Tým ABT CUPRA XE se připravuje na seriál terénních závodů Extreme E pro elektromobily v pěti lokalitách na čtyřech kontinentech.
foto: CUPRA
Devět mezinárodních týmů bude v seriálu závodů Extreme E vzájemně poměřovat své síly se 100% elektricky poháněnými vozy v arktických podmínkách, na poušti, v deštném pralese, na ledovci i v přímořských oblastech celého světa. Tým ABT CUPRA XE budou reprezentovat jezdci Mattias Ekström a Claudia Hürtgenová, kteří před prvním ostrým startem absolvovali poslední testy.
Terénní „bestie“. Takto označuje jezdec týmu Mattias Ekström závodní vůz e-CUPRA ABT XE1: „V terénním nastavení bude mít výkon 400 kW a řekl bych, že je hrozně rychlý. Když tedy uvážíme všechny prvky včetně pneumatik pro povrchy s nízkou adhezí, vysokou hmotnost vozu a pořádnou dávku výkonu, tak nám vychází, že výsledkem této kombinace bude bestie, kterou bude těžké krotit,“ říká.
„Podle mého názoru jsou rozhodující rozměry vozu. Díky své výšce a šířce je mnohem obratnější. Myslím si, že nejnáročnější bude řízení tohoto vozu v tak odlišných terénech, protože pokaždé bude reagovat jinak,“ dodává.
Adaptace na nejnáročnější terény
Jak vysvětlil vedoucí technického vývoje oddělení CUPRA Racing Xavi Serra, elektricky poháněný závodní vůz je vybaven sadou akumulátorů o kapacitě 53 kWh, která je uložena za prostorem pro posádku. Tím bylo dosaženo rozložení hmotnosti ve prospěch zadní nápravy. V závislosti na různých terénech se bude podle Serry lišit i dojezd na jedno nabití akumulátorů.
„Na okruhu jsou velmi konzistentní podmínky, ale v tak rozmanitých terénech se bude hodně věcí měnit podle toho, jestli pojedete na pevném podkladu nebo šotolině… svou roli bude hrát také venkovní teplota,“ říká Serra.
foto: CUPRA
„Na rozdíl od závodního vozu e-Racer se tentokrát zaměřujeme více na výkonové charakteristiky než na řízení spotřeby energie,“ dodává Serra. Samotné vozidlo, Odyssey 21, budou mít všechny týmy stejné, a to včetně pneumatik Continental s vnějším průměrem 940 mm. Vozidlo má šířku 2,3 metru a výšku více než 1,8 metru. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za cca 4 sekundy.
Ve dvou se to lépe táhne
Všechny týmy, zapsané na startovní listinu závodního seriálu Extreme E, musejí mít jednoho jezdce a jednu jezdkyni. Ekström bude mít za týmovou partnerku německou jezdkyni Claudii Hürtgenovou. „Největší výzvou pro mě bude, abychom tvořili dobrý tým,“ poznamenala Claudia.
foto: CUPRA
„Všechno závisí na kompromisech. Věci, které vyhovují jednomu jezdci, nemusejí být vůbec po chuti tomu druhému. Takže musíme dosáhnout nejlepšího kompromisu, abychom byli co nejrychlejší,“ říká Serra.
Laboratoř pro budoucnost
Veškeré know-how, získané z těchto extrémních závodů, nalezne uplatnění ve všech modelech CUPRA. „Jsme pevně přesvědčeni o tom, že elektrifikace je naprosto slučitelná s vysokými výkony. CUPRA jednoznačně kráčí cestou elektrifikace, takže všechno, co s touto technologií nějak souvisí, především se jedná o testování ve velmi nepříznivých podmínkách, nám může poskytovat velmi cenná data,“ říká nakonec Serra.
foto: CUPRA
Od kdy má dotovanej SEAT prachy na závodění?
Od kdy má dotovanej SEAT prachy na závodění?
Kdyby se nehledaly argumenty proti BEV, tak po nějakém
Kdyby se nehledaly argumenty proti BEV, tak po nějakém otěru z brzd či pneu, neštěkne ani pes. Takže asi tak, k tomuhle “ nejnovějšímu objevu“.
Jojo všechno je to kampaň proti
Jojo všechno je to kampaň proti BEV:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/brzdy-vysavace-castice.A171114_214459_automoto_fdv i v českém rybníčku o tom psali už před třemi lety a odkazuje se tam na Paříž, takže se to minimálně řeší 12 let po takovéhle ose (technicky nemluvě)
Ropáci se kroutí v předsmrtný křeči a stébla se
Ropáci se kroutí v předsmrtný křeči a stébla se chytají.
1. Nejdřív tě budou ignorovat.
2. Pak se ti budou smát.
3. Pak proti tobě budou bojovat.
4. Potom zvítězíš.
Vypadá to na fázi 3. :))))
https://www.televizeseznam.cz/video/americanka-v-praze/usa-vs-c
https://www.televizeseznam.cz/video/americanka-v-praze/usa-vs-ceska-republika-sokujici-rozdily-ve-zdravotnictvi-64113772
Celý článek pojednává o otěru z brzd, který je u BEV
Celý článek pojednává o otěru z brzd, který je u BEV celkem bezpředmětný, s ohledem na jejich minimální opotřebení a dlouhou životnost u tohoto druhu aut. Také je zajímavé, že jsem neslyšel, že by nějaký výrobce ICE montoval na svá auta zmíněné lapače otěru. Je vidět, jak moc leží výrobcům na srdci zdraví zákazníků, když je to tak velký problém. Nevěřím, že by o tom koncerny neměly tušení. Asi čekají, až jim to EU nařídí a nepohnou prstem, dokud nedostanou dotace. Jo, kartelová dohoda s podvodným SW, to jim jde, ale dohodnout něco pozitivního, to ne.
A kde berete jistotu, že to koncerny neřeší? Že se
A kde berete jistotu, že to koncerny neřeší? Že se nemění složení brzdových destiček atd? Vzhledem k tomu, že při výrobě auta se řeší každý eurocent, tak je jasné, že takové zařízení bude namontováno ve chvíli, kdy nebude zbytí a nebude jiné levnější řešení, jedno jestli na ICE nebo BEV.
Už zase žvásty typu „co emise z výfuku, to není nic proti
Už zase žvásty typu „co emise z výfuku, to není nic proti čmoudu z tankerů, zplodin z letadel…!“ Otěr z brzd u BEV byl uznán zanedbatelným proti ICE, ale pro jistotu to připomeneme, že. A ehle, nově tu máme strašný otěr z pneu. Co je proti něnu smrad z výfuku. A co když přede mnou na semaforu uzavírky stojí dobrák s vylágrovanou ochcáfkou, co dýmí při každém přidání plynu, a 15 minut musím dýchat jeho sračky. Tyhle jsou taky zanedbatelné proti otěru z pneu stojícího auta?!!! Dejte mi už pokoj s takovými fantasmagoriemi. A kdyže runnere tvrdili „zelení“, že „prdy jsou voňavé“ nebo prosazovali maloobjemové diesely? Možná v určité době, kdy kdy to o svých nejnovějších autech tvrdili jejich výrobci a zdálo se to jediné dostupné řešení? Pošlete konkrétní odkazy. Děkuji.
Ja si vubec nedovedu predstavit dopad zakazu dieselaut ve
Ja si vubec nedovedu predstavit dopad zakazu dieselaut ve mestech. Kdo nam bude cistit ten skodlivy vzduch z elektromobilu.
Jak typické. Ekosvině nemají asolutně žádnou
Jak typické. Ekosvině nemají asolutně žádnou sebereflexi. Nejdříve devastují životní prostředí naprosto perverzní podporou nevhodného způsobu užití dieslové technologie (šrotovné pro malé nafťáky) aby v zápětí převlékli kabát a přišli s perverzí novou, tentokrát elektrickou. Opět samozřejmě za cizí prachy, jinak to ultralevičáci neumí.
https://link.springer.com/article/10.1186/2190-4715-25-15
A k tomu ti samí němečtí nacisté učí Slovany a Maďary, jak dělat demokracii 😀
To je tedy drzost.
Ekosvine je oznaceni pro takove lidi, kteri otravili Becvu,
Ekosvine je oznaceni pro takove lidi, kteri otravili Becvu, otravuji vzduch vyfukovymi plyny atd. Nejak se vam toci svet pod nohama a ztracite prehled.
Jak otrava Bečvy, tak otrava ovzduší malými diesly je
Jak otrava Bečvy, tak otrava ovzduší malými diesly je zvěrstvo.
A otrava velkymi diesly je bozstvo?
A otrava velkymi diesly je bozstvo?
Velké diesly jsou skvělé z hlediska emisí i účinnosti a
Velké diesly jsou skvělé z hlediska emisí i účinnosti a v mnoha aplikacích nemají alternativu.
Neschopnost rozlišovat je symptom fanatika.
Hele rusaku, v rusku vam vypadnul ze 14. patra vyvojar
Hele rusaku, v rusku vam vypadnul ze 14. patra vyvojar alternativy Sputniku. Novicok je drahy, tak se pouzivaji osvedcene metody z dob Jana Masaryka. A pro jistotu se jeste bodnul sam do zad.
Opakovaně tě fanatiku upozorňuji, že nejsem z Ruska,
Opakovaně tě fanatiku upozorňuji, že nejsem z Ruska, nejsem jeho fanda ano ho nijak zvlášť nesleduji.
Snažím se ale udržet si objektivitu.
Co se týká Sputniku, jediné co jsem zachytil, že se evropská AstraZeneca lísá k Rusku v naději vylepšit špatnou účinnost vlastní adenovirové vakcíny. Víc z poslední doby nevím.
Objektivita ma v rusku nejaky jiny vyznam. Vy predvadite
Objektivita ma v rusku nejaky jiny vyznam. Vy predvadite presny opak toho, cemu se v Evrope rika objektivita..
V Evropě? A které?
V Evropě? A které?
Kde se nepise azbukou.
Kde se nepise azbukou.
Tak dejte vědět, až se ta Evropa objektivně shodne na
Tak dejte vědět, až se ta Evropa objektivně shodne na pojmu vláda práva 😀
Ted. Drive jsem to nestihnul.
Ted. Drive jsem to nestihnul.
Off. Becva. Nakonec to dopadne tak, ze kyanid pritekl do DEZY
Off. Becva. Nakonec to dopadne tak, ze kyanid pritekl do DEZY z Becvy a Agrofert dostane odskodneni.
Samozřejmě, když majitel Dezy má celou republiku pod
Samozřejmě, když majitel Dezy má celou republiku pod palcem. To jsem zvědav, co nakonec vyleze zbtoho znalce, co si vzal více času na prostudování materiálů o Bečvě. Zmílnili dopoledne v rádiu.
Pan znalec nakonec posudek delat nebude. A kdyz se nenasel
Pan znalec nakonec posudek delat nebude. A kdyz se nenasel nikdo, kdo tomu rozumi, tak to zase zustane na nasem vseznalem premierovi. On ten posudek udela sam.
Off. A je to
Off. A je to tady.
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektroauta-emise-prilis-nezlepsi-varuje-oecd-i-auta-do-zasu/r~93289b1c3ede11eb9d74ac1f6b220ee8/
Automobilky uz si nemuzou dovolit lhat, ze bez dieselaut se
Automobilky uz si nemuzou dovolit lhat, ze bez dieselaut se neobejdeme a musi se pustit do vyvoje a vyroby EV. Tak ted jsou narade ruzne organizace, ktere vedou posledni boj pred totalni kapitulaci spalovaku. Ty tvrzeni budou cim dal zoufalejsi. Spalovak vyhral, ale vytezstvi nam ukradly EV z Antify.
A tentokrát už mají tihle ekofašos pravdu? Když ještě
A tentokrát už mají tihle ekofašos pravdu? Když ještě před pěti lety ti samí prosazovali maloobjemové diesly do malých aut?
Spalovak konci uplne stejne jako de-bilni Trump. Oba mate jako
Spalovak konci uplne stejne jako de-bilni Trump. Oba mate jako modlu. Vas vyhled do budoucnosti neni dobry.
Kdyby se udělal experiment, oplotilo se někde 200 x 200 km a
Kdyby se udělal experiment, oplotilo se někde 200 x 200 km a byla možnost se tam přihlásit s tím, že vše tam bude bez závislosti na ropě a jejím spalování-TZN nebylo by tam nic na výrobě čehož se spálil byť třeba miligram ropy. Šel by jste tam do toho projektu přesvědčit všechny nevěřící, že to jde?
Alternativa ke spalovakum existuje a je vhodna je nahradit a
Alternativa ke spalovakum existuje a je vhodna je nahradit a tak je cas spalovaky utlumit. Az bude alternativa k vyrobe veci z jine suroviny nez z ropy, bude cas ropu utlumit.
Vidíte jak jste mimo – většina věcí denní potřeby má
Vidíte jak jste mimo – většina věcí denní potřeby má alternativu bez ropy…byla totiž k dispozici dávno před tím, než jsme se na ropě závislí jako lidstvo stali. Tak dobrou chuť vody z petky a mikroplasty v elektromobilu. Jednoduše chcete měnit to, co vám vyhovuje změnit…ale jakmile by se to dotklo vašeho komfortu bude problém..
Nepochybně pravdivé, ale nestačí to k prozření bandy
Nepochybně pravdivé, ale nestačí to k prozření bandy tupců, kteří žijí ve svém vlastním světě, kde přesunovat tunu baterií je ekologické a prdy jsou voňavé.
V tej „určite pravdivej“ štúdii ma zaujalo
V tej „určite pravdivej“ štúdii ma zaujalo toto:
„Elektromobily přitom i vůči nevýfukovým částicím nasazují silnou zbraň, díky rekuperativnímu brzdění by se v jejich případě měl výrazně omezit otěr brzd. Problémem je však jejich hmotnost, která má podle studie výrazně zvednout opotřebení pneumatik, z nichž se následně uvolňují jemné částice. Jejich množství může být v porovnání s lehčím srovnatelně velkým spalovacím vozem klidně o polovinu větší.“
No a keďže sa tam operuje iba s percentami (a krásne sa ohýbajú kam treba) a chýbajú tam absolútne čísla, tak som sa pohral s percentami aj ja a vyšlo mi toto:
Spalovací golf 1.5 TSI EVO BM s hmotnosťou 1300kg vyprodukuje 100% nevýfukových prachových častíc, nevieme koľko je z toho častíc pochádzajúcich z bŕzd a koľko z pneumatík.
Naproti tomu úplne rovnako veľký e-golf s hmotnosťou 1615kg s regeneratívnym brzdením, ktoré 90% kinetickej energie premení na nabíjanie batérie, logicky produkuje iba 10 až 15% brzdového prachu oproti spalovacej verzii. Kvôli zvýšenej hmotnosti vyprodukuje o 25% viac prachových častíc z pneumatík. Aj keď to nemusí byť pravda pretože používa pneumatiky s nízkym valivým odporom, ktoré sa logicky menej opotrebúvajú.
Vyšlo mi, že o 25% ťažší e-golf vyprodukuje o minimálne 60% menej prachových častíc ako rovnako veľký spalovací náprotivok.
🙂