Daimler v USA dodal první elektrický náklaďák, chce mít náskok před Teslou

Jan Horčík - 25 Prosinec 2018

Zatímco Tesla pilně připravuje svůj elektrický tahač Tesla Semi, Daimler jakožto jeden z největších výrobců náklaďáků na světě už v USA dodává první kusy zákazníkům.auto elektromobil elektrický náklaďák nákladní auto truck

Elektrický náklaďák Daimler eM2 106 určený pro lokální distribuci v USA. Nabízí dojezd až 370 km a baterii 325 kWh.
foto: Daimler

V polovině letošního roku představil Daimler vlastní řadu elektrických tahačů a nákladních aut, kterými jde přímo proti Tesla Semi. Slíbil, že první kusy předá zákazníkům do konce letošního roku.

To se podařilo, když středně velká elektrický náklaďák eM2 106 zamířil k dopravní společnosti Penske Truck Leasing Corporation, která provozuje asi 270 000 nákladních aut. Je určen pro lokální distribuci.

Auto je vybaveno 325kWh baterií pro max. výkon 357 kW. Dojezd s plným nákladem je asi 370 km. Baterie je možné z 0 na 80 % znovu nabít během asi 60 minut.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zhejiang Geely Holding Group v únoru 2018 převzala téměř 10% automobilky Daimler....

investicniweb.cz/news-cinske-investice-do-nemeckych-firem-v-pololeti-prudce-klesly/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za 7,5 miliardy eur ... přiteklo do germányje ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...sem říkal že to je nějaký divný ... Německo zesílilo kontrolu po převzetí výrobce robotů Kuka čínskou spol Midea Group v 2016

Obrázek uživatele Kuk

off

V Číně vyrobili zlato z mědi. Ideální materiál pro elektroniku.
https://bit.ly/2Q29yIP

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co Tesla Semi vision? Nebo už ne-vision?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OFFT:
Kroměříž - nová nabíječka u nového obchodního centra pod Tescem, typ NICOLA/Polyfazer, bohužel jen 2x Mennekes zásuvky.

Otázka za jakou cenu. Jestli za 7CZK/1kWh+10Kč zahajovací poplatek tak nevím nakolik bude využívána, ale asi ji ani nemělo smysl stavět.
Nová nabíječka Polyfazer Typ1+Typ2 je na hraničním přechodu Hevlín Laa an der Thaya na parkovišti před vietnamskýma stánkama. Nabíječka stojí pár dnů, ještě není uvedena do provozu a jsou na ní QR kody pro spuštění přes Polyfazer.
Jestli bude za výše uvedenou cenu tak to asi byla zbytečná práce ji stavět. O 2 km dále v Laa jsou další 2 AC nabíječky a již několk let zdarma.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kroměříž - Tesco? Nápisy na ní byly pro mne trochu podivné, budily dojem že je zdarma, ale přitom tam bylo něco o spouštění přes Polyfazer.
Nemaje elektromobil nemohl jsem vyzkoušet, třeba někdo jiný otestuje a zanese do známých map (proč to neudělá rovnou provozovatel při instalaci je mi záhadou).

Mají více nabíječek co nejsou v žádné mapě.....
Nepochopitelné, asi je zákazník u nich hodně důležitý...

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Omlouvám se za mystifikaci ! Nabíječky, které jsem zde popsal nejsou Polyfazer ale Olife Energy.
Jsou na:
- hraničním přechodu Hevlín/Laa an der Thaya
- Strakonice
Je potřeba stáhnout aplikaci Olife energy direct..., na mapě Olife nejsou uvedeny,
nabíječka v Popůvkách u Brna nejde spustit, klikání na ikonu nabíječky v mapě nedělá nic.
Podivné, velmi podivný projekt....

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Strakonice? Kde jste viděl nabíječku ve Strakonicích?

Apka nezobrazí žádnou nabíječku... a na web-mapě je 5 nabíječek pouze jako ikony (kliknutí je nefunkční).

Že by šlo nabít i ve Strakonicích? Kdysi jsem zaslechl, že se tam prý něco buduje na parkovišti naproti Lidlu, ale od té doby je ticho a ani nevím, jestli to byla pravda nebo ne. Můžete to nějak potvrdit / vyvrátit?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Ptáte se nesprávného, já se taky dotazoval k pisateli Ladislav-eNV200...
Nicméně mi poslal foto nabíječky, ale podle pozadí nevím kde stojí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je tam nová pomalá nabíječka s konektory typ1 a typ2 na kabelech a ještě není spuštěná. Pomalé dobijení ? pro většinu aut v mrtvém uzemí to nemá zádný velký efekt, trčet někde 6 hodin to je teda bingo.

Type1 v dnešní době? Což o to, zrovna já ho ocením, ale přijde mi to divné, takovou věc stavět. Asi zase někdo "chytře" postavil nabíječku za 100 tisíc, přitom stačilo investovat 10. Takže by se dalo říci, že tahle nabíječka bude dobrá hlavně na to, aby se dalo trošku dokrmit do vybité baterky a dojet na DC do Písku. A známe provozovatele? Bude to zdarma / za rozum / za moc peněz?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

ahoj,
nevíme vůbec nic jen, že je nabíječka Olife Energy. Jejich aplikace moc nefunguje, mají více nabíječek a nejsou v mapách a škoda dalších debat.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

je na Vás email ?

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

ladislav.sazama(zavináč)centrum.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dotační podvod !! Který úřad bude objíždět nabíječky a zkoumat jestli opravdu fungují ! Policie, která žádný elektromobil nemá a zapůjčené i8 rozsekali na maděru. Naoko stojí, aplikaci na spoštění mají takže případný stěžovatel bude za pitomce.

Polyfazer je vůbec dost divný projekt. Nikdy jsem tam nenabíjel, protože mě odradily ceny. K čemu to tedy je?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Upřesním "Polyfazer_Direct". A k čemu že je - plní ČEZu zákonnou povinnost - můžete si nabít bez smlouvy s ČEZem (tedy bez čipu) pomocí aplikace a platební karty.

Ano, jeho existenci chápu. Sice není moc ekonomické to takto dělat, ale pořád má Polyfazer Direct smysl. Ale ty samostatné nabíječky Polyfazeru mi nejdou na rozum. Pokud bych tam nabíjel, bylo by levnější jezdit taxíkem. Třeba tady u nás v ČB je pod Polyfazerem nabíječka v Plané v areálu firmy Terms. Nikdy jsem tam neviděl jiné auto než dvě Tesly, co mají ve firmě. Ale nabíječka tam je a mnohdy se hrdě prezentuje v mapách. Proč tam tedy je? Aby mohli říkat "my máme nabíječku", ale zároveň jednou větou dodávat "ale nechceme, aby nám sem někdo jezdil"? Třeba to tak opravdu je, třeba tyhle nabíječky neslouží k nabíjení, ale k uspokojení nějakého nám zatím neznámého požadavku.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Třeba to tak opravdu bude...

ČEZácká nabíječka ABB ve Šternberku je stále bezplatná a funkční 24/7 ale pozór už má nalepenou samolepku Polyfazer, takže brzo bude jen na čip a přes polyf..

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen tak dal. Je uplne jedno KDO to vyrabi, hlavne ze TO vyrabi. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

OT: How does the International Space Station work

youtube.com/watch?v=oLrOnEmy_GA

Obrázek uživatele Kuk

Konkurence se začíná utvářet. Jsem fakt zvědavý na Nikolu. ;)
Když něco ukázal Daimler, budou s něčím muset přijít i ostatní.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Teda slušnej koprdelec dostal celej autoprůmysl od Tesly. Pokaždý mi bezdečněj cukaj koutky když dinosauři zase přijdou s nějakou pírár zprávičkou jak držej krok s vývojem :))))

Ale hurá, konečně vehikl s rozumným dojezdem a baterkou. Nebejt Tezly tak by se na něj čekalo ještě dalších 10 let. Ty extrémně hlučný rachotící dízlnáklaďáky a autobusy v současném USA jsou opravdu utrpení a oproti Evropě 100 let za vopicema, někde na úrovni řvoucí a nikakam nejedoucí Tatry T111. Když vedle toho stojíte na semaforech tak neslyšíte vlastního slova.

Bjorn by si měl udělat řidičák na tahače :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když dva dělají totéž, není to totéž.
Zajímal by mě koeficient Cx téhle krabice.
Prostě vzali podvozek spalováku a nacpali tam elektromotor.
Ale takto se elektromobil dělat nedá. To už je ověřeno z osobních aut. Ono to sice nějak funguje, ale pokud to má fungovat pořádně, tak je potřeba elektromobil vyvýjet od začátku jako elektromobil.

To je zajimave jak nekomu ta hlava nepali a napise tam neco chytreho na co by cele vyvojove oddeleni mercedesu melo prijit.

Prave ze zmena puvodniho nakladaku na elektro pri zachovani puvodnich veci je normalni pozvolny vyvojovy skok za male penize.

Tzn napravy a kabina zustane stejne. Cx odpor u logisticke dopravy v ramci arealu pristavu ci mestskem prostredi VUBEC NEHRAJE ROLI.

Mista na zmenu tradicniho pohonu na elektro je u nakladaku vic nez dost.

Futuristicke veci nejsou zapotrebi, ridic zustava na miste protoze legislativa nestaci dohanet posledni inovace.

Opravarenske kapacity zustavaji stejne na puvodni nakladaky ktere maji stejne komponenty. Prida se pouze opravarenstvi pro veci ktere moc opravy nepotrebuji. Elektro pohon a baterie.

Podpe me na to jde mercedes velmi chytre. Nakladak do mesta a na lokalni rozvoz je neco uplne jineho nez dalkova doprava.

Je zajimave ze treba cat s dalsi velke firmy treba v dulni technice jdou naprosto stejne. Stavsjici modely predelavaji na elektro ci hybridy. V dopech vyuzivaji rekuperaci pri sjedu na dno povrchovych dolu a tim setri brzdy a palivo.

Akorat zedy je tu jeden zahledenej do Tesly a chtel by Cx maly odpor vzduchu i po tom co se plouzi na dvorku

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak v tom případě nevím, proč na jedné straně všichni buzerují osobní dopravu kvůli každému gramu co2 navíc a na druhé straně se v nákladní dopravě už nějakej ten gram neřeší.
Už jen dát střešní spoiler nad kabinu, to snad není taková práce.

A když píšete o té hlavě co nemyslí, co se tak zkusit zamyslet nad tím, jaká taková krabice má asi odpor vzudchu, pokud v té příměstské dopravě bude jezdit třeba 90km/h? Myslíte, že tam aerodynamika vůbec nehraje roli?

Rozjeďte se 90km/h a vystrčte ruku z okénka, hned budete mít představu jaký odpor dokáže udělat i tak málá věc při takové rychlosti.
Takže za tím co jsem napsal si stojím a žádné uřážky mě od toho nepřesvědší.
Je to americkej krám, kde se seschopnost udělat aerodynamický náklaďák řeší namontováním většíno motoru.

Uz davno jsou vymysleny aerodynamicky spojlery pod navesem a nikdo je nemontuje.
V budoucnu bude tahac nizky pod navesem bez obsluhy a ten naves nad nim zase nikdo nevyresi protoze proudnicovy spojler ubira kubaturu navesu. Kdyz si ma dopravce vybrat mezi spotrebou a kubaturou tak vzdy zvitezi kubatura. Tak to bohuzel je

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Uz davno jsou vymysleny aerodynamicky spojlery pod navesem a nikdo je nemontuje.
V budoucnu bude tahac nizky pod navesem bez obsluhy a ten naves nad nim zase nikdo nevyresi protoze proudnicovy spojler ubira kubaturu navesu. Kdyz si ma dopravce vybrat mezi spotrebou a kubaturou tak vzdy zvitezi kubatura. Tak to bohuzel je

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Prostě vzali podvozek spalováku a nacpali tam elektromotor."

A to je přesně, jak se to má v případě dodávek dělat. Velikost, rozložení tlačítek v kabině, mno prostě vše pro řidiče při starém. Těm je nějaký entertajment u prdele.

Presne tak. S timhle prispevkem souhlas. Neni zapotrebi vyvijet pro arealovou a mestskou logistiku nesmyslny futuristicky design. Firmy zajimaji overene komponenty, moznost zachovani stavajicich opravarenskych kapscit

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Kuk

Vo enertájmentu tu mluvíš jenom ty. To je evidentně to jediný na co myslíš. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohu vidět odkud máte tuhle informaci, jak to vyvinuli? Tesla má spotřebu < 2kWh/1 míli, tehle nákladák má < 1.45 kWh/1 míli.

A jistě jste se také nezapomněl podíval na tonáž a maximální rychlost tohoto "konkurenta" Tesla Semi.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Tohle neni konkurent Tesly Semi a tesla Semi neni konkurent pro tenhle nakladak.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

A proc myslíš, že to píšu? Tenhle náklaďák se s Teslou nedá srovnávat.
Pisatel naznačuje, že je tahle lokálka lepší ve spotřebě než Semi. Což je ptákoviny.

Jinak jako lokálka bude tenhle náklaďák dobrý...

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Je vubec nic nerekl o spotrebe. To jsis nejak popletl. Srovnavat nesrovnatelne uzitim neni k nicemu. To je jako kdyz chces srovnavat mestskou tramvaj s mezistatnim shinkanzenem. Tesla semi na mestske rozvozy neni vhodna. Rozmery cenou vykonem a dodaci lhutou na kterou si nemuze nikdo vsadit. Mercedes je hned za podstatne nizsi cenu pro logisticke a mestske uziti. Taky sronavas treba boxera se skokanem.na vysku? Jo to uz fakt pomatene.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Ty jsi úplně mimo. Nebo jsi snad také uživatel Pepa, na kterého jsem reagoval?!
Začni pořádně číst, než tu začneš zaplevelovat diskuzi svýma lehkovážnýma výplodama.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Nejsem uzivatel Pepa. Normalne se ucastnim diskuse kdyz je tu snaha srovnavat hrusky z jabkama

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tak reaguj na Pepu a né na mě.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Ok

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Kuk

A kolik může Mercedes dodat těhle náklaďáků hned? Pokud nebudou mít baterie tak dodaj prd a skončej jak Hjůndaj co vyrábí prázdný plechovky IONQů a pak čeká na sporadické kusové dodávky baterek od LG aby vůbec moh dát něco na trh.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To nevim kolik jich muzou dodat. Urcite s nima muzou zacit hned a zacit je vyrabet dle potreby na rozdil od Tesly ktera pro nakladaky nema nic. Mercedes ma na ty nakladaky zavedenou vyrobni linku kam.zakomponuje zmeny a bude na jedne vyrabet jak spalovaky tak elektro. Genialni ne? Prechod zadarmo pozvolne dle poptavky. No a klidne na sklad. Ale oni si baterky sezenou o tom zadna. Baterek je vsude dost. Neni to o kvantu ale o cene. Ale bacha abyste se starosti v noci nebudil ze mercedes nebude mit dost baterek. Oni si to zaridi.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Kuk

Aha takže si to všechno jen cucáš s prstu a utěšuješ se ničím. :)))
Baterek je všude dost. Lol. A proto muselo Audi odložit vstup q-tronu na trh o měsíc protože je totální nedostatek baterek a LG jim je ještě chtělo zdražit vo 10 % :)))) Jó baterek je všude dost :))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

V Cine se rocne proda 1mil elektroaut a vsechny maji baterie. Vsichni cinsti vyrobci vyrabeji tyto pocty a nikdo z nich si nestezuje na necostatek baterii. Ppsnuji makaji a nekecaji. Nemohu za to ze v podstate vsechny velke klasicke automobilky zaspaly a jeste ppacou do tisku ze nemaji baterie. A ze Audi - naskok diky technice - vyplodi takovy paskvil jsko je e tron s za takovou cenu. Lidi co o elektromobilite neco vi a meli moznost se v necem svezt si to nekoupi. Je to predrazene auto se spatnymi parametry

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To se tam rozhodně ročně neprodá, leda byste tam započítal i všechny tříkolky, skútry a plasťáky do 45km/h, které kolikrát ještě jedou na olovo.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Dave má pravdu, letos se v Číně opravdu prodá milion běžných osobních EV, z toho drtivá většina BEV s baterkou 30-40 kWh.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Tak je jasny ze uroven je ruzna a i baterky do toho jsou v ruzny kvalite. K tomu desitky milionu elektrokol kolobezek ruznych voziku ap. Oni se lepsi kazdym rokem. V tomhle podle me Evropa zaspala a amerika na tom take neni dobre. Musk to rozhybal zaplatpambu ale jedna firma to nevytrhne a musel jet od nejdrazsich modelu aby pokryl investice na zelene louce. Na

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Jo to je mozny to se nehadam.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Myslim si ze Audi q-tron jeste ani neuvedli na trh. To bude tim ze q tron bude jezdit az na gbaterky. Atech je fakt nedostatek.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Vzdy je problem s nabehem vyroby. Kdyz se neco blbe planuje tak holt pokud nemaji s predstihem nasmlouvany komponenty tak je nedostanou. Ale jinak obdcne baterek je dost a casem jich bude prebytek. Jako vzdy v kapitalismu. Nejdriv je to jako vzacny a drahy a casem je toho halda.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

U náklaďáku s účelem rozvozu na poslední míli je jaksi Cx podružný údaj. Tenhle náklaďák se nad rychlost 70 km/h podívá max. jednou na 10 minut za den, když najede na nějaký městský okruh. Jinak bude neustále popojíždět mezi městskými semafory...
Na dálkové trasy tohle není, na to je samozřejmě lepší Tesla Semi...

Ono je to určené na lokálnu distribúciu takže 50 po meste a max 70 dakde na obchvate.Takže odpor vzduchu až tak nezavaži. Práveže je to celkom zaujímavé aj technickymi parametrami.Z tradičných automobiliek mi prave Daimler príde ze to myslí najviac vážne.Tesla je vpredu o tom nie je pochýb ale uvidíme o dva roky kto bude mať zo starých automobiliek najširšie portfólio el.áut.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

portfolio je nezajímavé, počet prodaných kusů mne zajímá. Klidně jedna pětistovka v nabídce ale v milionovém počtu ročně

Z portfolia se odviji prodeje. Tezko si nekdo koupi na logistiku a na dvorek Tesly Semi. A o tom to je. Na dvorku a v logistickych centrech a v mestske doprave jezdi daleko vetsi pocet aut. Nahradit je elektrem je jednodussi a ekonomictesjsi nez se honit za truckem ktery ujede 600km na jeden zatah. Tyha pak zbytecne moc kilogramu drahych baterek.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:OOOOO JAK JE TO MOŽNÉ ????? Jak se to vůůůbec mohlo stát !?? Vždyt elektromobily nikam nedojedou kolem komína, furt jenom hoří a v zatáčkách jim upadávají kolečka !!! Ten Mrdcedes se mušel zbláznit :)))))))))))))))))))))))))))))))))))DDDDDDDDDDDDDD

Obrázek uživatele Radovan

Hezky se to Elonovi daří, chtěl rozhoupat elektrickou mobilitu a to i na poli nákladních aut. Povedlo se, dinosauři se snaží a tohle vypadá dle technických parametrů velmi dobře. Gratulace na obě strany.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Ale asi to Eon rozhoupal tak ze ho mozna vsichni v tech nakladacich preskoci.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Radovan

To byl cíl. Cíl nebyl být největší elektro automobilka na světě. Cíl byl donutit dinosaury přejít na elektromobilitu. V tom je celý ten vtip. :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

To se mu povedlo. Ale pokud je predstavitelem firmy v ktere maji akcionari penize tak cilem nemuze byt aby se ostatni rozhoupali ale zisk. Predstavte si ze by se jiny predstavitel treba Apple staral o to aby se ostatni rozhoupali a netajil by vyrobni zamery ktere prijdou treba az za 3 roky tsk aby se ostatni mohli zaridit. Tim primo oslabuje Teslu a jde proti jejim zajmum.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Kuk

Ale on si nekonkuruje s ostatními výrobci EV. Všechy EV budou ujídat z koláče spalováků a ne z vlastního koláče.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To neni pravda. Konkuruji si velmi. Ma nevyuzite linky na typ S a X. Mohl by jich prodavat vic a nemuze. Misto toho se musi horko tezko honit s modelem S. A i z toho.mu.kradou dalsi vyrobci elektroaut. Elektroauta si koupi urcite procento lidi a ostatni si kupuji spalovaky a cng. Takze si konkuruji a konkurence bude cim dal tim vetsi.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Cože? To myslíte vážně? Ukažte mi prosím jakékoli jiné osobní auto na světě se základní cenou 75+ tisíc dolarů, kterého se prodá alespoň 50 tisíc ročně.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ale budme vsichni za ty trotly co si koupi teslu S a X za tyhle penize radi. To jsou ty co na svych bedrech nesou vsechny naklady vyvoje a stavbu nove infrastruktury na zelene louce. Ty vsichni nam plati budouci teslu 3 za 35t usd. A to je fajn.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

A proc bych mel? O cem by to vypovidalo? Treba ford F150 se proda rocne 800 000ks. A marzi na jednom aute ma ford podobnou jako musk na modelu 3. Dokazat vydelat na jednom aute s daleko nizsi prodejni cenou podobnou marzi je sen kazde automobilky. Neni to o cene auta a o poctech. Je to o cislech jake ma automobilka. To jsou objektivni soucasna cisla a zadny manazer se nepohrne bezhlave do inovaci dokud mu to nesedne do ciseo. Tzn ne bude neco menit jen tak. Proto vsechny automobilky prikladaji s elektro autama pozvolna podle chovani spitrebitelu.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

Tvrdíš, že má Tesla nevyužité linky a že by mohla prodávat mnohem víc TMS/X. Pokud tedy považuješ výrobu víc než 50 tisíc ročně za málo u jednoho modelu osobního auta se základní cenou 78 tisíc dolarů, prosím tě o jiné ekvivalentní a podobně drahé osobní auto s větší roční výrobou. Sorry, ale F150 není ekvivalentní osobní auto a nemá průměrnou cenu atakující 100 tisíc dolarů.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Ale to je tvrzeni k nicemu a o nicem. Kazda automobilka potrebuje mit vyuzite linky a ludsky potencial. A je hedni jestli dela 500t aut po 30t nebo 150t aut po 70t. Tyhle veci spolu nesouvisi. Nejde o to kolik co stoji na showroomu ale o to jsky je zisk automobilky na danem modelu.
Proc bych mel neco takoveho uvadet?

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Honit s modele 3 sorry chybka

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Radovan

Model S a X můžete mít ve standardní lhůtě jako kterýkoliv spalovák. Zprávy o stojících linkách nemáme. Model III postupně plní objednávky +- půl milionů lidí. Takže akcionáři mohou být spokojení. Chystá se Roadster, Semi a Y. Prostě ta fabrika pořád jede dál a dál.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Vzdyt rikam ze linky na S a X nejedou naplno.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Radovan

Tak rozdíl mezi tím říkám a děje se bývá velký...

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Museli zlevnit do Ciny a model 3 trochu kanibalizuje S ko.
Pickup a dalsi typy trochu v nedohlednu. Chapu Teslu ze ten musi jet na vlne zajmu Modelu 3 a musi nich nadelat co jde.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takový pokrokový člověk a ohřev vody černýma trubkama!? Není to trochu málo Antone Pavloviči? Totiž: kde je fotovoltaika?

Obrázek uživatele M.Krupka

Každá ušetřená energie se počítá.

http://www.hoval.com/press/com-9/the-worlds-first-energy-self-sufficient-multi-family-house

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

On ten ohřev vody "černýma trubkama" jak píšete má 4x takovou účinnost než fotovoltaika (20% vs 80%), zkuste si o tom něco nastudovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

....4x ? Což může být pravda. Nicméně v součtu nákladů, roční délky provozu /FV prostě funguje déle/, varibility/z pár panelů FV pro ohřev vody lze postupem času vybudovat smysluplnou elektrárnu kdy varibilita u TUV neexistuje/, jednoduchosti instalace, univerzality použité energie /elektřina z FV lze použít kdekoliv/, nenáročnosti údržby FV z porovnání vychází už roky FV jako vítěz.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano je to tak účinnost špičkových solárně termických panelů je až 85% panel mám doma pole ze 4 panelů cca 2x1 metr celkem tedy zabírá na střeše rozměr 2 metry na šířku a 4 na délku a má špičkový výkon kolem 6 KW. Já mám tedy 8m2 . Potřebná plocha na fotovoltaiku je cca 40m2 a to je sakra rozdíl.

O ceně se můžeme bavit, zaleží jak máte uděláno zázemí domu, pokud máte jen elektrický zásovník na vodu tak s Vámi souhlasím.

Ale pokud máte doma systém, kde máte zásobník se šnekem protože v zimě ho oříváte z jiného zdroje a potřebujete ještě ohřívat bazén přes výměník tak se cenově nechytáte, nehledě, že životnost solárně termického systému je prakticky neomezená ,nehorozí žádné porucha měničů a silové elektroniky.

A největší výhoda je úspora plochy, držáky na střeše a máte možnost na zbytek jižní střechy dát fotovolatiku pro běžný provoz domu a nabíjení vozidel.

Za mě prostě používat fotovoltaiku k výrobě tepla je neekonomické, jedině k napájení tepelného čerpadla pro výrobu tepla. Každý si musí vybrat systém co mu vyhovuje jen jsem reagoval na Váš názor, že solárně termický systém je něco zastaralého.

Ano je to jediná výhoda, ta plocha, tomu odpovídá taky ta účinnost.

Ale když pominu tuto jedinou výhodu, která u velkých střech jaksi padá se dnes už nevyplatí ohřívat vodu termickými panely. Daleko víc provozních nevýhod má tento systém a toho montážní firmy vesele finančně využívají.

"Porucha měničů a silové elektroniky" je daleko menší než údržba termického systému, pokud si ji nedokážete udělat sám, což pro většinu uživatelů neplatí!

Z termického systému máte jen tu ohřátou vodu i když už ji ohřívat nepotřebujete.
Z fotovoltaického systému máte vždy elektřinu jako bonus doma navíc.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se budeme bavit o běžných jižních střechách rodinných domků, kde je velký požadavek na výrobu teplé vody (vícečlenná rodina) , tak úspora místa je značná a zbude vám místo na fotovoltaiku, pro provoz domu kromě tepla.

Údržba kvalitně provedeného a výkonově správně navrženého solárně termického systému je žádná, co by jste tam chtěl udržovat? Je to uzavřený systém stejně jako topení. Jediné doporučení je jednou za 10 let vyměnit nemrznoucí směs (podobně jako v autě) jiným požadavkům a pravidelným revizím něco jako u plynového kotle,nebo komínu to nepodléhá.

U fotovoltaického systému na ohřev vody , který je cenově srovnatelný (možná i levnější) než termický si žádnou elektřinu na provoz domu nepoužijete, protože tam ohříváte vodu jen pomocí stejnosměrného proudu a když se zásobník nahřeje, tak se vypne okruh,ale to jistě víte , když podle podpisu ty systémy montujete.

Pokud se budeme bavit o klasické fotovoltaické elektrárně třeba o běžném výkonu na RD cca 5KW, tak Vám stejně padne 70-80% elektřiny jen na výrobu tepla a cena za ten systém bude dvou násobná oproti solárně termickému systému a tím pádem i návratnost.

Návratnost fotovoltaiky je dneska pro toho kdo má větší odběr ,nemá plyn a platí si dvojtarif je cca 20 let. Návratnost solárně termického systému je 10 let - obojí bez dotací. Životnost solárně termického systému je minimálně 30 let dá se říci že přežije střechu na domě, neřešíte degradaci panelů, novinkou je nějaká anodová koroze krajních panelů diagnostiku jestli Vám výkon nesnižuje nějaký prostřední panel v serii.

Pokud jsem něco uvedl špatně rád se poučím, dejte nějaká čísla, ceny ,výkony ,ale napsat "dnes už nevyplatí ohřívat vodu termickými panely" když je návratnost prokazatelně na poloviční době, při dvojnásobné životnosti systému nedává podle mě smysl toto vyjádření.

FVE připojená přes měnič k domovnímu rozhodu mi plynulou regulací (wattrouter + SSR spínané v nule) ohřívá klasický boiler s klasickou spirálou 230V střídavých a postupně plynule další patrony v aku.nádrži. Využívám tak elektřinu z FVE doma do mrtě :)
(o systému Dražice se 2 spirálami pro přímé napojení k FVE také vím)

Kdybych ho neměl tak bych vám to snad i uvěřil :)

Údržba po 10 letech :)) tak jo, pak i dejte vědět.

Dvojnásobná životnost termického oproti fotovoltaickému, to jste mne tedy hodně ale hodně rozesmál.

Myslím, že mne to tedy stačí. :)))

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čili dnes je solárně termický kolektor zastaralý. Technologicky i morálně. Totiž nehodnotil jsem Vaše historické rozhodnutí to by byl omyl, protože veškerá rozhodnutí jsou poplatná době v níž byla učiněna. nicméně proč neměnit elektřinu z fotovoltaiky na teplo když je taková energie zdarma, že ano? :-))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud máte názor, že energie z fotovoltaiky je zdarma , tak to je zbytečné Vám cokoliv vysvětlovat jste asi jeden z těch šťastlivců co nějaké fotovoltaické panely dostal zdarma.

My ostatní co si musíme vše koupit počítáme jinak musíte si vzít cenu systému a vydělit energií , kterou Vám ten systém vyrobí za svoji životnost a pokud jde o teplo na topení, nebo ohřev vody tak se u fotovoltaické elektrárny klasické tj. připojené do sítě , dostáváte minimálně na dvojnásobné hodnoty za jednotku energie pro výrobu tepla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

energie zdarma je, protože ji není nutno do "soukolí" vkládat tj.pořídit. Panely nejsou zdarma, ale to je technologie, kterou je nutno pořídit. Pořizuji trvale v etapách a rozšiřuji. Panely ani baterie zdarma nemám a i přesto je energie přeměněná a uložená zdarma a to zcela..... a proto je jedno jestli takovou energii protopím nebo prosvítím nebo cokoliv jiného. Celý proces je prostě "jímání" volné energie. Nemusel jsem koupit dřevo, uhlí, plyn ani zaplatit za dodanou kWh distributorovi. Nakoupil jsem technologii a za její pomoci energii zdarma přeměnil, uchoval.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V tom případě i solárně termické panely jsou přece také pořízeny jako technologie a pak poskytují také enegrii zcela zdrama.

Ale důležité je, že sice vyprodukují jen "hloupou" tepelnou energii , ale pokud ji chci a potřebuji tak ji vyrobí za polovičních investičních nákladů než fotovoltaický systém.

Žádným číslem a srovnáním nepřesvědčil o důvodu tvrzení, že termické panely jsou přežitek poplatný době.

Já bych moc chtěl fotovoltaiku na dům, ale prostě mě to matematicky nijak nevychází, jako zábava a koníček je to super, ale já si raději dobiju elektromobil v noci ze sítě a to energiií ušetřenou tím , že nemusím v noci ohřívat vodu v bojleru.

Fotovoltaikou si auto v noci nenabiju a pořizovat si domu 20 kWh baterii je samozřejmě blbost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ach jo ... to jsou moudra. V létě si teplou vodou auto nenabijete. Energií z FV ano-záleží na instalovaném výkonu. FV bez baterií je nesmysl už z toho důvodu, že se energie neukládá. Je celkem dobře, že naši dědové nepočítali návratnosti a různé hovadiny, protože by jim vyšlo, že koně a krávy jsou obnovitelnější a pára nenávratná. Tak by nepřišlo století páry. Ale OK chcete návratnost? Tak příští rok ceny elektřiny +10% v 2020 opět +10% a tak to půjde až do 2022. Čili si do těch Vašich rádoby sofistikovaných vzorců doplňte ceny elektřny +40%. Další důvod proč FV je ten, že vnitřní výnosové procento z investice je více než 10%. Nechte si peníze v bance na konci roku budete mít v nejlepším případě na účtu stejně ......... A pořizovat si do domu 20kWh baterii blbost není na to stačí kupecké počty. Blbost je z FV nabíjet auto ;-)

Mozna blba otazka, co se dela v pripade, ze mam natopeno? Prezije to nebo proste musim mit akumulacni kapacitu, kterou to "vyvarit" nedokaze?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já mám v sérii 2 bojlery. 600 lt solární a 200 lt. Ten 600lt v zimé jako by nebyl a voda jim jen proteče do toho menšího 200 lt. a v zimě ho ohřívá plynový kotel, v lété ten 200lt. jako by nebyl.
V lété se to otočí. Slunce nahřívá ten 600lt. a teplá voda tím menšim jen proteče (plyn kotel vypnut neboť teplou vodu netřeba ohřívat).
V připadě že teplota v solárním 600 lt. vystoupí nad 80st. spustí se čerpadlo, které začne prohánět horkou vodu mezi bojlery čímž teplo z přéhřívajícího se bojleru předám do menšího. Využivám jen cirkulační vstupy obou bojlerú propojené trubkou a staré čěpadlo 40w z vyhozeného pl. kotle. Ten menší je ve sklepě o 2 patra níže a byť precizně izolované potrubí mezi bojlery, je vedené v zemi o délce 20m má vétší tepelnou ztrátu takžé 800lt. v bojlerech + ztráta tepla v potrubí mezi bojlery, to již nelze přehřát na destrukční teplotu.
Toť múj systém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

denní ztráty akumulační nádoby 5% / za měsíc bylo ohřáto 1,5 nádoby úplně zbytečně/. Měsíční ztráty baterií do 3%. Takže ohřívat vodu jen proto, aby nevychladla je prostě nesmysl....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ztráty při akumulaci do baterií přes DC FVE -AC230 AC230-DC 48V , DC48V-AC230 budou tak 15% každý den. 3% bude možná ztráta ve vlastní baterii když bude měsíc nabítá.

Poradím Vám baterie fakt domu do domácnosti zatím ne, určitě budou dobré a nezbytné ,ale zatím to je drahá hračka.

dejte si do googlu účinnost hybridního měniče, 92-96% 2x
lithiové baterie 90-95% a dejte si to všecho za sebe

na druhou stranu musím říct, že ztráty v akumulační nádobě budou i vyšší než 5% za 24 hodin, ale tu teplou vodu když ji ohřejete elektřinou, tak Vám taky přes noc vychladne úplně stejně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mám 34kWh a 8kWp takže vím o čem píšu ;-) a rady od Vás co baterie nemá jsou jen takové bláblá blá nic jiného. Spíš mlčte, protože radit s tím o čem nemáte ani šajn je přinejmenším trapné :-))))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to vhodný tam , kde je stálý odběr teplý vody to je klasicka domácnost a taky se musí dát tolik panelů ,aby to nevařilo.

Jeden panel 2x1m ohřeje za den 100 litrů vody víc ani když se na hlavu postavíš. Tak se dávají na 2-3 lidi 2 ks na 4-5 tři kusy.

Občas to se to jasně přehřeje, tak se vypne oběhový čarpadlo a voda stojí. Stagnační teplota je podle slunce kolem 170-200 st.c. Voda je pod tlakem něco jako v autě a nevaří se jen vyleze tlak za 2 na 3 bary a nic se neděle pojištovák je na 6 barech. Nemělo by se to stávat moc často, protože se krátí životnost nemrznoucí směsi a panel dostává trochu tepelně zabrat.

Já to v létě pouštím teplo i do bazénu a tak si mohu dovolit mít víc panelů než potřebuji a na podzim a na jaře se víc panelů hodí.

Mám FVE 8,4kWp (3f - 3x měnič 2,5kW), ZB od 2009.
Stačí mi to v pohodě celoročně ohřát vodu v boileru a 1000 litrů AKU pro topení od časného jara do pozdního podzimu + nabíjím EV.
V létě ještě dost odevzdávám ČEZu, který to obratem prodá...
Mám zelený bonus, takže za vyrobenou kWh dostávám cca 14,50Kč.
Zjednodušeně za to, že si doma ohřeji vodu, zatopím a nabiji EV dostávám zaplaceno. Kolik mi to třeba přidá na kilometr není problém spočítat...
Termický ohřev vody jsem zavrhl ihned v začátcích FVE.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že to je v pořádku, že máte dobrý systém a určitě by se Vám dávat teď panely na střechu nevyplatilo.

Pokud máte systém ještě se zeleným bonusem , tak vůbec.

Takový systém by se mě líbil, to bych i ty termické panely klidně sundal a prodal.

Koukám, že na klíč fotovoltaika 10 kWp je cca 335 tis Kč.
To by se vracelo asi 20 let? Protože když mám spotřebu kolem 11MWH, tak bych stejně něco za elektřinu platil, nebo myslíte že se výkup co dostanu srovná elespoň s paušálem?

Já měl vypočítanou návratnost 6 let. Bohužel došlo ke zrušení daňových prázdnin a dalších znepříjemění, aby byla návratnost 12-15 let...

Výkup je rovný nule. Soboty a neděle jsou i v minusových hodnotách.
Takže se snažím nechat co nejvíce doma a proto také jezdím EV a defakto dostávám za nabíjení doma zaplaceno...

Můžete si pořídit jeden nebo dva panely a přibrzdit si legálně elektroměr... Ceny jsou pod 6.000,- Kč.
https://www.i4wifi.cz/gridfree-info/
https://www.i4wifi.cz/_d4384.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za mě je to velice zajimavý systém, četl jsem k tomu i ty dokumenty kde to obhajují s ohledem na legislativu. Osobně si myslím, že když to nebude generovat přetoky nikdo na to nepřijde, protože se to dá zapojit paraelně je spotřebiči, třeba k oběhovému čerpadu k bazénu jak se zapne tak se připojí i ten mikrostřídač.

A tím pádem nepůjde proud ani v domovním rozvodu.

Nicméně zase navrátnost když mám tarif D45 tak je dvounásobná než oni udávají, takže pro testovací účely dobré.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na mikro měničích není nic legálního to jen tak na okraj a panely od i4wifi jsou to nejhorší co se dá koupit - to uvidíte co se s výkonem bude dít do cca 8mi let.

Obrázek uživatele Kuk

A co teda koupit za panely? Odkaz?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Našel jsem odkaz na levné. Nechají se koupit i dvojnásobně dráž.
Vám co je legální a není, ale připojil jsem odkaz kde se o tom píše. Samozřejmě jde o ponížení spotřeby bez přetoků a pak to lze brát jako jiný spotřebič...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak pro velký úspěch opakuji :-) . Na mikro měničích není nic legálního protože nevyhovují připojovacím podmínkám PPDS příloha č.4 konkrétně. Pokud distributor zjistí, že máte mikroměniče a prvozujete FVE bez schvalovacího procesu tak budete pokutován za neoprávněnou dodávku a také Vám mohou být naúčtovány netechnické ztráty na hranici vlastnictví :-))) i4Wifi si na svých stránkách může napsat co bude chtít zodpovídáte Vy :-) nikoliv prodavač .... jak vidno i4wifi zajímá jen prodej nic jiného. Stejně tak je to s bateriemi. Koupíte od nich baterie i BMS. Jakmile Vám baterie zkolabují tak výsledek reklamce je "zamítnuto". To že jste si od nich vše koupil nemá váhu :-) tak vzhůru nakupovat k i4wifi

Na i4wifi také mluví pouze o ponížení a ne přetocích... ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Psal jsem bez přetoků, takže co je za rozvaděčem je moje...
Pokud mám stálou spotřebu několik set watů, tak tímto si pouze spotřebu ponížím.
Nejen různě na webech, ale i třeba v televizi (Receptář a další) to bylo propagováno.
Pomocí tohoto mikro měniče připojeného pouze k baterii si stejně tak ponížím spotřebu, ale na to jsou vhodnější jiné výkonnější měniče s měřením, které si hlídají přetok.

Zapomeň dnes na výkup, to je to nejhorší co bys mohl s FVE dnes udělat - dávat to do sítě.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co s tím myslím ty letní přebytky raději nevyrobit? Nebo nějak mařit?

Raději obojí než je dávat schválenému loupežníkovi "zadarmo".

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Obrázek uživatele Radovan

Zkuste oslovit např. Nano energies https://www.elektrinanazeleno.cz/nase-nabidka/vykup/ nebo V-elektra http://www.v-elektra.cz/vyrobci.html, ti vykupují od lisí se Zeleným bonusem za docela slušné penízky. Je to sice ročně jen pár tisíc, ale nemusí pršet, stačí když kape.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Pro mne zbytečné, téměř žádné přetoky v "zeleném bonusu" nemám :)
a jemu taky nedoporučuji, i když uvedení jsou o 100% lepší než el-loupežník.
Prostě udělat vše pro to a nedávat žádnou svou vyrobenou elektřinu do sítě. °(

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

To mi ale trochu vysvětlete... když někdo dostává 14+ za kWh ? Nebo jsem to opět špatně pochopil ?

Nedávno jsem mluvil s majitelem rozvážkových hospod. Na jedné má FVE bez dotací ale dostává 5+ kaček a kupuje za cca 2,5. Proč by neměl vše prodat a komplet nakupovat ?
(ceny jsou jen hrubě)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Já mám skoro 16 kaček.
Ty ale dostanu i když do sítě nic nedodám ale to snad víš, když vykazuješ na OTE.
Takže nejde o to kolik kdo dostane ale kolik odebereš a zaplatíš ze sítě.

Ten druhý odstavec jsem tedy vůbec nepochopil, můžeš rozepsat a vysvětlit.
FVE bez dotace, dostává 5 kaček a kupuje za 2,5 ?!
Něco takového u nás existuje, sem s tím.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Haha, no já zase nechápu to "nedodávám ale dostávám 16" :-D

Ad dostává 5 a kupuje za 2,5. Jestli jsem to ale špatně nepochopil... to je ten pan "starosta" co jsem vám o něm psal.
Mě říkal že to stavěl bez dotací ale je zapojen v OZE, že mu proplácí 5+ z toho co nespotřebuje sám ale nákupní cenu má samozřejmě "normální". Takže mě zarazilo proč to jako neprodává komplet když tím že nedodá z FVE přichází o kačky...

Ale jinak vážně nevím jak to chodí s FVE... ani co to je OTE ;-)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Se starostou se setkáme začátkem roku, tak se na to zeptám ale asi mu to budu muset vysvětlit tak jako teď já tobě :))

Jinak promiň, já měl za to, že máš FVE ale po přečtení zpětně tvých příspěvků píšeš za ty co ji mají.
Nedělej to, zbytečně rozšiřuješ nepravdy.

Takže stát se zavázal, že bude vykupovat elektřinu kterou vyrobím ze své FVE (jsem v "zeleném bonusu"), tu vyrábím a za to mě ji platí.
Není tam ale nic o tom, že ji nesmím spotřebovat nebo dokonce, že ji musím dávat do sítě, tak ji spotřebovávám. ČEZ mi sice šlechetně nabídl, že mi za tuto elektřinu poslanou do sítě dá 0,017 Kč/kWh, (mám to dobře napsané) to jsem s díky odmítl a zařídil se tak, abych do sítě dodal co nejméně, to se mi zpětně několik let daří.

Takto to mají všichni co zainvestovali do své FVE a byli připojeni do konce roku 2013 a jsou v "zeleném bonusu".

Stačí a pochopil, nebo ještě něco?
Napsal jsem to schválně zde a ne přímo tobě aby to věděli i ostatní. :)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

To se rozumí, jasné a pochopitelné.
Ale netvrdím nic za ostatní - pouze přebírám info a vyrábím z toho svoje otázky.

Tedy moje otázky zůstávají - proč tedy vlastníci FVE (nemusí být tedy s dotací) vypočítávají těch 16+ (ano, chápu že to je "jako" ale někdo vyloženě tvrdí že dostává)?
Samozřejmě, pokud mi někdo řekne že dostává od ČEZu víc než je cena energie tak můj první návrh bude prodávat 100%, pokud méně - kopnout je hezky do sedinky a dát norný odpor do bazénu :-D

Mám prostě jen informace z druhé ruky a tak se ptám proč to není jasné každému - méně => spotřebovat vše, více => prodat vše.

A samozřejmě je mi jasné že tyto odpovědi se hodí každému kdo je z těch řečí podobně zmatený jako já ;-)

Třeba pán platí za to že dodává 5+ :-D

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Ono to není tak jednoduché a nedá se to vztáhnout na všechny, můj popis je ale pro ty co jsou v "zeleném bonusu" do roku 2013. U nich je to stejné jen jiná cena.

Dále ještě existuje místo zeleného bonusu, přímý prodej a tam nejde doma spotřebovávat nic a vše jde do sítě. Tomu by odpovídalo to tvé druhé přirovnání, že dostává 5+ kaček a nakupuje za 2,5 Kč/kWh.
Ale i jemu by se vyplatilo přejít na zelený bonus.

Ono to hodně lidí co to má takto špatně nastavené a ani o tom neví a stačí jim to co mají a ani neví, že můžou mít ještě i o poloviny víc! :)

Toto ale byla a je špatná práce těch montážních firem, že neporadí a jen namontují! Proto jim ta návratnost i tak špatně vychází.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Diky. Tak jsem si to myslel dobre, ze to chce "odpadkac" (bazen), pokud to ma rozumne fungovat vetsi cast roku a nedostavat moc za usi v lete.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě že vůbec né , jen se to musí navrhnout rozumně, není to jako fotovoltaika čím víc panelů tím líp.

Se musí člověk smířit s tím , že to funguje březen-říjen a pokryje to 60% celoroční spotřeby vody. Nemá logiku tam dát víc panelů o polovinu aby to pokrylo 70% spotřeby ,ale s 2x takovou investicí a v létě bude vařit.

Tak si na to lidi co jim to montážní organizace udělají blbě stěžují, protože jim vnutí za účelem vyšší dotace předimenzovaný systém.

Obrázek uživatele Radovan

Jsme v domě 4, z oho 3 ženy. Máme 2 solární panely na západní střeše. 250L bojler. V létě opravdu kolem 17-18 hodiny je nahřáto na necelých +90°C a systém přestane pracovat. U netlakového systému Vaillantu přestane jít čerpadlo a kapalina steče dolů do zásobníku, v trubkách zůstane jen vzduch.
Se systémem jsem spokojen, je velmi kompaktní, jen bych pořídil dnes (tehdy nebyly) 350L bojler nebo větší. Aby se překlenuly i deštivé dny. Jinak předehřev funguje i v zimě (horních 50 L v bojleru dohřívá plynový kondenzační turbokotel Vaillant), i když je -5°C a svítí slunce, panel nezakrytý sněhem udělá +30°C. Na +45°C pak dohřejme plynem.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Radovane, mám dotaz...
Kolik dnes vyrobila Vaše FVE ?
Rád bych porovnal efektivitu. Děkuj L.

Obrázek uživatele Radovan

Dnes nepršelo - včera celý den - ale bylo zataženo. Podle občasných návštěv garáže, kde je bojler, soudě, se solární ohřev nerozjel vůbec. Ve 14 hodin, když jsem šel kolem (všední den, 8-16 se plynem nedohřívá), měl +21°C vodu uvnitř nahoře, venku bylo +2°C. FVE taky nic moc, ale alespoň v 10 hodin, kdy jsem vstával, už jela. Něco přes 1,5 kWh. Prosinec je bída obecně, osciluji už 9 let kolem 40 kWh měsíčně. Dlouho tma, přes den zataženo nebo sníh.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Děkuji za odpověď Radovane,
nicméně 40 kWh je průměr za prosince, v létě to je doufám mnohem více.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Radovan

Přehled dle měsíců za celou dobu, co FVE mám: https://www.sonnenertrag.eu/de/ostrava-plesna/radovan/10851/11118.html. Letos byl nejlepší červen, 692 kWh.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Dnes je to bída (od rána máme zataženo a lehce prší, teplota 4-5°C
) 8,4kWp vyrobilo 1,55kWh.
Myslím, že i termika by při tomto počasí byla studená.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U nás v Brně cca od 10 do 15 hod. docela pražilo sluníčko, tak termika šlapala, ale FVE ( jinak orientovaná než termika) se zapla až v 12.15 a do 15.45 vyrobila 1,3kWh čisté elektřinky.
Zlatá termika, dokázala dnes vykonat mnohem více práce :)
Pořizovačka termiky byla v 2010 60 tisíc Kč -náklady na materiál, od tý doby to šlape a šlape bez nákladů mimo 0,5 Lt 150 Kč ročně za kapalinu co uteče. Půlčák kapaliny za rok prostě uteče ať se snažím sebevíc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

RE: "zlatá termika"
Kdyby měla optimální orientaci, tak vám funguje optimálně, když nemá tak je jasný, že nefunguje optimálně.
Já mám 8,5kWp na jihozápad pod ůhlem 25st. (takže taky ne moc optimální pro zimní použití), nicmeně mi vyrobila za prosinec teměř 150kWh.(to je moje nejmenší výroba v roku). Každý den pruměrně 80 litrů (80°C)teplé vody i v nejhorším měsíci !!!
Moji dva známí, co mají termiku a fotovoltiku (termiku měli dřív), tak jsou sice spokojeni, ale už by do termiky podruhé nešli. Já termiku nezatracuji ale taky bych do ni nešel.
Moje FVE mě vyšla na 90 000,- Za to by mi termika v zimě vodu určitě neohřála.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 90 tis. jste pořídil 8,5kWp fotovoltaiku?, není to nějak málo? to je sotva na panely. kde máte držáky , kabely meniče?
Práci neřeším.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak mně sluníčko dnes ohřálo 600lt vody na 41 st a kotel už v malém boileru dohřeje vodu jen o 9 stupňů na požadovaných 50st.
FVE dnes vyrobila necelou kilovatu :)) FVE mi uěetřila 5 Kč !!!
To je darda ! Nemám ani výkup ani bonus.
Tak doufám, že si to porovnají ti co tady na termiku plivou !
Tou kilovatou jsem ohřál leda tak FVE měnič z 5 na 16 st.

Tak to ja mam mene pozitivni nazor na termiku. Tu jsme porizoval v lednu 2010, mam cca 10,5 m2 na JJZ (naklady cca 200 tis, byl jsem bohuzel informacne nepoliben nadsenec). V pondeli mi ohrala akumulacni nadrz 600 l z 28° na 36°. Za ten mesic to byl treti den, kdy vubec neco dohrivala. Takze bych neporovnaval slunny den ale prumer za (nejen) prosinec, co vyrobi termika a fotovoltaika, tu bohuzel nemam).
S timto zpusobem vyuziti slunce jsem nespokojen z nekolika duvodu. Nekde (zatim nemuzu prijit na to kde) utece asi 20 l teplosmenne kapaliny rocne. V zimnim obdobi funguje jen za jasnych dni, jinak je system nevyuzit. Kdyz je v provozu, zere elektrinu. Sloziteji se rozvadi prebytky, takze kdyz jsem pri rekonstrukci domu nepocital s tim, ze bych prebytky v lete umoroval do zemniho kolektoru TC, tak se mi ted toto bude dodelavat velice sloziteji (chybi dalsi vedeni z WC (kde mam akumulacni nadrz) do kotelny, kde je TC), nez u FV. Slunce nelze vyuzit na nic jineho nez ohrev vody (mam na ni pracku, mycku a na jare tim i pritapim)
Jelikoz se stane jen malokdy, ze system da presne tolik teple vody, kolik potrebujeme na koupani a topeni, takze vetsinou bud nejede, nebo generuje hure upotrebitelne prebytky, vyzaduje castejsi udrzbu, tak jsem presvedcen, ze mene vykonna ale universalnejsi fotovoltaika je vyrazne lepsim resenim.

Tak já ti to tedy porovnám, protože mám oboje a stejný sklon i střecha. Dnes slunce svítilo ale mám jihozápad, takže až tak od 11 hodin. FVE 4kW a termika 9kW trubice.
FVE vyrobila 6kW (vydělala cca 95Kč), mám i baterie 18kWh, spotřeba ze sítě VT 0,16kWh, NT 12kWh, počítáno od půlnoci doposud. Mám tarif D25d.
Termika - ohřála 300l na 52st.C ale půlka byla ohřátá plynem na 45st.C, dále něco šlo i do topení ale to zpětně nezjistím.

Umírni se s tím pliváním. Dřív nic jiného nebylo, tak termika byla dobrá ale dnes, řek bych tak poslední 2 roky je opravdu lepší používat FVE na ohřev vody z přebytků co se doma nespotřebují.

Jinak to tvoje porovnání s ohřevem vody je k ničemu, když jsi neuvedl jak výkonný systém máš a kolik byla počáteční teplota vody, ale jinak to vypadá působivě 600l - 41st.C a FVE jen 1kWh.
°)

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Ahoj Luky, děkuji za srovnání.
V plivání se není v čem mírnit, neplivu na žádný systém, napsal jsem, že není důvod plivat na termický systém. Oba systémy mají své výhody a nevýhody a jsou natolik rozdílné, že je nelze tak úplně srovnávat i když tak samozřejmě činíme. Ale děkuji za tvůj názor. Bez ironie, pravdu díky.
Mám FVE nevhodně instalovanou na SZ, to vím a věděl jsem to, že ta instalace nebude ideální ještě dříve než jsem se do toho pustil. Chtěl jsem to tak, mám to tak a proč a jak nebudu s nikým rozebírat. Tato nevhodně instalovaná FVE mi i tak vyrobí 2MWh ročně což mi dělá radost.
Diskuze co tu byla mne donutila přemýšlet o srovnání a zajímalo mne kolik el. vyrobí jiná FVE správně orientovaná. V dnešní době všichni řeší peníze a zisk, já na peníze seru, FVE jsem si postavil pro zábavu.
Už dlouho ale uvažuji o přestavbě mé FVE, vyladit systém tak aby fungoval na 100% vzhledem k okolnostem. Uvažuji o osazení dalších panelů na JV střechu, chtěl bych se celkově dostat na 10kWp aby to byl pořád mikrozdroj, samozřejmě baterie a dům udělat jako ostrov a jen v nouzi nahodit 16A jistič od distributora. O jejich virtuální baterii nemám zájem, nenechám se od nich okrádat a nebudu se jich o nic doprošovat ani žádat o svolení.

---

Nissan eNV-200 150tis km po Čr 40tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zdravím, já jsem ukazoval na mém srovnání, že to zas taková výhra není (ten termický). Dřív byl problém s cenou panelů a tedy instalace, dnes už víc jak 2 roky toto neplatí. Jinak podle dřívějšího (cca 7-8 let zpětně, bylo provedeno na jedné vysoké škole) srovnávání stejného výkonu ve fotovoltaice a termice zjistily, že oba systémy za rok vyrobí stejné množství energie ze slunce. U termiky to bylo extrémně víc v létě a fve na tom bylo ve zbytku roku.
Takže navrhnutí "optimální" termický systém i tak ohřívá během roku vodu, tedy optimálně v létě a po zbytek roku moc ne. Proto se tyto systémy předimenzovávají, aby to výborně fungovalo i na jaře a podzim, to ale má za následek, že se v letních měsících dost přehřívají. Dříve firmy říkaly, že to systému nevadí ale po čase zjistily, že vadí a tak jsem se setkal s vyřešením tohoto problému 2 způsoby - první, že se kapalina v systému 1x za 2 roky vyměnila a zkontrolovaly těsnění a přetlakový ventil a odvzdušněním, druhá, že se při dosažení určité teploty na bojleru (cca 80-90st.C) odpouštěla teplá vody do kanálu a dopouštěla nová studená.
Proto jsem psal, že to byl kšeft pro instalační firmy a stále je.
Já jsem spíš preferoval zastínění termiky roletou ale to je už na provozovateli, sám toto dělám, ale ne všude se k tomu dá ze střešního okna dostat. Pro tyto nedostatky jsem přestal cca před 5 lety toto dělat a nahrazuji to fotovoltaikou.
Sám mám termiku víc jak 12 let (ještě před fotovoltaikou), dnes bych si ji neudělal, protože ji stále udržuji v optimálním provozu, tak mne stále funguje. Stojí mne to ale více času a práce než u fotovoltaiky.

Jinak fotovoltaika se dá předimenzovat a vůbec žádný problém pro systém to není, tedy je, budeš přemýšlet kde dávat všechnu vyrobenou elektřinu :).
V dnešní době udělat do baráku FVE bez baterií nemá smysl, je to stejné jako u té termiky, když nejsi doma tak to nejvíc vyrábí a do sítě to nemá a ani nedoporučuji dávat, z důvodu chování ČEZu k zákazníkům a fotovoltaikářům všeobecně. Časem takové systémy budou běžné a tak jak se lidé odpojují od centrálních dodavatelů tepla, tak se budou i domácnosti odpojovat od elektřiny, nebo si nechají to nejmenší připojení jak jsi správně psal 1f 16A, mně by stačilo i míň ale neexistuje takový tarif.

ČEZ se na oko na veřejnosti presentuje jako podporovatel nových technologií a obnovitelných zdrojů ale ve skutečnosti nastavováním podmínek pro ně dělá těmto pravý opak. Viz naposled připojení velkokapacitních baterií pro vyrovnávání sítě.

PS: Jinak pokud budeš mít ostrov, tak to distributorovi ani hlásit nemusíš a přitom můžeš baterie nabíjet ze sítě třeba přes ten 1f 16A jistič.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při 10kWp budete mít ten jistič nahozený určitě 2 měsíce. Jinak s váma souhlasím.

Obrázek uživatele Kuk

Hele úďo to má logiku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No za mě moc nemá myslím že elektrická energie se má prohnat měničet nějakýho pěknýho elektroauta a užít si to zrychlení, případně ji dodat do sítě ať si užije i soused a né ji pálit ve spirále , máme 21 století.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

plýtvat jakoukoliv energií je na nakopání do rozkroku a to s rozběhem kdy taková činnost zcela jistě plýtvání energií není

Obrázek uživatele Radovan

To je jeden důvod a druhý je ten, že v té době se prostě FVE na ohřev vody nevyplatila ani náhodou. Dnes to je paradoxně právě naopak díky zlevnění komponent a pokroku technologií.
Dnes nikomu solární ohřev nedoporučuji, tedy pokud se nejedná o samotížné řešení, sud na střeše a další jednoduché varianty fungující samostatně na fyzikálním principu.
I netlaková varianta solárního ohřevu, kterou nabízí Vaillant a máme ji v kompletu kondenzační turbo kotel, zásobník 250 L, 2 solární panely a ekvitermní regulace s prostorovým termostatem https://www.vaillant.cz/pro-zakazniky/produkty/solarni-systemy/, musí mít malou expanzku, spoustu čidel, čerpadlo (což vše navíc sežere nějakou elektřinu) a utěsněný okruh s nemrznoucí kapalinou, kterou je potřeba hlídat a čas od času vyměnit. Také pravidelná roční revize, podmínka několikaleté záruky, přijde zhruba na tisícovku ročně. To u FVE soustavy se speciáním bojlerem z Dražic odpadá.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Navic to FVE reseni vyprodukuje i nejakou tu elektrinu navic co clovek nepotrebuje do ohrevu vody a hodi se i na neco jineho.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Obrázek uživatele Radovan

Člověk by řekl, že kamarádi ho znají nejlépe a přijdou se zeptat, když se na něco podobného chystají. Zvlášť, když dostanou dopověď zdarma. Ale omyl. Nepřijdou.
Takže kolega šel do Nové zelené úsporám a fotovoltaického ohřevu vody. A teď koumá, co s těmi brutálními přebytky elektřiny, když oficiálně je nesmí do sítě v baráku pustit a voda je horká. Páč by se mu elektroměr začal v průběhu dne otáčet pozpátku a dříve nebo později se na to přišlo. Přes poledne jsou totiž všichni pryč a jinou akumulaci nemá.
Poradil jsem jedinou cestu, rozšíření systému v rámci NZÚ o fotovoltaiku s akumulací a později za svoje dovybavit domácnost elektromobilem.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

....asi jste narazil na instalační zlatokopy, kteří Vám nacpali akumulaci do baterií v nejnižším možném poměru FV vs baterie 1,25 a normálně Vás ojeli o prachy. No i to se stává. Minimálně poměr doporučovaný je 3 a více. stačí jen pohledat STORION. a určitě budete mít doma skládačku /támhlety baterie onen měnič/ jež v budoucnu bude nijak řiditelná s energií nebudete moci obchodovat. Prostě systém k ničemu....

Obrázek uživatele Radovan

Asi reagujete na jiný příspěvek.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nereaguji h t t p : / / www . solarninovinky . cz /?zpravy/2018121004/prvni-virtualni-bateriova-elektrarna-byla-uvedena-do-provozu-v-ceske-republice

Obrázek uživatele Radovan

Kamarád řešil pouze ohřev vody z NZÚ a neporadil se. Nemá žádnou baterku, žádné poddimenzování, žádné měniče, žádnou nekomunikaci, žádný prodej, prostě nic. O virtuální baterii nemluvě. Čili opravdu je Vaše reakce k něčemu zcela jinému. V čem se jistě shodneme je, že to šlo udělat lépe a jinak :-).

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 76 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 31 tis. km (45 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromer sa naspäť otáčať nebude. Pri starších typoch (s kotúčom) sa otočí max. tak o pol otáčky a zastaví sa, lebo má aretačnú západku.
Pri digitálnych elektromeroch mu bude prebytky, paradoxne, rátať do spotreby. Takže zaplatí za to čo pretečie do siete.
Jedine štvorkvadrantový elektromer to vie rozlýšiť, ale ten asi nemá.

Starší typy se úplně běžně točily zpět, sám jsem to viděl u zákazníků v roce 2008. Novější měly už brzdu a ještě novější digitální ukazovaly přetok jako spotřebu. Čtyřkvadrantní dostane každý kdo nahlásí distribuci, že má FVE !

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 90 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprostá pravda ! S klasickymi elektroměry šlo hodně čarovat a u 3f elektroměrú bylo velmi důležité dodržet sled fází jinak počitali špatně. Kolotočáři to zase dělali tak že antoníček položili a elm v nestandartni poloze nepočítal.
Jak moc bych chtěl zpátky starý k
Křižík s kolečkem ! Když vyšlo slunce tak počítal pozpátku a když nesvítilo tak normálně :) výsledek ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zrejme tých starších bolo asi viac typov, lebo ten čo sme mali my a moji známi, tak sa naspäť netočil. Urobil max. jednu otáčku a potom stál. Mal som ho až do roku 2016.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano to bili poslední modely a nebylo jich mnoho protože je rychle vytlacili levné digitalní méřiče. Nejvíc bylo křižíků a ty se točili i zpět. Neoprávněné manipulace s nimi byli velmi časté, pořídit falešnou plombu byla sranda.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ja chcem ten starší :-)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon