Daimler a Geely budou společně vyrábět elektromobily Smart pro Čínu i celý svět

Německý Daimler a čínské Geely oznámili, že vytvářejí nový společný podnik pro značku Smart. Půjde o čistě elektrickou globální značku, vozy se začnou vyrábět v Číně.

Aktuální vozy značky Smart spokojeně dožijí svůj životní cyklus. Nová generace už ale bude úplně jiná. Navíc Dieter Zetsche ohlásil, že továrna Daimler ve francouzském Hambachu začne vyrábět také elektrické Mercedesy.
foto: Daimler

V USA už nějaký ten pátek jiný než elektrický Smart nekoupíte a Evropu to od příštího roku čeká taky. Udělat z malých městských vozů Smart čistě elektrickou globální značku je v první pětině 21. století logický krok.

Stejně tak je logické spojit se v tomto ohledu s přední čínskou firmou. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, upozornil, že v Číně je přes 100 měst s více než jedním milionem obyvatel.

Daimler si je i díky své úspěšné službě sdílení aut car2go dobře vědom, že budoucnost osobní dopravy v megaměstech zdaleka nebude jen o osobním vlastnictví vozu, ale zejména právě o sdílení a třeba i dalších nových modelech.

V tomto ohledu ostatně aktuálně Daimler navázal úzkou spolupráci s BMW (včetně autonomního řízení) a proslýchá se, že by mohlo dojít třeba i na společnou výrobu elektromobilů. Budoucnost je sdílená, elektrická a autonomní a Daimler si postupně pojišťuje všechny tyto aspekty.

Smart také nebude jediný globálně nabízený elektromobil, který se v Číně bude v brzké době vyrábět. Podobné plány má BMW se svým BMW iX3, Volvo s elektromobilem Polestar 2 nebo Tesla s Tesla Model 3 a .

tisková zpráva

18 Comments on “Daimler a Geely budou společně vyrábět elektromobily Smart pro Čínu i celý svět”

                1. Protože to už vzdali a řekli si, už od začátku jasně
                  Protože to už vzdali a řekli si, už od začátku jasně plánované drahé Mercedesy tam můžeme vyrádět bez problémů i do budoucna.

              1. Uvidis, že elektrický Smart i nadále bude stylovka. Bude
                Uvidis, že elektrický Smart i nadále bude stylovka. Bude doplňkem čínského trhu. A obě strany, tedy Geely i Daimler budou toto vozítko propagovat, jako by se mělo jednat o Mercedes. A otázkou zůstává, jestli to na přežití Smartu bude mít vliv.

    1. Tak to ani nešlo jinak, máme od EU závazný cíl 10% OZE na
      Tak to ani nešlo jinak, máme od EU závazný cíl 10% OZE na dopravě, a nejlevnější u nás to je přez líh z obilí či cukrové řepy a olej z řepky. Biopaliva druhé generace jsou daleko dražší. A nejlevnější formu, jak se na to dá během 10-15 let přejít, bioplyn, má už Babiš dávno obšancovanou ještě daleko líp než u hodně konkurenčního biolihu.

  1. off
    V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než v Evropě

    off

    V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než v Evropě nabíječky. Sledujte noční cvrkot na staveništi. Makáme! Né jako Bureš.
    https://youtu.be/72kLeTzFiZw

    Podívejte kolik M3 je potřeba rozvést zákazníkům v jedné lokaci v Číně!
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111163837070204928?s=21

    Zákazníci Tesly v Pekingu čekají
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111143249488441344?s=21

    … i v 8 večer
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111324613089202177?s=21

    Prodejci i s dobrovolníkama jedou naplno.
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111327188937134080?s=21

    Zaváží se skoro nonstop
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111327188937134080?s=21

  2. noo já slyšel zas verzi že dajmler smarta z 50% prodal
    noo já slyšel zas verzi že dajmler smarta z 50% prodal číňanům z toho důvodu, že na něm i přes mastnou cenovku prodělával – díky svý náročnosti na platy 😉 a taky že se minimálně prodával 🙂 Jaksi doba mininákupních elektrotašek pominula…

Napsat komentář