koncern v úmyslu uvést na trh lithium-iontové baterie s pevným elektrolytem. Toto revoluční řešení umožní zásadně zkrátit čas nabíjení a zvýší kapacitu baterie, čímž se radikálně rozšíří funkcionalita elektromobilů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A o kolik ? Mnoho slov a obsah žádný....

Obrázek uživatele ozana

https://www.youtube.com/watch?v=MlSXVoRPlyw

:)

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

A co na to Elon, ten s Panasonicem na ničem nepracuje, nebo už toto dávno aplikuje?

---

FVE 7,23kW, ZERO SR MY2018, M3 čekatel

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bateria z vacsim objemom? To akoze sa mobily a auta nafuknu?

Mozno ste chceli napisat "vacia kapacita".

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pardon, šotek, díky za upozornění. Napravili jsme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol