Didi, čínská obdoba Uberu, má flotilu 260 000 elektroaut

Prakticky každá světově úspěšná IT společnost máí svou kopii v Číně. Výjimkou není ani Uber, jehož dvojníkem je tam Didi Chuxing.

Čínská obdoba Uberu dokonce skoupila tamní operace Uberu, kterému se v Číně nedařilo uchytit.
foto: Didi Chuxing

Čínská společnost Didi ohlásila, že provozuje největší flotilu elektrických aut do zásuvky. Mezi dvěma miliony řidičů Didi jich už asi 260 000 využívá auta do zásuvky.

V Číně se každý měsíc prodá mezi 40 000 až 50 000 aut do zásuvky. V roce 2016 to bylo celkem 351 861 a letos to bude téměř dvojnásobek.

Zdánlivě přehnané prohlášení Cheng Weie, šéfa Didi Chuxing, o tom, že 260 000 jeho řidičů využívá auto do zásuvky, tedy nemusí být daleko od pravdy.

I to je podle něj důvod, proč nyní firma v zemi rozjíždí svou vlastní síť nabíjecích stanic. Ta bude určena nejen pro řidiče Didi, ale také pro veřejnost.

Podle Weie jsou elektrická auta do zásuvky budoucností dopravy. A sdílení aut je klíčovým pojítkem v jejich propagaci na silnicích.

Didi proto plánuje vybudovat síť 12 000 veřejných nabíječek. K tomu chce firma ale investovat dalších $20 mld. na vybudování domácích nabíječek ve 4,8 milionech domácností.

12 Comments on “Didi, čínská obdoba Uberu, má flotilu 260 000 elektroaut”

    1. Edit: nejlepsi je jit ke zdroji…
      They now claim to be ‘the

      Edit: nejlepsi je jit ke zdroji…
      They now claim to be ‘the world’s largest EV fleet operator’ with 260,000 EVs in their network, which is why they are launching a new charging network to support its drivers.
      ….
      Cheng claims that among its massive fleet of 2 million drivers, already 260,000 of them drive electric vehicles. He has the ambitious goal to bring that number to 1 million EVs by the end of the decade.

      1. Bohužel mám starší typ kola, takže bez vestavěného
        Bohužel mám starší typ kola, takže bez vestavěného displeje. Jakmile mi došla baterka v cyklokompjůtru, přišel jsem o data :-(. Baterka je línější, kolo jsem kupoval jako předváděčku a veletržní kousek, rok starý. Původně měla pomáhat s příšlapem max. 40 km, což dá, ale na konci už jedete na prostřední kolečko, kdežto na začátku máte podporu i s nejmenším kolečkem. Tipnul bych to na třetinový úbytek kapacity, je dobré ji po max. 20 km nabíjet do plna.

Napsat komentář