Daimler představil plány elektrické mobility

Jan Horčík - 15 Červen 2016

Po Norsku se už i v Německu začíná diskutovat o možné zákazu prodeje fosilních aut. Koncern Daimler aktuálně představil velký plán investic do nových typů pohonů.auto daimler-mercedes-benz-smart-elektroauta-elektromobily-plug-in-hybridy-auta-na-vodik

Auta s hybridním, plug-in hybridním, vodíkovým i plně elektrickým pohonem. To jsou velké plány Daimleru na příští dva roky.
foto: Daimler

Německý koncern Daimler, který už nějakou dobu prodává elektromobily Smart ED (brzy představí 4. generaci) a Mercedes-Benz B ED, se chystá investovat do rozvoje hybridních, plug-in hybridních, vodíkových a plně elektrických pohonů celkem 8 mld. euro během následujících dvou let.

Daimler znovu potvrdil, že během následujících několika let uvede čtyři nové elektromobily značky Mercedes-Benz, mimo jiné i SUV konkurující Tesla Model X (odhalení se očekává letos v říjnu na ). Už příští rok uvede také první vodíkové auto Mercedes-Benz GLC.

S novými plány odhalil Daimler také novou platformu pro elektrická euta EVA ("Electric Vehicle Architecture"). Jde v podstatě o skateboard, který Tesla využívá u svých elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X už od roku 2012. Pomalu se stává standardem napříč automobilovým průmyslem.

Auta na baterie značky Daimler budou vždy poháněna bateriemi, resp. články, které vyrábí dceřinná společnost ACCUmotive. Už v minulém roce ohlásil Daimler investici €500 mil. do druhé továrny v Kamenici.

Daimler slibuje dojezd svých elektromobilů kolem 500 km na jedno nabití a rychlonabíjení CCS. První představení se odehraje v Paříži a na trhu mají být auta do konce této dekády.

Co se týká plug-in hybridů, rozšíří Daimler nabídku značky Mercedes-Benz o GLC Coupé 350 e a E 350e. Očekávaný dojezd na elektřinu je kolem 35 km.

Kromě toho chce Daimler uvést na trh i další komerční vozidla - dodávky a snad i nákladní auta či autobusy. V oblasti elektrobusů ostatně německému koncernu hodně ujel vlak, když čínské BYD Auto nedávno oslavilo 10 000 vyrobených elektrobusů.

Daimler chce jít příkladem s ohledem na e-mobilitu, a tak rozdá svým manažerům elektromobily a dalším svým zaměstnancům nabídne za výhodné ceny vozy Smart fortwo ED, B 250 e, GLE 500 e a C 350 e. Kromě toho také průběžně investuje do rozvoje nabíjecí infrastruktury.

Už od příštího roku nabídne Daimler u faceliftu plug-in hybridu Mercedes-Benz S 500 e také možnost bezdrátového indukčního nabíjení. Teprve od roku 2018 chce ale u všech svých začít zavádět CCS! (s výkonem 150 kW a výhledově 350 kW)

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Říkal ímán onehda při kázání v mešitě, že máme dávat bacha, do čeho strkáme bomby. Že ta baterková auta vůbec nevybuchují. To je škoda materiálu a práce. Dýzly taky nic moc, jen benzíny vzplanou solidně. Ale úplná pecka jsou prý nejnovější vynálezy nevěřících psů, vodíky. To je pak šlupka jako blázen a materiál do něj stačí donést v dámské kabelce, žádné hokejové tašky. Bratři v Mnichově už jich mají 50 a teď mapují, kam všude to jezdí. Pokrok holt nezastavíš.... :-)))))

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

tak to jste tedy rozhrábl :-))

Obrázek uživatele Kuk

VW chce bejt do roku 2025 jedničkou v bateriovejch autech a to včetně dcer a narve do tho desítky miliard Euro.
http://www.bbc.com/news/business-36548893

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Jiří_Švarc

A co baterie? To je 2,5 milionu aut, průměr min. 50kWh aby se to prodávalo v takovém množství, celkem vychází na 125 GWh ročně. Už začali stavět své vlastní Gigatovárny? :)

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

Proc by to delali? Vlastni ocelarnu nebo fabriku na plasty taky automobilky nemaji... Kilo-Mega-giga tovarnu na baterky si postavi firmy, ktere baterky delat umi v okamziku, kdy na ne budou mit odbyt.

Koneckoncu u bozskeho T to neni jinak :) Fabriku postavi Panasonic a jen se na ne bude tisknout Tesla misto Panasonic...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Myslím, že připravují jednu na 150GWh/rok.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Samozřejmě, že staví Mercedes gigatovárnu a VW taky. Copak vy nesledujete zprávy? Vždyť už to dávno hlásili. Všichni teď stavěj gigatovárny na baterky. Šmarjá nechrápejte tu.
http://www.hybrid.cz/daimler-investuje-500-mil-do-druhe-tovarny-na-baterie
http://byznys.ihned.cz/c1-65309680-volkswagen-zvazuje-stavbu-obri-tovarny-na-vyrobu-baterii-pro-elektromobily-nechce-byt-zavisly-na-asii

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Cipísek D

HÁREHÁRE KRAKSNÁÁ :))) GANZE ŠLUS
https://www.youtube.com/watch?v=0it7w7ah55k
https://www.youtube.com/watch?v=qVtH_UP8ctg
http://www.csfd.cz/film/237920-w/prehled/
http://kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik


Nabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil