Další rekord prodejů aut do zásuvky v Evropě za červenec 2020

Jan Horčík - 31 Srpen 2020

Za červen se v Evropě prodalo 93 000 aut do zásuvky, meziročně dvojnásobek. Červenec byl ještě lepší!auto elektromobil nový Renault Zoe modernizace

Modernizace elektromobilu Renault Zoe se francouzské automobilce opravdu povedla a auto je díky tomu letos nejprodávanějším elektromobilem v Evropě.
foto: Renault

V červenci prodeje elektromobilů a plug-in hybridů v zaznamenaly 213% meziroční nárůst na 113 000 registrací. Auta do zásuvky tak měla na prodejích nových aut podíl 8,7 % (4,1 % pro elektromobily) a ambiciózně míří na celoroční 10% podíl.

Mírně navrch měly v červenci v Evropě plug-in hybridy s 53 %, zatímco elektromobilů se prodalo 53 694 (47 %). Právě plug-in hybridy zaznamenaly nejvyšší meziroční růst o neuvěřitelných 390 %. Elektromobily "jen" 123 %.

Nejprodávanějším autem do zásuvky v červenci 2020 byl v EU nový elektromobil Renault Zoe s 9388 kusy (46 259 za celý rok). Druhý je překvapivě Ford Kuga PHEV (6366, 13 796) následovaný Hyundai Kona Electric (4444, 15 971) a Volkswagen e-Golf (4153, 21 794). Žádný div, že se Volkswagen aktuálně rozhodl vyrábět e-Golf až do prosince (původně měla výroba skončit v září po jednom prodloužení).

Hodně dobře si vedli také Volvo XC40 PHEV (3884, 10 438), Kia e-Niro (3371, 11 865), Audi e-tron (3110, 16 643), Mitsubishi Outlander PHEV (2672, 16 681), Peugeot e-208 (2584, 15 850) a další zejména evropské modely.

Naopak americký elektromobil Tesla Model 3 si za červenec připsal pouze 856 prodaných kusů, ačkoliv celkově už má za rok 34 014, a je tak druhým nejprodávanějším v EU. Výkyv je dán nepravidelností dodávek auta do Evropy.

Zpět na HybridPřidat komentář

Ja by som potreboval nieco ako je 7 miestny citroen berlingo, bud ako PHEV alebo EV. Bohuzial nic take trh neponuka. Je to smutne. Zatial sa predavaju iba take prdiky ako je Zoe.

NIC je silné slovo - ale sláva to není to máte pravdu.
Nejlepší je asi Nissan E-NV 200 evalie, ale existují i sedmimístná verze Renaultu Kangoo, a tuším Peugeot partner.
No anebo se dá koupit přímo dodávka na 9 lidí MAXUS EV 80 ve verzi pro lidi ji nabízí e-way - https://ewaycz.com/ ač ji na stránkách nenabízí - dodávají ji na poptávku.
Výše uvedené je v reálných cenových hladinách.
Pro úplnost by se měli správně uvádět i Toyota Proace, či Mercedes Vito, ale tam to vše startuje nad dva miliony, což nevím jak u vás, ale pro mne nereálná suma.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

To je ani ani. Nepotrebujem zas 9 miestne auto. Staci 5 miestne a sem tam potrebujem odviezt aj dalsie dve osoby. Dva melony je uz nerealne aj pre mna. Mozno okolo 700 000.

Ještě taky záleží na tom jaké trasy, a jak to máte s časovým harmonogramem na při těch cestách.
Protože (vynechám-li tedy EV za pro nás nepřijatelné pořizovací ceny), tak z uvedených má jen Evalie rychlonabíjení. Jak Kangoo, tak Partner mají pouze AC nabíjení (a tuším oba max 11 kW). A třeba u toho Kangoo je škoda, že tam nedali totožnou nabíječku jako májí starší ZOE, protože kdyby mělo AC 22kW, tak už by to byla velmi dobrá alternativa - to dobíjí řekněme cca 100km za 30 minut, jenže s tou jedenácti kw je to víc než dvojnásobný čas. Nicméně zase se prodávají výrazně levněji, takže je to na zvážení - třeba řemesníkovi co za den objede dvě tři krátké trasy (v rámci jednoho města) mezi jednotlivými klienty a pak v klidu přes noc nabíjí doma, tak takovému provozu to nevadí. Stejně tak třeba taxikář. Ten může při číhání na ryto nabíjet, pak odjede nějakou krátkou trasiščku (obvykle jsou trasy taxíků do 10ti km - takže dá víc než 10 klientů na jedno nabití), nemluvě o tom, že nemusí mít všechny jízdy hned po sobě, a jestli tam má třeba mezi klienty časové mezery, tak v klidu za směru dvakrát třikrát krátce dobíjí.

PS: proto taky mám v zápatí, že vyhlížím 40 kWh Evalii. :-) I když po pravdě, už jsem si ji vyhlídnul a majitele emailem masíruju ať mi počká protože nemohu jet auto koupit a vyzvednout protože... ten pos*aný koronavir. Jenže kdo ví, kdy se to uvolní a jemu se moc čekat nechce. :-(

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Radovan

Kdopak tady prodává jetou Evalii v Tekně a ještě 40 kWh baterka? To muís být nějaký prodej z donucení, ne? Zbavovat se tak dobré dodávky je skoro hřích.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Tady taky o nikom nevím, tady ji spíš několik lidí shání. :-) Tohle měl být dovoz, proto mi to hatí Covid, protože kdybych pro ni jel teď, musel bych být 10 dní v karanténě, a to mi v práci řekli, že úmyslné (vědomé) vystavení se karanténě (pracovní neschopnosti) by bylo hrubé porušení pracovní kázně s příslušnými následky. No vyhazov nechci, tak vyčkávám.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Tomáš

Dovolenou si, predpokladam na karantenu vzit nechcete. Ale asi by to slo ne?

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

No předně nechci. Dále vzít si týden dovolené kvůli jednodenní (max dvoudenni) návštěvě ciziny mi přijde fakt špatný poměr. Za běžných okolností bych to zvládnu za víkend bez dovolené. A nakonec, aut a to i Evalií už teď bude jen víc a víc a levnější a levnější. Kdyby to byl jedinečný posledni kup, byla by to jiná, ale jedinou motivací jet TEĎ by byla má nedočkavost.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S2
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
FVE - 6,4 kWp + bat 9,6 kWh
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
------------------------------------------------- ...

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to je urcite lepsi jeste chvili pockat.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Taky jsem se díval teď, jestli nějaký EV zvládne 3 autosedačky a 2 dospělé a jediná je TM X, což je dost mimo cenovou kategorii a to jsem se díval i na hybridy. Je to dost škoda. I věci typu Berlingo prodávají jen v nákladní verzi.

Obrázek uživatele Radovan

Berlinga/Partnery a Kangoo v osobních verzích musíte pohledat přímo u zdroje ve Francii. Je až s podivem, co všechno Frantík nevyváží a přitom by to bylo super, viz donedávna ani ZOE a ještě v jiných zemích jen s pronájmem baterie.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 90 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 42 tis. km (56 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Tomáš

Off: Muzou si dovolit to, co udelali early adopterum?

https://www.youtube.com/watch?v=zMi3HzQhU7s&

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Kuk

off
Prius Mustang :)))
Proč? To nevim. :D
https://www.autoevolution.com/news/toyota-prius-morphs-into-1969-ford-mustang-coupe-dont-expect-any-burnouts-147820.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V Evropě se v červenci prodalo 1371 CitigoE (z toho v ČR jen 11 ks), což byl sice rekordní počet (v ČR zase letos rekordně malý), ale stále to bylo méně, než skoro o řád dražšího Taycana se 1490 ks. To je hodně smutný výsledek pro Škodu. Jak na tom bude Enyaq, vzmůžou se alespoň na 100 ks/den?

Obrázek uživatele Tomáš

Cesko - naprosto zoufalej prodejni vysledek.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Kde asi udělali soudruzi chybu? Já na citigoe čekám od března a pořád nic. Pár bláznů, co chtějí zaplatit cenu bez dotace v Česku je, ale Škodofka na ně hází bobek.

Jsou to brzdiči ,letos už prostě nepotřebují prodat , tak tlačej dál spalováky. Po novém roce se budou snažit, dokud zase nevyprodají stanovenou kvótu. Zajímavější bude až rok 2022 , tam už toho musejí prodat docela hodně. To už nepůjde udělat jen tak nějakou slevou na zastaralá EV první generace.(Za které jsme samozřejmě všichni rádi. Mohlo to být mnohem mnohem lepší ,ale i tak dobré.) Další velký skok by pak měla být Tesla model 2 nebo C nebo jak to chtějí nazvat. Postupným vstupem čínských automobilek na evropské trhy ,bude pak definitivně vyřešeno a spalováky už nebude nikdo řešit. Budou se řešit plně autonomní auta, čili úplně zásadní změna v osobní dopravě , zásadní změna v konstrukci i vzhledu aut , zcela nové materiály a výrobní postupy možná i jiné formy vlastnění aut. Toto už je jen velmi těžko předpověditelné.

---

jirka17

Další Vémolův levoboček či potomek podobně vymlácené kebule?

Obrázek uživatele Tomáš

Tak to je docela ostuda. Zrejme nestihaji vyrabet?

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Ano, v ČR se nedá koupit, dokonce i předváděcí auta co se měla červen, červenec prodat zákazníkům (v podstatě všechna mají rezervaci), Škoda nařídila neprodávat a nechat na salónech další půlrok. Proč je taky prodávat doma když těch pár co vyrobí lze prodat mnohem dráž v Německu. Dotacema se peníze dostanou od státu do automobilek a pro lidi to není tak nápadné jako kdyby jim ty prachy poslali rovnou.

Obrázek uživatele Tomáš

Takze nejspis "compliance car".

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě, je to naprosto logické chování a nikdo pricetny snad nic jiného nečekal :-) A i s tímto přístupem má Škoda Auto cca. půlku trhu s auty do zásuvky v ČR. Takže ostatní jsou ještě horší? Nebo spíš není takovy zájem?

---

Lexus GS 450h Premium

Ne, naopak Tomíku, ten výsledek je přímo excelentní a plně koresponduje s faktem, že není penis, není láska. Protože jsi tupoň přeložím - v ČR nejsou dotace, na EV se.re pes. Čus, bus, Tomíku.

Tak to je, podnikatelé kole mě, co by ev třeba i koupili, by šli do jednoho a ne do dvaceti, jak jsou nastaveny dotační pravidla, lidé v zaměstnaneckém poměru to berou tak - jednou na to dotace jako v Německu přijdou (ono budou vlastně muset) a pak teprve o tom budu uvažovat...
Na druhou stranu selskou logikou - jaký jediný důvod je koupit si dvakrát tak drahé elektroauto než spalovací ekvivalent při úžasném nájezdu kolem 10 tis km/rok?

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Tomáš

Zadny, pokud nejste ekolog a nebo ev nadsenec.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. >23000 el.km. Info: https://tinyurl.com/ya6cyj5b
EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh Hněv je špatný rádce.

ekologové mají BEV plná ústa a skutek často utek, ale popravdě jako běžný člověk s běžným nájezdem udělám pro přírodu víc za méně peněz než tím, že si koupím BEV

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Obrázek uživatele Kuk

off

NURBURGRING TESLA MODEL 3 VS PORSCHE TAYCAN
Sebastian Vittel
https://youtu.be/yUVuiZUhbyA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Prave pozeram, ze doslo k stock split akcii Tesly. Len nechapem preco ich nechali take vysoke. Podla mna mali ist az pod $200 alebo kludne pod $100. Aspon by mohol runner ochkat ako akcie Tesly padli a ze to hovoril ;)

Ten odkaz je na výrobnú linku GF v Šanghaji. Ale aj to je zaujímavé.

https://www.youtube.com/watch?v=Rnv_z6kJTDE

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník, 100tis. km na elektro (50% z vlastnej FVE).


Nabíječky elektromobilů CircontrolVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.10% sleva na produkty EVmotion