Daimler ukázal robotický smart vision EQ fortwo

Je to pár dnů, co jsme informovali, že Smart představí na autosalonu ve Frankfurtu plně robotický elektromobil. Značka nelenila a auto už bylo oficiálně odhaleno.

Prosklená bublina na elektřinu: smart vision EQ fortwo
foto: Smart

Plně robotický smart vision EQ fortwo je podle Annette Winkler, šéfky značky Smart, vizí budoucí městské mobility. Je plně robotický a definuje témata, které Mercedes-Benz popsal ve své budoucí strategii CASE.

Zatímco současné elektromobily Smart ED jsou přestavby původních spalovacích vozů, smart vision EQ fortwo už je od základu plně elektrické auto využívající technologie nové podznačky Mercedes-Benz EQ.

auto elektromobil koncept smart vision EQ fortwo

foto: Smart

Daimler plánuje, že během následujících pěti let uvede na trh deset nových elektromobilů. Vetšinu z nich právě pod značkou EQ. Připravuje na to už své továrny i dodavatelský řetězec.

auto elektromobil koncept smart vision EQ fortwo

foto: Smart

auto elektromobil koncept smart vision EQ fortwo

foto: Smart

Ale zpět ke konceptu smart vision EQ fortwo, který se v plné kráse představí na autosalonu ve Frankfurtu 2017. Je vybaven 30kWh baterií, která mu údajně dává dojezd až 256 km na jedno nabití.

auto elektromobil koncept smart vision EQ fortwo

foto: Smart

Jsme si ale prakticky jistí, že takhle ve finálně žádné robotický elektromobil od Daimleru vypadat nebude. Firma si na něm chce primárně vyzkoušet radikální, minimalistický přístup a komunikaci autonomních aut s okolím.

tisková zpráva

23 Comments on “Daimler ukázal robotický smart vision EQ fortwo”

  1. Ten odkaz na „čistý“ diesel od BMW je teda síla. Oni mají
    Ten odkaz na „čistý“ diesel od BMW je teda síla. Oni mají úplně jinou technologii čištění výfukových zplodin…, to jim tak věřÍm. A úplně mne děsí to, jestli se snaží prolobovat dotace na nákup naftových sračkometů!!!

    1. Nic jako čistý spalovací motor neexistuje. Včetně
      Nic jako čistý spalovací motor neexistuje. Včetně benzínů a dokonce i LPG a CNG. Motory mají předem stanovené pracovní pásmo otáček a zatížení, ve kterém fungují katalyzátory, filtry a další fičurky. Bohužel často fungují motory mimo tato pásma. Když je motor studený, tak v podstatě nic z toho nefunguje, když má vysoké otáčky, tak to samé a těch podmínek je hromada. A ve chvíli, kdy nefunguje katalyzátor, z výfuku lítají aromatické uhlovodíky, NOxy, CO a další skvělé a zdravé věci jak na běžícím pásu. Je pravda, že u LPG a CNG je to i v případě nefunkčních udělátek relativně minimální, ale i tak, je to tam.

      1. Odolnost to nebude mít asi žádnou. Rozhodně nečekejme 5
        Odolnost to nebude mít asi žádnou. Rozhodně nečekejme 5 hvězdiček. Já se na to dívám tak, že by to mohla být taková náhrada fosilní čtyřkolky. Miniaturní autíčko pro zábavu, do lesa na houby a tak. Kdyby se to tu prodávalo, dávno bych si už pro tento účel pořídil na chalupu Renault Twizy, který mi přijde jako ideální. Cenou, velikostí i dojezdem. Ale když jsem se v Renaultu loni stavil, nepochodil jsem. Takže jejich škoda.
        Tohle ale už bude cenově opět mimo mísu.

              1. Já si nejsem teda vůbec jistý, že by se dal Twizy u nás
                Já si nejsem teda vůbec jistý, že by se dal Twizy u nás koupit. Dost jsem se snažil ho sehnat už loni a neuspěl jsem ani u dealera. Pokud se občas někde objeví, zaručeně bude bez baterie a rozhodně nebude na značkách.
                Pokud ale někdo víte o Renaultu Twizy, tak mám vážný zájem! Sháním nový, nebo ojetý, každopádně v té nejvýkonnější verzi.
                Díky!

                1. Poradí docent Horák na VŠB-TUO, ale i jemu to dalo práci
                  Poradí docent Horák na VŠB-TUO, ale i jemu to dalo práci si ho ze západních zemí EU dotáhnout a mít ho včetně baterek, jinak byly jen s pronájmem co vyšel v českých na cenu 1-2 nádrží benzínu, tedy ekonomicky o ničem. Ale má ho a dnes jsme se klasicky potkali na nabíječce VŠB-TUO. Dojezd je sice jen kolem 70 km, autko je docela tvrdé a sedět tam za sebou ve dvou chce trochu odříkání, ale je to velmi zábavné ježdění. Navíc při vybavení dveřmi se sklem a malým topítkem použitelné i v zimě. Nebo to prostě dáte v péřové kombinéze a rukavicích bez topení.

                2. Děkuji za informaci. Pakliže se někomu už podařilo
                  Děkuji za informaci. Pakliže se někomu už podařilo Twizyho přivézt a hlavně dát ho na značky, tak už stojí za úvahu i individuální dovoz. Určitě se na doc. Horáka obrátím s prosbou o radu, abych si na tom nevylámal zuby.
                  Twizyho chci jen pro zábavu na chalupu, doslova jako náhradu smrdící a uřvané čtyřkolky, takže svými parametry dalece splňuje vše, co se od něho čeká. Rozhodně nabídne mnohem víc komfortu a zážitků v přírodě, než moje bývalá Kawasaki 750…
                  Edit: Teď na to koukám, oni jsou na té VŠ doc. Horákové tři. No nic, snad se dopátrám 🙂 Díky.

                3. doc. Ing. Horák Bohumil, Ph.D. Akademický pracovník
                  doc. Ing. Horák Bohumil, Ph.D. Akademický pracovník (450)
                  bohumil.horak@vsb.cz, 597 329 339, 597 325 887, RC 112, 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba, EA 338, 17. listopadu 15, Ostrava – Poruba, jinak taky http://saze.vsb.cz/

    1. Ksakru, kde já jsem už tu naprosto převratnou dveřní
      Ksakru, kde já jsem už tu naprosto převratnou dveřní novinku viděl?
      Nebyl to třeba Renault Twizy?

      Ale článek je to plný úžasných a nečekaných novinek.
      (tak jako spousta ostatních — o ničem; samý nikdy nerealizovaný koncept)

    2. Mi se naopak moc líbí to „go ahead“ na přední masce.
      Mi se naopak moc líbí to „go ahead“ na přední masce. Takové „registruji a pouštím tě“. Moc šikovná vecička využitelná i pro jiná auta. Přece jenom jako chodec s robotickým autem budete těžko hledat oční kontakt :-).

Napsat komentář