Daimler a Linde postaví v Německu další vodíkové čerpací stanice

je jedním z těch, kteří volají po rozšíření vodíkové infrastruktury. Nejen, že poslal svá na . Nyní společně s Linde plánuje výstavbu 20 nových v .   
foto: Daimler

Celkem 20 nových vyroste v během následujících tří let. Půjde o pokračování infrastrukturních programů H2 Mobility a Clean Energy Partnership, které jsou financovány Národním inovačním programem pro vodíkové technologie a palivové články.

Veděli jste, že Auta na vodík vyjedou už za pět let, GM sníží ceny?

Německo si tímto potvrzuje světově přední pozici v oblasti rozvoje vodíkové mobility a . Podobným směrem se chce vydat také . V současné době se v Německu nachází sedm veřejných vodíkových čerpacích stanic (ovšem celkově 30 míst kde lze načerpat ). Nové mají díky Linde a Daimleru vyrůst v , Hamburku a Stuttgartu.

Celkové náklady půjdou do desítek milionů euro. Cílem obou společníků je využít již existující , resp. tato místa, která jsou strategicky umístěna poblíž nejvytíženějších tahů. Jedním z klíčových regionů bude Bádensko-Württembergsko.

Výstavba nových vodíkových čerpacích stanic začne v . Představa je taková, že teprve když bude existovat dostatečná pro čerpání vodíku, nastartuje to spotřebitele k pořizování . Problém je však nasnadě: žádná zatím na trhu nejsou.

Prohlédněte si výjimečnou vodíkovou stanici v Kalifornii!

Daimler skrze Mercedes-Benz, Hyundai, , i další ale slibují, že budou mít dostupná auta na vodík na trhu určitě před rokem 2015.

Auta na vodík jsou zajímavá právě v tom, že se chovají prakticky jako klasická na benzin – mají dojezd ve stovkách kilometrů a je možné je „dobít“, tedy napumpovat během několika málo minut.

Přitom jde ale zároveň o , protože z vodíku v jejich se vyrábí pohánějící elektromotor. To znamená, že nevypouští žádné emise, jen vodní páru.

tisková zpráva

Napsat komentář