Po ukončení výroby na konci roku 2018 se nyní verze s pohonem na LPG znovu vrací do nabídky značky Dacia.
foto: Dacia
Pohon na LPG se dostává do nabídky modelů Duster, Sandero, Logan a Logan MCV. Zároveň je u těchto modelů dostupný v širokém spektru výbavových stupňů. U modelu Duster jsou to verze Essential, Comfort a Prestige a to u variant s pohonem 4×2.
Modely Sandero a Logan MCV nabízejí pohon LPG k výbavovým stupňům Open, Arctica a Stepway. Shodnou nabídku, vyjma varianty s výbavou Stepway, najdeme i u modelu Logan, pohon na LPG je zde dostupný s výbavami Open a Arctica.
Pohon na LPG je dostupný výhradně v kombinaci s novým motorem 1,0 TCe. Tento motor byl už od počátku vývoje konstruován pro pohon na LPG. Dosavadní výhody LPG zůstávají zachovány.
Vozidlo s pohonem na LPG dosahuje nižších provozních nákladů, vykazuje ekologičtější provoz a vzhledem k tomu, že disponuje dvěma nádržemi na palivo, má i vysoký dojezd. Nově má však motor s LPG vyšší točivý moment oproti konvenční verzi.
Vozidlo s pohonem LPG je dvoupalivové a disponuje 2 specifickými systémy vstřikování paliva, stejně jako 2 nádržemi – 1 na benzín a 1 na LPG. Dojezd na jedno tankování je díky tomu až 1000 km.
Může být provozováno buď na benzín nebo na LPG. Pokud dojde palivo LPG v nádrži, systém přejde automaticky na benzínový pohon. Řidič může kdykoliv za jízdy přepnout z benzínu na pohon LPG a naopak pomocí přepínače na palubní desce.
Objem zavazadlového prostoru zůstává zachován díky instalaci nádrže na LPG v místě pro rezervní kolo, ve voze je sada lepení. Používáním LPG dochází v porovnání s benzínem k redukci přibližně 12 % emisí CO2, jednoho z plynů zodpovědného za skleníkový efekt.
Výhody tovární verze LPG oproti dodatečným zástavbám jsou zejména v zachování plné tovární záruky na 3 roky nebo 100 000 km, dále je kontrola systému LPG zahrnuta do standartního programu údržby a navíc se automobilu s továrním LPG zvyšuje zůstatková hodnota – nádrž na LPG není nutné po 10 letech měnit jako je tomu u dodatečných přestaveb.
Postupně se daří odstraňovat i další překážky v užívání vozidel s pohonem na LPG – vjezd do podzemních garáží je pro vozidla s pohonem LPG povolen za předpokladu, že má garáž příslušné vybavení (odvětrávání, indikátor úniku plynu).
Rozšíření vozidel s pohonem na LPG už je dnes poměrně významné. V Evropě zaujímají tato vozidla 2,9% podíl na trhu. Celkem se jedná o 7,8 milionu vozidel, z toho přibližně 180 tisíc jich je jen v České republice. Poměrně rozšířená je i infrastruktura spojená s provozováním vozidel na LPG. V Evropě již je skoro 35 tisíc plnících stanic, z toho v ČR 936,
Např. Dacia Sandero tak s pohonem LPG vyjde nejlevněji na 249 400 Kč. Dacia Duster se s LPG prodává od 343 900 Kč, Dacia Logan MCV od 272 400 Kč a Dacia Logan od 272 400 Kč.
Auta na LPG chybí. Co vím, tak jedinej to nabízí Fiat.
Auta na LPG chybí. Co vím, tak jedinej to nabízí Fiat. Všichni nějak ulítávají na CNG.
Dacia pomer cena/vykon je super… skoda ze nedela neco
Dacia pomer cena/vykon je super… skoda ze nedela neco levnyho i v EV treba jen s dojezdem cca 150km, na praci kolem komina by to bylo super…
off: Dva dny po největším EV-veletrhu v zemi a na hybridu o
off: Dva dny po největším EV-veletrhu v zemi a na hybridu o něm ani slovo? Jenže to by chtělo si k tomu sednout a něco vyplodit. Ale proč že, když ctrl+c ctrl+v PR článku je mnohem jednodušší….
Napravujeme.
Napravujeme.
Už jsem se lekl, že elektro.
Už jsem se lekl, že elektro.