Další americká síť nabíjecích stanic hlásí rekordní růst

Jan Horčík - 20 Únor 2018

EVgo, americká síť nabíjecích stanic pro elektromobily, dodala za minulý rok o 83 % více elektřiny, než za rok 2016. K dispozici má přes 1000 rychlonabíječek.elektromobil Nissan Leaf u nabíjecí stanice společnosti blink

Elektromobil Nissan Leaf u nabíjecí stanice.
foto: blink

Síť nabíjecích stanic EVgo patří americké energetické společnost NRG Energy. Ta má k dispozici 47 GW výrobní kapacity v celkem 100 elektrárnách v 18 státech USA.

Kromě toho ale v roce 2010 spustila také síť nabíjecích stanic EVgo. Za rok 2017 se síť rozrostla o pětinu a dnes má něco málo přes 1000 rychlonabíjecích stanic, které jsou koncentrovány v největších amerických městských clusterech (viz. mapa níže).

Infografika EVgo

Infografika EVgo
foto: EVgo

I díky tomu, že prodej aut na baterky dosáhl v roce 2017 v USA mety 200 000, mohla se síť EVgo těšit z 83% růstu odebrané elektřiny. Celkem z ní elektromobilisté "načerpali" 13 GWh.

Pro srovnání, česká síť rychlonabíječek ČEZ za rok 2017 vydala asi 0,5 GWh. Vypadá to jako pro Česko zajímavý poměr, ale je nutné si uvědomit, že v USA funguje víc takových sítí (např. ChargePoint, Blink), zatímco v Česku má ČEZ síť největší a nejvyužívanější.

ZAJÍMAVOST: V bude možná už letos jezdit jeden milion aut do zásuvky. K prosinci 2017 tam bylo celkem prodáno 764 666 elektromobilů a plug-in hybridů.

Zpět k EVgo. Celkem se uskutečnilo 1,1 milionu nabíjení, což je 50% růst proti roku 2016. Dobíjelo se 28 milionů minut, to znamená průměrně přibližně 25 minut na osobu. Díky tomu mohli elektromobilisté urazit 64 milionů lokálně bezemisních kilometrů a nespotřebovali 6 milionů litrů benzínu.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jinak v článku citelně chybí informace, jaké zástrčky taková síť v USA používá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Model S nabitá naftovým generátorom je stále ekologickejšia ako “diesel” | TEST:

teslamagazin.sk/tesla-model-s-spotreba-vs-diesel-volvo/

To je fakt hloupý porovnání na spotřebu, mě by spíš zajímalo, jaké sračky lezou z toho generátoru, který nemusím plnit eko normy jako auta.

a nemusí byť prihlásený a kontrolovaný ako MALÝ ZDROJ ZNEČISTENIA podobne ako kotle (aj plynové) a podobné zariadenia?
Zákon č. 401/1998 Z. z. o poplatkoch za znečisťovanie ovzdušia

Me by spis zajimalo, proc teda nemame dieselelektricka auta (nebo alespon nakladaky), kdyz by to bylo win-win jak pro ekology, tak pro vyrobce motoru. A to i pri zohledneni efektivity nabijeni. Asi zase nejake spiknuti.
Test samotny hodnotit nebudu, verim, ze vysledek se da drobnostmi posunout na jednu i druhou stranu. Ale musim priznat, ze vicemene vyrovnany vysledek me prekvapil.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Stačí si vzít BMW i3 REX. Jeho poměrně výkonný genenerátor nabíjí baterii za jízdy, ovšem stačí si uvědomit, že má spotřebu cca 9l/100km, tedy ekonomická blbost. Generátor, kterým Teslu nabíjeli byla nějaké neekologická obluda, která by se ani do auta nevešla. Tím dosáhli autoři testu dobré poměru spotřeba/výkon a tyhle generátory mají výstup 400V/32A a za hodinu dosahují spotřeby kolem 6l.

Musím vás opravit Josefe. BMW i3 rex má nádrž na 9 litrů benzínu a ujede na něj 160km. Takže průměrná spotřeba rexe je 6 litrů na 100km.

Tohle info jsem měl od půjčovny, kde jsem si ho půjčoval, sám jsem to netestoval. V TOMTO článku se baví o 120-130.

Když se budete snažit, ujedete na těch 9 litrů i 60km. Ale stylem kterým ujedete 220km s vaší Kiou ujede rex na plnou nádrž 180km.

Obrázek uživatele Cayman

a mě by zajímalo, proč nemáme hybridní diesel-elektrický autobusy, když můžou bejt po celym Londýně :D

---

EV nováček - huráá už máme několik tisíc e-km za sebou
2009 Fiat Fiorino (Micro-Vett) 31 kWh www.evalbum.com/5247

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože i když podle mě nemá plyn v dopravě bůhví jakou budoucnost, tak zrovna v městských autobusech je rozhodně výhodnější a levnější něž ten naftový hybrid.

Moc se mi nezdá, že by v USA do 1000 nabíječek šlo 13GWh, to se úplně vymyká průměrům ve světě, natož v USA, aby jedna stanice denně nabíjela 35 kWh. ChargePoint má průměr 0,5 kWh na den.

To je nějak hrozně málo, ne? Máte k tomu zdroj? 0,5 kWh denně je i pří průměrném výkonu 20 kW ani ne hoďka za měsíc. Třeba v článku zde na Hybridu z 19. února jsou ČEZ nabíječky, které dodaly 487 MWh z 94 stanic (41 rychlodobíjecích + 53 normálních) a to vychází na průměr přes 14 kWh denně a to si vemte kolik procent elektromobilů se prodá v ČR a kolik v USA.

Ve zdejším článku se psalo, že 45000 nabíječek čerpalo 8 GWh měsíčně tedy 5,9 kWh denně, někde jsem tam ulítnul o desetinou tečku, omluva.

http://www.hybrid.cz/nabijeni-elektromobilu-je-velky-byznys-chargepoint-v-usa-proda-kazdy-mesic-8-gwh

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Někde na Floridě můžou být městečka, kde polovinu cest tamní obyvatelé jezdí golfovými vozíky.
A jsou v USA i další specifická nasazení a možnosti využití nabíječek.

off

Kolik Tesla vlastně vyrábí těch M3
https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Za 10 let budou vsude brecet, ze se zaviraji benzinky, protoze tam nikdo nekupuje benzin a naftu :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proto některé řetězce čerpacích stanic již začínají stavět i nabíjecí stojany. Kupříkladu Shell uvádí, že přes 50% zisku na čerpacích stanicích je z prodeje ostatního zboží. Kolik čerpacích stanic dnes nemá prodej dalšího zboží?

Jen pro představu, výtoč 1000 litrů paliva pro čerpacích stanici znamená čistý zisk v průměru do 2000 korun, Shell CZ uvádí že průměrný výtoč jejich čerpacích stanic v ČR je okolo 7300 litrů paliv za den. Tedy žádný závratný objem a ani suma.

Když vidím ty ceny Shellu, tak rozhodně mají více než 2 Kč na 1 litr. Jenom rozdíl mezi stanicemi Shell je až 4 Kč na litr. Druhá věc je, že zboží na stanici je nájemce, nikoliv Shellu, takže Shell má příjem z pronájmu stanice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"čistý zisk"

Netuším ci znamená čistý zisk u Shell, která je u nás ve ztrátě :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po odečtu veškerých nákladů na provoz čerpací stanice.

Pokud to vychází opravdu z reálných čísel, tak to pak není úplně blbý mít 5 mil. ročně zisku.

Obrázek uživatele Joe

A kromě sklářů i Arabové nebudou mít co žrát ....:-)

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 22 kw. Elektromobilista čekatel....:-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale budou páč už budou tutok v eu, která je srm opět zve ústy bezdětné lejdy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobra zprava. Za 10 let se to bude zdat jako trapne maly mnozstvi ale nejak se zacit musi.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Group

Newsletter