Cupra e-Racer: podívejte se, jak se vyrábí elektrické závodní auto

redakce - 05 Březen 2018

Nová CUPRA e-Racer je první zcela elektrický závodní vůz této značky. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, dosahuje nejvyšší rychlosti více než 270 km/h a její elektromotory přesahují hranici 12 000 otáček za minutu.CUPRA e-Racer, první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě, dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h

CUPRA e-Racer, první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě, dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h
foto: Seat

Akumulátory nového závodní elektromobilu mají kapacitu 65 kWh. Zdroj elektrické energie je složen z celkem 23 modulů, z nichž každý má 264 článků. Nabíjení na maximální kapacitu trvá 40 minut.

Hmotnost akumulátorů 450 kg představuje třetinu pohotovostní hmotnosti vozidla. Z toho důvodu „bylo jejich umístění jednou z největších výzev, před nimiž jsme stáli“, říká Xavier Serra, technický ředitel tohoto projektu. „Jsou tak velké a těžké, že jsme je museli rozdělit a rozmístit po celé spodní části vozu, abychom zachovali vyvážené nastavení a funkčnost.“

Závodní vůz je vybaven čtyřmi elektromotory, uloženými v zadní části karoserie. „Elektromotory závodního vozu CUPRA e-Racer dosahují 12 000 otáček za minutu v porovnání s 6500 otáčkami za minutu u závodního vozu se spalovacím motorem na benzin. Vůz je navíc vybaven jednostupňovou převodovkou,“ potvrzuje Serra.

CUPRA e-Racer, první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě, dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h

foto: Seat

„Hlavním cílem bylo vylepšit aerodynamiku.“ Z tohoto důvodu byla vnější zpětná zrcátka nahrazena miniaturními kamerami, „aby byl vůz ještě dynamičtější“, dodává Serra. Jezdec může sledovat veškeré dění kolem vozidla na velkém displeji integrovaném do přístrojové desky.

CUPRA e-Racer, první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě, dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h

foto: Seat

Serra tvrdí, že pocit za volantem je odlišný od závodního vozu se zážehovým motorem a první věcí, která jezdce ohromí, je „akcelerace“. Také zvuk vydávaný tímto vozem je něčím novým. „Na rozdíl od konvenčního vozu vydává tento elektromobil bzučivý zvuk jako komár.“

CUPRA e-Racer, první 100% elektrický cestovní závodní vůz na světě, dosahuje nejvyšší rychlosti 270 km/h

foto: Seat

Nový závodní vůz CUPRA e-Racer vychází ze skeletu karoserie modelu Seat Leon. Karoserie byla vyztužena bezpečnostními prvky, jako je vnitřní ochranný rám, aby byl vůz připraven na závodní nasazení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

A v čem to má závodit, v jakejch závodech, v jaký třídě? Zatím to vypadá jen jako nějakej tůzing pro náctiletý fandy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pripravovana serie E TCR, takova elektricka obdoba TCR

Obrázek uživatele Kuk

Aha děkuji.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Shrnuto:
Maximální rychlost: 1,5 Fábie
Zrychlení: 1/4 Fábie
otáčky 2 Fábie
Cena 10 Fábií
náklady na km 20 Fábií
platforma 1 Oktávie :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No přečetli jsme si samé neuvěřitelné věci. Těžké akumulátory, přes deset tisíc otáček, jednostupňový převod, kdo by tohle u elektromobilu čekal ?

Ale u elektromobilů si zvykejme i na nové jednotky. Výkony se u Seatu měří počtem mobilních telefonů, rozměry wankelu se u Mazdy měří na krabice od bot, co se dozvíme příště ?

Obrázek uživatele Michelin

Budte v klidu. Na auto cz pro zmenu napsali, ze Jaguar porazil Teslu X P100D.
A na rozdil od pana Horcika na emaily nereaguji.
Proste chyba ciste nahodna.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je velmi srandovny portal. Vzdy ma pobaví, co tam napisu :-)))

Obrázek uživatele Michelin

A co teprve ty diskuze. Zlati nasi prudici. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Napriklad nadpis: "Volkswagen I.D. Vizzion: Šmrncovní velký elektrický sedan si koupíme za čtyři roky"

No nie je to sranda :-D

Obrázek uživatele Michelin

:-D jo je.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Údaj o kapacitě baterie jsme opravili na přesnou hodnotu.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Michelin

:-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?