DAF představil plně elektrický tahač CF se 170kWh baterií pro dojezd 100 km

Jan Horčík - 10 Srpen 2018

Nizozemský výrobce nákladních aut DAF představil nový elektrický taha DAF VDL CF Electric. První zákazníci ho obdrží ještě do konce roku.elektrický tahač DAF VDL CF Electric

DAF VDL CF Electric
foto: DAF

Elektrotahač DAF VDL CF Electric byl postaven ve spolupráci se společností VDL z Eindhovenu, která se zaměřuje na elektrobusy. Tahač je nicméně vybaven pouze 170kWh baterií.

To mu propůjčuje dojezd asi 100 km na jedno nabití. Je proto předurčen pro využití v městském prostředí. Rychlonabíjení trvá 30 minut, do plna se nabije za 1,5 hodiny.

Elektrický tahač DAF VDL CF Electric

Elektrický tahač DAF VDL CF Electric
foto: DAF

Výkon elektromotoru je 210 kW (2000 Nm). Hmotnost tahače činí 9700 kg. DAF se tak pouští do kolbiště, kde už operují Daimler, Tesla a další.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tahač pro městské využití? Aha...

Hlavně aby to ze začátku moc nepřepískly :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ako smetiarske auto dostačujúce, ale nechápem na čo to má královský čap :D
Takú a možno aj väčšiu baterku budú mať za pár rokov osobné autá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tomu říkám revoluce. 100km to je pro tahač zcela dostačujícíc dojezd.

Obrázek uživatele PaRi

Přijde mi to takový odfláknutý...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co cena?
Ten dojezd je skutečný, nebo teoretický?
Dost dobře si nedovedu představit tahač pro městský provoz a neumím si představit, k jakému účelu je tahač s dojezdem 100km vhodný.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja si vyuziti umim predstavit docela dobre. Videl jste nekdy vyrobni retezec v automobilce? Na kazdou automobilku jsou navazani dodavatele, kterych spousta sidli v relativne malem okruhu kolem automobilky, a dily do automobilky od nich pendluji kamiony. Pro takovy provoz je to presne idealni dopravni prostredek - pokud se vam podari domluvit i s automobilkou (nebo v idealnim pripade to bude automobilka iniciovat) a budete mi nabijeci konektor na rampe kde ho zapojite jak pri nakladce tak pri vykladce tak je to paradni stroj pro dany ucel. Vetsi baterka by ho akorat zasadne prodrazila a pridala hmotnost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Třeba provoz v rámci velkých přístavů nebo ve velké fabrice z vlečky do haly...svoje využití si to najde...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter