Daimler zvyšuje výrobu elektromobilů Smart ForTwo ED

Jan Horčík - 14 Prosinec 2012

Francouzské městečko Hambach je sídlem nové továrny Daimler. Na jedné společné lince se zde vyrábějí vozy Smart, a to jak s klasickým, tak i elektrickým pohonem. Smart ForTwo ED se má stát jedním z nejšířeji distribuovaných elektromobilů na světě. Daimler jej bude nabízet až ve 30 zemích.výroba elektromobilu Smart fortwo ED továrna Hambach Francie

Výroba elektromobilu Smart fortwo ED 3. generace, továrna Hambach, Francie
foto: Daimler

Továrna s příznačným názvem “smartville” už vyrobila 1000 elektromobilů Smart ED. To je ale jen malá část plánované celkové kapacity výroby, která se nyní průběžně výrazně navyšuje. Bude totiž muset uspokojit globální poptávku po novém elektrickém autě.

Smart fortwo ED 3. generace - výroba v Hambachu Smart fortwo ED 3. generace - výroba v Hambachu Smart fortwo ED 3. generace - výroba v Hambachu

A nejspíš to není jen bláhové přání Daimleru. Ačkoliv Smart ForTwo ED 3. generace už je v nabídce českého zastoupení Mercedes-Benz, fyzicky tu auta zatím nejsou a nejspíš ještě minimálně 6 měsíců nebudou.

“Firma se nejprve snaží uspokojit své projekty, jako je například systém sdílení a půjčování aut Car2Go,” řekl nám k tomu tiskový mluvčí českého Mercedesu Jan Kuhn. Prvními trhy, kde si zákazníci mohou nový Smart ED 3. generace koupit jsou Německo, Belgie, Francie, , Itálie a Portugalsko.

Na jaře 2013 se pak elektromobil začne prodávat také v USA, a to za cenu od $25 000. Půjde zdaleka o nejlevnější elektromobil na americkém trhu. Zejména pokud vezmeme v úvahu federální dotaci $7500, případně $10 000 (kam by se mohla zvýšit). Pak klesne cena elektrického Smartu na $17 500 a s využitím některých lokálních dotací dokonce ještě níž!

test Smart ED 3. generace test Smart ED 3. generace test Smart ED 3. generace

Taková cena za elektromobil schopný ujet na jedno nabití až 145 km může být pro vývoj elektromobility ve Spojených státech zlomová. Minimálně donutí jít s cenou výrazně níž i konkurenci, především Nissan Leaf.

Nissan právě počátkem roku 2013 rozjede výrobu tohoto elektromobilu v továrně Smyrna, Tennessee přímo v , díky čemuž by mu snížení ceny nemělo činit zas až takový problém.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

S americkým trhem elektromobilů tohle vozítko těžko pohne (rád bych se mýlil, protože konkurence v tomhle segmentu trhu je důležitá). Ale je to na Američany a jejich zvyklosti příliš malé vozítko. Např. Mitsubishi iMiEV tamější trh, dá se říci, též kvůli malým rozměrům vozu, špatně přijímá, firma snad dokonce uvažuje o zastavení prodejů v USA.

Obrázek uživatele Jan Horčík

iMiEV v USA má několik problémů: Mitsubishi je tam značka uchycená v oblasti sportovních vozů/SUV, a to ještě nijak zvlášť silně. Elektromobil iMiEV není zas až tak malý a především se snaží tak netvářit - vajíčko se čtyřmi dveřmi pro čtyři lidi se snaží evokovat prostor. A nepomáhá ani to, že Američané se obecně začínají po malých autech poohlížet mnohem víc. Smart ED má mnohem vyšší šance - za prvé, je to prémiové auto od německé značky, za druhé nabízí bohaté úpravy, za třetí - nehraje si na větší auto, než jakým doopravdy je.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele honYa

Pozor na to, Mitsubishi tak před rokem pro USA upravilo šasi iMiEVu natažením o několik cm na délku! Někde bych tu tiskovku mohl vyhrabat, rozhodně bude viset na FCB Elektromobily Czech.

Dále, iMiEV a s ním C-Zero/I-on, bohužel, končí.

Jinak i když trh USA osobně neznám a můžu se opírat jen o předané info, tam bude mít větší úspěch Tesla a jiná větší vozidla. Co se mi však líbí, jsou návrhy bytových domů, které mají v základu pro nájemníky dole parkoviště s 3-4 EV pro car-sharing jejich obyvatelů. Mít toto u našeho satelitu s nějakým zajímavým ekonomickým propočtem vůči vlastnění svého vozidla, nebudu se dvakrát rozmýšlet.

---

honYa


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol