Dánsko chce zakázat prodej fosilních aut do roku 2030, hybridů do roku 2035!

Jan Horčík - 16 Říjen 2018

Evropské země ohlašují čím dál ambicióznější cíle v oblasti elektrifikace dopravy. Británie má svou "Road to Zero", teď se hlásí o slovo Dánsko.auto Smart ForTwo EQ elektromobil u nabíjecí stanice

Dánsko je dnes mezi Skandinávskými zeměmi nejhorší co se týká podílu aut do zásuvky na prodejích nových aut. Zatímco v Norsku se tento podíl v některých měsících blíží 60 % a ve Švédsku je průměrně na 5 %, v Dánsku to v roce 2017 bylo pouze 0,4 %.
foto: Daimler

V roce 2016 dánská vláda k překvapení všech rozhodla o zvýšení daní na nákup elektrických aut. Prodeje pak klesly zhruba na méně než třetinu. Zatímco v roce 2015 se v Dánsku prodalo 4762 aut do zásuvky (elektromobilů a plug-in hybridů), loni už to bylo pouze 913!

I proto je nově ohlášený plán na kompletní zákaz prodeje nových spalovacích aut s benzinovými a dieselovými motory velkým překvapením. Dánská vláda jej hodlá navrhnout jako zákon tamnímu parlamentu.

Návrh je poměrně radikální v tom, že s prodejem fosilů hodlá skoncovat už za 12 let, tedy do roku 2030. Ale také v tom, že do roku 2035 chce dokonce ukončit i prodej běžných hybridních aut!

Dánská vláda doufá, že do roku 2030 bude mít na silnicích milion elektromobilů a hybridů. V Dánsku v současné době jezdí něco málo přes 2 miliony aut. Průměrné staří vozu je tam 8,9 let.

V roce 2017 tam obnovitelné zdroje energie (větrné elektrány, solární elektrárny a biomasa, bez vodních elektráren) měly na výrobě elektřiny podíl 74 %, který stále roste.

Aktuálně také kodaňský starosta Frank Jensen ohlásil, že od 1. ledna 2019 zakáže do města vjezd dieselovým autům. "Není lidským právem znečišťovat vzduch ostatním,") řekl dánskému listu Politiken.

Zpět na HybridPřidat komentář

Myslím si, že keď si prečítajú toto, tak si to rozmyslia. :)

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/smutne-konce-norske-elektricke-pohadky-vecer-na-ulicich-pres-kabely-neni-k-hnuti/

Malá vysvetlivka k videu.
NAF je Nórske automobilové združenie a vo videu sa píše:
Do 2025 musia byť všetky nové autá elektrické.
Staňte sa členom a podporte nás v boji za dostatočný počet nabíjacích miest.

Obrázek uživatele Radovan

Ti novináři autofora jsou fakt žumpa. Toto je reklamní video, které má absurdnostní ukázat, jak to může na sídlištích dopadnout, když se rychlonabíječky stavět nebudou. Takže teď se tento virál bude šířit českými spalovacími médii jako varování před elektromobilitou. V zemi, kde je 5.600.000 spalovacích osobních popelnic a 2.000 elektrik. Ach jo...

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Milovníci fake news a rozbíječi strojů jsou na vrcholu blaha :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OFF: Automobilka Audi zaplatí za podvody s emisemi 800 milionů eur.
Jako super. Blbý je, že to spolkne zase nějaká státní instituce, takže pro elektro-mobilitu prd. Kdyby to rozdělili jako dotace na e-auta nebo za to postavili infrastrukturu aspoň.

To je málo, měli zaplatit víc, takhle ani nepodali protest.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

2035 je za 17 let. Nedovedu si představit, že se v tu dobu budou spalováky vyrábět sériově (jedině sběratelské kusovky).
Před 17 lety, v říjnu 2001 stál barel ropy $21, teď $70 za 17 let to klidně může být $200 (zdroje levné ropy do té doby nebudou). Pokud se už teď vyplatí elektromobil při vyšším nájezdu, tak za 17 let si je budou kupovat jenom nadšenci do retro technologií bez ohledu na nějaké zákazy.

cenou ropy sa nedá vôbec, ale vôbec nič definovať. asi si nepamätáte leto, keď arabi zdvihli ceny a sovietsky zväz zatvoril kohútiky. rady dovolenkárov stáli pred pumpami a benzín vydali iba oproti zápisu do veľkého technického: 20 l dátum, razítko! a cena (vonku) zrazu spadla a ťažilo sa viac ako kedykoľvek predtým.
o tom, že ropa a iné dôležité i bezvýznamné komodity NEBUDÚ, všetky zásoby sa vyčerpajú a svet skolabuje, nastane apokalypsa písali (teda ja som zaznamenal) rímsky klub/kruh v roku 1963. odvtedy tio aktualizovali, ale nič sa nepotvrdilo, nestalo. akurát v číne zaviedli "jedno dieťa" a teraz stoja po kolená v demografickej katastrofe.

Nepsal jsem nic o vyčerpání zásob ropy, ale vyčerpání zásob LEVNÉ ropy a to už se děje teď, získávání ropy z nových ložisek je čím dál náročnější a cena nižší než $50/barel je pro mnohé ztrátová.

LEVNÁ podľa akých merítok? to sa predsa nedá ničím určiť. ráno sa cenotvorca zobudí a ... je cena. čísene výššia suma nemusí znamenať absolútne drahší tovar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rád bych byl taky tak optimistický, bohužel když se podívám na parametry dostupných i připravovaných elektroaut, tak je to velká bída. Čím mám nahradit diesel kombi o váze 1,5 tuny s tažným zařízením také na 1,5 tuny? Jak organizovat cesty nad 500km bez stresu kde nabiju baterku a za jak dlouho?
Pravdou je, že zejména evropské automobilky co se týče elektromobility pořádně zaspaly, jenže i ty "cool" tesly jsou nic moc a s tažným je povolená pouze ta megakráva tesla x, kterou bych si kvůli rozměrům nekoupil, ani kdybych na to měl :-(
Fazit: současná elektroauta jsou skvělá jako druhé auto do rodiny na krátké cesty nejlépe do města, ale normální použitelné auto na vše není vidět široko daleko, ani co se týče připravovaných modelů, takže konec "spalováků" rozhodně za těch sedmnáct let nevidím, spíše tak za třicet.....

Budeš odsouzenej v něm furt jezdit.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To opravdu nevím, čím nahradíte svůj diesel za 17 let :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To já už to vím :-), pokud se toho dožiju :-) tak to bude samozřejmě zase další diesel - sice bych radši elektroauto, ale uběhlých 10 let u mě znamenalo obrovské vystřízlivění ohledně elektromobility :-(
Váš původní názor je přesně "přání otcem myšlenky", ale stačí se podívat, jak dlouho trvalo rozšíření takových jednoduchých věcí jako jsou notebooky nebo mobily, a je jasné, že elektromobilita se bude rozšiřovat daleko pomaleji, než se předpokládalo viz. frau Merkels milion elektroaut v Německu v roce 2000.
Jedno ale se dá předpovědět zcela jasně: až přijde čas uplatňovat tyhle velkohubé zákazy prodeje spalováků, tak to ti politici potichu zruší nebo budou smeteni v dalších volbách podobně jako zastánci migrantů tady v ČR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pán bude asi velký optimišta :-))) Za 17 rokov dízel? Jedine veterán.
Myslím, že už ani benzínové hybridy už nebudú.

A kdo vám ten diesel prodá? Několik značek už je přestalo vyrábět a třeba v srpnu se u nás prodalo jen 25 % nafťáků a jakmile se podíl dostane pod kritickou hranici (tipuju, že to bude 10-15 %), tak se v tom malém objemu nevyplatí vyrábět nikomu a konec přijde velmi rychle. Vidím to, že tak do 2-3 let neseženete diesl pod půl milionu a za 5-6 let skončí v osobních autech úplně. Představa dieslu (byť hybridního) za 17 let je mimo realitu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém je, že diesel zůstává i do budoucna těžko nahraditelný. Podívejte se, kolik má povolení táhnout srovnatelně velký diesel, hybrid, elektro..... . To bylo pro mě největší zklamání, že elektroauta se svým kroutícím momentem motoru nemají v drtivé většině povolené vůbec mít tažné zařízení :-(
Další problém je spotřeba na delších trasách na dálnici...

Chápu, že takhle nevyužívá auto každý, ale úplně zanedbatelné množství to také není, takže nevěřím na brzký zánik výroby dieselu do osobních aut zvláště tady v Evropě se superdaněmi na PHM.
Naopak se může stát, že jestli tohle šílenství kolem CO2 povede ke zvýšení cen aut obecně, tak se můžou vládnoucí "elity" připravit na podobný sešup jako zažívají socani po celé evropě. Aneb každý zákon se dá změnit, i ten týkající se emisí...

Hyundai Kona/Kia Niro mají 1300 kg, to by nestačilo?
Diesly u osobních aut v USA prakticky nejsou, takže bych nedělal unáhlené závěry s tou nenahraditelností.
Brzkému zániku věřit nemusíte, ale přesto už se to děje teď. Potvrzené, že ukončují nabídku dieslů je od Toyoty, Nissanu, Porsche, Suzuki a Mitshubishi. Ano, ještě máme pár let před sebou s nafťáky od Škodovky, ale rozhodně ne 17 a jistě ne ani 7, tipnul bych, že už v roce 2021 nic rozumného (z nových vozů) nekoupíte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ony ty diesly v USDA nejezdí protože se to nevyplatí. S cenou nafty 1,3x vyšší než je cena benzínu. EU nám stále tu naftu štědře dotuje, na to bysme neměli zapomínat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

oprava - v Německu by mělo být v roce 2020 dle Merkelové milion elektroaut na silnicích, ale sama už uznává, že se to nenaplní

Ta merklová která po Dízlgejtu na omluvu veřejně tvrdila "źe teda asi moc důvěřovala atomobilové lobby"? Chudinka jedna překvapená :))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bez ČITELNÉHO TYPU MOTORU vyraženého na bloku motoru nejsou žádný emise ani technická od 01.10.2018 ... ;)

e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/nova-pravidla-stk-jsou-moc-tvrda-devet-z-deseti-vozu-nemusi-projit-1352397

Jeden pán se rozčiloval že pospíchá že má nemocné dítě doma a paní na STK mu vysvětlovala že mají ze zákona povinnost aby každá fáze STK trvala 1/2 hodiny... jako, lol.

Nějaké číslo motoru je ještě celkem logický omyl ouředníků ale buzerace s délkou trvání kontroly je fakt přes čáru...

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zrovna včera jsem byl na STK a emise se zvládly změřit i bez otevření kapoty. Samotné STK pak trvaly cca 45 min. Nevím co myslíte jednotlivou fází? Jakoby to přejíždění na "stanoviště"? Co by pak dělali půl hodiny u kontroly seřízení světlometů?:D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

emise se zvládly změřit i bez otevření kapoty? no tak to nejsou emise soudluhu ale podvod anebo úplatek ;) Ale klidně nám to rozveď :)

emisie - sonda vo výfuku a kábel v OBDII. chvíľu sa iba pozeral a potom sadol a stúpal na akcelerátor.
kapotu motora neotváral vôbec, zato pred začatím otvoril všetky dvere (5) a zoškrabal pôvodné vignety.
pri EK a STK kontrolovali ani nie polovicu vecí akopred dvoma rokmi. napríklad ani jedno koleso/pneu, žiadnu výbavu, ...
spaliny, svetlá, brzdy. informatívne tlmiče a pohľad na spodok. dokonca zapísal takú vec ako mastné (nie suché/čisté), ale neodkvapkáva.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

měl by měřit 12V v baterii při zátěži a dobíjení jěště ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No žádný úplatek jsem nedával. Nevím samozřejmě úplně platný postup. Ale pán si nafotil auto a vin, normálně připojil nejspíš měřící přístroj přes OBD, na výfuk dal tu hadici a sondu, pak nastartoval, měřil volnoběh, potom záběr, vystavil doklad a bylo hotovo..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

měl by měřit 12V v baterii při zátěži a dobíjení jěště ;)

Já byl taky za 15 minut, ale ještě před 1.10.
Pak jsem tam byl ještě jednou a pán se tam rozčiloval.
Fáze jen předpokládám emise a technická... uvažovat že na tlumičích budou skákat 30 minut je taky vtipné :-D
U brzd by mi vybil baterku do sucha ;-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kazda STK by mela mit povinne nabijecku EV, pekny priklad tady
evmapa.cz/stk-mestecko

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na STK mne s EV odbavili asi za 15 minut, akorat zkusil brzdy, svetla, ofotil si najete km, VIN a cislo motoru, emise samozrejme zadne neresili ani tu emisni nalepku zadnou nepotrebuji.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

emisní nálepky se nelepí už roky franto a je každýmu jasný že s elektrokárou ti dopldele nepolezou :))))))

Mě ne STK vyhodili už před lety, že nešlo přečíst typ motoru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mě řekli že přečíst typ motoru kontrolují až od 1.10.2018 ale od 20.10 už mají zas zpátky pravomoc zdravýho úsudku, to jako že ve škodovce asi určitě nebude přemontovaný motor z mercedesu ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

EURO 5,6,7,8...X porad rakovinomet :-)

btw. 50g CO2 / km ma byt ten novy limit pro RZ zacinajici "EL" ... to je jako 5kg CO2 na 100km ? Blbe se to predstavuje ze za 100km nekomu vyleze z vyfuku 5kg a to je jeste hodne ekologicke :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Člověk dýcháním vytvoří 250g CO2 za hodinu... tedy 6kg denne pokud nesportuje a jen sedi. Meli by nas vymenit za neco ekologictejsiho!

To je celkem zajimave cislo, ze minimalne dve kila jidla denne (ve skutecnosti vic, protoze nejime cisty uhlik) padne jen na vyrobu CO2.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naucte se pocitat. Je to 5kg na 1000km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

50*100 = 5000g = 5kg

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To budou zhruba 2 litry benzínu.
Tak si to uložte v hlavě pod tímto, mělo by to platit alespoň do toho roku 2030.

/*absurdizace
Takže z dvou litrů benzinu vyleze 5kg CO2?
absurdizace*/

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano (pro blbečky 3x ANO).

Benzín je v podstatě hlavně uhlík to C, v motoru se to hořením sloučí s kyslíkem O2, a vznikne proti palivu zhruba 3x těžší CO2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já teda nejsem odborník na chemii, ale vybavuju si tak nějak obecně zákon zachování hmotnosti:
https: is.muni.cz/do/rect/el/estud/pedf/js18/obecna_chemie/web/pages/3-zakladni-chemicke-zakony.html

Může ještě někdo pro extra blbečky napsat, jakým způsobem je CO2 "těžší" než benzín? Nebo jakým způsobem se zvýší hmotnost produktu hoření ze cca 1.4kg na více než 5kg exhalací?
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kyslík je o 33% ťažší ako uhlík a keďže je v CO2 tých kyslíkov dvakrát viac ako uhlíkov, tak spálením 1,4kg benzínu vznikne okrem iného aj 5kg CO2. A zákon zachovanie hmotnosti zostane, napodiv, nedotknutý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OK, beru. Díky za vysvětlení spolu se spotřebou vzduchu.
:-)

Vždyť tam píše navázáním na vzdušný kyslík.

Řádnej pohřeb spalovacích popelnic. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už kopeš hrob i pro tu svou spalovací popelnici? :-)

Už jsem ti psal, že z něho bude veteránek hlupáčku :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ale nic nemění na tom, že je to spalovák, ve tvé řeči "spalovací popelnice".

Koukám na tvůj podpis:
"Každej nahrazenej spalovák se počítá"

Rozumím tomu tak, že pro čistý vzduch a ekologii je dobré spalováky nahradit ekologickými vozy, předpokládám EV, je to tak? Ale u tebe to je asi tak, že ať nahradí všichni ostatní a ty si tu svou spalovací popelnici necháš. Nebo jak tomu rozumět?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vydrží jenom ty nejlepší a největší blázni ;)))

"Není lidským právem znečišťovat vzduch ostatním,"

kodaňský starosta

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak doufejme, že žije v zemljance a chodí nahatej, protože při veškeré výrobě něčeho je vzduch na nejrůznější způsoby znečišťován. A jestli si to pan starosta neuvědomuje, tak je neschopný vnímat realitu anebo je mistr světa v pokrytectví. Což by mě zrovna u dána, dle osobní zkušenosti, vůbec nepřekvapilo.

Kolik si u toho psaní vydejchal a vypšoukal CO2? :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A proto chce rasisticky diskriminovat diesly jen na základě názvu jejich skupiny, a né podle skutečných exhalací, které mají přímovstřikové benzíny bez filtru daleko škodlivější než dnešní opravdu čisté diesly 6d.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já celkem rasisticky vidím, že těch vychcánků kterým se čadí na křižovatkách za řití zhusta přibývá. A je mi jedno jakým způsobem se jich stát zbaví. Když to neumí kontrolami stanic STK tak ať raději dýzly zakáže. Klidně vy zastánci udělejte občanské sdružení kontrol stanic STK a udělejte si s nimi pořádek sami. A s dopravní policií taky. Prostě aby holt nečadili, protože to je humus na entou. A ještě se divíte, že na křižovatkách vypálíme jak raketa abychom nemuseli ta trus čuchat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyhlety čisté spalovací procesy mi připomínají pokusy u natáčení filmu:
Klapka - Opravdu čisté diesely - po šesté!
A jedéééém!
:-D

Bůůů - oni mi zakážou průjezd Dánskem, i když já mám čistého hybrida! Mi nikdo neprokázal, že moje auto není čisté. To jsou ale rasisti!
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Diesly teď už skutečně i čisté nejvíc začíná poškozovat, že jsou oddělené.
Chtělo by to, aby norma EURO 7 byla konečně pro diesly i benzíny společná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cisty diesl? To je co za termin? A jestli jste mel na mysli diesel pak je to take pekny protimluv. Asi jako sucha voda.

Nebo neposkvrněné početí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% online

Newsletter