Daimler a Bosch spojují síly, chtějí plně robotická auta

Dva velikáni německého průmyslu, Daimler a Bosch, spojují síly. Chtějí společně vyvinout autonomní systémy řízení úrovní 4 a 5, tedy plně robotická auta.

Takhle si Daimler představuje blízkou budoucnost městského života. Jak se vám líbí?
foto: Daimler

Nová smlouva o spolupráci koncernů Daimler a Bosch si dává za cíl vyvinout a uvést na trh autonomní systémy řízení na úrovních 4 a 5 během počátku příští dekády.

Už dříve dal Daimler najevo, že by rád měl robotická auta na trhu v letech 2020-21, podobně jako třeba GM nebo Ford. Bosch, jakožto jeden z předních dodavatelů komponent pro automobilky, už také robotická auta vyvíjí.

Nyní ale budou obě firmy spolupracovat na vývoji softwaru a algoritmů pro autonomní řídící systémy. Své řešení pak chtějí cílit primárně na služby sdílení aut a taxislužby.

V posledních měsících oznamuje Daimler, mateřská firma značky Mercedes, jeden zajímavý krok za druhým. Chce investovat 10 mld. eur do elektromobility, začíná vyrábět elektrický náklaďák a dává ruce pryč od vodíku. Někdo se tam nejspíš chytil za hlavu!

61 Comments on “Daimler a Bosch spojují síly, chtějí plně robotická auta”

  1. Na autonomní vozidla začnu věřit ve chvíli, kdy výrobce
    Na autonomní vozidla začnu věřit ve chvíli, kdy výrobce na sebe vezme plnou zodpovědnost za chování vozidla v provozu. A ani takovému se nehodlám svěřit coby pasažér (pokud mě k tomu nedonutí legislativci).
    Radši si namelu kokos vlastní chybou, než důvěřovat křemíkovému čipu 🙂 A navíc mě baví mít auto pod kontrolou, nedodržovat nesmyslné předpisy (což autonomní kára asi bude muset). Individuální osobní doprava pro mě není jen transport z A do B.
    Ono to IMHO nakonec dopadne tak, že na 99,9% bude vůz úspěšně brázdit asfalt a na ten zlomek procenta bude mít výrobce pojištění.

      1. Tak Amazon ceka na legislativu. Jejich drony funguji a
        Tak Amazon ceka na legislativu. Jejich drony funguji a doruceni balicku o vaze do cca 2.5kg neni zadny problem. Nikdo netvrdi ze drony hned nahradi veskerou prepravu nakladu, to by mohl ocekavat jen idiot. Stejne jako ze elektricke auta nenarhadi fosilni pres noc nebo ze autonomni auta nahradi ridice ze 100% okamzite. Bohuzel mezi nami zije spoustu dementu co vidi svet jen cernobile, protoze studovat ruzne odstiny vyzaduje uz nejakou snahu a otevrenou mysl, coz se idiotum typu Karel moc nedari.
        Takze ano, drony funguji, budou dorucovat balicky do 2.5kg lidem na pozemek na vzdalenost cca 8km od depa, jakmile se legislativa pohne. Ze je to moc malo? Jako zacatek je to vic nez dost. S posunem technologie se vse bude jen zlepsovat. Hlavni je videt trend, to deli uspesne lidi od plebsu.

        1. Vondrak:
          Amazon čekat může, nedočká se. Naštěstí

          Vondrak:
          Amazon čekat může, nedočká se. Naštěstí nesedí na příslušném úřadu samí naivní vořežpruti.
          Doručení 2,5 kg by byla sakra drahá záležitost.
          Do 8 km, jo? Tam se vyplatí zajet autem. je vidět, že o čemkoli létajícím nemáš příliš šajn, protože už jen řízení na takovou vzdálenost je dosti problematické. Navíc není nijak řešen reálný provoz, nemluvě o bezpečnosti.
          A koukám, vidím tam termín „otevrenou mysl“ – to zavání esoterikou a dalšími fantasmagoriemi.
          Už jsem ti uvedl, co mám za kvalifikaci – jsi schopen uvést tvojí, máš-li nějakou…?

          1. Ano tobe se vyplati tam zajet autem. Pak sou ale lidi co neco
            Ano tobe se vyplati tam zajet autem. Pak sou ale lidi co neco umi a jejich cas je drahy a „zajet si tam autem“ se jim nikdy nezaplati nebo jen vi jak lepe travit cas nez v aute ve meste, treba se svymi detmi. Nebo jen vi ze levnejsi a mene pracne si ten balik nechat donest prave dronem a usetreny cas investovat jinam. Je tolik duvodu, ale chapu ze tvuj zkamenely mozecek tak siroke obzory nikdy mit nebude.
            Jinak chapu ze termin otevrena mysl se to zda jako nejake esotericke moudro:) Chapu ze byt otevreny novym myslenkam a ucit se nove veci sis davno zakazal.

            1. Vondrak:
              Nevím, co má znamenat to tvoje „…tobe se vyplati

              Vondrak:
              Nevím, co má znamenat to tvoje „…tobe se vyplati tam zajet autem…“.
              Já nikam nejedu. Asi jsi nepochopil, že ta zásilková služba zboží rozváží auty a že do 8 km vzdálenosti se vyplatí normální rozvoz, než vymýšlet voloviny s drahými hračkami, které jsou navíc nebezpečné.

              Ale jak jsem zjistil, seš stejně nějaký užvaněný puberťáček, který si tu snaží hrát na něco, co není – viz plácání o „IT firmě“, ty pologramote…

                1. Vondrak:
                  Cože jsi nabízel…???
                  Pokud vím, šlehnul jsi sem

                  Vondrak:
                  Cože jsi nabízel…???
                  Pokud vím, šlehnul jsi sem kus textu, který jsi prezentoval jako tvůj veřejný klíč.
                  A já reagoval tím, že diskusi lze vést i bez nějakých klíčů – na internetu je prostoru dost.
                  Osobní setkání?
                  Proč…?
                  To obvykle chtějí různé namistrované kreatury, většinou s násilnickými sklony…

                2. Tak to ze nevis co je to asymetricka kryptografie a neumis
                  Tak to ze nevis co je to asymetricka kryptografie a neumis chranit svou anonymitu na internetu je tvuj problem. Chapu ze nevis co s tim klicem delat, to ze si IT analfabet tu ukazujes denne. Ono jakmile uz budes mit neco za sebou a budes si muset chranit svoji anonymitu, tak pochopis proc nepsat do internetovych diskuzi s falesnou iluzi anonymity „Anonyma“. Ona ti zkratka VPN ocividne moc nerika 🙂
                  Jinak osobni setkani casto pomuze tomu, ze si dva lide rozume promluvi bez urazek do pubertaku a blbcu. Neni problem se setkat na verejnen miste ty nasilniku:) Vis ja uz potkal na internetu tolik zahořklých paprdu jako si ty, kterym uz nic jineho nez trollovani v diskuzich zivot nenabizi, ze stejne vim ze se semnou nesetkas. Ty si jen potrebujes honit na internetu ego zavreny ve sve iluzi boha mezi pubertaky;)

                3. Vondrak:
                  Samozřejmě vím, co je kryptografie a na rozdíl od

                  Vondrak:
                  Samozřejmě vím, co je kryptografie a na rozdíl od tebe jsem ji používal již v době, kdy jsem chodil na základní školu.
                  Já ale tvůj veřejný klíč (pokud jím vůbec ten tvůj řetězec byl) nepotřebuju – sám jsem řekl, že prostoru k debatě je dost.
                  Kdo je jaký analfabet jsi už ukázal – máš problémy s češtinou a píšeš s hrubými chybami.
                  Machrovat se zkratkami umí kdejaký jouda, obvykle to dělají puberťáčci.
                  Osobní setkání není potřeba, lze to řešit i debatou jinde, než na nějakém „hybridu“.
                  Já si klidně počkám kdesi na tzv. „chatu“, tady ti uvedu přezdívku…

    1. Lidé bourají stále, ale když nabourá autonomní auto
      Lidé bourají stále, ale když nabourá autonomní auto ukřižují jej. Nebudou to mít autonomní auta lehké z důvodu věčného strachu lidstva z něčeho nového, viz první parní stroje, první manufaktury, roboti,…
      Fandím automomním autům, ale osobně považuji řízení za relax a požitek i když s automatem.

      Myšlence Daimleru fandím ještě více, protože sdílení aut zatočí s taxikářskou mafií. Poctiví hold ostrouhají také.

    2. Budete si stále moci koupit koupit nějakou ojetinu. Ty hned
      Budete si stále moci koupit koupit nějakou ojetinu. Ty hned nezakáží. Samozřejmě Vás donutí vyšší povinné ručení, nebudete moci využívat některé silnice, které budou pro autonomní vozidla uzší. Dobíjení z dálnice pomocí indukce také asi nepůjde, atd…

  2. Jste mimo, jedte se podivat na nejakou GPU konferenci at mate
    Jste mimo, jedte se podivat na nejakou GPU konferenci at mate predstavu ceho jsou dnes hluboke neuronove site schopne. Loni v Amsterdamu ukazovala Nvidia auto nacpane superpocitacem (ok v cene cca jeden a pul milionu Kc), ktere se naucilo ridit za cca 2 mesice od ridice samo a melo pouze dve stereokamery (zadna GPS a mapy, radar, lidar). Mimochodem samo prislo na to, ze ma odstaveny traktor objet po polnacce. Ano jeste to neni 100% a posledni „mile“ zabere par let, pac auta musi byt schopna reagovat na necekane udalosti s vetsi jistotou nez lide, ale zadna infrastruktura nebude treba. Ona totiz AI jde tak brutalne dopredu, ze nahradi lidi i v mnohem slozitejsich ulohach nez je rizeni aut.

    1. ohara:
      Ale houby.
      Scénku s traktorem lze nafixlovat, ale aby

      ohara:
      Ale houby.
      Scénku s traktorem lze nafixlovat, ale aby se skutečně jen pomocí techniky vyhodnotila např. jakákoli překážka v silničním provozu je vyloučeno. Roli hraji prakticky neomezený počet situací.
      Pohádky o tom, že počítač naštípe dříví a nanosí vodu melou vořežpruti už víc jak dvacet let…

      1. Nevim jake mate v oboru vzdelani, mozna nejdriv nastudujte
        Nevim jake mate v oboru vzdelani, mozna nejdriv nastudujte pojmy jako hluboka neuronova sit, behavioralni predikace a nektere dalsi a pak to muzem probrat, protoze z toho co pisete mam silny dojem, ze vubec netusite jak tato technologie funguje

        1. ohara:
          Moje kvalifikace je z oboru telekomunikací, řízení

          ohara:
          Moje kvalifikace je z oboru telekomunikací, řízení a zabezpečení dopravy.
          Házet odnekuud vyčtené pojmy umí kdekdo, zejména různí pubertální machři.

          Jak vyhodnotí vozidlo např. strženou trolej, tvořící překážku…?

          1. Neuronove site se musi ucit, nemusi se ucit kazdou jednotlivou
            Neuronove site se musi ucit, nemusi se ucit kazdou jednotlivou situaci ale musi se naucit ze ma urcitou vysku. V soucasne dobe Tesla a ostatni to delaji tak ze pouzivaji neuronovou sit na klasifikaci obrazu nebo situace a nad ni uz jsou lidmi definovane strategie. Video ktere jsem sem daval popisuje autonomniho ridice, kteremu nedavaji ani zadne strategie. Aby se takova sit naucila, ze se ma vyhnout spadle troleji, musite ji nekdy do takove situace dostat a dat ji spravnou zpetnou vazbu (nemusi to ale byt milion ruzne spadlych troleji, sit je schopna takove situace generalizovat, tak jako dite pochopi ze se spali o horky predmet a nemusi to byt vsechny potencionalne horke predmety). K tomu aby jste mel dost zkusebnich dat jsou dve cesty, bud ta kterou jde Tesla, ze vsechny auta jsou vlastne autonomni a sbiraji data („v duchu ridi“ a pak je porovnavaji s chovanim sveho ridice a tyto data nasledne odesilaji do cloudu, kde jsou pouzity k uceni) nebo tak, ze ve VR simulatoru vytvarite umele ruzne simulace na kterych sit ucite. VR nemusi byt kdovijak fotorealisticka, protoze NS stejne nejdriv udela klasifikaci a segmentaci obrazu a pak postupne generalizaci situace. Toto prave umoznuji hluboke neuronove site, kazda vrstva (vrstvy ve skutecnosti postupne pridavaji urovne zobecneni. K pokroku v posledni dobe dochazi hlavne proto, ze uz je mozne v realnem case techto skrytych vrstev mit mnoho, toto jeste pred par lety vubec nebylo mozne. To je odpoved na vasi otazku – prizpusobeni se mnoha moznym situacim odvisi od schopnosti tyto situace zobecnovat a ta velmi zalezi na mnozstvi skrytych vrstev hluboke neuronove site ( a samozrejme dalsich parametrech jako jeji topologie a podobne). Cim vykonejsi HW bude k dispozici, tim vyssi urovne zobecneni DNS dosahnou ( a miry abstrakce obecne s kterou AI budou pracovat)

            1. ohara:
              Tedy jednoduše řečeno – samo od sebe tu spadlou

              ohara:
              Tedy jednoduše řečeno – samo od sebe tu spadlou trolej nevyhodnotí nijak.
              Takže hezky zpátky na zem, protože nemusí jít jen o spadlou trolej, ale třeba uvolněný náklad či příznaky na vozidle jedoucím vpředu, že k takové situaci záhy dojde.
              Situací je příliš, prakticky nekonečné množství => nelze řešit vše, co může velmi snadno nastat.
              Pohádky o robotických autíčkách patří do stejné kategorie, jako skazky o špionech, kteří si odposlechnou jakýkoli telefonní hovor kdekoliv a podobně…

              1. Tak jinak, kdyz google rozpozna psa na obrazku, neni to tak ze
                Tak jinak, kdyz google rozpozna psa na obrazku, neni to tak ze by mel otagovane vsechny obrazky psu na svete. DNS se nauci co to je pes. Stejne tak je schpno pochopit co to je stene aniz by jste mu musel ukazovat stenata vsech ras psu. Stejne tak je DNS schopna pochopit ze predmet padajici z auta je problem, nebo se naucit ze za kutalejicim se micem muze vybehnout dite, je schopna se sama naucit co ocekavat od cyklisty. Je to podobne jako kdyby jste mel ridice, ktery nikdy nevidel cyklistu a najednou se s nim potkal na silnici, chvili si bude nechavat odstup nez se nauci odhadovat jak se tento typ objektu muze pohybovat. Ano z pocatku bude dochazet k tomu, ze pokud se objevi situace kterou AI nebude umet vyhodnotit bude zadat ridice o prevzeti rizeni nebo zajede ke krajnici a bude se i stavat ze dojde k havarii, tak jako havaruji lide. Nezapomente ale na to, ze AI se bude ucit od vsech autonomnich aut, najede tolik mil kolik zadny zivy clovek za sto svych zivotu. Jednim z duvodu proc deep mind porazil v go nejlepsi hrace je ten, ze behem nekolika mesicu odehral tolik zapasu, kolik by lidskemu hraci trvalo nekolik tisic let.

                1. Nepochybuji, že máš pravdu. Ale vidím dost velký rozdíl
                  Nepochybuji, že máš pravdu. Ale vidím dost velký rozdíl mezi hrou GO a pohybem v reálném světě, kde podnětů a situací je o bambilión řádů výše 🙂

                2. To je jasne a nikdo to nespochybnuje, taky v go uz clovek nema
                  To je jasne a nikdo to nespochybnuje, taky v go uz clovek nema sanci, ktezto na plne autonomni auta si jeste urcite par let pockame. Ale klidne se vsadim o lahev dobryho vina ze se jich dockame rekneme nejpozdeji do roku 2030, ze dnesni deti, uz v podstate nebudou umet ridit.

                3. To už jsme v zóně dojmologie 🙂 Co bude za 20 let se
                  To už jsme v zóně dojmologie 🙂 Co bude za 20 let se můžeme dohadovat a přít, ale nakonec to pravděpodobně bude jinak.

                4. 13 🙂 to neni zas tak daleko, pro spoustu lidi od ted jedna az
                  13 🙂 to neni zas tak daleko, pro spoustu lidi od ted jedna az dve generace aut

                5. Vida, to to letí, už jen 13 🙂
                  V tom případě

                  Vida, to to letí, už jen 13 🙂
                  V tom případě nesouhlasím s tím, že by dnešní děti neuměly řídit. Já ty svoje nehodlám o tuto kratochvíli ošidit. Takže od teď za 13 let se na to mrknem, zhodnotíme a vypijeme to dobré víno (kdo ho koupí se uvidí) 😉

                6. ohara:
                  Dokud člověk nezadá, zařízení neumí.
                  A situací

                  ohara:
                  Dokud člověk nezadá, zařízení neumí.
                  A situací může být tolik, že nebudou zadány nikdy.
                  Proto je nutná ta infrastruktura a omezené možnosti pohybu, koridory atd……

                7. A jak myslis ze ses naucil ty co znamena „strzena trolej“?
                  A jak myslis ze ses naucil ty co znamena „strzena trolej“? Jednoduse tak ze ti to nekdo rekl, resp.zadal do tvojeho slepiciho mozku. AI se uci podobne, samozrejme ze jako malemu diteti mu musi nekdo rict co co znamena. Vyhodu od lidskeho mozku ma AI takovou ze ho to staci naucit 1x a uz to umi navzdy a navic cela flotila milionu aut. Narozdil od cloveka kde to vi jen jeden a s jeho smrti se znalost opet zapomina. Proto ikdyz nema ridic v tesle zapleho autopilo tak pracuje v shadow modu kde prave jen sleduje co ridic dela v kterych situacichh a uci se. zkratka je to jen otazkou casu kdy robotircke auta uz budou mit dost odjezdino a naucino aby byli v 99.9% lepsi nez lide a pripadne umrti kvuli spadle troleji nebudou nikomu vadit, to sou povolene ztraty…adpon do budoucna flotila vi co spadla trolej znamena.

                8. Vondrak:
                  Já se nemusel učit právě pojem „stržená trolej“

                  Vondrak:
                  Já se nemusel učit právě pojem „stržená trolej“ způsobem, že by mi to někdo zadal.
                  Zrovna tak mě nikdo nemusel vysvětlovat, že naplavený písek ve vrcholu zatáčky znamená nutnost reakce, protože jsem dostatečně vnímavý a uvažující.

                  Co se týká tebe, zatím žádnou kvalifikaci nemáš a nemůžeš tedy mít ani znalosti o nějaké složitější technice, viz
                  „….adpon do budoucna flotila vi co spadla trolej znamena….“.

                  Takže tu nemel bludy, ty „flotilo“…

                  :oD

                9. No ano AGI zatim nemame, kdyby ano tak uz nemusime resit vubec
                  No ano AGI zatim nemame, kdyby ano tak uz nemusime resit vubec nic. Proto stavajici AI systemy jeste vyzaduji striktni zadavani klasifikace clovekem. Ale to je vporadku a staci to na vyvoj fungujici autonomni dopravy, nikdo neceka ze takove auto ti bude jeste radit ve vaření nebo ti delat psychologa.Ale na druhou stranu hendykepy hezky dahani v poctu a variabilite vstupnich senzoru. Tvoje 2 oci a usi nemaji sanci proti 12 ocim, radaru,lidaru apod. A vo tom to je.

                  ——-
                  Co se týká tebe, zatím žádnou kvalifikaci nemáš a nemůžeš tedy mít ani znalosti o nějaké složitější technice, viz
                  „….adpon do budoucna flotila vi co spadla trolej znamena….“.

                  Takže tu nemel bludy, ty „flotilo“…
                  —–
                  Muzes mi vysvetlit co se ti zda smesneho na te citaci meho prispevku a jak to souvisi s tim ze nemam znalosti o nejake tehnice? Nebo neznas pojmy jako firemni flotila aut?

                10. Vondrak:
                  Znalosti nemáš, jen lapeš po internetu senzace a

                  Vondrak:
                  Znalosti nemáš, jen lapeš po internetu senzace a pak házíš machry tím, že se oháníš zkratkami.
                  Jednoduchý test, abych nemusel daleko, rovnou odtud z hybridu:

                  hybrid.cz/antigravitacni-skateboard-flyboard-air-prinasi-revoluci-v-letani

                  Tak, vyjádři se.
                  (a klidně dej test ty mě…)

                11. Lol. Promin mam lepsi veci na praci 🙂 Stale si mi
                  Lol. Promin mam lepsi veci na praci 🙂 Stale si mi neodpovedel co se ti zda smesneho na te citaci.

                12. Vondrak:
                  Ano, typická vyhýbavá odpověď – a hlavně LOL,

                  Vondrak:
                  Ano, typická vyhýbavá odpověď – a hlavně LOL, ty puberto…

                13. blbec co nevi co znamena flotila aut me nemuze rozhodit 🙂
                  blbec co nevi co znamena flotila aut me nemuze rozhodit 🙂

                14. Vondrak:
                  O čem meleš, primitive…?
                  Ten výraz jsi použil

                  Vondrak:
                  O čem meleš, primitive…?
                  Ten výraz jsi použil naprosto nesmyslně, proto jsem na něj poukázal.
                  Asi jako kdybych označil termínem „balík automobilů“ kolonu vozidel…

                15. Kdybys neco vedel o Tesla Network, coz bude flotila
                  Kdybys neco vedel o Tesla Network, coz bude flotila autonomnich vozidel, kde se budou ziskane informace( vcetne tve strzene troleje) prave sdilet mezi celou flotilou, mozna by ti to davalo vetsi smysl. Ale to je zase jen dalsi z novinek o kterych vis uplne prd, chapu. Ale jinak si, Kajo, takovej dobrej dedek na pobaveni, mam te rad, libi se mi jak se vztekas, aspon te driv privedu do hrobu:)

                16. Vondrak:
                  Aha.
                  A že zrovna tahle tvoje „novinka“ je informace

                  Vondrak:
                  Aha.
                  A že zrovna tahle tvoje „novinka“ je informace pouze z bulváru, o tom nejspíš netušíš, co?
                  Samozřejmě, že se tím blábolem ohání pouze hybrid.cz a ještě pár dalších méně kvalitních informačních zdrojů.
                  —–
                  Faktem zůstává, že zajistit správné reakce na všechny možné vzniklé situace (a nejen tu strženou trolej) nelze. A proto taky nebude v běžném provozu možné nechat jezdit jakási vozítka bez řidiče, dokud nebude vytvořena velmi nákladná infrastruktura. Pak snad možná, ovšem jen na určitých koridorech a za dosti omezujících podmínek.

                  Již jsem psal, v jakém oboru jsem kvalifikován – tys na stejnou otázku neodpověděl.
                  Navíc jsem otestoval tvou reakci, když ses měl vyjádřit k tomu videu – opět nic, nejspíš proto, že nemáš dostatek technických znalostí.

                17. Ta informace pochazi primo z Tesly ty bulvare. Jinak svoji
                  Ta informace pochazi primo z Tesly ty bulvare. Jinak svoji kvalifikaci si strc doprdele. Bez toho aby te nekdo zamestnaval aka krmil a rikal co mas delat, bys delal tak akorat velky hovno. Schopni lidi si praci vytvari a nehledaji, ale to ti nic nerika. Na nejake kvalifikace a podobne kokotiny ti uz dneska, Kajo, sere pes. Dnes jde o to co kdo umi. Kdybych ve firme mel zamestnavat takovehle kokoty co si jen kdesi ve statnim podniku vyseděli důlek a pak se ohani svoji kvalifikaci, mezitim nevi zhola nic o dnesnich technologiich, brzy bych prisel na buben. Sam si zivoucim dukazem o tom ze nejake kvalifikace nic neznamena. Nevis nic, nejsi schopen se ucit novym vecem a chovas se jak prase. Clovek k nicemu. Sed si tam kde sedis a cekej na duchod, to ti jde nejlip.

                18. Vondrak:
                  1.
                  Ta informace pochází z bulváru, který o Tesle

                  Vondrak:

                  1.
                  Ta informace pochází z bulváru, který o Tesle žvaní.

                  2.
                  Kvalifikaci mám a rozsáhlou praxi taktéž.
                  Fakta nezměníš…

                  3.
                  Dle tebe na kvalifikaci sere pes, protože seš ještě pubert, který umí leda pařit hry na PC a žádnou kvalifikaci nemáš.

                  4.
                  Můj test tvých znalostí dopadl dle očekávání – nehodlals odpovědět.
                  Takže milej Vondraku, pohádky o firmě si nech pro děti nebo naivní neználky, kteří podbně jak ty sežeroui každý fake z bulváru…

                  :O)))

                19. Vondrak:
                  Anglicky jsem uměl, než ses ty naučil bouchat do

                  Vondrak:
                  Anglicky jsem uměl, než ses ty naučil bouchat do klávesnice.
                  A jak se dalo čekat, článek neobsahuje nic o tom, cos tu blel.

                20. Vondrak:
                  Ano, tvůj smajlík, ty šašku.
                  Nemáš argument.

                  Vondrak:
                  Ano, tvůj smajlík, ty šašku.
                  Nemáš argument.

      1. Vondrak:
        Pokud se hodláš o věci bavit vážně, pak

        Vondrak:
        Pokud se hodláš o věci bavit vážně, pak vysvětli, jak bez infrastruktury docílíš dostatečnou bezpečnost provozu.
        Stačí na nějakém již existujícím příkladu – upzoroňuju rovnou, že takovým příkladem není nějaký tratárek kroužící po městě stále stejné trasy s řidičem, který vozidlo hlídá a koriguje, aby nedošlo k nehodě.

    1. Pokolikáte už to tady na Hybridu píšete? Opravdu je nutné
      Pokolikáte už to tady na Hybridu píšete? Opravdu je nutné to pořád dokola opakovat u každého příspěvku týkajícího se robotických aut? Nebo je jediným Vaším cílem vyvolávat nekonečné nesmyslné diskuze, které nikam nevedou?

Napsat komentář