Daimler a Geely budou společně vyrábět elektromobily Smart pro Čínu i celý svět
Německý Daimler a čínské Geely oznámili, že vytvářejí nový společný podnik pro značku Smart. Půjde o čistě elektrickou globální značku, vozy se začnou vyrábět v Číně.
foto: Daimler
V USA už nějaký ten pátek jiný než elektrický Smart nekoupíte a Evropu to od příštího roku čeká taky. Udělat z malých městských vozů Smart čistě elektrickou globální značku je v první pětině 21. století logický krok.
Stejně tak je logické spojit se v tomto ohledu s přední čínskou firmou. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, upozornil, že v Číně je přes 100 měst s více než jedním milionem obyvatel.
Daimler si je i díky své úspěšné službě sdílení aut car2go dobře vědom, že budoucnost osobní dopravy v megaměstech zdaleka nebude jen o osobním vlastnictví vozu, ale zejména právě o sdílení a třeba i dalších nových modelech.
V tomto ohledu ostatně aktuálně Daimler navázal úzkou spolupráci s BMW (včetně autonomního řízení) a proslýchá se, že by mohlo dojít třeba i na společnou výrobu elektromobilů. Budoucnost je sdílená, elektrická a autonomní a Daimler si postupně pojišťuje všechny tyto aspekty.
Smart také nebude jediný globálně nabízený elektromobil, který se v Číně bude v brzké době vyrábět. Podobné plány má BMW se svým BMW iX3, Volvo s elektromobilem Polestar 2 nebo Tesla s Tesla Model 3 a Tesla Model Y.
Já jsem se Smartem jezdil dva měsíce. Je to dobré auto. Jen ta cena odláká zákazníky. Jinak současný Smart Fourfour je úžasný.
A to si představ, že aby na tom celém měl Daimler alespoň běžný zisk místo ztrát, tak by se průměrný Smart musel prodávat celé ty roky ještě o 100.000 Kč dráž.
Smart je bohužel stylovka, a jako taková byla navržena od samého počátku. Kdyby chtěli malé lidové a městské vozítko, šli by jinou cestou.Koneckonců, tou městskou legendou mělo být Táta Nano.
A ono lidové či městské vozítko nemůže být stylovka??
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Jenže Smart nebyl navržen pro masy. Pokud ano, museli by u Daimlera zvolit jiný přístup. Ano lidové vozítko může být in. Ale Smart takto ani zamýšlen nebyl.
Merceds a masy? To nejde dohromady. Možná úplně první Smart měl bejt pro masy, ale před banrotem ho zachránil až Mercedes a tan auta pro masy nedělá.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Daimler jiný přístup neumí, zamýšleli dostupné vozítko do velkoměst, ale dopadlo to u nich jako obvykle.
Uvidis, že elektrický Smart i nadále bude stylovka. Bude doplňkem čínského trhu. A obě strany, tedy Geely i Daimler budou toto vozítko propagovat, jako by se mělo jednat o Mercedes. A otázkou zůstává, jestli to na přežití Smartu bude mít vliv.
Ale pozor v tý továrně ve Francii budou vyrábět malé Mercedesy.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Protože to už vzdali a řekli si, už od začátku jasně plánované drahé Mercedesy tam můžeme vyrádět bez problémů i do budoucna.
Ťokovo ministerstvo votočilo bijosračka zas BUDE !! :))))))
novinky.cz/ekonomika/501091-ministerstvo-dopravy-chtelo-zrusit-primichavani-biopaliv-pak-otocilo.html
Tak to ani nešlo jinak, máme od EU závazný cíl 10% OZE na dopravě, a nejlevnější u nás to je přez líh z obilí či cukrové řepy a olej z řepky. Biopaliva druhé generace jsou daleko dražší. A nejlevnější formu, jak se na to dá během 10-15 let přejít, bioplyn, má už Babiš dávno obšancovanou ještě daleko líp než u hodně konkurenčního biolihu.
tak prej už nee, 10% byla už zrušena a EU zastropována 7,5% ... což mi je divný když letos podle posledních info má stále přijít natural e10% bijosrajda na pumpy :) pěěěěknej bordel ftý evropský uniji :)
off
V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než v Evropě nabíječky. Sledujte noční cvrkot na staveništi. Makáme! Né jako Bureš.
https://youtu.be/72kLeTzFiZw
Podívejte kolik M3 je potřeba rozvést zákazníkům v jedné lokaci v Číně!
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111163837070204928?s=21
Zákazníci Tesly v Pekingu čekají
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111143249488441344?s=21
... i v 8 večer
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111324613089202177?s=21
Prodejci i s dobrovolníkama jedou naplno.
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111327188937134080?s=21
Zaváží se skoro nonstop
https://twitter.com/vincent13031925/status/1111327188937134080?s=21
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
Geely loni koupilo 10 % Daimleru.
Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // #BasuraChallenge #trashtag
noo já slyšel zas verzi že dajmler smarta z 50% prodal číňanům z toho důvodu, že na něm i přes mastnou cenovku prodělával - díky svý náročnosti na platy ;) a taky že se minimálně prodával :) Jaksi doba mininákupních elektrotašek pominula...
To není jen platy, to je celkovou mentalitou, Mercedes prostě neumí vyrábět auta levně.
U nás se moc neprodává. Na autosctout24 jich je na prodej kolem 800ks a cena začíná na 6k Euro, něco jeté málo, něco hodně. I tahle nákupní taška si našla své kupce. Jen asi nebude úplně nejoblíbenější.
Elektromobil na FB