Další rekord prodejů aut do zásuvky v Evropě za červenec 2020

Za červen se v Evropě prodalo 93 000 aut do zásuvky, meziročně dvojnásobek. Červenec byl ještě lepší!

Modernizace elektromobilu Renault Zoe se francouzské automobilce opravdu povedla a auto je díky tomu letos nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.
foto: Renault

V červenci prodeje elektromobilů a plug-in hybridů v zaznamenaly 213% meziroční nárůst na 113 000 registrací. Auta do zásuvky tak měla na prodejích nových aut podíl 8,7 % (4,1 % pro elektromobily) a ambiciózně míří na celoroční 10% podíl.

Mírně navrch měly v červenci v Evropě plug-in hybridy s 53 %, zatímco elektromobilů se prodalo 53 694 (47 %). Právě plug-in hybridy zaznamenaly nejvyšší meziroční růst o neuvěřitelných 390 %. Elektromobily „jen“ 123 %.

Nejprodávanějším autem do zásuvky v červenci 2020 byl v EU nový elektromobil Renault Zoe s 9388 kusy (46 259 za celý rok). Druhý je překvapivě Ford Kuga PHEV (6366, 13 796) následovaný Hyundai Kona Electric (4444, 15 971) a Volkswagen e-Golf (4153, 21 794). Žádný div, že se Volkswagen aktuálně rozhodl vyrábět e-Golf až do prosince (původně měla výroba skončit v září po jednom prodloužení).

Hodně dobře si vedli také Volvo XC40 PHEV (3884, 10 438), Kia e-Niro (3371, 11 865), Audi e-tron (3110, 16 643), Mitsubishi Outlander PHEV (2672, 16 681), Peugeot e-208 (2584, 15 850) a další zejména evropské modely.

Naopak americký elektromobil Tesla Model 3 si za červenec připsal pouze 856 prodaných kusů, ačkoliv celkově už má za rok 34 014, a je tak druhým nejprodávanějším v EU. Výkyv je dán nepravidelností dodávek auta do Evropy.

29 Comments on “Další rekord prodejů aut do zásuvky v Evropě za červenec 2020”

    1. Taky jsem se díval teď, jestli nějaký EV zvládne 3
      Taky jsem se díval teď, jestli nějaký EV zvládne 3 autosedačky a 2 dospělé a jediná je TM X, což je dost mimo cenovou kategorii a to jsem se díval i na hybridy. Je to dost škoda. I věci typu Berlingo prodávají jen v nákladní verzi.

      1. Berlinga/Partnery a Kangoo v osobních verzích musíte
        Berlinga/Partnery a Kangoo v osobních verzích musíte pohledat přímo u zdroje ve Francii. Je až s podivem, co všechno Frantík nevyváží a přitom by to bylo super, viz donedávna ani ZOE a ještě v jiných zemích jen s pronájmem baterie.

    2. NIC je silné slovo – ale sláva to není to máte
      NIC je silné slovo – ale sláva to není to máte pravdu.
      Nejlepší je asi Nissan E-NV 200 evalie, ale existují i sedmimístná verze Renaultu Kangoo, a tuším Peugeot partner.
      No anebo se dá koupit přímo dodávka na 9 lidí MAXUS EV 80 ve verzi pro lidi ji nabízí e-way – https://ewaycz.com/ ač ji na stránkách nenabízí – dodávají ji na poptávku.
      Výše uvedené je v reálných cenových hladinách.
      Pro úplnost by se měli správně uvádět i Toyota Proace, či Mercedes Vito, ale tam to vše startuje nad dva miliony, což nevím jak u vás, ale pro mne nereálná suma.

        1. Ještě taky záleží na tom jaké trasy, a jak to máte s
          Ještě taky záleží na tom jaké trasy, a jak to máte s časovým harmonogramem na při těch cestách.
          Protože (vynechám-li tedy EV za pro nás nepřijatelné pořizovací ceny), tak z uvedených má jen Evalie rychlonabíjení. Jak Kangoo, tak Partner mají pouze AC nabíjení (a tuším oba max 11 kW). A třeba u toho Kangoo je škoda, že tam nedali totožnou nabíječku jako májí starší ZOE, protože kdyby mělo AC 22kW, tak už by to byla velmi dobrá alternativa – to dobíjí řekněme cca 100km za 30 minut, jenže s tou jedenácti kw je to víc než dvojnásobný čas. Nicméně zase se prodávají výrazně levněji, takže je to na zvážení – třeba řemesníkovi co za den objede dvě tři krátké trasy (v rámci jednoho města) mezi jednotlivými klienty a pak v klidu přes noc nabíjí doma, tak takovému provozu to nevadí. Stejně tak třeba taxikář. Ten může při číhání na ryto nabíjet, pak odjede nějakou krátkou trasiščku (obvykle jsou trasy taxíků do 10ti km – takže dá víc než 10 klientů na jedno nabití), nemluvě o tom, že nemusí mít všechny jízdy hned po sobě, a jestli tam má třeba mezi klienty časové mezery, tak v klidu za směru dvakrát třikrát krátce dobíjí.

          PS: proto taky mám v zápatí, že vyhlížím 40 kWh Evalii. 🙂 I když po pravdě, už jsem si ji vyhlídnul a majitele emailem masíruju ať mi počká protože nemohu jet auto koupit a vyzvednout protože… ten pos*aný koronavir. Jenže kdo ví, kdy se to uvolní a jemu se moc čekat nechce. 🙁

            1. Tady taky o nikom nevím, tady ji spíš několik lidí
              Tady taky o nikom nevím, tady ji spíš několik lidí shání. 🙂 Tohle měl být dovoz, proto mi to hatí Covid, protože kdybych pro ni jel teď, musel bych být 10 dní v karanténě, a to mi v práci řekli, že úmyslné (vědomé) vystavení se karanténě (pracovní neschopnosti) by bylo hrubé porušení pracovní kázně s příslušnými následky. No vyhazov nechci, tak vyčkávám.

                1. No předně nechci. Dále vzít si týden dovolené kvůli
                  No předně nechci. Dále vzít si týden dovolené kvůli jednodenní (max dvoudenni) návštěvě ciziny mi přijde fakt špatný poměr. Za běžných okolností bych to zvládnu za víkend bez dovolené. A nakonec, aut a to i Evalií už teď bude jen víc a víc a levnější a levnější. Kdyby to byl jedinečný posledni kup, byla by to jiná, ale jedinou motivací jet TEĎ by byla má nedočkavost.

                2. Tak to je urcite lepsi jeste chvili pockat.
                  Tak to je urcite lepsi jeste chvili pockat.

  1. V Evropě se v červenci prodalo 1371 CitigoE (z toho v ČR
    V Evropě se v červenci prodalo 1371 CitigoE (z toho v ČR jen 11 ks), což byl sice rekordní počet (v ČR zase letos rekordně malý), ale stále to bylo méně, než skoro o řád dražšího Taycana se 1490 ks. To je hodně smutný výsledek pro Škodu. Jak na tom bude Enyaq, vzmůžou se alespoň na 100 ks/den?

        1. Tak to je, podnikatelé kole mě, co by ev třeba i koupili,
          Tak to je, podnikatelé kole mě, co by ev třeba i koupili, by šli do jednoho a ne do dvaceti, jak jsou nastaveny dotační pravidla, lidé v zaměstnaneckém poměru to berou tak – jednou na to dotace jako v Německu přijdou (ono budou vlastně muset) a pak teprve o tom budu uvažovat…
          Na druhou stranu selskou logikou – jaký jediný důvod je koupit si dvakrát tak drahé elektroauto než spalovací ekvivalent při úžasném nájezdu kolem 10 tis km/rok?

          1. Ano, v ČR se nedá koupit, dokonce i předváděcí auta co
            Ano, v ČR se nedá koupit, dokonce i předváděcí auta co se měla červen, červenec prodat zákazníkům (v podstatě všechna mají rezervaci), Škoda nařídila neprodávat a nechat na salónech další půlrok. Proč je taky prodávat doma když těch pár co vyrobí lze prodat mnohem dráž v Německu. Dotacema se peníze dostanou od státu do automobilek a pro lidi to není tak nápadné jako kdyby jim ty prachy poslali rovnou.

              1. Samozřejmě, je to naprosto logické chování a nikdo
                Samozřejmě, je to naprosto logické chování a nikdo pricetny snad nic jiného nečekal 🙂 A i s tímto přístupem má Škoda Auto cca. půlku trhu s auty do zásuvky v ČR. Takže ostatní jsou ještě horší? Nebo spíš není takovy zájem?

        1. Jsou to brzdiči ,letos už prostě nepotřebují prodat , tak
          Jsou to brzdiči ,letos už prostě nepotřebují prodat , tak tlačej dál spalováky. Po novém roce se budou snažit, dokud zase nevyprodají stanovenou kvótu. Zajímavější bude až rok 2022 , tam už toho musejí prodat docela hodně. To už nepůjde udělat jen tak nějakou slevou na zastaralá EV první generace.(Za které jsme samozřejmě všichni rádi. Mohlo to být mnohem mnohem lepší ,ale i tak dobré.) Další velký skok by pak měla být Tesla model 2 nebo C nebo jak to chtějí nazvat. Postupným vstupem čínských automobilek na evropské trhy ,bude pak definitivně vyřešeno a spalováky už nebude nikdo řešit. Budou se řešit plně autonomní auta, čili úplně zásadní změna v osobní dopravě , zásadní změna v konstrukci i vzhledu aut , zcela nové materiály a výrobní postupy možná i jiné formy vlastnění aut. Toto už je jen velmi těžko předpověditelné.

Napsat komentář