Další čerpací stanice Benzina doplňují nabíjecí stanice pro elektromobily

Unipetrol pokračuje v rozšiřování počtu lokalit sítě čerpacích stanic Benzina, které vedle klasických pohonných hmot nabízejí řidičům také elektrickou energii z rychlodobíjecích stanic.

Unipetrol pokračuje ve spolupráci s ČEZ v rozšiřování nabídky sítě Benzina o elektrickou energii. Nově v Ostravě, Plzni a Hradci nad Svitavou.
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

Instalaci zajišťuje Elektromobilita Skupiny ČEZ, provozovatel nejrozsáhlejší tuzemské veřejné dobíjecí sítě. K lokalitě Rousínov u dálnice D1 zprovozněné vloni v létě přibyly rychlodobíjecí stojany na čerpacích stanicích Benzina také v Ostravě-Zábřehu, v Plzni-Borských polích a v Hradci nad Svitavou poblíž budoucí dálnice D35.

V následujících měsících budou v síti Benzina zprovozněny další desítky těchto zařízení. Infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF).

Největší řetězec čerpacích stanic Benzina, který patří do rafinérské a petrochemické skupiny Unipetrol, postupně rozšiřuje svou nabídku o možnost rychlého dobití elektromobilů. Ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ začal vybavovat své čerpací stanice rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut.

Loni v létě byla v rámci tohoto projektu instalována první dvojice rychlodobíjecích stojanů na čerpací stanici v Rousínově u Vyškova, u dálnice D1. Nyní byly zprovozněny další rychlodobíjecí stojany v areálech čerpacích stanic v Ostravě-Zábřehu (poblíž sjezdu z D1), v Plzni-Borských polích (u nájezdu k I/27 na Klatovy) a v Hradci nad Svitavou (cca v půli cesty mezi Hradcem Králové a Olomoucí, poblíž budoucí dálnice D35). Počátek vzájemné spolupráce společností Unipetrol a ČEZ se datuje do roku 2014, kdy ČEZ instaloval rychlodobíjecí stojan na čerpací stanici Benzina ve Vrchlabí v rámci tzv. Smart regionu Vrchlabí.

„Na čerpacích stanicích Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme také alternativní paliva a a postupně svou nabídku rozšiřujeme také o elektrickou energii. Ve spolupráci s ČEZ plánujeme postupnou instalaci dobíjecích stanic na desítkách lokalit čerpacích stanic sítě Benzina ležících na exponovaných místech – ve městech, na dálnicích a na silnicích první třídy,“ řekl Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva skupiny Unipetrol zodpovědný za maloobchod.

ČEZ vybrané lokality plánuje vybavit rychlonabíjecími stojany v horizontu následujících dvou let. „Naše společnost je provozovatelem největší tuzemské veřejné dobíjecí sítě se 140 stanicemi, z toho osmdesátkou rychlodobíjecích zařízení. Benzina je zase jedničkou na trhu čerpacích stanic, jejichž areály s potřebným zázemím jsou přirozenými místy pro dobíjení elektromobilů. Vzájemná spolupráce se sítí Benzina i možnost spolufinancování z evropských prostředků nám pomáhají výstavbu sítě rychlodobíjecích stanic výrazně urychlit,“ uvedl Pavel Cyrani, ředitel divize obchod a strategie ČEZ.

Výstavba je z části financovaná z dvojice grantů evropského programu CEF, pro oblast Doprava, v jehož výzvách ČEZ loni a předloni uspěl. Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T.

ČEZ jednotně osazuje nové lokality rychlodobíjecími stanicemi ABB, k jejichž standardní výbavě patří zejména DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS umožňující nabíjet s výkonem až 50 kW. Stanice jsou připojeny k platformě fungující na principu cloudu, která umožňuje monitorovat zařízení v reálném čase a provádět vzdálenou diagnostiku.

V České republice je aktuálně registrováno téměř 2500 elektromobilů. V roce 2017 přibylo 400 vozů na elektrický pohon, vloni dalších 725 elektrických aut. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Postupný pád největších bariér (omezená nabídka, vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) a v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro MHD, atd.) by měl znamenat rychlé dosažení 20% podílu na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR.

tisková zpráva

106 Comments on “Další čerpací stanice Benzina doplňují nabíjecí stanice pro elektromobily”

    1. ČEZ s elektromobilitou a novými nabíječkami byl vždy
      ČEZ s elektromobilitou a novými nabíječkami byl vždy tajemný jak hrad v Karpatech.
      Ale už zřídili nově novou emailovou adresu a možná přijaly k tomu desítky nových zaměstnanců, tak jim napiš a uvidíš co ti odpoví.
      🙂

      viz.
      Nově pro Vás byla zřízena adresa info@elektromobilita.cz pro informace a připomínky k provozu a výstavbě sítě veřejných dobíjecích stanic.

  1. Soudruzi z redakce – pletete si pojem a prujem.
    1)

    Soudruzi z redakce – pletete si pojem a prujem.
    1) franšízing – to pouziva sit Benzina (a zitra je z benzinky zelene OMV a nebo rusky MOL {ne Madarsky, fakta!}.
    2) …i díky evropskému grantu.. NE „i“ – ale temer vyhradne! Prectete si zneni jednoho z nich – CEZaci dostali 89M na vystavbu s tim, ze sami daji ~15M !!
    3) CEZ je pijavice a uz nyni je videt jak zaklada monopol a pekne nadsazuje cenu. Dnes se nam nelibi cena a dan napalena na PHM a za par let bude totez u CEZu.

  2. Chvála za každou další nabíječku. Hlavně nám chybí na
    Chvála za každou další nabíječku. Hlavně nám chybí na trase Treboň, Jindřichův Hradec a Telč, děkuji. Možná by stálo za úvahu zapřáhnout legislativu, pokud chce někdo prodávat škodlivá paliva, měl by dle zákona povinně také dodávat i nějaké alternativní ekologické energie, například instalovat solární panel s akumulací a zásuvku (tedy alespoň ten EV wallbox). Podpora malých operátorů jako je pionýr elektromobility EVMapa by taky nebylo na škodu.

    1. Chehe, naivita nezna mezi. Taky to zavani socialismem a Hrabis
      Chehe, naivita nezna mezi. Taky to zavani socialismem a Hrabis se uz postara – NIKDO mu do zeli nepoleze.. je jen otazka casu, kdy se objevi prime napojeni na CEZ. Lidi pochopte uz konecne, ze se trh jen presouva z ropy do OZE. Nebo si snad nekdo mysli, ze GeenPeace a DetiZeme setrili do prasatka aby to mohli dnes rozbalit a porizovat zelene technologie??

                1. Jj, to uz je kousek.
                  Taky je varianta, kdyz by jsme to

                  Jj, to uz je kousek.
                  Taky je varianta, kdyz by jsme to naplanovali na nejaky vikend kdy mam volno, vlakem k nam, tady si vyzkouset Ioniq a Teslou se odvezt domu. Snad nejste taky z Ostravy. 🙂

                2. Jsem z matičky Prahy a na Mosteku se zjevuju víkendy i
                  Jsem z matičky Prahy a na Mosteku se zjevuju víkendy i všední dny, podle toho kdy mám volno a je obstojné počásko více méné každou chvíli. Díky 🙂

                3. Kuku že ty jsi ropák z těch mosteckých hald? :-)))))
                  Kuku že ty jsi ropák z těch mosteckých hald? :-)))))

                4. Jo rochním se tam už desetiletí, měsíční krajina a
                  Jo rochním se tam už desetiletí, měsíční krajina a vůně ze Záluží je pro mě ráj 😀

                5. Tak pokud Kuk nakoukne i na jih Čech do ČB, můžeme projet
                  Tak pokud Kuk nakoukne i na jih Čech do ČB, můžeme projet i Leafa :). (ok1zjv(zavináč)gmail.com)
                  To bude najednou čárek.

                6. Mankote, moc ději za nabídku. 😀
                  Mankote, moc ději za nabídku. 😀

                7. A v Ostravě Iona 🙂 Ale tady to bude bohatší, minimálně
                  A v Ostravě Iona 🙂 Ale tady to bude bohatší, minimálně na i-Mobilitě 14.-16.3.2019 na Černé Louce, tak chceme dostat prodejce s předváděcími vozy, aby si je lidi mohli osahat, nejen se nechat svézt https://www.asep.cz/akce-asep

                8. Ještě jednou Díky za volnásek na Infotermu
                  Ještě jednou Díky za volnásek na Infotermu

                9. Rádo se stalo, nakonec jsem rozdal všechny a potěšil více
                  Rádo se stalo, nakonec jsem rozdal všechny a potěšil více lidí. Vyplatí se být členem ASEP 🙂

                10. No tak se pak ozvete na michelinx zavinac email.cz
                  No tak se pak ozvete na michelinx zavinac email.cz

  3. Docela se mi líbí ta mediální masáž:
    „Nyní byly

    Docela se mi líbí ta mediální masáž:

    „Nyní byly zprovozněny … v Ostravě-Zábřehu … v Plzni-Borských polích… a v Hradci nad Svitavou…“

    „Nyní“ v mediální hantýrce znamená: už jsou měsíc funkční, ale měli jsme prázdniny, a proto o nich informujeme až ted 😀

    Jinak jsem samozřejmě rád za každou nabku, jen mě ta tiskovka pobavila 🙂

      1. 20.12.2018 vydal čez zprávu, že stojí nové nabky +
        20.12.2018 vydal čez zprávu, že stojí nové nabky + přidal je map. Údajně už tam cca týden staly a čez je testoval

        od 20.12. nabky hned přešly do režimu placení a když má čez zkušební provoz, nechává stojan nějakou dobu zdarma, z toho vyvozuju, že 20.12. jim skončil zkušební provoz a začal ostrý

        ale ja se tady nechci hadat a resit nesmyslne ptakoviny, jen mi jde o to, ze by mohli do te tiskovky uvest presnejsi info (napr. nove postavene stanice oficialne v provozu od 20.12.2018…) a ne jen vsude cpat slovo „nyni“ jako kdyby to postavili vcera ci dnes, tot cele

      2. Tak z toho si prd dělají doteď, takže žádná změna by
        Tak z toho si prd dělají doteď, takže žádná změna by to nebyla a určitě to není ten důvod co píšeš.
        Jinak minulý týden zprovoznil čez nabíječku v HK u Jaguáru směr Třebechovice pod Orebem.

        Jinak kdo chce nabíječku, ať se přihlásí na čezu, za „výhodnou smlouvu“ mu dají tu z těch dotovaných EU a tak splní jejich nainstalování včas!
        🙂

          1. Špatně jste to pochopil.
            ČEZ nepotřebuje stavět, taky to

            Špatně jste to pochopil.
            ČEZ nepotřebuje stavět, taky to dosud „bojkotoval“ on musí protože dostal na cca 20 a 40 ks nabíječek dotaci z EU a tak ji dá „každému“ s kým se domluví. protože těch 20 musel mít do konce minulého roku a těch dalších mám zato že do konce roku 20. Jinak musí vrátit celou dotaci na ně pokud to nebude celé, ale jen částečně!

            Asi jste si nevšiml ale domluvil se právě s „Benzinou“ a Kaufladem.

            Stejně tak si myslím to bude i s tím Jaguárem naposled v HK.
            A stejně tak dříve Praze za závorou jsou dvě jejich dotované nabíječka a elektromobilista, aby se doprošoval o otevření závory pro nabití.

                1. Vytřeštili oči (jakože do té doby snad zákazníkům
                  Vytřeštili oči (jakože do té doby snad zákazníkům větou „všechny jsou přístupné bez omezení“ lhali), tak jsem je uklidnil že to má fungovat přes vrátného.

                  Ještě jsem tam nebyl a asi nikdy nebudu, zvonit na nočního vrátného mě teda moc nerajcuje 😉

    1. Odkrytím nepomenovanej látky (predmet priemyselného
      Odkrytím nepomenovanej látky (predmet priemyselného tajomstva) pre rádiové vlnové dĺžky, ekologický generátor elektrickej energie má schopnosť preliať, premeniť generovanú energiu na funkčnú elektrickú energiu.
      Tvrdošijne tvrdí, že prekročil hranice zákona zachovania energie vo význame, ako je tento dnes vo všeobecnosti chápaný. Chápe sa to ako ekvivalentný posun energie z jednej formy na inú. Vyhlasuje, že jeho druh „objavu“ preukazuje aplikáciu základných gélových batérií sériovo na 220 V a tie generujú väčší výkon elektrickej energie (500 000 W).
      Nevieme spoľahlivo povedať, ako by sa toto tvrdenie dalo vyvrátiť, preto by sme chceli, aby boli tieto vyhlásenia otestované výskumnými vedeckými fórami.“

    1. Zase jeden co si neumí kolem sebe udělat pořádek a
      Zase jeden co si neumí kolem sebe udělat pořádek a potřebuje aby mu ho udělal ČEZ. NE. Ať si nabíjecí místa dělají ti co je vyžadují. Aspoň se o ně budou náležitě starat. Vychcánky typu není to moje, tak můžu nadávat jsme viděli kolem sebe již dost.

    1. A nebo ve Strakonicích! 144 nových parkovacích míst, 2
      A nebo ve Strakonicích! 144 nových parkovacích míst, 2 stání pro EV, v létě ze země kabely a teď je tam ještě nezprovozněná OLIFE!!! To se mi snad zdá! Pustina a dají tam tohle? Hlavně, že si starosta před asi rokem a půl vyzkoušel e-NV200 a debatovali jsme o tom. Pak M.Policie. Takhle musím JČ řešit Pískem a ČB. JČ – to je tedy páteřní síť!!

      1. A jak se sem vůbec dostáváte? 🙂 Z Prahy se sem dá dostat
        A jak se sem vůbec dostáváte? 🙂 Z Prahy se sem dá dostat Leafem horko těžko přes Písek, z východu horko těžko (nebo spíš mrazivě) z Vystrkova. Chybí Tábor a J. Hradec. Aby se tu lépe žilo, bylo by dobré mít možnost nabití i v okolí Kaplice (+ Lipensko) a Vimperk, aby se s EV konečně dalo jet někam lyžovat.

        Ale když to tak vidím, až ČEZ postaví dalších 5 míst, třeba zas s jedním přijde EON. Oni jsou trošku pomalejší :-).

        1. Na Strakonicko jezdím normálně (Leaf 30 kWh –
          Na Strakonicko jezdím normálně (Leaf 30 kWh – využitelných 22 kWh; e-NV200 – 24 kWh, využitelných 20). Prostě vím, že to musím z Písku dát! Naposled to bylo do Vacova, takže jsem věděl, že od nabíječky pojedu 43 km do kopce a pak se musím zase z kopce vrátit – vrátil jsem se asi s 20% v baterii. Když ještě nebyl Písek (Ten Mennekes v Technologickém centru nepočítám), prostě jsem s e-NV najel 115 km a zbylo mi tam ještě asi 15%. Tam jsem byl na návštěvě třeba den (nabito) a zpět na Pelhřimovsko zase 115 km. Zajímavé, že při obou cestách mi zbylo 15 až 20%. Jak jsem tu již psal, jedu tak, abych si „vyrobil“ potřebný dojezd. Samozřejmě, že to má limity a v ČB jsem už 2x nadával zoufale na Mennekesu a na palubě 3,6 kW a v zimě.

          1. Tak to máme podobně. Holt hypnóza baterky, nic jiného
            Tak to máme podobně. Holt hypnóza baterky, nic jiného nepomáhá :). Dnes jsem ovšem jel kolem Benziny v ČB na Strakonické (hned na konci silnice č. 34 od J. Hradce) a tam, světe div se, je na paloučku u pumpy kopice hlíny a ze země čouhá husí krk jak roura od kamen. Že by ČEZ? Tam by byl parádní. Necháme se překvapit. Budu to tam monitorovat a dám vědět, jak se tam něco vyloupne. Abychom tu zase neměli měsíc starou tiskovou zprávu jako senzaci.

            1. JČ budou dobré – dát si info o aktuálním stavu. Smart
              JČ budou dobré – dát si info o aktuálním stavu. Smart City Písek – tolik parkovacích míst a nikde Mennekes! Když se jdu projít kolem vody (Otava) a dám si kávu, přece nebudu blokovat rychlonabíjení! Jedno z nejhezčích míst pro nabíjení.

      2. V létě jsem byl v ČB a nabíjet se dá v Písku u mostu
        V létě jsem byl v ČB a nabíjet se dá v Písku u mostu (E.ON – 50kW) nebo v Táboře (tech park, ale pouze 22kW).

        Jaké bylo moje překvapení, když E.ON neměl ve svém hlavním krajovém městě (ČB) nabíječku? O víkendu nic nefungovalo, v IGY byla sundána bez náhrady (hledají dodavatele). Vrcholem ignoranství je zavolat na E.ON linku a na něco se zeptat. Slečny jsou zajisté tuze krásné, ale nic nevědí. Nakonec to zachránila soukromá nabíječka v podzemních garážích hned vedla centrály E.ONu. Aktuálně se objevila nabíječka u Globusu, ale zatím jsem tam nebyl. Na oplátku mě trochu potěšili novou nabíječkou u Brna (pouze tam v okolí nic není, ani WC, ani kafe), v Písku a v Nýřanech u Plzně.

        Minulý rok ve Strakonicích jsem nabíjel na dobré slovo u plavečáku přes klasickou zásuvku (6 hodin). Na cestu zpět do Prahy to stačilo (mám už větší baterku). 🙂 Trochu jsem sázel na Lidl a jeho novou zelenou prodejnu právě u Plavečáku, ale bohužel asi Strakonice nejsou tak velké nebo zde není tak velká poptávka po nabíjení jako v Praze nebo v Brně.

        Celkově jsou Jižní Čechy trochu popelkou elektromobility. Na druhou stranu to může být vždycky horší. Karlovarský kraj a cesta do Chebu, byla tak komplikovaná, že jsem nakonec jel z Plně vlakem. 🙂

        Už, aby byla TM3.

                1. To jste nebyl vy, já se taky díval na fotku z Písku a byla
                  To jste nebyl vy, já se taky díval na fotku z Písku a byla to žlutá i3.
                  Jo jediná široko daleko rychlonabíječky na jihu Čech. Tak tam byl a možná ještě je frmol, protože je asi stále zdarma.
                  Přestože čez o kousek dál trumfnul Eon a postavil 2 rychlonabíječky, jako by jinde nebyly víc potřeba.
                  🙂

  4. Jednoznačně palec nahoru.
    Jen by to ještě chtělo, aby se

    Jednoznačně palec nahoru.
    Jen by to ještě chtělo, aby se někdo zaměřil na možnost nočního dobíjení na sídlištích.
    Onen HOAX s prodlužkami z oken v Norsku jen poukázal na možnost, že tomu je třeba se vyhnout.
    Tak by ČEZ ve spolupráci s obcemi měl krom v článku uvedené chválihodné činnosti pustit do instalace lamp veřejného osvětlení se zásuvkou.

    https://www.idnes.cz/technet/technika/chytre-lampy-praha-karlin.A180502_151509_hardware_vse

    Kdyby se tahle možnost pomalého (levného) nočního nabíjení rozšířila i do dalších hustě obydlených lokalit (sídlišť), byl by to velký krok pro rozšíření elektromobility.

      1. Já doufám že čip mi překlene období bez baráku,
        Já doufám že čip mi překlene období bez baráku, nočního proudu a FV. Jenom mám spíš strach o ten noční…

        Včera jsem mluvil s otcem že tomu jeho tarifu (nějaká klasika 3 + 4 h podle nálady a roční doby) zdraží denní i noční, ale ten noční až tak že se od denního liší asi o 0,30-… jako WTF ?

          1. Nemá. Já mám taky stejnou cenu silové elektřiny v NT i
            Nemá. Já mám taky stejnou cenu silové elektřiny v NT i VT. Ale rozdíl pak dělá regulovaná distribuční cena, která je dána napevno.
            Pokud máte TČ, přímotop nebo vyšší akumulaci, tak ten rozdíl v distribuci je poměrně malý, já mám v NT 87 Kč/MWh a ve VT 326 Kč/MWh.
            Pokud bych měl D27d (elektromobilita), tak v NT bych za distribuci platil 87 Kč/MWh a ve VT 2080 Kč/Mwh, což by odpovídalo i vašemu případu.

        1. Zálěží na typu tarifu.
          Já mám třeba cenu silové

          Zálěží na typu tarifu.
          Já mám třeba cenu silové elektřiny stejnou pro NT i VT, ale rozdíl je v regulované části, kdy v elektromobilním tarifu je cena za distribuci v NT jen 87 Kč/MWh, ale ve VT za totéž je cena 2080 Kč/MWh.
          Pokud bych měl TČ, přímototop, vyšší akumulaci, tak za distribuci v NT bych platil 87 Kč/MWh a ve VT 326 Kč/MWh (což je asi váš případ).

    1. Lampy jsou většinou obecní. Provoz platí obec. Budeš si
      Lampy jsou většinou obecní. Provoz platí obec. Budeš si muset vybudovat vlastní lampu a vlastní přípojku. Jedna obyčejná lampa vychází na cca 30tisíc. Lampa s nabíjecím konektorem vyjde na…. mnohem více.
      Druhá možnost. Zkus kandidovat do zastupitelstva a zkus to posadit.
      První možnost vybudovat si vlastní mi přijde snadnější. 🙂

      1. U lamp je ještě jedna komplikace. Zpravidla jsou připojeny
        U lamp je ještě jedna komplikace. Zpravidla jsou připojeny z hlediska distributora elektřiny jako neměřený odběr, tedy není u nich elektroměr. Muselo by se zajistit, aby se nabíjení nějak tarifikovalo, pokud by s distributorem nebyla nějaká jednodušší dohoda. Snadné to má PRE, když je všechno jejich. Jednoduše si tarifikují ze svého rovnou zákazníkům. Pak už jen aby k lampám vedl dostatečně silný kabel a když lampa svítí, může se nabíjet. Pokud obec lampy rekonstruuje, vybavit je zásuvkami by nebylo až tak nákladné, dal by se natáhnout i zvláštní kabel, když už se vrtají v zemi. Je třeba jenom chtít a jde všechno.

        1. Pak je zde ještě problém lampy a u ní parkovací místo.
          Pak je zde ještě problém lampy a u ní parkovací místo. Ulice je příliš úzká. Parkovací místo se v dosahu lamp nenašlo. Prekérní situace, do které zasahuje mnoho neznámých. Výsledkem je nové osvětlení bez nabíjení.

        2. Pochybuji, že v dnešní době je nějaká spotřeba
          Pochybuji, že v dnešní době je nějaká spotřeba neměřená a tedy bez elektroměru.
          Lampy nejsou distributora a napojení na ně by bylo ve všech městech snadné a v podstatě již připravené, jen doplnit těmi zásuvkami, regulací proudu a zpoplatnění toho nabíjení, nejjednodušší třeba právě přes EVmapa.
          Nabíjení v době když svítí světla by bylo ideální i pro lidi bydlící na sídlišti, bez natahování kabelu z bytu nebo sklepa, jak tu a tam někdo nesmyslně argumentuje.

          1. Jde jen o to, jestli se chce. Kdyby obec chtěla, má
            Jde jen o to, jestli se chce. Kdyby obec chtěla, má nabíjecích míst mraky. Evmapa to všechno zajistí formou billingu. Jinak neměřené spotřeby opravdu existují, dávají se buď na lampy, nebo třeba do paneláků pro kabelovky nebo poskytovatele internetu. Teď už je asi distributoři dávat nechtějí, ale ještě před deseti lety jsme jich jen u nás v ČB montovali několik desítek a fungují dodnes. Jediné omezení je 2A jistič (pro ISP).

            1. Ono by se možná i chtělo,kdyby to schvalilo zastupitelstvo
              Ono by se možná i chtělo,kdyby to schvalilo zastupitelstvo někde nenápadně náhodně zapomenuté v projektu. Jen musíte ukecat projektanta, aby to tam navrhnul. A ani ten si to většinou netroufne.
              Věřte, že zastupitelé námi volení mají úplně jiné zájmy. Jo když bude starosta hasič, bude nová zbrojnice. Když bude věřící, přidá stotisíc na kostel. Když bude fotbalista, bude na nové šatny. 🙂
              Tohle nabíjení z lamp se začne řešit, až budou zastupitelé mít osobní problém s nabíjením. Zatím většinou nemají. Tam kde dnes v Praze lampa s nabíjením je, já osobně podezírám, že někde v okolí bydlí osoba, která měla tu správnou motivaci a je v té správné funkci. Možná se jen pletu… možná.
              Závěr? Chceme-li nabíjecí lampy, musíme do zastupitelstva a prosazovat.
              Poskytovat Internet a kabelovou tv byla kdysi dávno priorita.

        3. Podle mých informací se odběr elektřiny měří i v ve
          Podle mých informací se odběr elektřiny měří i v ve veřejném osvětlení. Dokonce existuje tarif C62d – Speciální sazba pro veřejné osvětlení.
          Neměřený odběr existuje možná někde u zapomenuté poplachové sirény. 🙂 U nás je siréna napojena na školu a za školu energii platí obec.
          Naposledy jsem viděl neměřený odběr na Kubě někde v horách. Tam se platil tehdy paušální poplatek. Elektroměrů byl nedostatek a svítit se muselo.

        4. Nevím sice jak to mají řešené ony „chytré lampy“, ale
          Nevím sice jak to mají řešené ony „chytré lampy“, ale přesně jak píšeš, stačilo by na běžné lampy nainstalovat jakési schránky (jako mívají v obchoďácích na dobíjení mobilů).
          Ty by se otvírali třeba chipem, nebo platební kartou. Otevření by stálo třeba 25,- Kč a otevřením by do zásuvky v onom kaslíku začal téct proud na dobu třeba 8 hodin – 230V/10A
          Večer by člověk zaparkoval – připojil a ráno by měl o 20KW v baterii víc (+ v zimě vyhřáté rozmrzlé a v létě vyklimatizované autíčko). Příjemné ne?

      2. Právě naopak, je to budoucnost to takto udělat.
        Lampy obec

        Právě naopak, je to budoucnost to takto udělat.
        Lampy obec udělala pro obyvatele a tak i ty zásuvky by byly pro jejich obyvatele. Kolik co stojí je zavádějící.
        Jinak vlastní asi v současné době je asi snadnější vybudovat.

                1. Na mapě jsem napočítal tři „chytré“lampy s nabíjením
                  Na mapě jsem napočítal tři „chytré“lampy s nabíjením EV. Tak až pojedete do Prahy, dejte vědět kolik jste napočítal Vy.

                  https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/praha-chce-koupit-pet-chytrych-lamp-kazda-prijde-na-vice-nez/r~40e8f0188ca811e7a7160025900fea04/?redirected=1548146266

                  U nás na vesnici přišla jedna lampa veřejného osvětlení na cca 30tis., mimochodem ani do led světla se nechtělo jít. Myslím, že za desetinásobnou cenu by to už vůbec neprošlo. Za cenu jedné „chytré“ lampy, máme celou ulici veřejného osvětlení. Pravda, u nás na vesnici by neprošla ani lavička za 300tis, nebo 800tis..
                  Peníze jsou, technologie je. Jen priorita není.

                2. Jen dvě drobnosti.
                  1) Nemyslím si, že by to nutně museli

                  Jen dvě drobnosti.
                  1) Nemyslím si, že by to nutně museli být tyhle (předražené) „SMART“ lampy. Ona se dá dodatečně venkovní zásuvka našroubovat i na obyčejný sloup.
                  Někde tady v diskusi jsme to už probírali – fungovalo by to jako ty odkládací boxy na dobíjení mobilů v obchoďácích.

                  2) Nic ve zlém, také bydlím v satelitu, takže polovesnice / poloměsto – to není cílová skupina.
                  Mě šlo o vymýcení častého argumentu odpůrců EV, „A kde budou nabíjet lidi na sídlištích? To si mají tahat prodlužky z oken jako v Norsku?“
                  S takovými lidmi co věří na síť prolužek z oken v Norsku se pak těžko diskutuje. Přesto něco na té myšlence je.
                  Takže zpět k tématu – cílovou skupinou jsou velkosídliště tipu Praha Jižní město.

                3. Pokud to parkování vypadá podobně viz:
                  Pokud to parkování vypadá podobně viz:

                  https://g.denik.cz/63/8c/praha-jizni-mesto-parkoviste-sidliste_denik-630-16×9.jpg

                  Tak ani lampy stačit nebudou. To lze snadno spočítat, kdy na jednu lampu vychází mnoho parkovacích míst. Bude třeba budovat nabíjecí sloupky viz třeba zde:

                  https://cdn.shopify.com/s/files/1/0196/5170/files/EV-Charging-Stations_grande_b577b7cf-3ce3-4793-8339-686a3ff9cb78_grande.jpg?v=1546602988

                  Tohle budování sloupků, ale dle mého názoru bude na firmách ČEZ, PRE, EOn…..Tesla, Newmotion, atd., nikoliv na městech a obcích jako takových. Veřejné osvětlení zůstane dál městům a obcím. Bude to fungovat podobně jako funguje dnes datový tarif. Za 500Kč paušálního poplatku dostanete xxx kWh, vše nad rámec si připlatíte. Poskytovatele si budete moci vybrat sám. Bude-li nedostatek nabíjecích sloupků, dáte si požadavek a oni si Vás na dva roky smluvně pojistí a další sloupek, nebo zásuvku vybudují. Tam kde se sejde více zájemců, budou budovat přednostně. Pak do toho zasáhne EU a nařídí všem poskytovatelům celoevropský „roaming“. Pamatujte si na dobu,kdy byl problém dostat telefonní linku a říká Vám něco podvojná telefonní přípojka. Tak nějak se to bude rozšiřovat, jen to bude malinko sofistikovanější.

                4. Jenže z tech zaparkovaných aut, kolik je EV? A některá z
                  Jenže z tech zaparkovaných aut, kolik je EV? A některá z nich nejsou protože Vám lidi řeknou a kde bych dobíjel? Můj návrh je rychle realizovatelný, poměrně levný a pomohl by rozvoji elektromobility skokově.
                  S Vaším návrhem nijak nekoliduje, a klidně ať to tak dopadne, hlavně když se to začne řešit.

                  PS: podvojnou linku pamatuji. Dokonce jako dítě pamatuji takzvané domovní telefoní stanice, kdy byl jen jeden telefon v ulici a pani u něj fungovala jako záznamník. Psala kdo kdy komu volal a pak sousedy informovala a mohl jste si v určený čas zavolat zpet.

                5. Nabíjení z lamp samozřejmě existuje, poslední známé
                  Nabíjení z lamp samozřejmě existuje, poslední známé číslo uplatnění řešení VŠB-TUO pro Čínu je 16.000 přípojek na lampách veřejného osvětlení – včera sděleno doc.Horákem na Infothermě v Ostravě.
                  V ČR těchto nejjednodušších řešení jsou 3, slovy tři. Ostrava-Poruba VŠB-TUO, Ostrava-Stará Bělá nádvoří pivovaru, Opava nedaleko Horního náměstí.
                  Projekt na jejich instalaci coby obecní zásuvky do všech 6.000 obcí v ČR, podaný na MŽP, ztroskotal na oponentuře ČEZu. Že prý to nejde.
                  Legislativně bojkotuje toto primitivní řešení Energetický regulační úřad už druhý rok, protože tarif, na který jedou lampy veřejného osvětlení, nedovoluje použití elektřiny pro nic jiného. Ani noční nabíjení elektrovozidel, natožpak denní.
                  Zmíněné 3 instalace jsou tedy buď v soukromém areálu nebo napájeny ze sousedního parkovacího automatu. Což je mj také možnost jednoduché instalace nabíjecí zásuvky 230V 16A. Bavíme se o základním zařízení za 10.000,- Kč, s dálkovým řízením a monitoringem s odemykáním mobilem 20 tisíc. Kč.
                  Proč jednoduchá nekorupční řešení nejsou v ČR možná si odpovězte každý sám.

                6. Porovnáním tarifu C62d s jakýkoliv jiným tarifem včetně
                  Porovnáním tarifu C62d s jakýkoliv jiným tarifem včetně poplatků dojdeme k závěru, že by se z lamp nabíjelo příliš levně. Vždy jde v první řadě o prachy.

                7. Vždyť ať si klidně vezmou třeba i 3,- až 4,- Kč za kW.
                  Vždyť ať si klidně vezmou třeba i 3,- až 4,- Kč za kW. Pořád to bude nádherná cena, která se provozování spalováku ani nepřiblíží, a jim to bohatě zaplatí provoz těch lamp.
                  To by dokonce mohla bejt motivačka pro ty politiky.
                  Což takhle jim to předhodit, „Poradím Vám jak provozovat veřejné osvětlení zcela zdarma… a ještě si tím vydělat na údržbu“.

                8. Myšlenka dobrá. Zkuste to. 🙂 Ještě můžete spotřebu
                  Myšlenka dobrá. Zkuste to. 🙂 Ještě můžete spotřebu lamp snížit nahrazením starých světel za nové led, které od půlnoci pojedou na nižší výkon.
                  Taky mám spoustu skvělých myšlenek. 🙂

                9. A já tak doufal, že je v tom jiný háček. Po tak
                  A já tak doufal, že je v tom jiný háček. Po tak pozitivním začátku, je to hodně hořký konec Vašeho příspěvku.

                10. Budování mnoha sloupků….
                  Nemyslím že v realitě kdy se

                  Budování mnoha sloupků….

                  Nemyslím že v realitě kdy se na nově zbudované nebo rekonstruované parkoviště prdne 200 sloupků najednou najde 200 elektromobilistů co mají ono parkoviště pod okny.

                  Zezačátku určitě postačí těch 6 lamp na 200 míst na parkovišti, ale všude. Je to snazší, levnější, logičtější…

                  Nebo se pletu ?

                  V Anglii jsem narazil na „sídliště“ bytovek. Každá měla svoji garáž i přesto před každou řadou těchto bytovek bylo parkoviště (a přes ulici ty garáže) a u těchto venkovních každé druhé místo sloupek.

                11. Jistě, že by teď lampa stačila. Umíte to teď v tuto
                  Jistě, že by teď lampa stačila. Umíte to teď v tuto chvílí rozhodnout na které parkoviště, na které sídliště dát takovou lampu? Kde je prioritně potřeba?

                12. No mě právě šlo o to že neumím ani rozhodnout kde
                  No mě právě šlo o to že neumím ani rozhodnout kde udělat parkoviště s 200 sloupky.
                  Proto je „jednodušší“ a zřejmě i efektivnější jít ze začátku cestou „hele starosto, za pakatel to tam šoupni před každej panelák 2-3ks a neremcej“
                  (nemyslím lampu za 300k ale zásuvku do existující lampy, jasně že problematika stávajících lamp je další komplikace ale určitě menší než rozkopat celé parkoviště na novou pokládku)

                13. Na těch drahých lampách se chtěl někdo napakovat a tak to
                  Na těch drahých lampách se chtěl někdo napakovat a tak to někdo jiný nabídl asi za čtvrtinu.

Napsat komentář