Daimler představil vlastní elektrický tahač, jde proti Tesle

Jan Horčík - 11 Červen 2018

Tesla Semi je elektrický tahač, který má změnit přepravu těžkých nákladů podobně, jako Tesla mění svět osobních aut. Konkurenti samozřejmě nespí.auto elektromobily elektrické náklaďáky tahače Daimler

Elektrická nákladní auta a tahače Daimler: uprostřed v popředí novinka Freightliner eCascadia, vlevo Freightliner eM2 106.
foto: Daimler

Daimler je největším výrobcem tahačů na světě. Jen v USA drží 40% podíl trhu, který má hodnotu $30 mld. Takže je jasné, nehodlá v souboji o jeho budoucnost zaspat.

Nový elektrický osmnáctikolák Freightliner eCascadia půjde do výroby v roce 2021. Dva roky poté, co se má na trhu objevit Tesla Semi. Už na konci letošního roku ale poputuje k prvním zákazníkům 30 prototypů.

Díky novému elektrotahači eCascadia rozšíří Daimler své portofolio nákladních aut. Už dnes nabízí elektrické náklaďáky Mercedes-Benz eActros, FUSO eCanter, elektrobus Mercedes-Benz Citaro a školní autobus Thomas Built Saf-T Liner C2 Jouley.

Elektrický tahač Freightliner eCascadia a elektrické nákladní auto Freightliner eM2 106.

Elektrický tahač Freightliner eCascadia a elektrické nákladní auto Freightliner eM2 106.
foto: Daimler

Freightliner eCascadia vychází ze zaběhnutého modelu Cascadia. Výkon bude 730 koní, baterie mají 550 kWh a tahač s nimi (i nákladem) urazí až 400 km. Během 90 minut je možné nabít 80 % kapacity pro dalších 320 km.

Kromě modelu eCascadia ukázala divize Daimler Trucks & Buses také další novinku, nákladní vůz Freightliner eM2 106. Ten je určen pro lokální distribuci a poslední míli.

Baterie v něm mají kapacitu 325 kWh, výkon je 480 koní. To stačí na ujetí asi 370 km. Na 80 % je baterie možné nabít během 60 minut, urazíte tak dalších 300 km.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Můžeme říkat spalovákům, kde do chladičů nastrkali modré led diody, konkurence Tesla Semi? Mně to spíše připomíná parodii.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nějak si zase přiohýbaj fyzikální zákony:
eCascadia má 550 kWh a ujede až 400 km.
Freightliner eM2 106 má 325 kWh a ujede asi 370 km.

To můžou rovnou ušetřit a dát tam 100 kWh s dojezdem 340 km :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to mi vychádza na 350kW nabíjačku. Snáď budú aj tie, inak ...

Dojezd poloviční než slibuje Tesla a ještě jsou to jen překopaný spalováky s falešnejma chladičema co vypadaj jak vykuchaný solárko.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To s tím zjevně falešným chladičem psal nějakej expert i u připravovaného elektrického SUV od Audi, kde jsou ovšem plně funkční pohyblivé lamely zajišťující různě potřebný vítr pro tepelný manažment chladící tekutinou propojeného motoru a baterek.

Na to Tesle stačí boční otvory pod nárazníkem a to dává daleko větší výkony.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

No ona je tam mrizka taky po cele sirce cumaku. Jestli je za ni neco, nevim. Na vetsine fotek to moc videt neni, tady docela jo: https://goo.gl/images/njgmHa

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

To není fotka, ale nějaký render/fotošop.

---

Jezdím na proud, najeto 77 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 80 tisíc km.

Bohatě stačej vstupy pod nárazníkem vpravo a vlevo a to jak eSku tak i Xku. Audi by to bez poloatrapy chladiče uprostřed nepřežila jakožto zvýšenému SUVéčku jim plocha pod nárazníkem nestačí :)))
http://www.funmonk.co/wp-content/uploads/2014/03/ModelS-Chassis-1050x700.jpg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Co jsou nekde fotky s vyndanou vanickou frunku, tak pod ni je docela dost veci - kompresor perovani, klimatizace, posilovac rizeni,... Pocitam, ze ta stredni mrizka pousti vzduch k temhle komponentum.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Skandál!
Mercedes Daimler používá podvodnej softwér i u svejch novejch Euro 6 dízlů.
http://www.manager-magazin.de/unternehmen/autoindustrie/daimler-eine-million-diesel-unter-verdacht-a-1212143.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co přesně furt nechápete na tom, že takové legální obcházení používali v EU úplně všichni výrobci osobních dieslů???

A to ti nakukal kdo, že něco nechápu? :)
Jediný co nechápu, je proč se k tomu Folcvágen okamžitě přiznal jako jedinej a ještě vysypal si vagon popela na hlavu, ale nenamočil taky konurenci? To je fakt divný. Takový automobilky normálně zatloukaj a dělaj všechno možný, aby problém ututlali a rozmělnili.

A taky nechápu, že žijem v tý prolobovaný Evropě, kde místo aby pozatýkali a pozavírali všechny managery jako v Americe nebo v Korei se nám všichni smějou do ksichtu protože, je to zde vlastně legální a z Jourový maj dobrej den. Takže se lidi a města se musej soudit sami za sebe, aby se vůbec něco změnilo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, skoro všechny evropský prasata autodebilek lhaly a podváděly, obzvlášť germáni :) Jediná TESLA produkuje poctivý elektromobily ;) Meli by je potrestat že jo :)

Vstrikovaci jednotky a vse kolem spalovani ma na triku Bosch. Ten dodava vsem. Proto take vsichni pouzivaji stejny podvod. Bosch by mel jako puvodce zla take solit.

Obrázek uživatele Radovan

Ale Bosch přece nekradl, on jen zlodějům dodával paklíče, plánky bezpečnostních zařízení a falešné pasy, tak to je úplné neviňátko, no ne? :-))))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 64 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 22 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nekde jsem cetl, ze Bosch upozornil automobilky na problem s legislativou a software jim predal jen k vyzkumnym ucelum.

Podvodnej softwér vymysleli v Audi, ale nepoužili ho. Teperve po pár letech si na to matka VW vzpoměla a použila a zneužila to.

TDi prej vymysleli Italové a aby to nebylo tak ponižující tak si to nelicencovali rovnou německý automobilky, ale koupili to přes Bosch. To už je tolik nebolelo. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takže ani močovina asi nepomáha, tak si musia pomáhať ako vedia. Alebo ako sú zvyknutí :-)
Nenadarmo sa hovorí "lož má krátke nohy" , klamstvo sa vždy ukáže.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Německý regulátor údajně odhalil nedovolené funkce softwaru v dieselových autech Daimleru

fio.cz/zpravodajstvi/zpravy-z-burzy/209242-nemecky-regulator-udajne-odhalil-nedovolene-funkce-softwaru-v-dieselovych-autech-daimleru

Podvodnická šaráda pokračuje.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

... Takže je jasné že zaspal a jeho budoucnost v americe je ... TESLA first :)))))

pbs.twimg.com/media/DfRfBOlU0AA8fBy.jpg

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineKariéra EVC Group

Newsletter