Dacia Logan jako elektromobil s dojezdem 500 km a cenou 700 000 Kč

Jan Horčík - 03 Listopad 2016

Na autosalonu v rumunské Bukurešti představila domácí společnost Prime Motors svou přestavbu Prime EV. Jde původně o vůz Dacia Logan, nově vybavený až 45kWh baterií a elektromotorem.auto elektromobil elektrická přestavba Dacia Logan Prime EV Rumunssko

Překvapení z Rumunska: Dacia Logan alias Prime EV s dojezdem až 500 km a cenou kolem 700 000 Kč
foto: Prime Motors

Společnost Prime se původně zaměřovala na zakázkovou výrobu li-ion baterií. Mimo jiné šlo i o domácí úložiště elektřiny (Prime ESS, 8-30 kWh). K přestavbě spalováků na elektromobily je odtamtud ale už opravdu jen kousek.

Pro přestavbu si nově vzniklá divize Prime Motors vybrala domácí vůz Dacia Logan (podotýkáme, že značka Dacia patří pod francouzský Renault). Prime EV si lze objednat ve třech verzích: s 11kWh, 22kWh nebo 45kWh baterií.

Dojezd se pak pohybuje od 125 km do 500 km na jedno nabití (NEDC). Zrychlení 0-100 km/h zvládne auto pod devět sekund, max. rychlost 160 km/h. Nejlevnější verze stojí 14 999 eur (405 000 Kč), prostřední 17 999 eur (486 000 Kč), nejvyšší verze pak 25 999 eur (702 000 Kč).

Zajímavé je, že v Rumunsku dostanete na nákup elektromobilu dotaci až 6000 eur (162 000 Kč), takže taková pěkná přestavba vás může vyjít velmi výhodně. Součástí auta je palubní nabíječka 7,4 kW a možnost rychlonabíjení 400 V/125 A (50 kW).

Prime Motors poskytují záruku 5 let na baterii a 2 roky na samotný vůz. Na elektromotor je záruka 200 000 km. Životnost baterie je údajně až 25 let a 9000 cyklů. Baterie se vyrábějí v Rumunsku, stejně jako samotný Logan.

Baterie jsou v autě umístěny v autě na několika místěch: v podvozku (s ochranným krytem), na místě původní nádrže a také v předu, aby bylo dosaženo lepšího rozložení hmotnosti. Jinak má auto stejný objem zavazadelníku a stejné bezpečnostní prvky jako běžný tovární Logan.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No, když je kusovka za 700000, tak hromadná výroba bude tak za 400000. A pak že to nejde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zrovna minuly tyden jsem videl nemecky dokument o ev...kde nekteri lidi z oboru predpovidali VW budoucnost typu Nokia ci Kodak....pokud se ve Wolfsburgu neproberou vcas.

Trošku mimo, ale zrovna koukam na nějakej novej serial z blízké budoucnosti. Jmenuje se to Extant. A v tomto seriálu jsou k vidění téměr jen elektromobily, Tesla S,X, Bmw I3, I8, Koncept od Nisanu atd. Dokonce se tam bavi o autopilotu. Docela vtipne. Jen tam všem EV přidali takovej tramvajovej zvuj navíc.

---

Jan Pavel

Až na to že i8 není elektromobil, ale plug-in hybrid :)

Obrázek uživatele Radovan

Klasika. Pokud jede na obrazovce spalovák, tak tam je buď kravál z něj nebo hudba, co to má přebít. No a je blbý lidem ukázat, že to jde i potichu. Takže u elektriky minimálně hudba nebo divné bzukoty á la trolejbus.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Radovan

No, to vypadá velmi zajímavě. A nacpat stejný kit do Logan MCV nebo Lodgy, tak jim v ČR utrhají ruce. Vozy zakládající si na prostém užitku bez vymazleností a blbin.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není možné ujet 500km na 45kWh to vychází 9kWh na 100km
já mám 18,7kWh lion baterie a váží přes 200kg.
45kWh by vážilo 500kg když započítám ještě vozidlo tak už je to
pěkná váha.
Moje vozidlo má i s bateriemi 1200kg a když jedu s lehkou nohou
tak mám v létě spotřebu 10kWh a to je vozidlo které má nejnižší
spotřebu ze všech elektromobilů. (zatím)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemozete predsa prepocitavat hmotnost baterky podla vašeho iona. Každý výrobca ma iny hmotnost, napr. bateria v Tesle S85 váži 540kg. Podla tohoto by vaša vážila necelých 120kg.
A dalsiu nepresnost máte v tom, že mate najnižšiu spotrebu. Hyundai ioniq jazdí za 8kWh/100km, takže na 500km potrebuje 40kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podívejte se na wikipedii tam má teslaS
70kWh a dojezd 390km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemusím pozerat na wikipediu. Mam Teslu S75D a viem s nou prejst 500km z lahkou nohou v lete.
To ale nič nemení na tom, že Hyundai ionoq vie jazdiť za 8kWh/100km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také dokáži jet za 8kWh z Brna na Hodonín kde nejsou
kopce,ale nevěřím, že by to dokázala ta udělaná Dacia.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tie ceny su len za prestavbu, alebo je to cena noveho auta vratane prestavby.

Obrázek uživatele Josef

Obávám se, že první možnost je správně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to cena za celé auto.

i tak by se jednalo o relativne zajimavou cenu, Logan MCv zajina na cene 190 tisic a Lodgy na 225 tisicich, v obou pripadech relativne prostorne rodinne auto, a kdys prihledneme k faktu ze nepujde o masovou vyrobu ale prestavbu, tak je tech rekneme 200+700 tisic za 45kWh elektromobil teto velikosti vpodstate nejlepsi cena mezi elektromobily co dnes poridis jako nove, nebo je v teto velikosti a takovou baterkou dostupne nejake jine EV za cenu okolo 900 tisic?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No neporidis, mozna i proto, ze dacii za 900 000 si normalni clovek proste nekoupi, tak nac to vyrabet...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nisan by se mel pochlapit a dat vetsi baterku do e-NV200.

je to ukazka toho k jake cene by se dal dostat Renault ci Nissan, ostatne Dacia je postavena na technice Renaultu, v Dacii jen nakreslili a vyrobili boudu, zbytek je od Renaultu

pokud nekdo utrati 900k za Nissana ktery by ve fosilni podobe stal 300-350 tisic, tak je mozna i mozne podobne i u Dacie

OT: fisker má být údajně levnější a rychlejší než Tesla Model 3.
http://futurism.com/new-images-of-the-fully-autonomous-fisker-emotion-unveiled/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

NÁDHERA !! elektrodojezd 100km EPA za příplatek 400.000 CZK ;)) suuuprr

kam se hrabe šááde ;))

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

Obrázek uživatele Pepa

Jednou se to prostě rozjede,je mi jedno co to bude a od koho.Zajíma mne jenom rozumná cena a ta je důležitá pro 90% populace!

---

Pepa

Souhlasím, cena je prioritní. 500 000 Kč za 500 km na 1 nabití. Pak spalovák končí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ČEZ už mlsně přešlapuje.

opravdu, a co ti z těch našich králíkáren?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ti nový auta nekupují ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pouzils i mozek nez jsi to psal? Kdyz budou ojetiny elektromobili, co si koupi?

A pro me, kdyz se podivam na trh s byty, co ti v novostavbach, kde nemaji ty garaze, a ze to je hooooodne velke procento, ty co? Aha oni nekupuji nove elektromobily, oni kupuji jenom ojete elektromobily a ty ojete nepotrebuji zasuvky :D

souhlas. otazka je jenom kdy?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemělo být uvedeno jenom 25A místo 125A ve větě
Součástí auta je palubní nabíječka 7,4 kW a možnost rychlonabíjení 400 V/125 A (50 kW).

Obrázek uživatele ozana

Ne, 50kW je 400V při proudu 125A.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omluva špatně jsem četl.

Obrázek uživatele Radovan

Jen podle ČEZu je inzerovaných 50 kW ve skutečnosti 38 kW - viz dnešní rychlonabíjení Teplárna Ostrava-Vítkovice (aneb 8,1 kWh za 17 min., start nabíjení z 10% baterie při 337V 113A, konec nabíjení zastaveno ručně při 64% a 361V 42A, tedy 15,1 kW).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ChaDeMo si po připojení s autem pokecá. Pravděpodobně si minimálně řeknou max. proud a napětí na kterém se má nabíjení zarazit aby stojan nespálil balancery. Ten profil který popisujete je Radovane stejný pro všechny IONy. Ty vozy mají obranné mechanizmy a nenechají se zničit. Aspoň ne v záruční době ;-) . Takže víme, že stojan dá 115A. Řekněme, že umí dát 400V, pak by výkon byl 46kW. Není to o tom, že by výrobce nutně kecal, zatím jsme pouze nenarazili na vůz, který by dokázal stojany otestovat na 50kW. Takový je můj pohled na dnešní rychlonabíjení.

Obrázek uživatele ePavel

U DBT nabíječek je zajímavé, že do iona, který má napětí baterií o něco nišší pustí 113A. U nissana i u tesly to nejde přes 100A. Zajímalo by mě, jak je to u ABB. Škoda, ře tam neukazují proud.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

DBT AAA Auto Brno - Leaf nabíjí 101A
DBT ČEZ Duhová 2, nebo Auto In Pardubice - Leaf nabíjí 107A
Takže přes 100A to jde.

ABB Terra 51 - ukazuje proud i napětí, Leaf nabíjí 120A
ABB Terra 53 - proud i napětí jsou záměrně maskovány, Leaf nabíjí 120A.

Výše uvedené nabíjecí proudy platí pro začátek nabíjení, během nabíjení začne nabíjecí proud a tedy i výkon klesat - závisí na teplotě baterky - v létě u Leafa, pokud je teplota baterky cca 32-40st.C, tak to vydrží na T53 naplno až do 72-80%. Pod 32st.C to vydrží do cca 50-60%, v zimě začne klesat už při 15-20%. Tomu odpovídají časy nabíjení, které si nastaví nabíjecí stanice v součinnosti s nabíjeným EV - Leaf na T53 v létě cca 31min, v zimě až dvojnásobek.

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Ano, pravda také si vybavuji u jedné soukromé jednostandard DBT, že tam teklo až 109A. Jde o to že stejná nabíječka, třeba u Orchardu nabíjí iona na začátku 113A a teslu, nebo nissana jen 100A
A že to T53 umí zobrazit víme, ale na displayi to vidět není.
Proto nissanem na vystrkově vždy nabíjím na A :-)

EDIT: Ještě bych dodal, že těch 101A bych bral skoro jako chybu měření. V Ostravě am taky občas skočí 102A, přitom auto ukazuje pořád 100A

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Samozřejmě mnou uváděné hodnoty jsou to, co ukazuje stojan - myšleno DBT nebo Terra 51. Pokud nabíjím u AAA v Brně 101A, tak Leaf Spy Pro ukazuje něco málo přes 98A, pokud nabíjím na Terra 51 nebo 53, Spy ukazuje cca 119A.

Spy mi po poslední aktualizaci ukazuje v diagramu nabíjení dvě charakteristiky - modrá nabíjecí výkon v kW, zelená V x A na baterce - nejsou to identické čáry. Zejména je zajímavé pozorovat, co se stane např. při zapnutí topení.

Co se týká přednostní volby stojanu A na Vystrkově, tak na EVmapě je doporučení od jednoho z uživatelů:
Uživatele Chademo prosím přednostně užívat stojany, kde není CCS. Pokud budete užívat duální stojany a stojany jen s Chademo budou volné, znemožnit tom užívání stojanu těm, co mají CCS.
---
Má to svou logiku, ovšem zase na druhé straně zrovna Vystrkov je lokalita, kde v podstatě není kam jít, takže člověk většinou zůstane u auta, takže v případě obsazenosti obou T53 může dalšímu zájemci s CCS stojan uvolnit.

T53 je fakt prostě "jiný kafe". Při odemykání stojanu A/T51 přes EVmapu musí člověk na stojanu celkem 3x zmáčknout tlačítko Start, aby začalo nabíjení. Kamarád eJára experimentálně zjistil a ověřil, že pokud se stojan A odemkne z displeje kiosku, tak potom na stojanu A stačí zmáčknout tlačítko Start pouze 1x. Bohužel díky tomu uživatel přijde o informační SMS o začátku a hlavně o konci nabíjení, což jsou funkcionality EVmapy. Hlavně ta SMS o ukončení nabíjení se náramně hodí, pokud člověk sedí na benzince nebo s někým klábosí a ztratí pojem o čase. Není účelem na nabíjecí stanici "strávit celé mládí". :-) Navíc umístění stojanu A vzhledem k příslušnému stání není zrovna ideální pro EV s konektorem vpředu, jako je Leaf, Kia Soul apod. Auto musím postavit tak, že zadní část trčí víc do silnice, nebo do stání nacouvat, což je nepraktické. Ovšem chápu, že je to kompromis kvůli EV s konektorem vzadu.

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Tak mě u nissana spy ukazuje podobně. Ty dvě čáry v grafu tam mám odjakživa, co to mám. S tím topením je to zajímavé sledovat, především jak se to chová, když má baterie třeba 95%, že topení bere třeba 1kW, do baterie teče 5kW a když vypnu topení, tak najednou třeba do baterie teče 9kW. Takže vypnutím topení v této fázi lze nejakou minutku ušetřit...
Co se týče té přednosti, ano je to logické, i když nikdy jsem tam tolik aut nepotkal, že by to bylo potřeba. Stojan A je můj oblíbený, neháže chyby jako ty ABB od té doby co je to propojené s EVmapou. Ten poslední stojan naopak použiju jen v nejvěší nouzi, pokud tam fakt přijedou dvě auta s CCS. Proč bych si dobrovolně vybral tu nejpomalejší variantu...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Jj, vypnutím topení se dá nějaká minuta ušetřit, ovšem že by to bralo 5kW baterka + 1kW topení a že by to díky vypnutí topení skočilo na 9kW do baterky, to se mi nějak nezdá, to by bylo v rozporu se zákonem zachování energie. Naopak já mám spíš vypozorováno dejme tomu 5 + 1 a po vypnutí cca 6kW čili o výkon topení se sníží nabíjecí výkon do baterky. Kam by se ty 3kW ztrácely? Spíš je to o tom, že nabíjecí charakteristika je hodně zvlněná a výkon dost kolísá kolem nějaké průměrné hodnoty, takže pokud vypnu topení, tak nabíječka s autem může podle nějakého algoritmu krátkodobě nebo špičkově zvýšit výkon nabíjení, ale vzápětí to zase spadne. Jiná věc je, že když na konci nabíjení při výkonech kolem 6-3kW trvá každé % nekonečně dlouho, tak zapnutím topení se to ještě prodlouží, přitom paradoxně těsně před vyjetím by bylo potřeba topit nejvíc, zvlášť když je řidič mimo auto třeba doma v teple a chce vyrazit s vyhřátým autem.

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Obrázek uživatele ePavel

No právě, protože to je takové "zvláštní" a né co by člověk čekal, jsem to psal. Ale mám to tak vypozorované. Prostě pokud z té hladiny DC 400V nejen nabíjím baterii ale i beru pro přímotop,(navíc u toho běží i DC-DC měnič na 12V) tak je jako by řízení opatrnější. Stejně tak jako když se pustí topení s autem připojeným na síť a zcela dokončeným nabíjením. Taky se nejdříve trochu vybije baterie, až pak začne nabíječka brát ze sítě.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ozana

Nabíjelo Ti to někde 50kW? Třeba těch 16kWh článků více než 38kW nesnese.

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele Radovan

50 kW asi nikomu a na DBT asi taky ne, alespoň ne více systémovém CHAdeMO/COMBO/Mennekes (na Hornopolní jsme nabíjeli z DBT i skoro prázdnou Teslu Model S a +-40 kW), ale na slovenských jednosystémových DBT CHAdeMO to bylo u Peugeu Ion i Nissanu Leaf 24 běžně 44-46 kW, prakticky bez závislosti na okolní teplotě. Prostě býval jsem zvyklý u Iona na 15-20 minut z +-10 na 80+%, stejně jako tomu bylo u třísystémových ABB stanic v Rakousku, ale bohužel, ty DBT to dnes nikde nedávají. A je jedno co nabíjím, dělá to i u BMW i3 z COMBO kabelu. Prostě inzerovat 50 a dávat 38 je podraz.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Je to stejný "podraz", jako jmenovitá hodnota napětí v síti malého napětí 230V, přitom skutečná hodnota napětí v zásuvce závisí na mnoha faktorech. Další podobný "podraz" je to, že dřívější trojfázová síť 3x380V se změnou normy změnila na 3x400V a přitom se v konkrétních, již dříve vybudovaných instalacích vůbec nic nezměnilo

Prostě 50kW u CHAdeMO, resp. Combo znamená hodnotu výkonu, kterou udává norma, nikoli skutečnou hodnotu, kterou musí dosahovat každá stanice. V podstatě se to dá brát tak, že 50kW je maximální výkon, který může dosáhnout standard CHAdeMO, resp. Combo na napěťové hladině 400V.

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Tak pod tohle bych se podepsal. Sám bych to ale tak jasně nezformuloval :-)

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele ePavel

Ten udávaný výkon je trochu neštastný. Obzvláště udávat stejný u DBT stanic jako u ABB. Kazdý ví, že ty ABB jsou o 20% výkonnější. S ABB dosahuju max 48kW. Není to tak úplně vina nabíječky, je potřeba si uvědomit, že záleží na napětí baterie ve voze. A za to nabíječka ani čez nemůže. Pokud bych přijel s autem, co bude odebírat při napětí 500V 120A, bude hned výkon 60kW.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

500V 120A - tipuju, že v takovém případě by stanice vypadla od přetížení nebo alespoň přerušila nabíjení. Neznám sice detaily, ale předpokládám, že každá stanice má minimálně zkratovou ochranu a ochranu proti přetížení. Typicky pokud jsem na začátku nabíjení do cca 50-60% na Terra 51 v Brně u Spielberk Office zapnul topení, tak stanice vždycky přerušila nabíjení. Musel jsem vždycky počkat, až nabíjecí proud a výkon klesne (tehdy jsem ještě neměl Leaf Spy Pro).

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Obrázek uživatele ePavel

To jsem možná trochu přitáhl za vlasy, chtěl jsem aby byla vidět ta teoretičnost výkonu. Asi by při takovémto napětí omezila proud, tak jako při nižším pustí víc. To přerušení nabíjení bych tipnul, že bylo něčím jiným. Stanice předce omezuje proud, režim CC, takže ji nelze "přetížit" Mě se to nikdy nikde nestalo a to v zimě zapínám topení hned, jak se rozjede nabíjení.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Jenže zatrhli, dříve zakázal rus, teď němec a to prohráli válku. Škoda, že není škodovka naše.

To si jako myslite, ze by elektromobilitu meli na 1. miste? Kdyz porovname podporu EV v Nemecku a v CR, tak bych rekl, ze ryze ceska Skoda by EV mela tak nekdy v roce 2050. V CR se vsichni brani zuby nehty elektromobilite. Stat asi kvuli danim a ostatni instituce jsou mozna vystaveny tlakum ze strany ropnych gangsteru. Ve Skodovce by byly nalezli lobbyiste z ruska a tem EV moc nevoni. Budme radi ze Skoda je v dobrych rukou.

pokud by se Š neprodala, tak by už asi dnes nebyla a dopadla by jako Wartburg nebo Trabi... :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

super sprava. uz davnejsie ma napadli ze by sa tohto hladu po pouzitelnych EV mala chitit nepremiovka a ukazat realne ceny tychto aut. super super.
Uz len aby sa to, resp. nieco podobne predavali aj u nas. Dotacia 5000 eur bude zrejme od niveho roku, teda buduci rok kupujem ev-cko. konecneee

Už i rumun je schopnější než soudruzi ze škodovky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No postavit popelnici se 4 koly za skoro milion neni uplne ukazka "schopnosti"

Škodovka by už dávno elektromobil měla - viz Octavia Green E-line... kdyby jí to nezatrhli západoněmečtí soudruzi. ;-/

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Ten Logan je ale přestavba od třetí firmy, Dacia s tím nemá co dělat. Obdobně jako u nás byly přestavby škodovek od EVC.

To vysvětlete MartinoviUFO22, můj příspěvek byla reakce na jeho poznámku o tom, že Rumun je schopnější než soudruzi ze Škodovky.

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Já vás nerozporuji, jenom doplňuji, že obdobné přestavby u nás dělalo EVC snad už v minulém desetiletí.

bylo postaveno 10ks právě na popud západoněmeckých soudruhů a velká sláva to nebyla. Vzhledem k tomu, že to bylo v době kdy VW se moc elektromobilitě věnovat nechtěl (před dieselgarte), tak se to dalo brát jako demonstrační projekt: kdybychom chtěli... ale my nechceme a naši zákazníci taky ne.
Test: http://www.qauto.cz/testŠ.htm

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

V čem konkrétně to nebyla velká sláva?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Je tam odkaz na test a jeho vysledek

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Kdys si to testoval?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Presne uz nevim. Je tam datum

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Letos, loni, před 5ti lety?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

No, je vlastně fakt, že těžko by se mohla Škodovka pustit do vývoje elektromobilu na vlastní pěst, bez vědomí vedení koncernu. Takže západoněmečtí soudruzi to nejen nakonec zatrhli, ale na začátku to museli povolit, bez toho by to asi nešlo. Tak snad to na druhý pokus vyjde lépe.

---

Nissan Leaf 24kWh, 198.000 km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSProdej pneu 100% onlinee-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter