DARPA zkouší extrémní elektromotory v kolech i kola, která se za jízdy mění na pásy

Jan Horčík - 24 Červenec 2018

Agentura DARPA slouží americké armádě k vývoji těch nejodvážnějších technologií. Mezi ně dnes spadá i elektromobilita.auto elektromobilita DARPA kola in-wheel hub elektromotory RWT

Kola, která se mění v pásy? Pro budoucí vozidla americké armády žádný problém!
foto: DARPA

V nejnovějším videu předvádí dvě velmi zajímavé technologie. Jednou z nich jsou extrémní elektromotory přímo v kolech s výkonem 100 kW, třístupňovou převodovkou a tepelným managementem.

Reconfigurable Whell-Track neboli RWT vyvíjí Centrum robotiky univerzity Carnegie-Mellon. Jde o kola, která za jízdy mohou měnit svůj tvar a z kruhu se během dvou sekund mohou přeměnit na zaoblený trojúhelník, čímž efektivně mění vozidlo na pásové.

Americká armáda se pomalu připravuje na elektrifikaci svým vozidel. Během deseti let mají být některé brigádní bojové týmy plně elektrifikované. Podle zástupců americké armády k tomu ale bude potřeba intenzivní spolupráce s průmyslem.

Zpět na HybridPřidat komentář

Ať jdou do háje s válkou! Oželím vyšší rychlost vývoje v téhle oblasti, když lídrem nebude ten, co to primárně dělá na zabíjení lidí. Neopakujeme tady občas, že elektromobilita sníží podporu ropy, a tím i šíření válek?

Obrázek uživatele Josef

Chcete-li mír, připravujte se na válku.

Obrázek uživatele Anonym123

presne, sovietske rusko vyhralo vojnu vďaka tomu, že stalin síce nechal podpísať mierovú zmluvu, ale naďalej budovali "obranný" priemysel.

Bez podpory USA by to s nejvetsi pravdepodobnosti nezvladl. Ruda armada mela vic tanku Sherman nez svych T34 a KV, o potravinove pomoci ani nemluvim. Navic mel v 1941 velke problemy protoze presouvali zbrojni vyrobu na Ural a taky pred valkou Stalin zlikvidoval drtivou vetsinu dustojniku a generalu. On se sice chtel pripravit na valku, ale popcital s ni mnohem pozdeji. Navic neveril ani svym spionum, kteri ho varovali pred ofenzivou. A jeste si uvedomte, ze to vitezstvi bylo dosazeno kvuli velkym ztratam na zivotech, dost vojaku muselo do ofenzivy, aniz by melo nejakou zbran, pocitalo se, ze vezmou zbran svym kamaradum, kteri pri utoku padnou. Navic pri ustupu je kropili vlastni kulometcici. Takze to bylo i zverstvo, ne priprava na valku, co jim tez pomohlo.

Obrázek uživatele Anonym123

to všetko je síce pravda, lenže v tej vojne to bolo rovnako ako vo vtipe o číňanoch - pobijú čapicami (akurát aby ich mali.
ten predchádzajúci príspevok mám z knižky, ktorá bola na pozdvihnutie morálky odpočívajúcich strážnych (zálohy) cca 1975.

99,99% ujetych kilometru absolvuji vojenska vozidla mimo bojove nasazeni. Kdyz se elektrifikuje treba 50% vsech vozidel, tak se to na akceschopnosti armady vubec neprojevi. Stejne tak pouzivani FVE pri zasobovani elektrinou by mohlo nahradit vetsinu dieselagregatu bez naruseni akceschopnosti. V bojovych misich samozrejme zatim to jeste nelze.

Obrázek uživatele Radovan

Přesun kolony vojenských vozidel není zrovna tichá a nenápadná záležitost. Takový PHEV v těchto vozidlech by mohl nepříteli pěkně zamotat hlavu. Tedy pokud nebudou muset v nízkých rychlostech povinně používat umělý hluk :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepřítel je zdecimuje tím, že jim odpojí své vlastní rychlonabíječky, na kterých po cestě budou nabíjet :-)

Nepritel bude poskytovat nabijeni pres roaming.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to i nabíjení zbraní?

Obrázek uživatele Radovan

Samozřejmě, zabíjet se bude čistě a tiše elektrickým laserem, žádné spalovací a vybuchovací nesmysly. Prostě takový chirurgický řez, ti už ti dnes běžně používají :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Obrázek uživatele Anonym123

a tepelná stopa motorov ...
ten umelý hluk od volských poťahov ...

Obrázek uživatele PaRi

No jo, večer den před útokem budou po celé frontě hučet elektrocentrály :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

sak ty tam huci i dnes, nebo si jako myslis ze elektrinu na predsunutych zakladnach ziskavaj z alternativniho vesmiru?

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj DARPA stará známá a co takhle Marčijone z fiátku co nechtěl vyrábět elkáry, hulil jednu za druhou a tedka se válí ve švajcu lazar?!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už se nebude při invazi řešit dolet střel a akční rádius bitevníků, ale délka prodlužováků :-)

No konečně je ty prodlužovačky nepustí z vlastní domoviny. ;)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak hlavně budou moci Amíci napadnout i země, kde platí přísné emisní normy. To Rusáci už nás napadnout nemůžou, protože jejich tanky neplní euro 6 :-)

Obrázek uživatele Radovan

Nejenže musí vozidlo nesplňující limity odstavit a počkat na odtah vozidlem, splňujícím Euro6, ale pokud nemá řidič tanku na zaplacení mastné pokuty, je mu vozidlo policií ihned zabaveno. Následuje jejich klasický prodej v aukci prostřednictvím Ministerstva financí a jím zřízených organizací. Tím je cizí armáda zdecimována na vstupu dopraváky a ti, co jedou mimo silnice, lesní stráží. Neboť do lesa je vjezd vozidel (až na výjimky) stejně zakázán :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 81 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 36 tis. km (50 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, p ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky se samozřejmě musí zkontrolovat, mají-li všechna vozidla platnou dálniční známku. Tanky nad 3,5tuny samozřejmě musí platit mýto.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?