Dacia nabízí modely Duster, Logan, Logan MCV a Sandero v LPG verzi

redakce - 19 Listopad 2019

Po ukončení výroby na konci roku 2018 se nyní verze s pohonem na LPG znovu vrací do nabídky značky Dacia. Pohon na LPG bude u značky Dacia dostupný výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe

Pohon na LPG bude u značky Dacia dostupný výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe
foto: Dacia

Pohon na LPG se dostává do nabídky modelů Duster, Sandero, Logan a Logan MCV. Zároveň je u těchto modelů dostupný v širokém spektru výbavových stupňů. U modelu Duster jsou to verze Essential, Comfort a Prestige a to u variant s pohonem 4x2.

Modely Sandero a Logan MCV nabízejí pohon k výbavovým stupňům Open, Arctica a Stepway. Shodnou nabídku, vyjma varianty s výbavou Stepway, najdeme i u modelu Logan, pohon na LPG je zde dostupný s výbavami Open a Arctica.

Pohon na LPG je dostupný výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe. Tento motor byl už od počátku vývoje konstruován pro pohon na LPG. Dosavadní výhody LPG zůstávají zachovány.

Vozidlo s pohonem na LPG dosahuje nižších provozních nákladů, vykazuje ekologičtější provoz a vzhledem k tomu, že disponuje dvěma nádržemi na palivo, má i vysoký dojezd. Nově má však motor s LPG vyšší točivý moment oproti konvenční verzi.

Vozidlo s pohonem LPG je dvoupalivové a disponuje 2 specifickými systémy vstřikování paliva, stejně jako 2 nádržemi - 1 na benzín a 1 na LPG. Dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1000 km.

Může být provozováno buď na benzín nebo na LPG. Pokud dojde palivo LPG v nádrži, systém přejde automaticky na benzínový pohon. Řidič může kdykoliv za jízdy přepnout z benzínu na pohon LPG a naopak pomocí přepínače na palubní desce.

Objem zavazadlového prostoru zůstává zachován díky instalaci nádrže na LPG v místě pro rezervní kolo, ve voze je sada lepení. Používáním LPG dochází v porovnání s benzínem k redukci přibližně 12 % emisí CO2, jednoho z plynů zodpovědného za skleníkový efekt.

Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné tovární záruky na 3 roky nebo 100 000 km, dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standartního programu údržby a navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota – nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb.

Postupně se daří odstraňovat i další překážky v užívání vozidel s pohonem na LPG – vjezd do podzemních garáží je pro vozidla s pohonem LPG povolen za předpokladu, že má garáž příslušné vybavení (odvětrávání, indikátor úniku plynu).

Rozšíření vozidel s pohonem na LPG už je dnes poměrně významné. V Evropě zaujímají tato vozidla 2,9% podíl na trhu. Celkem se jedná o 7,8 milionu vozidel, z toho přibližně 180 tisíc jich je jen v České republice. Poměrně rozšířená je i infrastruktura spojená s provozováním vozidel na LPG. V Evropě již je skoro 35 tisíc plnících stanic, z toho v ČR 936,

Např. Dacia Sandero tak s pohonem LPG vyjde nejlevněji na 249 400 Kč. Dacia Duster se s LPG prodává od 343 900 Kč, Dacia Logan MCV od 272 400 Kč a Dacia Logan od 272 400 Kč.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Auta na LPG chybí. Co vím, tak jedinej to nabízí Fiat. Všichni nějak ulítávají na CNG.

---

16 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Krueger

Dacia pomer cena/vykon je super... skoda ze nedela neco levnyho i v EV treba jen s dojezdem cca 150km, na praci kolem komina by to bylo super...

off: Dva dny po největším EV-veletrhu v zemi a na hybridu o něm ani slovo? Jenže to by chtělo si k tomu sednout a něco vyplodit. Ale proč že, když ctrl+c ctrl+v PR článku je mnohem jednodušší....

Obrázek uživatele Jan Horčík

Napravujeme.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Už jsem se lekl, že elektro.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 29 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 35.5 tis. km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?