O nové verzi sporťáku Tesla Roadster zatím víme, že bude větší a rychlejší. Italský designérský web Omni Auto přesně na těchto premisách postavil svou představu nové generace jiskry, která zažehla značku Tesla.
Nový Tesla Roadster je v představě návrhářů Omni Auto postaven na podvozku Tesla Model 3, což rozhodně dává smysl. Původní Roadster stavěl na šasi Lotus Elise.
Stejně tak se původní Tesla Roadster nabízel jako hard-top a soft-top kabriolet, a to samé lze čekat od jeho nové generace. Ta by podle slov Elona Muska měla být na trhu do konce této dekády.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Roadster 3.0: upgrade dojezdu 544 km, k objednání ihned!
Také je možné, že už se nebude jmenovat „Roadster“, ale například Tesla Model R nebo Model 4 nebo podobně. Elon Musk také podle všeho chce pokračovat v dalších rychlostních módech inspirovaných filmovou parodií Spaceballs.
ZAJÍMAVOST: Nový Tesla Roadster posune hranice elektromobilů
Po „Ludicrous“ (bláznivý) v Tesla Model S a Tesla Model X si pro nový Roadster schovává „Maximum Plaid“ (do češtiny jen těžko přeložitelné jako „maximální záhul“).
Šéf závodní rady u
Šéf závodní rady u Porsche Uwe Hück dnes prohlásil, že firma bude muset prodat nejméně 10 000 aut Mission E ročně, aby na novince vydělala.
A zaměstnanci si ještě kvůli tomu dobrovolně utrhnou vod huby 😀
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/porsche-kvuli-elektromobilu-zamestna-1400-novych-lidi-1311042#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink
Přímý přenos z
Přímý přenos z Gigafaktory na YT se nepovedl
http://electrek.co/2016/07/26/tesla-gigafactory-tour-elon-musk-jb-straubel-more-live-updates/
Tesla Gigafactory Tour and Musk/Straubel Q&A
https://www.youtube.com/watch?v=Mc1d6C3mApY
příjezd k fabrice
https://www.youtube.com/watch?v=jijhHJFa9dw
https://www.youtube.com/watch?v=apJAfQLhMIY
https://www.youtube.com/watch?v=VdU2Z_V9FvI
Tweety z novinářský
Tweety z novinářský akce
http://www.teslarati.com/highlights-teslas-gigafactory-media-event/
Hoch z Panasonicu říkal, že to je naprostá výjmečnost aby vyráběli baterky mimo Asii 🙂
Údržbáři robotizované
Údržbáři robotizované linky, to zase nejsou tak vysoké personální náklady. Moc ruční práce tam nebude, aby potřebovali levnou pracovní sílu z Asie.
Ja bych to nepodcenoval, co
Ja bych to nepodcenoval, co rikal bracha, tak treba serizovaci CNC stroju jsou vyrazne lip placeni nez lide, co pro ne tvori programy.
Zase nějakej malůvkář co
Zase nějakej malůvkář co si nedokáže představit auto bez masivního chladiče.
Evidentně ten předek
Evidentně ten předek modelovali podle modelu S před faceliftem. On to není chaldič, ale plný černý dekl. Osobně bez SPZ mi ten starý předek připadá hezčí, ale jakmile se tam dá značka, dojem to úplně obrátí.
Ten dekl alias falešnej
Ten dekl alias falešnej chladič je úplně ta naprosto nejhnusnější věc na modelu S, naprostej estetickej přežitek od spalováků a navíc bez funkce.
To je věc vkusu. Kromě
To je věc vkusu. Kromě toho i elektromobil nějaký chladič potřebuje, minimálně kvůli klimatizaci. A u sporťáku se dají očekávat i zvýšené nároky na chlazení pohonu, protože i když máte celkovou účinnost 90%, tak to pořád znamená, že při ostré jízdě se 100kW výkonu máte 10kW odpadního tepla, které je potřeba okamžitě vyzářit do okolního vzduchu.
Normální elektrokára
Normální elektrokára nepotřebuje na klimatizaci žádnej masivní chladič. A co se týče sporťáků tak ani Porše nemá vepředu nijakou masivní dominantní díru.
Víš jak vůbec klimatizace
Víš jak vůbec klimatizace funguje? To nemá nic společného s elektromobilem nebo fosilním autem. Fyziku neodrbeš.
A kdo jí chce odrbat? 🙂
A kdo jí chce odrbat? 🙂
a kde tam vidis nejakou
a kde tam vidis nejakou dominantni diru? ja tam vidim jen spodni otvor krtery muze slouzit klidne i pro smerovani vzduchu pod podvozkem a k brzdam, ten jakysi gril vypada ze je uceleny kus bez perforace, tedy totez co ma i model S, proste jen dekorativni prvek za ktery se treba lepe maskuji ruzne senzory
Nechce někdo uvalit embargu
Nechce někdo uvalit embargu na kávu pro Tesla Motors? Zdá se mi že jejeich designerské oddělení je rychlejší než všechny mašiny co mají. 🙂
Designově nevím, no je to nejspíš primárně pro americký trh. Ale mám spíš obavy z toho že nejsou sto dost rychle uspokojovat objednávky ani toho co mají, natož najíždět výrobu dalších a dalších typů vozidel. Ovšem dobře by bylo kdyby se jim podařilo naet výrobu na maximum co njdříve, minimalizovat cenu atd., ježe i pak to bude odporně pomalé proti tomu co bychom potřebovali.
Není na to připravený celý řetezec, a nejspíš můžeme dojít brzy na limity produkce lithia a baterií, bavíme se asi o 80g/kWh. Ovšem tyto kalkulace jsem již nedávno zde provedl u článku o některém vodíkovém vozidle, nebo při podobné příležitosti.
To nedělalo designové
To nedělalo designové oddělení Tesly, ale nějací Italové (viz článek). Ale nutno říct, že se jim to fakt povedlo.
asi si strihnu po kabrioletu
asi si strihnu po kabrioletu Superba https://goo.gl/BDtVCd i nejaky ten kabrous od Tesly, model 3 mam rozmodelovanej, takze uprava pak zabere jen par dni 🙂
Tesla X je prozatim osamocena https://goo.gl/etKqGm