Daimler představil futuristické robotické auto Mercedes-Benz F 015

Veletrh spotřební elektroniky CES 2015 v Las Vegas je v plném proudu. A protože auto už je vlastně také spotřební elektronika, hrnou se tam i automobilky. Dr. Dieter Zetsche, šéf Daimleru a značky Mercedes, ukázal krásné nové robotické auto.

Robotické auto na vodík Mercedes-Benz F 015
foto: Daimler

Zetsche na veletrhu CES řekl, že v budoucnosti auto nabídne přístup k tomu nejcennějšímu luxusnímu zboží 21. století: soukromí a kvalitně strávenému času. A luxusní sedan jménem Mercedes-Benz F 015 podle toto také vypadá.

Auta se podle Zetscheho stanou „exkluzivními kokony na kolech, které umožní lidem dělat přesně to, co chtějí“. Vůz je vybaven volantem, ale uspořádání vnitřního prostoru umožňuje udělat si v autě maximální pohodlí v době, kdy auto neřídíte. Také dveře se otevírají od sebe.

Mercedes-Benz F 015 Mercedes-Benz F 015 Mercedes-Benz F 015

Karoserie auta je vyrobena z , podobně jako v případě a . O pohon se stará vodík, resp. z něj vyráběná elektřina v palivovém článku.

Koncept Mercedes-Benz F 015 měří 5,182 m, je široký 2,012 m a vysoký 1,524, takže rozhodně nejde o žádné tintítko. Rozvor činí 3,658 m. Na jedno naplnění vodíkem údajně zvládne ujet až 1100 km (alespoň v představách svých konstruktérů). Pohyb zajišťují čtyři elektromotory, každý pro jedno kolo.

Daimler

8 Comments on “Daimler představil futuristické robotické auto Mercedes-Benz F 015”

  1. Pěkné.
    Jen nechápu proč

    Pěkné.

    Jen nechápu proč má robotické auto budoucnosti brzdový a plynový pedál, volant, přístrojovou desku, proč má předek a zadek, když může stejně rychle se pohybovat oběma směry, proč má zadní brzdová světla, přední světlomety atd.
    Asi s tou robotikou aut to nebude myšleno tak úplně vážně, jak se již 40 let tvrdí a padá jeden koncept za druhým.

    Hlavně mě ale zaujal i knír starého pána, který s jeho nosem tvoří firemní 3-cípou hvězdu.
    Pěkné.

    1. Ad. volant a pedál – i s
      Ad. volant a pedál – i s robotickým autem bude někdy nutné velmi přesně manévrovat, např. pokud bude potřeba pomalu nějak zajet, auto zaparkovat a podobně. Navíc, některé senzory robotického řízení se mohou pokazit a pak je nutné převzít řízení ručně. Takže těchto součástí bych se zatím v robotických autech nevzdával.

  2. pocitacova grafika, absencia
    pocitacova grafika, absencia realneho testu = nikdy take auto neexistovalo 😀

    auta su kolony v ktorich sa da robit co chcem uz teraz ked mam stastie, tak mam do prace 30 km kolonu ktorej to trva 45 min.

    co okrem ceny, brani tomu aby taka nadherna predstava co do vizualu a pohonu s uvedenymi parametrami ochutnala skutocny trh ? ved ked to aspon skusmo vyrobia a predaju, naklady sa im vratia.

Napsat komentář